Jump to content
IGNORERAD

Vad saknar ni i Thailand?


XpoSweden

Recommended Posts

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    10

  • XpoSweden

    8

  • Farang

    7

  • Sangwal

    7

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Det man mest suktade efter ibland var faktiskt kokt potatis.

Som tur var så bodde man nära Berliner Bistro i Naklua Potisarn Road,

så när suget blev för stort gick man och åt en god tallrik kokt potatis, sås och kassler med surkål till.

Nu protesterar säkert vän av ordning.

Den där BTT har ju klagat på att potatis inte passar i det thailändska klimatet,

så det bör väl tilläggas att rätten imundigades efter solens nedgång och i air-con.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja.

Matmässigt saknar jag ingenting i Thailand! Älskar Thaimat och Kan käka Thaimat till lunch och middag i månader.

Fixar dock ofta västerlänsk frukost. Två stekta ägg. Lite Thai-German Bologna pepperham, 1 klick French yellow classic mustard, 2 skivor Krafts cheddarost, en iskall Nescafe, whole wheat bröd.  

Men perverst nog börjar jag sakna det svenska klimatet efter 2-3 månader i Thailand.

...å andra sidan saknar jag det Thailänska klimatet ca 2 veckor in på svenska hösten ...

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn & ro så jag kan få umgås med Älskling i sänghalmen på vårat vis utan att ha hundar , höns , ungar , kusiner , mostrar & div. släktingar hoppandes över oss dygnet runt!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktigt skön säng, längtar ibland efter en ordentlig bäddmadrass.

9 fall av 10 är sängen stenhård gärna utan bäddmadrass..

I matväg är det soldatens ärtsoppa och kebabpizza :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

Efter endast en månad i Thailand, saknar jag bland annat följande:

-Allemansrätten, alldeles tydligt att det är något som tyskarna lider brist på.

http://www.naturvard...unik-mojlighet/

-Lugnet och tystnaden som man kan finna varsomhelst. I hembyn väcks man ju ideligen av allt och alla. Samt lite kvalitetsmusik emellanåt förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon speciell mat saknar jag inte men godis o chips kan de inte göra i Thailand. Tacka vet jag karamellkungen och chillinötterna ifrån Ica :party:

Sen saknar jag faktisk efter 1mån att jobba. Sjukt lr :gasp:

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan-P,

"Efter endast en månad i Thailand, saknar jag bland annat följande:

-Allemansrätten, alldeles tydligt att det är något som tyskarna lider brist på."

Tja, jag vet ju inte hur det är med tyskarna, men det finns helt klart vissa brister hos thailändarna.

Jag blir mycket ledsen när jag ser hur dom obekymrat slänger diverse skräp i sin vackra natur.

Här i Sverige har jag inpräntat i fru Chang den enkla regeln att "man lämnar en plats i samma skick som man fann den". Det innebär bland annat att man lägger allt sitt skräp i en plastpåse, och stoppar den i närmaste skräptunna. Även om den finns långt bort.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag saknar egentligen ingenting, möjligtvis kan man bli sugen på riktig ost någon gång.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Tok-Tok.

Ät vad du vill, när du vill, var du vill.

Ingen bryr sig.

Du tycks ju bry dig!

Men du är ju ingen, så du har ju ett rätt i det du skriver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Någon speciell mat saknar jag inte men godis o chips kan de inte göra i Thailand. Tacka vet jag karamellkungen och chillinötterna ifrån Ica :party:

Sen saknar jag faktisk efter 1mån att jobba. Sjukt lr :gasp:

Håller med lite grann faktiskt...

Men så länge man har ett jobb man trivs med så är det så.

Faktiskt kul att komma hem och in i gängorna igen efter en runda i LOS...  :y11:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här frågan var ju uppe för en dryg månad sedan och då funderade jag så det knakade utan att komma på något enda jag saknade. förutom min 100 Mbits internetuppkoppling då. Med en gprs-uppkopplad laptop i byn så tar 2-3 forumtrådgenomläsningar lika länge som 30-40 här i Sverige.

Fast tekniken går ju framåt, var inte länge sedan internetsurfning i byn innebar 38 km enkel väg på moppen för att få tag i ett dåligt fungerande internetcafé. Och på tiden 2x38 km på moppe tar så hinner man ju läsa några forumtrådar trots slö gprs-uppkoppling. Så jag klagar inte. :)

Hade man för 6 år sedan sagt att jag skulle kunna sitta i Isaanbyn och fixa min deklaration, betala räkningarna där hemma, printa ut personbevis, skriva in pappaledighet hon försäkringskassan, få lönebeskeden, fixa bankärenden osv så hade man väl bara ruskat på huvudet i tvivel. Men idag funkar det faktiskt, otroligt nog.

Fast min 100 Mbits lina saknar jag trots allt i byn. Inget annat.

Och för övrigt så saknar jag inte något från Thailand när jag är i Sverige heller.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu saknar jag nå´n som kan ta hand om den idi*t som för några timmar sedan på Khow Noi försökte råna min fru på halskedja och armband :diablo:

Känns riktigt tungt att sitta i Sverige och få detta telefonsamtal, att frugan med son har prejats ned och slagits blodig av ett stycke ung lokal förmåga :diablo::diablo::diablo: . Ibland saknar man svenska "tryggheten" oxå, trots att det finns en hel del avskum i Sverige oxå.

-Thomas, som vill åka "hem" till frugan NU!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra swartpe.  Förstår din frustration . Inte mycket man kan göra när man sitter här.

Hoppas allt ordnar sig och att frugan din blir  bra fort. Jävla dårar det finns !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Paw-76

Hmmm, ja det kan man säga :diablo: Verkar tyvärr vara lite av en trend just nu! Flera lknande fall har ägt rum senaste veckorna (ej bekräftat men enligt rykten).

Ibland är det svårt att hålla sig till den fredliga och timida attityden, den gamla neanderthalaren med KLUBBAN vill gärna komma ut och skipa "rättvisa" :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm

Det jag saknar mest är nog svenska pengar, för det spelar ingen roll hur myckat man tar med så tar dom slut.

Så jag får nog säga Svenska pengar, som man aldrig kan få för mycket av i los.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett 3G nät och

Leafgottoblandat350gr.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Verkar tyvärr vara lite av en trend just nu! Flera lknande fall har ägt rum senaste veckorna (ej bekräftat men enligt rykten).

Tråkigt när det händer för det gör ju det titt som tätt runt i Los , Pattis , BKK , Phuket osv. & det är ju ingen nyhet så varför ta risken med att se ut som en ambulerande guldsmeds affär förstår jag inte riktigt? "Thailänsk Få Fänga" kanske?! wink.gif

Min "Få fängda Thailänska" har iaf. vett ta av sig glittret då hon är ute någonstans ensam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Semlor kanske. Har ej blivit så många de sista 6 vintrarna eftersom jag befunnit mig i Thailand då. Fast sakna kanske är fel ord.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Semlor kanske. Har ej blivit så många de sista 6 vintrarna eftersom jag befunnit mig i Thailand då. Fast sakna kanske är fel ord.

:whistle: Hittade semlor på scandinavian bakery i VienTianne föra våren på en visarun. Trodde du man kunde låta bli. :D

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

en islada i Pattaya där jag kan coola ner och kolla lite hockey, typ djurgården mot

nått thai team...för då vet jag att det skulle bli hemmaseger  :D   :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag kan sakna när jag är ute o reser är att kunna prata med folk helt utan missförstånd och feltolkningar.Engelskan klarar jag mig ganska långt med,men ibland önskar man att man kunde fler språk så man kan göra sig förstådd överallt.

Ibland känns det jävligt frustrerande o inte kunna klara sig själv för att man har bristande språkkunskaper  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...