Jump to content
IGNORERAD

PAD ser inte oväntat ut att frias för kaoset dom ställde till med i Bangkok.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Du "tror"? Vad har det med saken att göra? Om Baa menade "sammantaget" varför skrev han inte det?

Varför sätta ord i mun på folk? Är det för att du känner dig manad att "dunka rygg" tillbaka?

Tycker du inte själv kritiken var lite malplacerad i den här tråden? Eller är det bara ok att avvika

från trådämnet om det handlar om Baa som lämnar lite sympatisk kritik mot dina meningsmotståndare?

Och vad beträffar "Och som sagt skriver man dumma saker för att "förlöjliga andra" säger det nog

mer om vad man är för en typ av människa själv, än om den man försöker skada." så förtydliga gärna

vad du menar. Minns med ganska klar tydlighet saker du skrivit om dina meningsmotståndare.

Om du inte själv gör det så kan jag leta upp några citat om du vill.

Gissar dock att du kommer att svara på det här meddelandet med tystnad.

Precis som du gör med alla meddelanden som är lite obehagliga.

De är ju inte "seriösa".  :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Vaxet

    10

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Vi är ju nu alla rätt så överens om att de är tråkigt om inte det gula laget får ta konsekvenserna av vad som hänt i Bangkok.

För er som orkar läsa infogar jag här utdrag ur Bangkok Post om det röda laget och vad de på den senaste tiden haft för sig i Chiang Mai.

Ingen verkar få ta konsekvenserna här heller, så likhet inför lagen tycks det ändå vara. :yes:;)

BangkokPost.com

by Veera Prateepchaikul

Organisers of last Saturday’s Gay Pride parade in Chiang Mai are demanding an apology from the Rak Chiang Mai 51 group for what they described as an uncivilized action by some 30 red-shirt hooligans who broke up the parade with force and intimidation.

There is not much that the organisers who comprise non-governmental organizations working on HIV/Aids problem can do towards the Rak Chiang Mai 51 group as they are too civilized.  But they should have known better that even a verbal apology from the group would be impossible because the self-righteous group believes they are above the law and thus immune to any legal sanctions.

According to news reports, some 30 red shirts went to Tawan Trendy Mall where a stage was built to welcome the Gay Pride parade which was due to kick off from Buddasathan, through the Night Bazaar and finally ending at the mall.  Once there, the red shirts launched verbal attacks against the event claiming that it was unsuitable and would tarnish the city’s reputation.  The gang then dismantled the stage and threatened to resort to violence if the parade was to be held forcing the organisers to call off the event.

This latest thuggish act by the red shirts associated with the Rak Chiang Mai 51 has not only shamed the northern capital wellknown the world over for the friendliness and hospitality of its people but may turn away many would-be visitors.  Several state agencies have avoided Chiang Mai as a venue of their seminars or meetings for fear that they will be disrupted by the red shirts.

For those who may not have any memory about the notoriety of the Rak Chiang Mai 51 group, the followings are some of the incidents perpetrated by the group’s red-shirts:

A few days before the breakup of the Gay Pride parade last Saturday, dozens of red shirts went to Chiang Mai provincial hall where hundreds of corn farmers were protesting and demanding help from the government.  The red shirts tried to intervene but they were rejected by the farmers who made clear they did not want politics to get mixed up with their protest.  But the red-shirt leaders felt offended by the rejection and engaged in angry arguments with the farmers.  Luckily,  there was no violent incident.

On January 23, a few hundred red shirts led by Mr Petchavak Wattanapongsirikul, self-appointed leader of Rak Chiang Mai 51 raided a branch monastery of the Santi Asoke sect in Chiang Mai under a false pretext that some illegal objects might be hidden in the premise.  The red shirts’ blatant act stunned the Santi Asoke followers who are mostly children, women and the elderly.  However, these people did not put up any resistance and allowed the red shirts to make the arbitrary searches which produced nothing illegal.

A similar ugly incident occurred in Lampang province when some 300 Rak Chiang Mai 51 red shirts went to Lampang Regent Lodge hotel to make searches after it was reported that Chaiwat Sinsuwong, a People’s Alliance for Democracy leader, was due to attend a seminar organized by PAD’s Lampang chapter.

And there was that shameful incident which happed at Chiang Mai University when one red-shirt protester slapped the face of a female lecturer who tried unsuccessfully to talk reasons with a group of red-shirt protesters who attempted to break up a get-together party of the university alumni in search of Deputy Prime Minister Suthep Thuagsuban who was reported to attend the event as an alumnae.

But the worst violent incident involving the Rak Chiang Mai 51 group was the red shirts’ raid last year of a community radio station of a PAD follower in the northern capital.  The father of the station owner who was a very old man was allegedly beaten to death by the red-shirt protesters.

Of all the violent incidents involving Chiang Mai’s red shirts,  the Rak Chiang Mai 51 leaders have never made any apology or shown remorse for the death of the poor defendless old man beaten to death in a cowardly manner by the red shirts. 

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Ang. Baa´s skriverier

Här i Uppsala kallar vi en sådan som stotserar med sin"kunskaper" som välutbildad idi*t Det finns det gått om här ( Profesor erimitus docent ) Och förresten Sociologi och psykrati hör väl  till "icke vetenskap"

Boffe :tommy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör sig månne Herr Bus & A Tom dummare än di verkligen är, di påstår att de har svårt att förstå än den ena än andra? En får hoppes att denna släng av dumhet inte blir kronisk.

[move]

Dr Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Gör sig månne Herr Bus & A Tom dummare än di verkligen är, di påstår att de har svårt att förstå än den ena än andra? En får hoppes att denna släng av dumhet inte blir kronisk.

Oroa dig inte Arne, jag ma ha problem att dechiffrera Baa's inlagg ovan men dina Hegerfors-vitsar racker allt mitt begransade intellekt till. Skulle du nagon gang forsoka att skriva nagot med innehall sa ar det dock fullt mojligt att jag gar bet men att du skulle gora dig den anstangningen finner jag foga troligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa har fortfarande bästa inlägget i tråden. Varför det skall vara så svårt att diskutera ett ämne, t.o.m politik utan att ständigt hoppa på personen som skrivit inlägget behöver väl inte vara så svårt... För vän av humanitet är det också väldigt obehagligt att läsa inlägg som angriper personer.

Det gör också att forumets seriösa status sjunker, ibland ner under dagisnivå. Det är  dumt eftersom det finns väldigt mycket nyttig information på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oroa dig inte Arne, jag ma ha problem att dechiffrera Baa's inlagg ovan men dina Hegerfors-vitsar racker allt mitt begransade intellekt till. Skulle du nagon gang forsoka att skriva nagot med innehall sa ar det dock fullt mojligt att jag gar bet men att du skulle gora dig den anstangningen finner jag foga troligt.

Atom.. i bland så briljerar bananen så man nästan tror att han glömt att logga ur och någon annan nyttjar hans  :paint:

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Humanisten Udong, detta är faktiskt ett vuxendagis. Våra damer här lämnat oss här medan di shoppar.

[move]Lekis Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baa har fortfarande bästa inlägget i tråden. Varför det skall vara så svårt att diskutera ett ämne, t.o.m politik utan att ständigt hoppa på personen som skrivit inlägget behöver väl inte vara så svårt... För vän av humanitet är det också väldigt obehagligt att läsa inlägg som angriper personer.

Det gör också att forumets seriösa status sjunker, ibland ner under dagisnivå. Det är  dumt eftersom det finns väldigt mycket nyttig information på MPR.

Läser och läser men hittar inte dessa personangrepp som ni tydligen finner i denna tråd.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr UdonCH,

Som medhuman dåligmåare rekommenderar jag dig att inte läsa meningar innehållande personangrepp.

Ett bra tips när man läser är att läsa ett ord i taget. Om man dyker på ett ord som känns läskigt så

avbryter man läsningen och hoppar till nästa mening. Funkar jättebra för mig.

Vaxet,

Quote

Läser och läser men hittar inte dessa personangrepp som ni tydligen finner i denna tråd.

Anledningen till att du inte hittar några sådana i den här tråden är att det inte finns några.

Förrän Baa kom med sina påhopp vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Läser och läser men hittar inte dessa personangrepp som ni tydligen finner i denna tråd.

Ännu ett av dessa påhopp som insinuerar att vissa sitter och hittar på saker ut tomma intet.

Den som söker skola finna .

[move]Pastor Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag tycker också att Isan Lover utsätts för oförtjänt mycket förlöjligande. Jag läser ganska selektivt på MPR pga tidsbrist och är inte alltid fullt insatt i de trådar där han skriver. Men av det som jag har läst har jag ingen bild av att hans åsikter och upplevelser är så konstiga.

Då IL talar flytande thailändska och laotiska samt tillbringar väldigt mycket tid på landsbygden vid norra Mekongfloden har han en annan bild än de som har andra geografiska och språkliga erfarenheter av Thailand. Det är inte konstigt att hans syn på Thailand är mycket annorlunda än andras.

Men annorlunda betyder givetvis inte sämre! Jag tycker att IL är en oerhört värdefull resurs på forumet med sin unika insikt över livet på Isaans landsbygd. Han är dessutom en människa med mycket hänsyn till andra. Han talar aldrig nedlåtande om folk pga sin kön, etnisk tillhörighet eller religion. Jag har inte heller upplevt att han har varit otrevlig mot någon annan skribent.

Trist är den värld där alla tycker lika. Själv tycker jag att det är jätte att diskutera med folk som har olika resonemang. Ingen är perfekt och har de rätta åsikterna. Alla behöver ständigt ta till sig av andra åsikter, utvecklas och finslipa sitt sätt att se på världen.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Jag tycker också att Isan Lover utsätts för oförtjänt mycket förlöjligande. Jag läser ganska selektivt på MPR pga tidsbrist och är inte alltid fullt insatt i de trådar där han skriver. Men av det som jag har läst har jag ingen bild av att hans åsikter och upplevelser är så konstiga.

Då IL talar flytande thailändska och laotiska samt tillbringar väldigt mycket tid på landsbygden vid norra Mekongfloden har han en annan bild än de som har andra geografiska och språkliga erfarenheter av Thailand. Det är inte konstigt att hans syn på Thailand är mycket annorlunda än andras.

Men annorlunda betyder givetvis inte sämre! Jag tycker att IL är en oerhört värdefull resurs på forumet med sin unika insikt över livet på Isaans landsbygd. Han är dessutom en människa med mycket hänsyn till andra. Han talar aldrig nedlåtande om folk pga sin kön, etnisk tillhörighet eller religion. Jag har inte heller upplevt att han har varit otrevlig mot någon annan skribent.

Trist är den värld där alla tycker olika. Själv tycker jag att det är jätte att diskutera med folk som har olika resonemang. Ingen är perfekt och har de rätta åsikterna. Alla behöver ständigt ta till sig av andra åsikter, utvecklas och finslipa sitt sätt att se på världen.

Hälsning

Svarten

Har inte sett några inlägg som förlöjligar IL, inte i denna tråd eller i någon annan.

Lika ihärdigt som IL hävdar sina åsikter och bara svarar på de inlägg som passar hans världsbild, är det många som ibland känner lite frustration över hans debatt teknik.

Men inte förlöjligas IL, det tycker jag inte.

De som inte tycker som han har kallats för både det ena och andra, t.e.x. "Besserwissrar" och om jag fattat ett inlägg här rätt så antyds det också att IL:s meningsmoståndare anses vara  s.k. "välutbildade idi*ter".

Personligen kan jag ta detta och tycker det är kul när debatten hettar till.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

tompengpung

Quote

Hej!

Jag tycker också att Isan Lover utsätts för oförtjänt mycket förlöjligande. Jag läser ganska selektivt på MPR pga tidsbrist och är inte alltid fullt insatt i de trådar där han skriver. Men av det som jag har läst har jag ingen bild av att hans åsikter och upplevelser är så konstiga.

Då IL talar flytande thailändska och laotiska samt tillbringar väldigt mycket tid på landsbygden vid norra Mekongfloden har han en annan bild än de som har andra geografiska och språkliga erfarenheter av Thailand. Det är inte konstigt att hans syn på Thailand är mycket annorlunda än andras.

Men annorlunda betyder givetvis inte sämre! Jag tycker att IL är en oerhört värdefull resurs på forumet med sin unika insikt över livet på Isaans landsbygd. Han är dessutom en människa med mycket hänsyn till andra. Han talar aldrig nedlåtande om folk pga sin kön, etnisk tillhörighet eller religion. Jag har inte heller upplevt att han har varit otrevlig mot någon annan skribent.

Trist är den värld där alla tycker olika. Själv tycker jag att det är jätte att diskutera med folk som har olika resonemang. Ingen är perfekt och har de rätta åsikterna. Alla behöver ständigt ta till sig av andra åsikter, utvecklas och finslipa sitt sätt att se på världen.

Hälsning

Svarten

Svarten, du skriver i sista stycket:  "Trist är den värld där alla tycker olika"

Då kan jag upplysa dej om att du bor i helt fel land!

I Sverige är åsiktsfrihet en grundläggande rättighet!

I vilket land vill du leva i??

Du kanske skulle satsa på en framtid som pamp på Kuba eller i Nord Korea???

Mvh

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det verkar onekligen vara ganska relativt vad som ar pahopp, forlojligande eller ej. Kanns som det gar lite inflation i begreppen. Olika individer anvanders sig av olika typer av argumentationsteknik. Jag sjalv med  flera andra forfaller ibland mot sarkasm och ironi vilket onekligen ar olyckligt da det sallan fungerar i en on-linediskussion och poangen blir oftast bara plump. IL tenderar ofta anvanda "tystnad" som teknik dar han konsekvent ignorerar en overvaldigande majoritet av alla inlagg som ifragasatter hans diverse stallningstagande och pastaenden.

Visst har han med flera mkt intressant och vardefull anekdotisk erfarenhet av Thailand. Dock blir det svart att fora vettiga diskussioner med folk som bara svarar nar de far medhall och aldrig bemoter kritik eller ifragasattande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten, du skriver i sista stycket:  "Trist är den värld där alla tycker olika"

Då kan jag upplysa dej om att du bor i helt fel land!

I Sverige är åsiktsfrihet en grundläggande rättighet!

I vilket land vill du leva i??

Du kanske skulle satsa på en framtid som pamp på Kuba eller i Nord Korea???

Mvh

TPP

Hej!

Givetvis skrev jag fel - "Trist är den värld där alla tycker olika". "Lika" menar jag och har följaktigt ändrat felet i mitt inlägg!  :wai:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det verkar onekligen vara ganska relativt vad som ar pahopp, forlojligande eller ej. Kanns som det gar lite inflation i begreppen. Olika individer anvanders sig av olika typer av argumentationsteknik. Jag sjalv med  flera andra forfaller ibland mot sarkasm och ironi vilket onekligen ar olyckligt da det sallan fungerar i en on-linediskussion och poangen blir oftast bara plump. IL tenderar ofta anvanda "tystnad" som teknik dar han konsekvent ignorerar en overvaldigande majoritet av alla inlagg som ifragasatter hans diverse stallningstagande och pastaenden.

Visst har han med flera mkt intressant och vardefull anekdotisk erfarenhet av Thailand. Dock blir det svart att fora vettiga diskussioner med folk som bara svarar nar de far medhall och aldrig bemoter kritik eller ifragasattande.

Hej Wille!

Klart är allt relativt. Vissa reagerar på vissa saker som andra inte reagerar alls på.

Det är samma som min upplevelse om hur IL beaktas ibland. De exempel på inlägg riktade med honom som jag tänker på görs på ett sätt som jag inte upplever till exempel bland arbetkamrater vid fikabordet på jobbet eller bland vänner en kväll på puben. Om någon skulle tilltala en arbetskamrat eller polare på det sättet tror jag att det lätt skulle kunna bli bråk. Men detta är bara mina känslor. Det är klart att andra tycker att det sättet som IL tilltalas ibland är ett helt normalt sätt att tilltala till exempel sin mor eller sina vänner. Alla är vi olika förstås!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men IL,

det var ju du som sade att man inte skulle lita på media, särskilt inte Bangkok media som The Nation då den är styrd av de rika och militären. Hela artiklen är alltså en bluff...

Sen vill jag stänna in i vaxets gratulation, med Chalerm Yoobamrung som partiledare för Pheu Thai, what could possibly go wrong?

Vet inte om det är det här inlägget av mig som ska ses som ett personangrepp på IL?

I så fall ber jag om ursäkt, inlägget ska läsas med ett visst mått av ironi i åtanke då IL i en annan tråd förklarade för mig att man inte kunde lite på media från Bangkok då den var styrd av de rika och militären.

Sen hänvisar han till en artikel i The Nation och jag tyckte det var ironiskt att han just i detta fall litar på den av de rika och militären styrda media som väl The Nation måste räknas till?

Thaksin var inte riktigt nöjd med The Nation vilket den här länken säger en del om. Plus en del annat om den så kallade pressfriheten i Thailand under TRT.

http://news.bbc.co.u...fic/1858477.stm

http://news.bbc.co.u...fic/1751081.stm

IL menade också att jag som jobbat under de thailändska presslagarna, både de uttalade och de inofficiella lagarna under 12 år inte visste vad jag talade om när jag menade att pressfriheten har blivit större sedan TRT åkte ut. IL hade koll på detta från byn i Issan och fick en ny guru att lyssna på i Giles Ungpakorn. Förresten här är ett par andra länkar där bland annat herr Ungpakorn går åt Dr T.

http://news.bbc.co.u...fic/4617134.stm

http://news.bbc.co.u...fic/5363068.stm

Jag tar dock på mig att jag liknande IL vid Bagdad-Bob för ett par månader sedan och lovar härmed att sluta med det. Ifall IL kan sluta referera till alla som inte håller med honom i sina Thaksin hyllningar som mindre vetande...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju på sin plats om någon av manarna IL, Baa, UdonCH etc visade var

personangreppen finns och på vilket sätt de just var angrepp.

Om sådana saknas så faller sig annars en ursäkt lämplig tycker jag.

Iaf kunde man ju vänta sig det om det var vuxna meddebattörer man hade att göra med.

Såvida man inte anammat en total ansiktstappningvägran förståss.

Observera att det här inlägget inte avser att förlöjliga någon.

Löjliga var de jag syftar till redan innan jag började skriva det här.

En ursäkt "avlöjligar" dem.

Annars står de kvar med baken i blöjan vad mig anbelangar iaf.

Oavsett hur snabba de är på att odla ris och prata laotiska.

:)

PS. Ta inte det här inlägget så allvarligt. Det är bara ett tramsigt inlägg på ett forum. DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Di sk välutbildade idi*terna tyckes mig endast vara inbillade idi*ter.

[move]Arneoten[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Svarten,

Du tycker att vi forlojligar IL och du ger +karma och skriver "bravo" till Baa for ett inlagg dar han skriver att jag och Vaxet "ar smatt lojliga", "osakliga" och "lagre an glocalnet". Hur far du ihop det? Ar "forlojligande" av vissa personer forkastligt men av andra personer nagot som ska uppmuntras? Du var nog den siste personen pa forumet som jag hade forvantat mig att lasa nagot sadant fran. Som flera andra har sagt; citera garna nagra rader av det du tycker ar stotande i traden sa att vi taskiga personer atminstonde vet vad ni syftar pa.

Jag vet inte hur manga ganger jag skrivit att jag forstar att folk i Isaan rostade pa Thaksin och jag har inte det minsta problem med att IL propagerar for TRT/PPP och ar emot Demokraterna. Det enda jag reagerar pa ar den totala "fundamentalismen" dar absolut allting Thaksin/TRT/PPP gjorde var bra och allt annat ar daligt eller osant eller mots bara av tystnad, men aven den asikten ar helt OK, det skapar ju onekligen diskussion.

Jag tycker ocksa att IL mfl av hans anhangare har varit minst lika bitska som hans motstandare och ingen "av oss" har gratit over det, men det klart, det kanske ar adlare om man star pa "de fattigas sida".

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten,

Du tycker att vi forlojligar IL och du ger +karma och skriver "bravo" till Baa for ett inlagg dar han skriver att jag och Vaxet "ar smatt lojliga", "osakliga" och "lagre an glocalnet". Hur far du ihop det? Ar "forlojligande" av vissa personer forkastligt men av andra personer nagot som ska uppmuntras? Du var nog den siste personen pa forumet som jag hade forvantat mig att lasa nagot sadant fran. Som flera andra har sagt; citera garna nagra rader av det du tycker ar stotande i traden sa att vi taskiga personer atminstonde vet vad ni syftar pa.

Jag vet inte hur manga ganger jag skrivit att jag forstar att folk i Isaan rostade pa Thaksin och jag har inte det minsta problem med att IL propagerar for TRT/PPP och ar emot Demokraterna. Det enda jag reagerar pa ar den totala "fundamentalismen" dar absolut allting Thaksin/TRT/PPP gjorde var bra och allt annat ar daligt eller osant eller mots bara av tystnad, men aven den asikten ar helt OK, det skapar ju onekligen diskussion.

Jag tycker ocksa att IL mfl av hans anhangare har varit minst lika bitska som hans motstandare och ingen "av oss" har gratit over det, men det klart, det kanske ar adlare om man star pa "de fattigas sida".

Hej Atom!

Kharman som Baa fick av mig för sitt inlägg var inte pga han nämnde dig och Vaxet. Det var snarare för hans utpekande av den generella respektlöshet som jag också upplever att Isan Lover utsätts för ibland av ett litet gäng. Jag pratar inte gärna om personer då det verkar att vissa härmar varandra.

Som sagt alla har olika sätt att uppfatta vad som kan uppfattas som respektlöshet. Jag uttrycker bara vad jag tycker. Jag upplever att vissa av de inlägg som riktats mot Isan Lover inte hör till den vanliga tonen som hör hemma med trivsam diskussion mellan kamrater. Jag har aldrig läst något liknade från IL själv. Detta är inte den första gången som jag uttrycker mig något liknade på MPR/TT när det gäller andra skribenter. Om du skulle råka ut för samma sak skulle jag uttrycka mig likadant.  :wai:

Ha det gott!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...