Jump to content
IGNORERAD

Android o google loggar dit liv!


Soengsang

Recommended Posts

Satt o diskuterade lite med HC i Surin...

Du sänder mer data på dina rörelser till google än de flesta anar, har tex länge funderat på närt man använder googlenavigation i bilen hur fan kartan kan veta när det bli köer o stockningar på vilken byaväg som helst, det beror givetvis på att fler användare har en google telefon som omedvetet rapporterar rörelse, så när farten går ner så synns det i kartor....

 

Du sänder också din position omedvetet till google som loggar dig, om jag inte zoomar in så ser mina rörelser ut som nedan den sista tiden, tamig fan skrämmande!

Nästa lur blir nog en iPhone, även om jag trodde jag lämnat iphoneträsket, då kan man ju helt bojkotta google.

 

Mina rörelser i norra europa enl nedan 

scand.JPG.77965a7b864e4065f712315dbc9330

 

Och i Thailand..

thailand.JPG.ceb29971616807daf69ae76a2bb

 

Sen kan man tex också ta fram et specifik dag då kan det bli enl nedan.

16.02.2016.thumb.JPG.f7e126d635cedd5d580

 

Visst fan är det skrämmande att ens liv loggas med en sådan precision?

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Herr Chang

    7

  • Soengsang

    7

  • audirs2

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Ojojoj, apples självutnämnda propagandaminister har varit på värvningsturné ser jag. Det är inte speciellt svårt att bara stänga av platstjänster i inställningar så är problemet löst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev knasen:

Ojojoj, apples självutnämnda propagandaminister har varit på värvningsturné ser jag. Det är inte speciellt svårt att bara stänga av platstjänster i inställningar så är problemet löst. 

 

Nja, det var eg inte det jag nämner här vi diskuterade.

Han är nog mest kritisk mot google, det har jag eg aldrig varit före jag kom på detta....

 

Platstjänster är ju en av anledningarna man använder en sk smartphone, så inte vill jag stänga av det.

Det att de har så exakt loggning av dig förvånade mig, kan ju zomma ner på gatunivå och se exakt hur jag rört mig, utan att jag har haft maps igång.

 

För den delen tyckte jag det var dags för en telefontråd, har ju vart rätt tort där på sistone 55555555

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Trident:

Ja, Herr Chang känns ju som ett seriöst val att diskutera Android med :mdr:

 

https://support.google.com/gmm/answer/3118687?hl=sv

 

Fråga Google vad man tycker om myndigheters snokande i era mobiler... Apple vägrar samarbeta med FBI i ett aktuellt fall i USA.

 

Apples VD har stake nog att säga nej, och Googles VD kommer med ett halvhjärtat stöd... han vet ju att Google spionerar så mycket de kan på sina användare och vill väl inte hyckla alltför mycket.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev knasen:

Ojojoj, apples självutnämnda propagandaminister har varit på värvningsturné ser jag. Det är inte speciellt svårt att bara stänga av platstjänster i inställningar så är problemet löst. 

 

Är du så naiv att du tror på det? Det må vara hänt att Google inte längre visar för dig att man samlat in dessa data, men man fortsätter garanterat att samla in för eget bruk. Data man i all evighet sparar för framtida bruk...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Soengsang:

Visst fan är det skrämmande att ens liv loggas med en sådan precision?

 

 

Använd inte sån skit som Google. Vad är det för fel med en vanlig papperskarta om man inte hittar dit man skall? Har fungerat finfint förut eller gick/åkte ni vilse ofta förr i tiden? Ni kanske aldrig vågade lämna lägenheten för att åka på semester med bilen eftersom ni ansåg att risken att hamna vilse var för stor?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Använd inte sån skit som Google. Vad är det för fel med en vanlig papperskarta om man inte hittar dit man skall? Har fungerat finfint förut eller gick/åkte ni vilse ofta förr i tiden? Ni kanske aldrig vågade lämna lägenheten för att åka på semester med bilen eftersom ni ansåg att risken att hamna vilse var för stor?

 

Varför måste du in o bjäbba när du ändå inte fattar poängen med diskussionen?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Varför måste du in o bjäbba när du ändå inte fattar poängen med diskussionen?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

Skit i det du och vänj dig.   Var bara tvungen att testa den nya citeringsfunktionen.

Starta en hemlig grupp om du vill välja vilka som ska svara på dina inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk funktion, ser inget negativt med den, finns massa användningsområden, dessutom är det bara du själv som kan se den. Att byta till ajfån känns ju löjligt, de gör ju precis samma sak men det glömde väl HC berätta.

 

Pröva att få denna excellenta service på en papperskarta, not gonna happen. 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Bibben:

Pröva att få denna excellenta service på en papperskarta, not gonna happen.

 

Det är det ju inte alla HP som förstår, de har väl fortfarande telefonkatalog o bakelitlur 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, det var eg inte det jag nämner här vi diskuterade.

Han är nog mest kritisk mot google, det har jag eg aldrig varit före jag kom på detta....

 

Platstjänster är ju en av anledningarna man använder en sk smartphone, så inte vill jag stänga av det.

Det att de har så exakt loggning av dig förvånade mig, kan ju zomma ner på gatunivå och se exakt hur jag rört mig, utan att jag har haft maps igång.

 

För den delen tyckte jag det var dags för en telefontråd, har ju vart rätt tort där på sistone 55555555

Så du menar att iPhone inte har någon platstjänst och då kommer den inte att spåra dig?

Istället för att diskutera sådana saker läs i manualen till telefonen hur du ska göra.

Ditt resonemang om att utnyttja platstjänster håller inte.

https://support.apple.com/sv-se/HT203033 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev JJC:

Så du menar att iPhone inte har någon platstjänst och då kommer den inte att spåra dig?

Istället för att diskutera sådana saker läs i manualen till telefonen hur du ska göra.

Ditt resonemang om att utnyttja platstjänster håller inte.

https://support.apple.com/sv-se/HT203033 

 

Nja, behövs nog inte läsas någon manual, jag är mest förvånad att det loggas så pass exakt och sparas så länge....platstjänster vill jag nog fortsätta att använda.

Inte för att det gör något direkt, det har säkert stått i alla användarvillkor man godkänner, men vem läser alla dem?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit känt ganska länge, och även hur man stänger av finessen utan att tappa nån funktionalitet i övrigt på telefonen. Senast jag kollade på google så finns jag inte enligt den tjänsten så det verkar fungera i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Satt o diskuterade lite med HC i Surin...

Du sänder mer data på dina rörelser till google än de flesta anar, har tex länge funderat på närt man använder googlenavigation i bilen hur fan kartan kan veta när det bli köer o stockningar på vilken byaväg som helst, det beror givetvis på att fler användare har en google telefon som omedvetet rapporterar rörelse, så när farten går ner så synns det i kartor....

 

Du sänder också din position omedvetet till google som loggar dig, om jag inte zoomar in så ser mina rörelser ut som nedan den sista tiden, tamig fan skrämmande!

Nästa lur blir nog en iPhone, även om jag trodde jag lämnat iphoneträsket, då kan man ju helt bojkotta google.

 

Mina rörelser i norra europa enl nedan 

scand.JPG.77965a7b864e4065f712315dbc9330

 

Och i Thailand..

thailand.JPG.ceb29971616807daf69ae76a2bb

 

Sen kan man tex också ta fram et specifik dag då kan det bli enl nedan.

16.02.2016.thumb.JPG.f7e126d635cedd5d580

 

Visst fan är det skrämmande att ens liv loggas med en sådan precision?

 

 

 

 

Väljer du en iPhone istället har du samma "funktion" där

 

http://veckorevyn.com/livsstil/hemliga-iphone-funktionen-visar-alla-platser-du-varit-pa-hur-laskigt/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, behövs nog inte läsas någon manual, jag är mest förvånad att det loggas så pass exakt och sparas så länge....platstjänster vill jag nog fortsätta att använda.

Inte för att det gör något direkt, det har säkert stått i alla användarvillkor man godkänner, men vem läser alla dem?

Det gäller samma för iPhone. Var inte naivt. 

Hade du läst manualer så skulle du upptäcka att det går att stänga av spårning och kan förfarande använda kartor med din position.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev JJC:

Det gäller samma för iPhone. Var inte naivt. 

Hade du läst manualer så skulle du upptäcka att det går att stänga av spårning och kan förfarande använda kartor med din position.

 

 

Ska jag vara ärlig så läser jag inte manualer till telefoner, tror inte ens de bifogas 2016 i annat än digitalt format.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, behövs nog inte läsas någon manual, jag är mest förvånad att det loggas så pass exakt och sparas så länge....platstjänster vill jag nog fortsätta att använda.

Inte för att det gör något direkt, det har säkert stått i alla användarvillkor man godkänner, men vem läser alla dem?

 

Precis, jag hade inte sökt något på Gåggel under ganska lång tid och nu när jag försökte göra ett sök så skulle jag vara tvungen att godkänna ett flersidigt avtal där Gåggeltrollen har alla rättigheter och inga skyldigheter och det motsatta för mej och detta skulle ge mej "en bättre upplevelse" vilket jag tolkar som att de samlar in all info om vad min dator används till, nu är jag inte så in i helvete korkad att jag inbillar mej att pyttemjuk eller äppelskruttarna eller vilket annat bolag i branschen som helst inte har samma rutiner.

 

Vem är egentligen intresserad av att se all reklam under en lång tid på cyklar eller vad man sökte på senast.

 

Varför har man ändrat nytt innehåll??

Detta utförande suger elefantpung!!!!!!

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Platstjänster  är ju lite av vitsen i en smartphone! Hade apple väldigt länge tills jag för ca två år sedan gick över till Sony och där började mina problem med Google. Det tog inte många dagar förrän luren började tala om att nu tar det en timme och tjugo minuter tills du kommer hem. luren hade full koll på vart jag var och hur lång tid det skulle ta för mig innan jag kom hem till min entrédörr. Stängde av det mesta jag kunde utan att döda luren till det jag ville ha den till men det hjälpte föga. Luren visste likt förbannat hur lång tid det tog för mig att ta mig hem.

 

Google ser dig stämmer!!! Nu lycklig Apple ägare igen... Skrämmande är det samtidigt som regeringen godkänner att Google åker runt och filmar och loggar varenda gathörn i svedala. Givetvis så är amerikanska regeringen med i bakgrunden och styr och vill ta del av allt. Den som tror något annat är bra naiv.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev fiskarn:

Platstjänster  är ju lite av vitsen i en smartphone! Hade apple väldigt länge tills jag för ca två år sedan gick över till Sony och där började mina problem med Google. Det tog inte många dagar förrän luren började tala om att nu tar det en timme och tjugo minuter tills du kommer hem. luren hade full koll på vart jag var och hur lång tid det skulle ta för mig innan jag kom hem till min entrédörr. Stängde av det mesta jag kunde utan att döda luren till det jag ville ha den till men det hjälpte föga. Luren visste likt förbannat hur lång tid det tog för mig att ta mig hem.

 

Google ser dig stämmer!!! Nu lycklig Apple ägare igen... Skrämmande är det samtidigt som regeringen godkänner att Google åker runt och filmar och loggar varenda gathörn i svedala. Givetvis så är amerikanska regeringen med i bakgrunden och styr och vill ta del av allt. Den som tror något annat är bra naiv.

 

Jag får upp exakt samma "tips" på min iPhone när den talar om hur lång tid det tar att köra hem, hur kösituationen ser ut etc utan att jag överhuvudtaget bett om det !

 

Om du tror att Apple eller Microsoft är bättre än Google är DU naiv !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kan man väl inte gå utanför dörren i stadsmiljö utan att hamna med på nån övervakningskamera. Är det nån som på allvar tror att det är    " Storebror " ( staten ) som vill hålla koll på var enskilda medborgare befinner sig ? Själv är jag övertygad om att kamerorna sitter där för min skull och inget annat. Beträffande Google och dess " övervakning " av var man rör sig i världen så är jag lika lugn där, tjänsten finns där för min skull och inget annat. Blotta tanken på att Google skulle följa mig som privatperson för att sedan utnyttja dom uppgifterna i nåt skumt ändamål i framtiden är mig helt främmande.

 

Men för att helt vara på den säkra sidan så har jag ingen telefon med dylika finesser utan tar snitselband och snitslar vägen när jag ger mig ut på okända områden. Mitt lokalsinne är inte det bästa och jag vill ju hitta hem. :)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Snart kan man väl inte gå utanför dörren i stadsmiljö utan att hamna med på nån övervakningskamera. Är det nån som på allvar tror att det är " Storebror " ( staten ) som vill hålla koll på var enskilda medborgare befinner sig ? Själv är jag övertygad om att kamerorna sitter där för min skull och inget annat. Beträffande Google och dess " övervakning " av var man rör sig i världen så är jag lika lugn där, tjänsten finns där för min skull och inget annat. Blotta tanken på att Google skulle följa mig som privatperson för att sedan utnyttja dom uppgifterna i nåt skumt ändamål i framtiden är mig helt främmande.

 

Men för att helt vara på den säkra sidan så har jag ingen telefon med dylika finesser utan tar snitselband och snitslar vägen när jag ger mig ut på okända områden. Mitt lokalsinne är inte det bästa och jag vill ju hitta hem. :)

 

Fritz..

 

Du får testa tricket med riskorn som du lägger ut längs vägen så du hittar hem ! :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Fråga Google vad man tycker om myndigheters snokande i era mobiler... Apple vägrar samarbeta med FBI i ett aktuellt fall i USA.

 

Apples VD har stake nog att säga nej, och Googles VD kommer med ett halvhjärtat stöd... han vet ju att Google spionerar så mycket de kan på sina användare och vill väl inte hyckla alltför mycket.

 

Herr Chang har talat.

Tur att Herr Fjang inte är Sveriges telekom minister för då,,,,,,,,,,,!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...