Jump to content
IGNORERAD

Turist misshandlad efter prisbråk i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ja tänk om man kunde fokusera på allt gott landet erbjuder en, men det är väl såna som gått på minor och förlorat pengar kanske som är mest negativa till Thailand. Kanske de skulle söka sig till andra länder som passar deras visioner av paradiset.

Jo, men nu handlar det ju om en turist som fått stryk av 6 thailändare. Om du väljer att blunda för allt skit som finns i Thailand, så gärna för mig. Varför hymla om och sopa under mattan det riktigt negativa som faktiskt finns i Thailand?

Jag har varken gått på några minor eller förlorat pengar (spel undantaget) i Thailand under de 16 år jag har bott här. Men set hindrar väl inte mig att notera och påpeka att det finns negativa saker i landet, som även du kanske skulle upptöcka om du tog av dig dina rosenfärgade.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    11

  • Tekkor

    6

  • Benriach

    4

  • Herr Chang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns andra forum för sådant !

Tallviking, Vilka  forum rekommenderar du för  oss  som vill jämföra verkliga problem i Thailand med dito  i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men nu handlar det ju om en turist som fått stryk av 6 thailändare. Om du väljer att blunda för allt skit som finns i Thailand, så gärna för mig. Varför hymla om och sopa under mattan det riktigt negativa som faktiskt finns i Thailand?

Jag har varken gått på några minor eller förlorat pengar (spel undantaget) i Thailand under de 16 år jag har bott här. Men set hindrar väl inte mig att notera och påpeka att det finns negativa saker i landet, som även du kanske skulle upptöcka om du tog av dig dina rosenfärgade.

 

Många som väljer att blunda för andra sidan av myntet också. Ser ofta turister som beter sig som om de ägde världen i fyllan och drar sig inte för att bete sig som idi*ter mot lokala. Ja även mot andra turister. Har råkat ut för det flera gånger själv utan att ha provocerat fram ngt. Måste vara mitt face som de stör sig på haha! Haft turen att varit med folk som är mer intresserade i den sortens aktiviteter dock,aldrig gillat slagsmål fast jag haft en rätt kort stubin mot drägg. Numera är man som en filbunke och bara ler åt skitstövlarna.

Thai är inte heller kända för att ta skit så att reta upp dem är ingen bra ide. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 Ser ofta turister som beter sig som om de ägde världen i fyllan och drar sig inte för att bete sig som idi*ter mot lokala.

Ja det är inget ovanligt och de behöver inte ens vara på fyllan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som väljer att blunda för andra sidan av myntet också. Ser ofta turister som beter sig som om de ägde världen i fyllan och drar sig inte för att bete sig som idi*ter mot lokala. Ja även mot andra turister. Har råkat ut för det flera gånger själv utan att ha provocerat fram ngt. Måste vara mitt face som de stör sig på haha! Haft turen att varit med folk som är mer intresserade i den sortens aktiviteter dock,aldrig gillat slagsmål fast jag haft en rätt kort stubin mot drägg. Numera är man som en filbunke och bara ler åt skitstövlarna.

Thai är inte heller kända för att ta skit så att reta upp dem är ingen bra ide. 

 

 

Ja det är inget ovanligt och de behöver inte ens vara på fyllan.

Det behöver inte vara turister, träffade vid ett, ja det blev av naturliga själ bara ett tillfälle skandinaviska klubben eller vad dom kallade sig ner i Phuket när jag bodde där, då fick man minsann klart för sig vilka som var guds gåva till mänskligheten och till Phukets innevånare i synnerhet, en mer självupptagen och mot Thailändare och andra gästarbetare nedlåtande grupp människor har jag inte träffat, och hoppas att jag aldrig mer träffar på!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågar man om pris men kommer inte överens så får man stryk och blir av med 1000$ och pass... Det luktar gravad hund här, visst kan man reta upp en tailändare/thailändska så det smäller rejält - men jag har aldrig stött på den tendensen när jag kommit i kontakt med taxis. Kör dom inte på meter i BKK tex (den "råkar" vara trasig) så tar jag en annan bulle om jag inte har jäkligt bråttom och det inte finns nån annan inom synhåll.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 Polisen uppger att man har ledtrådar till förövarnas identiteter och att man kommer hitta och ställa dem inför rätta eftersom deras beteende befläckat Pattayas rykte.

Kan inte vara svårt att hitta personer som befläckat Pattayas rykte................:big_smile:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

 Polisen uppger att man har ledtrådar till förövarnas identiteter och att man kommer hitta och ställa dem inför rätta eftersom deras beteende befläckat Pattayas rykte.

Kan inte vara svårt att hitta personer som befläckat Pattayas rykte................:big_smile:

Vilket rykte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla tråkigt! att allt ska blandas in med invandra problemen. Starta egen tråd istället

Var det här din tråd?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking, Vilka  forum rekommenderar du för  oss  som vill jämföra verkliga problem i Thailand med dito  i Sverige?

Här går det bra att säga att Thailändare är fega svin, men jävlar drar du paralleller till vissa grupper i Sverige då är du ute på hal is. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågar man om pris men kommer inte överens så får man stryk och blir av med 1000$ och pass... Det luktar gravad hund här, visst kan man reta upp en tailändare/thailändska så det smäller rejält - men jag har aldrig stött på den tendensen när jag kommit i kontakt med taxis. Kör dom inte på meter i BKK tex (den "råkar" vara trasig) så tar jag en annan bulle om jag inte har jäkligt bråttom och det inte finns nån annan inom synhåll.

Ja, något konstigt är det med historien. Här i Chiang Mai händer det att det begärs riktiga rövarpriser för en kort resa, och det går inte att pruta. Då är det bara att gå vidare, jag har inte haft några problem med det.

Men om man är så dum att man står kvar och argumenterar med dom, kallar dom för giriga arslen och så vidare kan det förstås eskalera.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skulle inte det bli en ganska skev bild av landet om man bara säger att allt är bra?

Jag har inte blivit blåst men kan ändå se att en hel del inte är bra där.

Ska man inte tala om det då?

Finns ju självklart bra saker och lyfta fram också.

Paradis finns säkert inga längre, alla länder har nog negativa saker.

Hej

Även solen har sina fläckar heter det ju och det gäller naturligtvis även Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, något konstigt är det med historien. Här i Chiang Mai händer det att det begärs riktiga rövarpriser för en kort resa, och det går inte att pruta. Då är det bara att gå vidare, jag har inte haft några problem med det.

Men om man är så dum att man står kvar och argumenterar med dom, kallar dom för giriga arslen och så vidare kan det förstås eskalera.

Herr Chang har talat.

För ett antal år sedan var jag i changmai skulle vänta på bussen några timmar. en tuk tuk förare övertygade mig att han skulle köra runt oss på några ställen ca 1.5 timmar för viss summa efter en halvtimme stannar han vill ha mer jag vägrar har ju kommit överens om viss summa. Till slut tar jag väskan stiger ut promenera tillbaka till busstationen där samlas många förare runt oss skriker hur dålig falang min tjej har väldigt otrevligt. Dom snackar hela tiden med min tjej hur hon måste hjälpa dom för hon är thai.

Jesper & Pakusa

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett antal år sedan var jag i changmai skulle vänta på bussen några timmar. en tuk tuk förare övertygade mig att han skulle köra runt oss på några ställen ca 1.5 timmar för viss summa efter en halvtimme stannar han vill ha mer jag vägrar har ju kommit överens om viss summa. Till slut tar jag väskan stiger ut promenera tillbaka till busstationen där samlas många förare runt oss skriker hur dålig falang min tjej har väldigt otrevligt. Dom snackar hela tiden med min tjej hur hon måste hjälpa dom för hon är thai.

 

 

Jesper & Pakusa

Jag har varit med om liknande med exfru Chang. Man begär ett rövarpris och sen vädjar man till henne om hjälp att blåsa farangen... vi är ju båda thai och han är bara en farang!

Lyckligtvis var det inget som exfru Chang gick med på. Det vore under hennes värdighet.

Herr Chang har talat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med om liknande med exfru Chang. Man begär ett rövarpris och sen vädjar man till henne om hjälp att blåsa farangen... vi är ju båda thai och han är bara en farang!

Lyckligtvis var det inget som exfru Chang gick med på. Det vore under hennes värdighet.

Herr Chang har talat.

 

Sant, det vi hört är att "vi vill också tjäna lite på din farang", men då brukar vi lämna utan att ha köpt något alls, sen de få gånger vi åkt tuk tuk så prutar tant ner till normalpris, men se efter kan hon ändå ge lite dricks. Så är de inte giriga så får de okey betalt av oss.

Men detta är sällan, oftast blir man varmt och trevligt bemött. Kan också bero lite på vart man befinner sig i för område och hur man uppträder mot dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, det vi hört är att "vi vill också tjäna lite på din farang", men då brukar vi lämna utan att ha köpt något alls, sen de få gånger vi åkt tuk tuk så prutar tant ner till normalpris, men se efter kan hon ändå ge lite dricks. Så är de inte giriga så får de okey betalt av oss.

Men detta är sällan, oftast blir man varmt och trevligt bemött. Kan också bero lite på vart man befinner sig i för område och hur man uppträder mot dem.

Visst, jag påstår inte att det alltid är så att man försöker blåsa farangen. Det är dock lite motbjudande att en del thai tycks tro att gemensamt medborgarskap skulle övertrumfa det förhållande en farang och en thai har. Lojalitet mot fosterlandet!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, jag påstår inte att det alltid är så att man försöker blåsa farangen. Det är dock lite motbjudande att en del thai tycks tro att gemensamt medborgarskap skulle övertrumfa det förhållande en farang och en thai har. Lojalitet mot fosterlandet!

Herr Chang har talat.

Detta har hänt mig två ggr i CM och en gång i HH, att man drar till med fantasisummor. På andra ställen har dom använt lite mjukare metoder, istället för att dra till med fantasisummor. Räknar man antal ggr jag varit i Thailand och antal resor man gjort med olika samfärdsmedel så är det förmodligen under en promille av de ggr man åkt. 

Frugan skiter i dom och bara går vidare. Från början tyckte jag att det var ett dåligt sätt att hjälpa mig på. Numera anser jag att det blir minst bekymmer om jag ordnar upp det själv. Den ena gången sa en hotellanställd på Top North i CM ifrån. Dom andra gångerna ordnade jag upp det själv. Båda dessa gånger betalade jag det pris vi kommit överens om när resan började.

I HH var det riktigt komiskt, en samlor skulle ha 180 Baht. Jag var duktig och prutade ner till 80 Baht. Sedan cyklade han 100m runt hörnet och sa att vi var framme. Den gången på 80-talet hade vi åkt buss och stannade på ett obekant ställe i HH mitt i natten.  Ett riktigt överpris men han överlistade mig, så jag kan bara skratta åt det.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte det bli en ganska skev bild av landet om man bara säger att allt är bra?

Jag har inte blivit blåst men kan ändå se att en hel del inte är bra där.

Ska man inte tala om det då?

Finns ju självklart bra saker och lyfta fram också.

Paradis finns säkert inga längre, alla länder har nog negativa saker.

Nordpolen lär va shysst! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Bytet blev tydligen återlämnat till Polisstationen av "ett vittne" till händelsen. Offret indentifierar "vittnet" som en av gärningsmännen, men polisen lägger tydligen ner fallet eftersom stöldgodset returnerades (även om det saknades pengar i plånboken).  :blink:

Uzbekistan Tourist beaten and “robbed” by Baht Bus Driver in South Pattaya

Later on Saturday 3 men, one of which claimed to have witnessed the assault, handed in the wallet and passport to Pattaya Police Station but the wallet only contained 2,000 Baht and 116 US Dollars. Mr. Kamol was called back to the station and claimed that one of the three men was involved in the assault on him.

Surprisingly and despite this allegation by Mr. Kamol, Police decided not to investigate the claim any further as it was decided that the fact the man returned the wallet and passport was enough to excuse the man from being investigated, despite being identified by the victim.

http://pattayaone.net/Pattaya-news/221500/uzbekistan-tourist-beaten-robbed-baht-bus-driver-south-Pattaya/

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom inte utreder snubben som lämnade in grejerna säger allt om det här landet..

Antagligen oroliga att det skulle förstöra Pattayas fina rykte, bättre att sopa det under mattan och låtsas som om ingenting har hänt.

 

apor.thumb.jpeg.ac40af718ba584ff9391bef8

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen oroliga att det skulle förstöra Pattayas fina rykte, bättre att sopa det under mattan och låtsas som om ingenting har hänt.

 

apor.thumb.jpeg.ac40af718ba584ff9391bef8

 

Vilket fina rykte är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket fina rykte är det?

Du får fråga Polisen om detta. 

"Polisen uppger att man har ledtrådar till förövarnas identiteter och att man kommer hitta och ställa dem inför rätta eftersom deras beteende befläckat Pattayas rykte."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Även solen har sina fläckar heter det ju och det gäller naturligtvis även Thailand.

Mvh isan lover

Det är ju mycket mera sol i Thailand och då borde det väl också vara mycket mera fläckar där?

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...