Jump to content
IGNORERAD

Vad saknar ni i Thailand?


XpoSweden

Recommended Posts

Jaaa! vi fixar eine hockyrink   :lol: Jag har 20min träning :rofl:

Men det enda jag kan seja är att sojasås jaghar med mej :mdr:

Men det är klart ska man vara här i värmen länge

så vore det nog svårt :glasses:

Men nu när vi är så många så skulle det va trevligt

& ha nån form av typ klubb-tidning etc där vi kan ha

olika Aktiviteter osv :crazy:

:party: äja go elr, bra ide   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    10

  • XpoSweden

    8

  • Farang

    7

  • Sangwal

    7

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Quote

Det jag kan sakna när jag är ute o reser är att kunna prata med folk helt utan missförstånd och feltolkningar.Engelskan klarar jag mig ganska långt med,men ibland önskar man att man kunde fler språk så man kan göra sig förstådd överallt.

Ibland känns det jävligt frustrerande o inte kunna klara sig själv för att man har bristande språkkunskaper  :crazy:

Haha, det man saknar nær man ær i Thailand= SPRÅKKUNSKAP :diablo:

Och det man saknar nær man kommer hem ær pengar

Men allt brukar ju gå bra så slutsatsen ær:

-Det man inte har i munnen får man ha på kontot :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja du 113BOM, kan du tala om var man kan hitta god grillad korv med gott mos och gärna nått kladd till det, så tar jag tacksamt emot tips.

Gott mos har jag faktiskt ätit nån gång, oftast på någon dyrare restaurang till nån köttbit, men god korv har jag aldrig hittat

du får blanda lite åk bort till tysken i naklua har god korv finns även god korv på friendship,carrefour ,villa market osv

och en som gör gott mos är faktisk flaggan så köp en god korv och åk till flaggan

annars har du ju smuttens ställe bakom made in Thailand han har även räksallad tagen från sverige så visst finns det

och jag som kockar själv fixar till det lätt för övrigt så är det svårt att hitta en god korv i sverige också är ju bara mjöl i den nu förtiden

Lindvall eller vad dom heter är ok Bom som tycker korven i Thailand är bättre en i sverige , den dom säljer ute på gatustånden helt ok

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

du får blanda lite åk bort till tysken i naklua har god korv finns även god korv på friendship,carrefour ,villa market osv

och en som gör gott mos är faktisk flaggan så köp en god korv och åk till flaggan

annars har du ju smuttens ställe bakom made in Thailand han har även räksallad tagen från sverige så visst finns det

och jag som kockar själv fixar till det lätt för övrigt så är det svårt att hitta en god korv i sverige också är ju bara mjöl i den nu förtiden

Lindvall eller vad dom heter är ok Bom som tycker korven i Thailand är bättre en i sverige , den dom säljer ute på gatustånden helt ok

Jag har alltid med egen korv, inget som ni får smaka på. Däremot kan fina damer få smaka på den :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har alltid med egen korv, inget som ni får smaka på. Däremot kan fina damer få smaka på den :crazy:

du är en riktig gourmet som tänker på damerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan någon komma och påstå att Kalles  :Drogar-BigGrin(LBG): "Kaviar" är Kaviar. Hur mycket äkta Kaviar finns det i Kalles  :Drogar-BigGrin(LBG): "Kaviar". Usch. Nä, Tacka vet jag Slottskaviar och Ejderns Kaviar, det kallar jag för äkta Kaviar och förstås Rysk Kaviar. Komma här prata Kalles  :Drogar-BigGrin(LBG): och "Kaviar" i samma mening är en hädelse till riktig Kaviar. Nä, fy

fan.  :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:   :diablo:

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,  Det är som dom gör reklam för kalles kaviar med ägg,

men är inte kaviar ägg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

"men är inte kaviar ägg"

Nä, rommen som de gör kaviar av är ägg men om det är ägg i den färdiga produkten som kallas Kalles  :Drogar-BigGrin(LBG): "Kaviar" vet jag inte, har aldrig vågat läsa innehållsförteckningen på tuben. Men så länge svenskar köper det så  är det bara  :Drogar-Dolar(LBG): i ögonen  :Drogar-Dolar(LBG):

  :Drogar-Vampire(LBG): gubben  :Drogar-Vampire(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så länge svenskar köper det så  är det bara  :Drogar-Dolar(LBG): i ögonen  :Drogar-Dolar(LBG): på direktörerna menar jag så klart.

  :Drogar-Smoke(LBG): gubben  :Drogar-Thinking(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar så man slapp åka hem igen  :whistle:

Det skulle vara gott med kebab när man e på väg hem efter man vart ute på lokal, konstigt att det inte finns i Thailand.

Grape tonic när man e partysugen

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallar du den skiten kebab helt värdelös e den.  :kort:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken katt som helst med fisksås & chilli smakar kebab när jag e´på väg hem , den saken är helt klar!

Är väl ingen här som skulle provsmaka gräshoppor , skalbaggar osv. nykter eller?? hahaha

Käkade råtta i vintras föresten , smaskens!  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vistt kan man få en kebab i Thailand , arabkvarteren i bk tex.    :D

finns flera kebabställen i Pattaya bla på jomtien s2 svenskar som säljer mkt god

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

en islada i Pattaya där jag kan coola ner och kolla lite hockey, typ djurgården mot

nått thai team...för då vet jag att det skulle bli hemmaseger  :D     :yes:

Ja, det hade ju garanterat blivit hemmaseger för Thaiteamet om Djurgården åkt ner och spelat där...  :lol::lol:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Pengar så man slapp åka hem igen  :whistle:

Det skulle vara gott med kebab när man e på väg hem efter man vart ute på lokal, konstigt att det inte finns i Thailand.

Grape tonic när man e partysugen

Käkade faktiskt klockren kebab i Pattaya senast i februari...

På 2d road precis intill korsningen med Pattaya Tai...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska maten i allmänhet är det jag saknar och varför inte en god bulle till kaffet någon gång. Den thailändska maten är knappt ätbar om den inte har tillagats i en restaurang anpassad för turister. Jag håller också med #33 Lugnet och tystnaden som går att finna i den svenska skogen. Det är ju ett för jäkla liv och oljud i hembyn med motorcycklar, bambusågar, skrålande högtalare och skällande hundar. Förstår inte hur Thailändare står ut med skiten.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag håller också med #33 Lugnet och tystnaden som går att finna i den svenska skogen. Det är ju ett för jäkla liv och oljud i hembyn med motorcycklar, bambusågar, skrålande högtalare och skällande hundar. Förstår inte hur Thailändare står ut med skiten.

Då jag har kåk på landet är Lugnet nåt som Älsklng verkligen uppskattar när hon varit här i Sverige + att det inte är en massa spring på folk hela tiden .. jag håller verkligen med! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Rospigg,

Intressant att även du nämner tystnaden! Fru Chang medger att det är väldigt behagligt att det blir ganska tyst även i centrala Göteborg på kvällen och natten... speciellt tyst om treglasfönstren är stängda ;-) Det kan man glömma i Chiang Mai! Dessa jämrans motobikes kör ju dygnet runt.

Men vad jag saknar mest i Thailand är möjlighet att prata obehindrad svenska med folk. Dvs kunna tala utan att behöva tänka på hur jag ska formulera mig på annat språk. Jag talar bra engelska och lite thai, men man får ju koncentrera sig en hel del för att göra sig förstådd. Att som i Sverige kunna gå in i en affär och lätt förklara exakt vad man vill ha... fast det gäller ju inte bara Thailand, troligen vilket annat icke-engelsktalande land som helst.

Men det får man ju räkna med om man som svensk åker utomlands.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...