Sam sip sam Inlagd Februari 24, 2016 Dela Inlagd Februari 24, 2016 Ngn som vet ett bra ställe obs ej tukcom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 24, 2016 Dela Inlagd Februari 24, 2016 37 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Ngn som vet ett bra ställe obs ej tukcom Finns en bra butik mitt emot Foodland. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Februari 24, 2016 Dela Inlagd Februari 24, 2016 Det är den du menar va Stefan? //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Februari 24, 2016 Dela Inlagd Februari 24, 2016 6 timmar sedan, skrev stefan5300: Finns en bra butik mitt emot Foodland. Precis, den bästa enligt min erfarenhet. Öpnnar 09.00. De har säkert omkring 20 personer som jobbar i deras verkstad. Senast i dag var jag där med en granne. Väldigt service minded personal. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Februari 24, 2016 Dela Inlagd Februari 24, 2016 7 timmar sedan, skrev Sam sip sam: Ngn som vet ett bra ställe obs ej tukcom FrågaJive, han har ju något ställe han går till. Kanske samma ställe som Broskan visa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 24, 2016 41 minuter sedan, skrev Broskan: Det är den du menar va Stefan? //Broskan 31 minuter sedan, skrev lill_kurre: Precis, den bästa enligt min erfarenhet. Öpnnar 09.00. De har säkert omkring 20 personer som jobbar i deras verkstad. Senast i dag var jag där med en granne. Väldigt service minded personal. 31 minuter sedan, skrev mooton: FrågaJive, han har ju något ställe han går till. Kanske samma ställe som Broskan visa Japp där lämna jag in den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 24, 2016 Dela Inlagd Februari 24, 2016 Japp där lämna jag in den Hade de någon idé om felet? Skickat från min LG-D855 via Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 24, 2016 34 minuter sedan, skrev Soengsang: Hade de någon idé om felet? Skickat från min LG-D855 via Tapatalk Kanske strömbrytaren ,får besked om 2 dagar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 25, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 25, 2016 Får hämta den i morgon 1900 reservdelar + 300 jobb blir som ny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 Stället mitt emot Foodland har jag bra erfarenhet från, men på fredag öppnar det nya "Tuk Com", som är granne med Foodland. Jag har glömt namnet på huset och jag vet egentligen inte heller om de har någon koppling till gamla Tuk Com. Stort är huset iaf. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 Ja Wattana har funnits i massor av år i Pattaya, det låg först på second road. Dom är okay på att laga och bra då man köper nytt, men bästa repshopen ligger bakom tukcom, åk in från Pattaya thai, förbi túkcom, till rondellen, ta ner till vänster. vid slutet på den lilla gatstumpen, i hörnet, till höger, ligger bästa repshopen i Pattaya. kan dom inte fixa felet, så tar dom inget betalt heller. väldigt duktigt folk där. Det är Harbor Mall som ska öppna snett emot foodland, det blir massor av grejer där, skaterink bl.a., plus då ett "minitukcom" eller vad jag ska kalla det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 5 minuter sedan, skrev möljis: Ja Wattana har funnits i massor av år i Pattaya, det låg först på second road. Dom är okay på att laga och bra då man köper nytt, men bästa repshopen ligger bakom tukcom, åk in från Pattaya thai, förbi túkcom, till rondellen, ta ner till vänster. vid slutet på den lilla gatstumpen, i hörnet, till höger, ligger bästa repshopen i Pattaya. kan dom inte fixa felet, så tar dom inget betalt heller. väldigt duktigt folk där. Det är Harbor Mall som ska öppna snett emot foodland, det blir massor av grejer där, skaterink bl.a., plus då ett "minitukcom" eller vad jag ska kalla det Jag fattar inte riktigt. "Rondellen"? Menar du att ta vänster vid skolan och ner mor arabkvarteren, eller? Men det är ju liksom inte någon liten gatstump. Nä, det blev för svårt för mej. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 20 timmar sedan, skrev Broskan: Det är den du menar va Stefan? //Broskan Bättre med ett sent svar än aldrig, ja det är den butiken. PS. Tackar for tipset om Rainbow. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 25, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 25, 2016 Jag fattar inte riktigt. "Rondellen"? Menar du att ta vänster vid skolan och ner mor arabkvarteren, eller? Men det är ju liksom inte någon liten gatstump. Nä, det blev för svårt för mej. 100m från tukcom vid parkeringen Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 6 timmar sedan, skrev Jive: Jag fattar inte riktigt. "Rondellen"? Menar du att ta vänster vid skolan och ner mor arabkvarteren, eller? Men det är ju liksom inte någon liten gatstump. Nä, det blev för svårt för mej. Han menar nog om du kommer från skolan på Pattaya thai så tar du höger efter Tucom och cirka 100 meter in på den gatan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 Problemet med TukCom är att man lätt kan få betala onödiga överpriser beroende på hur de bedömmer kundens (oftast farang) kunskap om problemet och val av alternativ. Men så snart man låter dem förstå att man har en klar uppfattning om vad som är 'trasigt' och vilka åtgärder som behövs för fixa problemet, då är min erfarenhet att de är ytterst professionella och levererar till iförväg överenskommet pris. Och oftast även väldigt snabbt så att det sällan tar längre än en dag att reparera datorn/surfplattan etc. Om man däremot som datornovis inte har den minsta aningen vad som orsakar problemet då är mitt råd att låta dem ta reda på den exakta problemorsaken som ett separat uppdrag. Det kostar knappast mer än 200-300 THB men kan spara tusenlappar eftersom man skaffar sig ett betydligt bättre förhandlingsläge. Det är då viktigt att man från början klargör att beslutet om vidare åtgärd (vem+vad+pris) kommer att fattas först efter en tillförlitlig diagnos. Det skadar härvid inte att antyda beredskap att inhämta en 'second opinion'. När man väl vet vad som är fel kan man ju kolla med flera reperationsställen och välja därefter. På TukCom liggerde ju nästan intill varandra och det är absolut inget skam att dra med sin laptop från den ena till den andra för att få en offert. Viktigt är då att man kräver ett fast pris för hela jobbet, oberoende på vilka 'följdkomplikationer' som påstås kunna uppstå under arbetets gång. Alltså: Beställ en diagnos som separat uppdrag utan vidare förpliktelser (max 500 THB). Begär offerter från flera ställen. Alltid begär ett fast pris för att få hela jobbet utfört. Skulle någon ringa senare och 'upplysa' om vidare problem är det bara att avbryta uppdraget omedelbart. Klargör därför detta omissförståligen innan uppdraget påbörjas för att undvika onödiga problem. Lycka till! //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 25, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 25, 2016 2 minuter sedan, skrev Singha711: Problemet med TukCom är att man lätt kan få betala onödiga överpriser beroende på hur de bedömmer kundens (oftast farang) kunskap om problemet och val av alternativ. Men så snart man låter dem förstå att man har en klar uppfattning om vad som är 'trasigt' och vilka åtgärder som behövs för fixa problemet, då är min erfarenhet att de är ytterst professionella och levererar till iförväg överenskommet pris. Och oftast även väldigt snabbt så att det sällan tar längre än en dag att reparera datorn/surfplattan etc. Om man däremot som datornovis inte har den minsta aningen vad som orsakar problemet då är mitt råd att låta dem ta reda på den exakta problemorsaken som ett separat uppdrag. Det kostar knappast mer än 200-300 THB men kan spara tusenlappar eftersom man skaffar sig ett betydligt bättre förhandlingsläge. Det är då viktigt att man från början klargör att beslutet om vidare åtgärd (vem+vad+pris) kommer att fattas först efter en tillförlitlig diagnos. Det skadar härvid inte att antyda beredskap att inhämta en 'second opinion'. När man väl vet vad som är fel kan man ju kolla med flera reperationsställen och välja därefter. På TukCom liggerde ju nästan intill varandra och det är absolut inget skam att dra med sin laptop från den ena till den andra för att få en offert. Viktigt är då att man kräver ett fast pris för hela jobbet, oberoende på vilka 'följdkomplikationer' som påstås kunna uppstå under arbetets gång. Alltså: Beställ en diagnos som separat uppdrag utan vidare förpliktelser (max 500 THB). Begär offerter från flera ställen. Alltid begär ett fast pris för att få hela jobbet utfört. Skulle någon ringa senare och 'upplysa' om vidare problem är det bara att avbryta uppdraget omedelbart. Klargör därför detta omissförståligen innan uppdraget påbörjas för att undvika onödiga problem. Lycka till! //Singha711 Ja det var så dom gjorde ringde mig och frågade vad jag tyckte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 (ändrad) 20 minuter sedan, skrev Sam sip sam: Ja det var så dom gjorde ringde mig och frågade vad jag tyckte Ja, det är just därför jag tycker det är viktigt att skaffa sig den infon (om felet) först. Det kostar visserligen några hundringar att göra en diagnos men det får man oftast tillbaks genom ett bättre förhandlingsläge. Och om man låter firman som utfärdar diagnosen också utföra jobbet då utesluter man ju också möjligheterna till 'nya problem'. För de som yrkesmässigt reparerar datorer finns det inga 'överraskningar'. Även om de ibland inte kan ta reda på den exakta problemorsaken så vet de med stor säkerhet ändå vilka delar som evtl behöver bytas för att eliminera problemet. Som sagt, i denna bransch gäller det verkligen att stänga till alla möjligheter att utnyttja ens utsatta situation! Mvh //Singha711 Ändrades Februari 25, 2016 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 Sorry om jag uttryckte mig oklart Om man parkerar på friendships parkering, och går ner mot tukcom, man går in till vänster precis innan tukcom, följer den gatan bort tills men kommer till en lite öppen plats, det är som en liten rundel eller rondell där. ta ner till vänster, i hörnet ner till höger ligger shopen lite svårt att förklara, men jag kan visa om nån vill. jag kan i morgon skaffa tel.numret till shopen, och namnet också, jag har ju för fan glömt vad den heter.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 25, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 25, 2016 25 minuter sedan, skrev möljis: Sorry om jag uttryckte mig oklart Om man parkerar på friendships parkering, och går ner mot tukcom, man går in till vänster precis innan tukcom, följer den gatan bort tills men kommer till en lite öppen plats, det är som en liten rundel eller rondell där. ta ner till vänster, i hörnet ner till höger ligger shopen lite svårt att förklara, men jag kan visa om nån vill. jag kan i morgon skaffa tel.numret till shopen, och namnet också, jag har ju för fan glömt vad den heter.... Finns en bilparkering där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 36 minuter sedan, skrev möljis: Sorry om jag uttryckte mig oklart Om man parkerar på friendships parkering, och går ner mot tukcom, man går in till vänster precis innan tukcom, följer den gatan bort tills men kommer till en lite öppen plats, det är som en liten rundel eller rondell där. ta ner till vänster, i hörnet ner till höger ligger shopen lite svårt att förklara, men jag kan visa om nån vill. jag kan i morgon skaffa tel.numret till shopen, och namnet också, jag har ju för fan glömt vad den heter.... Nu blev det glasklart t o m för mej. Tack och bock! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 1 timme sedan, skrev möljis: Sorry om jag uttryckte mig oklart Om man parkerar på friendships parkering, och går ner mot tukcom, man går in till vänster precis innan tukcom, följer den gatan bort tills men kommer till en lite öppen plats, det är som en liten rundel eller rondell där. ta ner till vänster, i hörnet ner till höger ligger shopen lite svårt att förklara, men jag kan visa om nån vill. jag kan i morgon skaffa tel.numret till shopen, och namnet också, jag har ju för fan glömt vad den heter.... "Ner till vänster"? Borde inte vänster vara uppåt och höger nedåt. Havet är väl liksom lägsta punkten Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 25, 2016 Dela Inlagd Februari 25, 2016 Hade de någon idé om felet? Skickat från min LG-D855 via Tapatalk Förmodligen fuktspärren i porrfiltret Skickat från min iris 600 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 26, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 26, 2016 Lagad och hämtad allt enl avtal ,den firman rekas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu