MPR Nyheter Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 En elefant som separerats från sin kalv dödade under fredag kväll en laotisk arbetare på en plantage i Chanthaburi.Den 36-årige mannen upptäcktes med bruten nacke och brutna revben vid en kassavaplantage i distriktet Khao Kitchakut. En pistol och en ficklampa hittades inte långt från kroppen. En 24-årig man sade att han hörde rop på hjälp och ljudet av en elefant från plantagen, varpå han och andra bybor sprang till platsen och fann den döda mannen. Elefanten gick dock fortfarande bärsärkagång på platsen och tvingade byborna att fly.Offrets 51-åriga fru sade att hennes make gått till plantagen på kvällen för att lägga ut kaninfällor, trots att lokala ledare varnat för vilda elefanter. Elefanthonan ska ha blivit separerad från sin kalv och resten av hjorden, vilket gjorde henne stressad och farlig för människor. Man söker nu efter djuret för att få tillbaka henne till sin hjord. Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/870592/elephant-kills-plantation-worker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Mycket 'elefantolyckor' på sistone, uppror på gång? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Mycket 'elefantolyckor' på sistone, uppror på gång? Säkert Juntans fel, kanske dragit ner på ransonerna av elefantdrickat! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Säkert Juntans fel, kanske dragit ner på ransonerna av elefantdrickat!Turisten sitter nog och skissar på ett inlägg hur detta beror på Shinawatra ,frågan är nog bara vem av Thaksin eller Yingluck som är orsak denna gång ... Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Det är bananodlarnas fel. Genom att minska på arealerna med bananer så svälter elefanterna och därför är dom på dåligt humör. Elefanten trodde att det var en bananodlare som gått över till o odla kasava. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Säkert Juntans fel, kanske dragit ner på ransonerna av elefantdrickat!Om det var Din son som dog hade du skrivit detta inlagg da?, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Turisten sitter nog och skissar på ett inlägg hur detta beror på Shinawatra ,frågan är nog bara vem av Thaksin eller Yingluck som är orsak denna gång ... Mvh Hobbe Har du dålig läsförståelse? Den här tråden handlar om elefanter. Varför blandar du in Thaksin hela tiden? "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Har du dålig läsförståelse? Den här tråden handlar om elefanter. Varför blandar du in Thaksin hela tiden?För att DU lärde mig att det ska man inte ta så hårt på ." Det var verkligen en nyhet för mej att man strikt måste hålla sig till vad rubriken i tråden säger"Du ser, jag lär mig och snart kanske t.o.m jag blir lycklig och glad av att se general prutt och höra hans visdomsord..... Vill du fortsätta denna diskussionen tar vi den via PM ,jag är inte helt upplärd än. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Det är lika farligt att separera en thailändska från thailändsk mat som att separera en elefant och dess unge, man bli liggandes med bruten nacke och brutna revben...Om vi skall svara hobbe om det är "Thaksin eller Yingluck som är orsak denna gång" ... Så får det bli Yingluck för att hon låtit lagra det obetalda riset från bönderna ligga i undermåliga lador som gjort att riset härsknat och att sedan elefanten blivit full efter att ha ätit det och nu efter reagerat kraftigt när den har baksmälla och ågren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Nja, jag tror nog mer på att det är Thaksins fel, det är väl han som har snabeln i familjen. Eller...??? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 En sak är säker. Jag sätter mig aldrig på psykopatelefant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 20, 2016 Dela Inlagd Februari 20, 2016 Han visste nog att den var farlig, inte smyger Thailändarna väl normalt sett omkring med en puffra i mörkret vad jag vet.Sen skall det väl vara kraftiga doningar för att skjuta dom om jag nu sett rätt på safaribössorna som användes vid storviltjakt i Afrika. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.