Jump to content
IGNORERAD

Den thailändska kungen bhumibol


Oregistrerad

Recommended Posts

 

Är ganska övertygad om att orsaken till att militären inte släppt ifrån sig makten är för att den vill ha kontroll när det väl händer det som verkar vara ganska nära förestående. 



Jag nog skulle dom vänta ut det åtminstone.

Oklart hur mycket mer dock.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 279
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    19

  • Galten

    13

  • Persistant

    13

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja inte är det så mycket att uppröras över.

Kungen hålls ju igång med maskiner så precis som ifallet med min egen far så bestämdes tidpunkten i samråd av läkare och anhöriga och inte av gud.

Och nu verkar det som om tidpunkten skjutits på framtiden, en snar framtid.

Ja kungen har ju inte direkt sett beslutsmässig ut på ett bra tag. Så det pågår nog mycket spel bakom kulisserna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är fanimej inget försvar för dej som basunerar ut detta på Mpr!!!!


Vilka brösttoner du tar dig. Har du druckit alkohol? Se bara till att inte köra så går det nog bra.
Om du tror att jag skrev detta av illvilja så är du rent korkad. Jag fick en uppgift som verkade trovärdig.
Ibland kan det vara fel. När jag sen insåg att det var fel pudlade jag om detta och skrev som det var.
Vad du har för ursäkt för ditt dåliga beteende har jag ingen aning om?


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru kom till mig på eftermiddagen när vi jobbade och berättade att den onämbare hade somnat. Jag hade ingen anledning att ifrågasätta det. Och meddelade detta på forumet. När jag kom hem ett par timmar senare frågade jag varför tv och radio var som vanligt. Då fick jag förklarat att det tydligen var någon som spritt detta på Facebook i troligt uppsåt att påverka börskurserna. Varav polisen redan tagit uophovsmakarn till detta rykte. Vid detta läget var tråden redan raderat av en moderator.
Vilket var lika bra. Jag har ingen anledning att medvetet solida rykten som för övrigt byggde på info från personer som är mycket trovärdiga för min fru. Hon hade alltså inte själv läst på Facebook och trott att så var fallet.
Så gick det till och så var det!!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Min fru kom till mig på eftermiddagen när vi jobbade och berättade att den onämbare hade somnat. Jag hade ingen anledning att ifrågasätta det. Och meddelade detta på forumet. När jag kom hem ett par timmar senare frågade jag varför tv och radio var som vanligt. Då fick jag förklarat att det tydligen var någon som spritt detta på Facebook i troligt uppsåt att påverka börskurserna. Varav polisen redan tagit uophovsmakarn till detta rykte. Vid detta läget var tråden redan raderat av en moderator.
Vilket var lika bra. Jag har ingen anledning att medvetet solida rykten som för övrigt byggde på info från personer som är mycket trovärdiga för min fru. Hon hade alltså inte själv läst på Facebook och trott att så var fallet.
Så gick det till och så var det!!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Tredjehandsinformation. Visk leken. ?

Men jag tror att det du fick veta var väldigt nära sanningen 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev janne_h:

Min fru kom till mig på eftermiddagen när vi jobbade och berättade att den onämbare hade somnat. Jag hade ingen anledning att ifrågasätta det. Och meddelade detta på forumet. När jag kom hem ett par timmar senare frågade jag varför tv och radio var som vanligt. Då fick jag förklarat att det tydligen var någon som spritt detta på Facebook i troligt uppsåt att påverka börskurserna. Varav polisen redan tagit uophovsmakarn till detta rykte. Vid detta läget var tråden redan raderat av en moderator.
Vilket var lika bra. Jag har ingen anledning att medvetet solida rykten som för övrigt byggde på info från personer som är mycket trovärdiga för min fru. Hon hade alltså inte själv läst på Facebook och trott att så var fallet.
Så gick det till och så var det!!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Det är ju ofta du skriver saker som, du tror dig veta, borde vara och såna saker. Du glömmer vad du skrivit själv efter två inlägg. Dom inläggen handlar

ändå inte om att en människa dött och en kung dessutom. Thailands kung som är oerhört poppis i Thailand. Skriva det på ett Thai forum, borde varit lätt

att kolla att det inte var sant innan man skriver. :misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev janne_h:


Vilka brösttoner du tar dig. Har du druckit alkohol? Se bara till att inte köra så går det nog bra.
Om du tror att jag skrev detta av illvilja så är du rent korkad. Jag fick en uppgift som verkade trovärdig.
Ibland kan det vara fel. När jag sen insåg att det var fel pudlade jag om detta och skrev som det var.
Vad du har för ursäkt för ditt dåliga beteende har jag ingen aning om?


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Lägsta möjliga försöket till härskarteknik. Bedrövligt lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ofta du skriver saker som, du tror dig veta, borde vara och såna saker. Du glömmer vad du skrivit själv efter två inlägg. Dom inläggen handlar

ändå inte om att en människa dött och en kung dessutom. Thailands kung som är oerhört poppis i Thailand. Skriva det på ett Thai forum, borde varit lätt

att kolla att det inte var sant innan man skriver. :misdoubt:



Hur lätt att kolla är det?

Jag menar att vara 100% säker?

Brukar du vistas på sjukhuset?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Och även mycket desinformation. Det är inte bra.

 

Bra exempel på vad jag skrev tidigare.

 

Visst kan man tycka att folk måste vara kritiska men idag ska allting gå så fort att folk trycker på publicera innan dom tänkt efter eller ifrågasatt. Dessutom vill folk synas och få uppmärksamhet så sanningshalten är det kanske inte så noga med.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Håll käften på er alla ovetande turister och bara invänta på ett riktigt besked från det Thailändska kungahuset

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Håll käften på er alla ovetande turister och bara invänta på ett riktigt besked från det Thailändska kungahuset

Kommer man kunna ta sig en stänkare hos SC om han nu skulle få för sig att lämna in?

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

 


Hur lätt att kolla är det?

Jag menar att vara 100% säker?

Brukar du vistas på sjukhuset?
 

 

Tar man det på Facebook som enda sanning och inte väntar eller kollar med andra kanaler kan ju vad som helst bli sanning. Han är väl

ingen journalist som vill ha ett scoop. Hur roligt skulle det vara om man fick höra att någon nära har dött för det stog på Facebook men 

var inte sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev Stefan:

Kommer man kunna ta sig en stänkare hos SC om han nu skulle få för sig att lämna in?

//S

 

Du vet svaret i förväg Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

Kommer man kunna ta sig en stänkare hos SC om han nu skulle få för sig att lämna in?

//S

 

Hos SC bestämmer en helt annan kung:yes:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solly, borde ha förstått bättre!

Nåväl, det kanske finns en risk att vi ses nästa vecka! ;-)

 //S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev Stefan:

Solly, borde ha förstått bättre!

Nåväl, det kanske finns en risk att vi ses nästa vecka! ;-)

 //S

Haha  ja det vore skoj som fan det ja!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

Haha  ja det vore skoj som fan det ja!!

Dom värsta banditerna har tyvärr åkt på jobb i nästa vecka , men det finns ju några kvar hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Scandinaviancorner:

Haha  ja det vore skoj som fan det ja!!

ha ha, jag höll nästan på att skriva, " ja, man kan ju alltid hoppas" men det gjorde jag inte! Det hade kunna misstolkats det grövsta!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Precis nyss, skrev Stefan:

ha ha, jag höll nästan på att skriva, " ja, man kan ju alltid hoppas" men det gjorde jag inte! Det hade kunna misstolkats det grövsta!

//S

ja du är en rikktig spjuver du , bara du har Isterband med så ordnar jag resten med Myanmar damer och lite till

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Thailands kung som är oerhört poppis i Thailand.

Ja, för dom som bor i Thailand och inte vågar säga annat.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

 


Visst är det bra med sociala medier, men det ställer också rätt stora krav på oss som individer att värdera och vara kritiska till information som sprids på tex Facebook och sedan okritiskt sprids vidare fort som bara den. I den tråden som togs bort härifrån spreds ju dessutom vad som uppenbarligen var felaktiga uppgifter från sociala medier som kan vara brottsliga att nämna och sprida vidare (tycka vad man vill om den lagstiftningen). Knappast bra om man är moderator på ett forum där de uppgifterna sprids, kan man tycka..

 

 

Än värre för ryktesspridaren. 

Link to comment
Dela på andra sajter

klockan 19 00 lokal tid ska det tydligen bli ett tillkännagivande i alla radio och tv kanaler. Samt att alla ampur och officiella  statliga myndigheter kommer att uppmärksamma detta....

 

Fruktar det värsta...

 

 

14686646_10154591350398126_617053794_n.jpg

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en extra försäkring i dag......

 

 

 

 

 

 

IMG_3269 (1).jpg

 

 

 

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...