Jump to content
IGNORERAD

Vad saknar ni i Thailand?


XpoSweden

Recommended Posts

Tro´t eller ej, men helt vanlig svensk standardmjölk står högt på listan, även gravad lax, inlagd sill och nyupptagen färskpotatis :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    10

  • XpoSweden

    8

  • Farang

    7

  • Sangwal

    7

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Tro´t eller ej, men helt vanlig svensk standardmjölk står högt på listan, även gravad lax, inlagd sill och nyupptagen färskpotatis :yipi:

hehehehe, tänkte först göra en omröstning och den svenska mjölken var med där :lol:

Men sen kom jag på att det finns så mycket och vi alla är så olika så jag la ner den.

stefan5300

Beställ nam såååda :na:

jesse

Jo dom är goda :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,

Japp, knäckebröd med Kalles Kaviar sitter fint i Thailand. Enkelt att ta med, och antagligen bra för att förebygga brist på salt när man svettas mycket. Och knäckebrödets fibrer kan nog hjälpa till med att stabilisera magen.

För övrigt såg jag en intressant länk på annat forum för dom som längtar efter svenska varor i Thailand:

http://www.icasvenskmat.se/

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,  Då har du aldrig druckit ramlösa,  men jag har druckit mycket nam sååda,

det är ju som att jämföra mekong och sangsom

                      MVH

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett bade Wasa knackebrod och Ramlosa pa Siam Paragon's livsmedelssektion (kan varit Emporium ocksa). Dessutom Marabou choklad och en del annat svenskt godis. Gravad lax (osaker pa kvaliteten dock) brukar ocksa finnas pa alla battre varuhus och kanske aven pa Foodland. Sjalv saknar jag bara att kunna ga in varsomhelst och kopa en dosa snus. Har precis fatt 30 dosor fran Swedish Match hit till Kina for halften av vad det kostar i Sverige men bekvamlighet har ocksa ett varde. Ett lite storre utbul av ol vore ju ocksa bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag saknar mest, är en sval skön bris emellanåt, speciellt när man i Isaan, för där blåser det fan inte ihjäl sig. ;)

Annars är det väl snus man skulle sakna om man nu skulle bli utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Knäckebröd och en hel del andra Skandinavisk mat kan man köpa i matbutiken (har glömt namnet..) på BKK, Sukhumvit, precis bredvid Soi 33. Passar bra att ta den vägen hem efter ett besök på Soi 33  :mdr:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Det jag tror att jag skulle sakna mest, under en längre vistelse, är "myggfrihet". Som västkustbo är man ganska bortskämd med att inte bli myggbiten, och jag höll på att bli galen sist jag var i Thailand av myggbetten.

Frugan verkar inte bli drabbad på samma sätt, men här hemma blev hon faktiskt biten en gång nu i sommar. Ojoj vilken cirkus, rejäl reaktion faktiskt!

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver inte tänka länge för att skriva ner:

-Bruna bönor med stekt fläsk

-Rotmos med fläsklägg

-Strömming i alla former

-Färska smögenräkor

-Tjock grillad med mos och Bostongurka från en korvmoj på sta´n

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag behöver inte tänka länge för att skriva ner:

-Bruna bönor med stekt fläsk

-Rotmos med fläsklägg

-Strömming i alla former

-Färska smögenräkor

-Tjock grillad med mos och Bostongurka från en korvmoj på sta´n

allt det där utom smögenräkor går ju att ordna på plats men finns bra räkor där nere också

[attachment=1]

Link to comment
Dela på andra sajter

113Bom!

Jag är gift med en thailändska och själv kan jag inte få till det.

Klarar bara fiiiinmaten ( att slänga en bit oxfilé i stekpannan och kanske få till en hyfsad sås ).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya går ju nästan allt att få tag i nu för tiden men lite värre uppe i issan

man får bunkra som sagt   :clown:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

113Bom!

Jag är gift med en thailändska och själv kan jag inte få till det.

Klarar bara fiiiinmaten ( att slänga en bit oxfilé i stekpannan och kanske få till en hyfsad sås ).

he he du får köpa dig en kokbok och börja kocka lite

eller ta dig en tur ner till Pattaya där finns det mesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

allt det där utom smögenräkor går ju att ordna på plats men finns bra räkor där nere också

[attachment=1]

Ja du 113BOM, kan du tala om var man kan hitta god grillad korv med gott mos och gärna nått kladd till det, så tar jag tacksamt emot tips.

Gott mos har jag faktiskt ätit nån gång, oftast på någon dyrare restaurang till nån köttbit, men god korv har jag aldrig hittat

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Saknar väl inte så mycket när jag är i Thailand.

Brukar dock sakna en hel del pengar när jag kommer hem till sverige igen :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag saknar SVENSK MJÖLK, en stor Herrgårdsost eller hellre en norsk Jarlsberg, Wasa Sport, svenskt smör, stekt salt sill m. löksås, räkost på tub, plankstek med potatismos, Kellog's flingor med SVENSK MJÖLK, en stor entrecote med bearnaissås, + TUSEN saker som jag aldrig kommer att hitta här i norra Thailand! Hade jag bott i Bangkok eller i Södern hade jag kanske kunnat gjort det?? Nu kan jag bara sitta och kolla bilder av härligheten på nätet!! Nu finns det säkert någon som tycker jag kunde dra tillbaka till Sverige men det gör jag aldrig!! Hellre då avstå från dessa läckerheter!

Quote

Detta är ingen gnälltråd nu om att det är dåligt i Thailand, jag trivs mycket bättre när jag är där än när jag är i Sverige. Men faktum är att även om man bara är där som turist så börjar man sakna lite grejor från Sverige. Till exempel en knäckemacka med kalles kaviar på. Lustigt nog äter jag aldrig just knäckebröd i Sverige men har hittat nån gång i Thailand och då alltid beställt. Nått jag däremot aldrig har hittat är grillad varmkorv med potatismos och typ väskustsallad eller annan gegga på. Skulle kunna ge många hundra baht för en sådan efter två veckor, och tar en så fort jag kommer hem.

Så en riktig special är vad jag saknar efter ett tag, vad saknar ni?

:yipi:
Link to comment
Dela på andra sajter

Krabba (Krabbtaska)...

Nu är det ju inte jag som saknar det, utan frugan.

Köpte det när hon var i Sverige, och det är det bästa hon vet, blir helt lyrisk när hon beskriver hur sött och gott den smakade.

Har smugglat med mig ett par, när jag vart hemma i Sverige, men det väcker bara hennes aptit ännu mer.

Skall tydligen vara "Sweet, not dry", jag vet inte jag gillar inte krabba, tycker det smakar illa :beurk:

Skulle gärna köpa den ändå om den fanns här.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blodplättar .  det är iofs även länge sen jag fick dom i Sverige .. :cry:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses så många :mdr: men ingen Saknar Äkta

MR`S cheng soyasoy Soja sås  :party:

Alltid en uppskattad smuggel-vara Jag bringar till detta Land :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...