Jump to content
IGNORERAD

Från Kristen tro till buddhistisk tro i Gävle


Enis

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ring byggnads! Munken står ju o river utan skyddskläder, nä hjälm,skyddsglasögon och skyddsskor är det minsta man kan begära :D

Dom får inte ha så många ägodelar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    8

  • borje222

    4

  • Tekkor

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Har dom köpt lokalen eller hyr dom ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Enis:

1930602_970889512958828_1493865571743566

 

 

 

no comments

 

 

/Enis

 

Tänkte på att Farangstolar inte stämmer och de måste ju plats för att äta, äta och äta.

Uppvärmningskostnaderna lär bli skyhöga och de är ju redan tvungna och elda bänkarna när man tittar på bilden;)

Roligt att kyrkan kommer till nytta men förstår inte att munkarna får stå för arbetet?

I vårat vid Landvetter så är det frivilliga som ställer upp.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har dom köpt lokalen eller hyr dom ?

 

Den gamla Kyrkan är köpt för 3,5 mille 

 

1 timme sedan, skrev Galten:

Tänkte på att Farangstolar inte stämmer och de måste ju plats för att äta, äta och äta.

Uppvärmningskostnaderna lär bli skyhöga och de är ju redan tvungna och elda bänkarna när man tittar på bilden;)

Roligt att kyrkan kommer till nytta men förstår inte att munkarna får stå för arbetet?

I vårat vid Landvetter så är det frivilliga som ställer upp.

 

Var thaidamer och en och annan Thaigubbe på de övriga bilder som städade, röjde och fejade

 

 

Jag och frugan har inte varit där ännu, bilderna är dån några FB-vänner

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎03‎-‎15 at 01:51, skrev Scandinaviancorner:

Nu är det ett horhus i stället

 

 

Menar du därmed att damerna på bilderna är horor?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Enis:

 

Den gamla Kyrkan är köpt för 3,5 mille 

 

 

Var thaidamer och en och annan Thaigubbe på de övriga bilder som städade, röjde och fejade

 

 

Jag och frugan har inte varit där ännu, bilderna är dån några FB-vänner

 

/Enis

Det blir många pengaträd det ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var förbi där för 15 minuter sedan, efter att frugan tänt ett ljus i minneslunden, då farsan hennes kremeras idag.

- Det är stängt -, sa jag, och åkte vidare...

Men är övertygad om att de där sektledarna kommer att lura av henne pengar vid ett senare tillfälle, fy fan....

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-20 at 13:24, skrev borje222:

Var förbi där för 15 minuter sedan, efter att frugan tänt ett ljus i minneslunden, då farsan hennes kremeras idag.

- Det är stängt -, sa jag, och åkte vidare...

Men är övertygad om att de där sektledarna kommer att lura av henne pengar vid ett senare tillfälle, fy fan....

 

Mvh. borje222

Så kan det vara...  Som jag fått det förklarat så är det nu två grupper av munkar som är oeniga i Thailand. Denna "Buddan" på bild är en Munk ( ingen spets på huvudet och inget hår), de andra har en riktig Budda, hur som det aktuella gänget är känd för sin kärlek till pengar, det finns ett sånt Tempel i Borås också och det vill inte alla Thailändskor besöka. Vet att vi hade Thailändskor på jobbet i Göteborg som just prata om detta Borås Tempel...

Kanske passar bra att de i Borås tog över Jehovas lokaler, de har ju samma kärlek till pengar :haha:

Minns inte vad de i Gårda (Göteborg) hade för Budda, men de har väl flyttat se några år tillbaka?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Så kan det vara...  Som jag fått det förklarat så är det nu två grupper av munkar som är oeniga i Thailand. Denna "Buddan" på bild är en Munk ( ingen spets på huvudet och inget hår), de andra har en riktig Budda, hur som det aktuella gänget är känd för sin kärlek till pengar, det finns ett sånt Tempel i Borås också och det vill inte alla Thailändskor besöka. Vet att vi hade Thailändskor på jobbet i Göteborg som just prata om detta Borås Tempel...

Kanske passar bra att de i Borås tog över Jehovas lokaler, de har ju samma kärlek till pengar :haha:

Minns inte vad de i Gårda (Göteborg) hade för Budda, men de har väl flyttat se några år tillbaka?

Själv har jag en morbror som är "pastor" i Jehova... Vidrigare människa får man leta efter...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det gäller att ha en nykter syn på religionen, oavsett vilken.- Jo jag har åsså vart i Borås  :D56f04aca3c331_Bild089.thumb.jpg.0c707e16

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev ollas-viktor:

Det gäller att ha en nykter syn på religionen, oavsett vilken.- Jo jag har åsså vart i Borås  :D56f04aca3c331_Bild089.thumb.jpg.0c707e16

Vitskjortor hela bunten!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vitskjortor hela bunten!

 

oskulder? :waaaht:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
13 minuter sedan, skrev Enis:

 

oskulder? :waaaht:

Den som e utan skuld kastar första stenen ! :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Går här å väntar på finnarnas nationaldag,Bild2179.thumb.jpg.7328699ca067c3d8c7a64 skärtorsdag så jag kan äta påskalammet.- Jesu Kristi lekamen och blod, för mig utgjutet .-

Glad Påsk till alla vänner och ovänner ! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-03-23 at 12:50, skrev ollas-viktor:

Går här å väntar på finnarnas nationaldag,Bild2179.thumb.jpg.7328699ca067c3d8c7a64 skärtorsdag så jag kan äta påskalammet.- Jesu Kristi lekamen och blod, för mig utgjutet .-

Glad Påsk till alla vänner och ovänner ! 

Blev ju som jau trodde, middag med påskalamm men det religiösa uteblev :( Glada ble vi i.af. :drinks:IMG_0657.JPG.910c2552a9133f0a85744a381ee

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...