Jump to content
IGNORERAD

Den thailändska kungen bhumibol


Oregistrerad

Recommended Posts

  • Svar 279
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    19

  • Galten

    13

  • Persistant

    13

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så här står det på länken jag la in från England

Summary – following the official announcement of the death of His Majesty King Bhumibol Adulyadej there is now an official period of mourning of one year from 14 October 2016; you should respect the feelings and sensitivities of the Thai people at this time; access to entertainment, including restaurants, bars, and shopping areas may be restricted and you should behave respectfully when in public areas; if possible, wear sombre and respectful clothing when in public; check local media regularly and follow the advice of the local authorities

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att det kan bli en annan syn på alkohol och nöje i och med att det är kungen som har gått bort, samtidigt som militären vill hålla befolkningen under hård kontroll. Skulle inte förvåna mig om myndigheterna kommer att vara stenhårda!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vila i frid! Läste på Text TV att dom utlyst ett års landsorg. Hur kommer det bli i Thailand då?

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl min fru som läst lite Thai tidningar blir det en mån med flaggan på halvstång och ett års landssorg med att alla som vill har svarta kläder. Hon kunde inte läsa att det stog någonstans om att det är förbud mot alco drycker men det kommer väl och hur länge får vi se. Ingenting om vem som tar över och det kan ta en lång tid innan vi får svaret tror hon eller på thai vis i morgon. Min fru blev

okså ledsen som jag skrivit förut, thaifolket älskade sin Kung

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ingen sång och dans på ställena , men vi får lov att sälja alkohol, eefter en viss sorgetid, sista besked jag fått

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det står ju där bara att läsa

Jamen , vad betyder det i realitet

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ingen sång och dans på ställena , men vi får lov att sälja alkohol, eefter en viss sorgetid, sista besked jag fått

Jaså du kan svara ?

Tackaar ödmjukast herr SC

 

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Batting:

Ja nu hörde jag att de beslutat om ett Sorgeår så att alla ska hinna sörja färdigt. Vad kan det innebära för mig som ska fira Jul och Nyår i Thailand?
Kommer jag kunna ta mig en öl, eller gör jag bäst i att sitta still och se allvarlig ut?  :slow:

HEJ

Prata med SC han har både foto och text att förmedla

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
48 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Du kommer att kunna dricka dig kanonfull

Hej

Åtminstone i Isaan.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
47 minuter sedan, skrev b-tung:

Kan tänka mig att det kan bli en annan syn på alkohol och nöje i och med att det är kungen som har gått bort, samtidigt som militären vill hålla befolkningen under hård kontroll. Skulle inte förvåna mig om myndigheterna kommer att vara stenhårda!

Hej

Ja det finns ju dom som tror att militärjuntan kommer att utnyttja situationen för att stärka sin makt ännu mer.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Dolle:

Vila i Frid och tack för dom minnen man har.

Hur blev han kung? Han innan fick vila i frid också.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Åtminstone i Isaan.

Mvh isan lover

Kommer till sommarn;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Mr atm:

Hur blev han kung? Han innan fick vila i frid också.

Hej

Ja det finns många frågetecken om detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja det finns många frågetecken om detta.

Mvh isan lover

Finns, skrev inte Töffler Expressen en liten historia som ni kan läsa om hur han blev Kung. Googla så får ni läsa han historia mera nogrant

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Mr atm:

Hur blev han kung? Han innan fick vila i frid också.

humibol Adulyadej (thai: ภูมิพลอดุลยเดช, uttal), officiellt regentnamn Rama IX, född 5 december 1927 iCambridge, Massachusetts, USA, död 13 oktober 2016 i Bangkok[1], var Thailands kung sedan 1946. Sonson till kungChulalongkorn och tredje och yngste son till prins Mahidol och Mom Sangwalaya.

Bhumibol var inte fyllda två år då hans far avled. Han erhöll sin skolutbildning vid privatskolor i Schweiz, och besteg Thailands tron den 9 juni 1946 som 18-åring. Han efterträdde sin äldre broder, Ananda Mahidol, som hade mördats samma dag.

1948 träffade han sin blivande hustru, sin egen kusindotter Mom Rajawong Sirikit vid ett besök i Paris där hennes far tjänstgjorde som Thailands ambassadör i Frankrike. Vigseln ägde rum i Pathumanpalatset i Bangkok den 28 april 1950.

Bhumibol uppehöll en stor djurpark vilken är hem för isbjörnar, manater, komodovaran, en tam taipan, och två ungatigerhajar[när?].

Kung Bhumibol var vid sin död världens längst regerande monark.[2] Privat var kung Bhumibol en musikälskare. Han komponerade och spelade saxofon samt hade även bildat en egen jazzorkester.[3]

Bhumibol Adulyadej ledde ligan över världens rikaste kungligheter med en förmögenhet på 35 miljarder dollar.

Syftar på 

thaikungen.jpg

 

Han har väl avlidit eller ?

 

Vi fick "Kunglig" hjälp vid oversvämning 2010-2011

Tjejen sade att varorona kom från kungen

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Dolle:

humibol Adulyadej (thai: ภูมิพลอดุลยเดช, uttal), officiellt regentnamn Rama IX, född 5 december 1927 iCambridge, Massachusetts, USA, död 13 oktober 2016 i Bangkok[1], var Thailands kung sedan 1946. Sonson till kungChulalongkorn och tredje och yngste son till prins Mahidol och Mom Sangwalaya.

Bhumibol var inte fyllda två år då hans far avled. Han erhöll sin skolutbildning vid privatskolor i Schweiz, och besteg Thailands tron den 9 juni 1946 som 18-åring. Han efterträdde sin äldre broder, Ananda Mahidol, som hade mördats samma dag.

1948 träffade han sin blivande hustru, sin egen kusindotter Mom Rajawong Sirikit vid ett besök i Paris där hennes far tjänstgjorde som Thailands ambassadör i Frankrike. Vigseln ägde rum i Pathumanpalatset i Bangkok den 28 april 1950.

Bhumibol uppehöll en stor djurpark vilken är hem för isbjörnar, manater, komodovaran, en tam taipan, och två ungatigerhajar[när?].

Kung Bhumibol var vid sin död världens längst regerande monark.[2] Privat var kung Bhumibol en musikälskare. Han komponerade och spelade saxofon samt hade även bildat en egen jazzorkester.[3]

Bhumibol Adulyadej ledde ligan över världens rikaste kungligheter med en förmögenhet på 35 miljarder dollar.

Syftar på 

thaikungen.jpg

 

Han har väl avlidit eller ?

 

Vi fick "Kunglig" hjäp vid oversvämning 2010-2011

Tjejen sade att varorona kom från kungen

Körde han ut dom själv också eller? Måste ha blivit dyrt för han. Men han måste ha varit duktig på att hushålla pengar tidigare.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mr atm:

Körde han ut dom själv också eller? Måste ha blivit dyrt för han. Hoppas han inte blev utblottad bara.

:clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja det finns ju dom som tror att militärjuntan kommer att utnyttja situationen för att stärka sin makt ännu mer.

Mvh isan lover

Hej

Kan livremmen dras åt mer ?

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Töpfer just nu på Expressen live. Inga vänliga ord om kungahuset, det blir nog inte fler visum där.

 

http://www.expressen.se/nyheter/thailands-kung-bhumibol-adulyadej-ar-dod/

 

Man baxnar ju bokstavligen på hur korkad den stollen är, hoppas myndigheterna har ett öga på denna Töpfer, han är ju dum på riktigt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Kan livremmen dras åt mer ?

Persistant

Var det på ett svenskt ålderdomshem så nej....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...