Jump to content
IGNORERAD

Vad saknar ni i Thailand?


XpoSweden

Recommended Posts

Guest jfk_68

Quote

Vilka nybörjare.. allt det ni rapar upp finns ju.. precis som Matz skriver.

Ta något unikt för Sverige istället.

Själv t.ex saknar jag främst 3 saker.

1: Filmjölk!

2: Att vara överlycklig av att kunna äta hamburgare utomhus på mcDonalds.

3: Glädjen över att ha lurat staten på en p-bot när man felparkerat i 3 minuter. (fast den börkar infinna sig pattis nu faktiskt. Fick en p-bot och moppen bortforslad i förra veckan. :( )

Var finns svensk mjölk i Thailand?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    10

  • XpoSweden

    8

  • Farang

    7

  • Sangwal

    7

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Det stämmer som du säger men vi har ju möjligheten att rösta bort dem som inför sådant (eller andra dumheter).

Har röstat en gång. Gick inget bra. Märkte ingen skillnad. Det är bara båg det där.

Testade t.ex att rösta bort dig alldeles nyss med men det gick inget bra heller.

Dina meddelanden är fortfarande kvar.

Quote

Var finns svensk mjölk i Thailand?

Där det finns Svenska kvinnor med ammande ungar såklart. Är inte du undersökande journalist?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Där det finns Svenska kvinnor med ammande ungar såklart. Är inte du undersökande journalist?

Jo. Men dricker inte människomjölk... längre.

Det jag saknar är komjölk från Sverige.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag saknar egentligen ingenting och jag går upp av den goda issan maten vid varje längre vistelse.

Men jag får erkänna att det smakar gott med ostsmörgås eller en falang middag om man tar en tur till Nong Khai eller Udon Thani var 4 eller 5 vecka.

Men det brukar sluta med att jag får magproblem, eftersom jag bara äter issan mat normalt.

Det är samma sak när jag kommer tillbaka till sverige, det brukar ta 2-3 veckor innan magen behåller potatis och såser.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Hej

Jag saknar egentligen ingenting och jag går upp av den goda issan maten vid varje längre vistelse.

Men jag får erkänna att det smakar gott med ostsmörgås eller en falang middag om man tar en tur till Nong Khai eller Udon Thani var 4 eller 5 vecka.

Men det brukar sluta med att jag får magproblem, eftersom jag bara äter issan mat normalt.

Det är samma sak när jag kommer tillbaka till sverige, det brukar ta 2-3 veckor innan magen behåller potatis och såser.

Mvh Isan Lover

Stackare, vi liiiider med dig!!!  :icon_lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Har röstat en gång. Gick inget bra. Märkte ingen skillnad. Det är bara båg det där.

Testade t.ex att rösta bort dig alldeles nyss med men det gick inget bra heller.

Dina meddelanden är fortfarande kvar.

Där det finns Svenska kvinnor med ammande ungar såklart. Är inte du undersökande journalist?

jfk kanske inte är en undersugande journalist  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det jag saknar är komjölk från Sverige.

Du får ta med dig en Svensk ko nästa gång du åker.

Hur råmar korna i Thailand föressten?

Inte säger de "muu" i alla fall. Det betyder ju "hand".

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints.

Det finns ett varuhus son heter Index living mall. Där ser det ut som man skulle vara på ikea.

Klädhängarna heter Anita och hela upplägget ser likadant ut.

Ta en titt.

Det första jag såg på tv´n förra året när jag hyrde en lägenhet var AIK som spelade mot några (innebandy).

Vet inte vad jag saknar ifrån Sverige. Det är nog en del men kommer inte på nå´t nu. Gillar det mesta i Thailand.

Vet däremot massor som jag inte saknar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Du får ta med dig en Svensk ko nästa gång du åker.

Hur råmar korna i Thailand föressten?

Inte säger de "muu" i alla fall. Det betyder ju "hand".

Ja, kanske det.

Vet inte hur de råmar.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Ni behöver inte lida med mig, jag får skylla mig själv, för jag vet ju hur det kommer att sluta men äter ahan falang ändå ibland.

Det är väl bara en gammal vana och att man tror att man saknar någonting. Men issan maten är mycket nyttigare och hälsosammare.

Mvh Isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest M150

Quote

Det stämmer som du säger men vi har ju möjligheten att rösta bort dem som inför sådant (eller andra dumheter). Man kan tom säga att demokrati är ett stadsskick med många brister men alternativet är ju ännu mindre tilltalande.  

Hmm. Om man ska rösta bort dom som infört lagen så är enda alternativet(som har en chans) dom som föreslagit lagen. Vet inte om det är så mycket demokrati. ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte komma på någonting jag saknar från Sverige när jag är i Thailand. Men har antagligen lätt för att anpassa mig, saknar inte något från Thailand när jag är i Sverige heller.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Jaha ska du prata med mjölken eller??

Nej.

Det är för att jag tycker smaken på mjölken är bättre i Sverige än den som säljs i Thailand.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Hmm. Om man ska rösta bort dom som infört lagen så är enda alternativet(som har en chans) dom som föreslagit lagen. Vet inte om det är så mycket demokrati. ???

Är inte detta ett forum på intenet? 

Hur allvarligt är det då??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Har röstat en gång. Gick inget bra. Märkte ingen skillnad. Det är bara båg det där.

Testade t.ex att rösta bort dig alldeles nyss med men det gick inget bra heller.

Dina meddelanden är fortfarande kvar.

Konstigt att inte din röst var utslagsgivande. En omröstning om dig skulle säkert få ett annat resultat!  :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Nej.

Det är för att jag tycker smaken på mjölken är bättre i Sverige än den som säljs i Thailand.

/jfk

Makes perfectly sense!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag saknar kräftor ibland, nån som sett eller köpt dessa små kryp ? Borde egentligen finnas då vi tar dom från vissa floder i Kina till Sverige.

Ha det ...

ps. fick minus karma för jag inte håller på AIK, please give me more

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilka nybörjare.. allt det ni rapar upp finns ju.. precis som Matz skriver.

Ta något unikt för Sverige istället.

Själv t.ex saknar jag främst 3 saker.

1: Filmjölk!

2: Att vara överlycklig av att kunna äta hamburgare utomhus på mcDonalds.

3: Glädjen över att ha lurat staten på en p-bot när man felparkerat i 3 minuter. (fast den börkar infinna sig pattis nu faktiskt. Fick en p-bot och moppen bortforslad i förra veckan. :( )

Filmjölk , eller rättare sagt filbunke går faktiskt utmärkt att göra själv ...    :thumbsup:

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Filmjölk , eller rättare sagt filbunke går faktiskt utmärkt att göra själv ...    :thumbsup:

Hur då!!  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan inte komma på någonting jag saknar från Sverige när jag är i Thailand. Men har antagligen lätt för att anpassa mig, saknar inte något från Thailand när jag är i Sverige heller.

Jo, nu kom jag på en sak jag saknar i Thailand, min svenska 100 Mbits internetuppkoppling.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Filmjölk kan man göra själv, men man bör ha lite "riktig" filmjölk först, sen kan man spe på med vanlig mjölk, vips eller dan efter har man ny filmjölk.

Salt lakrits finns på Villa Super market och Emporium, samma lika som Sverige.

100 Mbits internetuppkoppling finns . NOT, tror till och med Familjen Hedenhös hade bättre speed än vad vi har i Thailand.

Ha det ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Quote

Hmm. Om man ska rösta bort dom som infört lagen så är enda alternativet(som har en chans) dom som föreslagit lagen. Vet inte om det är så mycket demokrati. ???

Har du hört talats om personval?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...