Jump to content
IGNORERAD

50 poliser stormar falang spelklubb i Pattaya.


Juha

Recommended Posts

Ehhh....kan du utvecklas det resonemanget ?

Tanken var att jag skulle utveckla lite mer, när dottern ropade att vi skulle dra. Hur konstigt det än låter verkar thailändskorna i Sverige tycka att svenska kortlekar är överlägsna thailändska i kvalitet.  

misstänker att han menar kvaliten kanske 

Din erfarenhet av att tyda kryptiska svamptexter lyser igenom, och har gett dig en otrolig träffsäkerhet.

Jag gissar på figurerna, kort bör spelas med Öbergs kortlekar.

Med tanke på thailändskornas val av kraftiga och sexiga män så kan det mycket väl visa sig att du har rätt, men det var inte det jag menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    31

  • janne_h

    11

  • Baa

    10

  • Nemo

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Många regler och paragrafer är det angående kortspel i Thailand. Man tar sig för pannan. http://www.thailawforum.com/laws/Playing%20cards.pdf

Fritz..

Ställda bredvid solstolar o parasoller verkar spelkort närmast livsfarliga!

Hur är det med FIA?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställda bredvid solstolar o parasoller verkar spelkort närmast livsfarliga!

Hur är det med FIA?

Akta sig man kan bli knuffad in in fängelshålan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att saken borde vara överstökad.Bjud in konstaplarna på en riktig whiskey afton,med pokerspel så de har chans att vinna tillbaka det de nu förlorat.De har ju förlorat ansiktet nä bli nu sams över en riktig omgång kort

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går framåt, på onsdag kommer " brottslingarna " att få tillbaka sina bötespengar. Kopierar in från bridgeklubbens hemsida.

The Club
The Club

CLOSED TEMPORARLY

To those concernedI Jeremy and Barry will be at the Club Wednesday 1 pm to answer any questions 

BAIL MONIES will also be returned by the Lawyers on Wednesday - They will get it back from the Police later 

Fritz..

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste nytt. Alla som blev anhållna ( förutom klubbens ordförande ) kommer att få eller har redan fått tillbaka sina pengar och sina pass. Detta lär vara unikt i Thailand eftersom fallet ännu inte är formellt nedlagt. Polisen har även lovat att alla fingeravtryck som togs kommer att " tappas bort " ! Dator och annan elektronisk utrustning behåller polisen tills det hela är officiellt nedlagt. Nu ska vi " bara " fixa fram kortlekar med rätta stämpeln så kan vi börja spela igen, men det verkar vara lättare sagt än gjort.

Lite kuriosa. Två svenskar lyckades smita undan från att bli anhållna vid razzian. Den ena knallade bara ut från bridgelokalen satte sig på moppen och drog iväg utan att någon ingrep. Den andre smög in på damtoaletten och höll sig där tills det tystnat utanför. Tydligen var det inte elittruppen som genomförde razzian ;)

Efter mötet tog jag med några polare hem där vi ägnade oss åt olagligheter samt intagande av mat och dryck.

Grillat_mm_008.thumb.JPG.76ae19cd02036f2

Grillat_mm_009.thumb.JPG.afe3a74d6eac862

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste nytt. Alla som blev anhållna ( förutom klubbens ordförande ) kommer att få eller har redan fått tillbaka sina pengar och sina pass. Detta lär vara unikt i Thailand eftersom fallet ännu inte är formellt nedlagt. Polisen har även lovat att alla fingeravtryck som togs kommer att " tappas bort " ! Dator och annan elektronisk utrustning behåller polisen tills det hela är officiellt nedlagt. Nu ska vi " bara " fixa fram kortlekar med rätta stämpeln så kan vi börja spela igen, men det verkar vara lättare sagt än gjort.

Lite kuriosa. Två svenskar lyckades smita undan från att bli anhållna vid razzian. Den ena knallade bara ut från bridgelokalen satte sig på moppen och drog iväg utan att någon ingrep. Den andre smög in på damtoaletten och höll sig där tills det tystnat utanför. Tydligen var det inte elittruppen som genomförde razzian ;)

Efter mötet tog jag med några polare hem där vi ägnade oss åt olagligheter samt intagande av mat och dryck.

Grillat_mm_008.thumb.JPG.76ae19cd02036f2

Grillat_mm_009.thumb.JPG.afe3a74d6eac862

Det var nog det jag visste

Bakom varje Pastor finns det en liten (spel) :666:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att dom flesta, alltså även dom från thailändska myndigheter, vill att fallet så snabbt som möjligt ska avslutas och falla i glömska. Jag skickade ett mail till min australiensiske partner ( som var en bland dom som haffades vid razzian ) med rubriken " Can not lose face or ? " och bifogade länken till artikeln. Det dröjde inte många minuter innan jag fick ett svar. Där stod kort och gott " He is an fucking idi*t !! " :dance1:

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

555, TAT jobbar för att få turister till landet och polisen för att dom skall hålla sig borta. 

 

Du har nog ganska mycket fel beträffande att polisen inte vill ha hit turister, det vill dom säkert, för turisterna betalar i de fall dom får en bot förelagd oftast utan att knota, dels för att få skiten ur värden och dels för den oftast överkomliga summan. 

Skulden för just denna handling får du lägga på någon annan med en , gissar jag, personlig chans att vinna något vi inte vet ännu!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

555, TAT jobbar för att få turister till landet och polisen för att dom skall hålla sig borta. 

 

Ang det här fallet/tillslaget, så inbillar jag mig att det inte handlar så mycket om turister. Tror nog att många/de flesta av dessa gripna kortspelare är bofasta i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog ganska mycket fel beträffande att polisen inte vill ha hit turister, det vill dom säkert, för turisterna betalar i de fall dom får en bot förelagd oftast utan att knota, dels för att få skiten ur värden och dels för den oftast överkomliga summan. 

Skulden för just denna handling får du lägga på någon annan med en , gissar jag, personlig chans att vinna något vi inte vet ännu!

Det ryktades ju om ett uppköpsförsök, men polisen väljer väl ändå vad dom slår till mot och hur hårt och jag tycker då får dom ta konsekvenserna av sitt handlande åxå.

Slänga pensionärer i buren i 12 timmar för att ha spelat bridge, även om dom bryter mot en runt 80-årig lag rimmar lite illa om man nu är mån om Thailands rykte i omvärlden som ett turistland.

Känns bara som att det prioriteras fel om taximaffian får hållas, jetskiuthyrarna får fortsätta scamma men parasollfri onsdag och bridgespelande slår man ner på. Turistfrämjande åtgärder känns det inte som i alla fall.

Enda roliga i denna historia är ju att man kan ge fritte lite girlingar ibland.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ryktades ju om ett uppköpsförsök, men polisen väljer väl ändå vad dom slår till mot och hur hårt och jag tycker då får dom ta konsekvenserna av sitt handlande åxå.

Slänga pensionärer i buren i 12 timmar för att ha spelat bridge, även om dom bryter mot en runt 80-årig lag rimmar lite illa om man nu är mån om Thailands rykte i omvärlden som ett turistland.

Känns bara som att det prioriteras fel om taximaffian får hållas, jetskiuthyrarna får fortsätta scamma men parasollfri onsdag och bridgespelande slår man ner på. Turistfrämjande åtgärder känns det inte som i alla fall.

Enda roliga i denna historia är ju att man kan ge fritte lite girlingar ibland.

Nix!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
3 minuter sedan, skrev in-ka:

försöker lyfta denna tråd lite, ingett nytt på spelfronten?

Nix ! Som jag skrivit tidigare så har alla som haffades fått tillbaka det dom bötade och sina pass men klubbens dator och annat materiel är fortfarande i beslag. Förhoppningsvis är vi igång och spelar igen om cirka två veckor. Jag återkommer så fort jag har mer information.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses, bara för att det finns en stor medelklass i Bangkok och Korat kan man väl inte dra slutsatsen att så ser det ut i hela landet. Ungefär som att visa någon runt på Lidingö och sen hävda att det ser likadant ut i Bastuträsk eller Jörn. :rotfl:

Fritz..

Nu bor det så lite folk i jörn och bastuträsk att det nästan är obefintligt jämfört med Lidingö., och således bara funkar som anekdot utan någon reell betydelse.

50% av Sveriges BNP kommer från Stockholm.

Men....

Det finns en välmående medelklass även i Lampang, Chiangmai, ubon ratchathani, udon Thani, sisaket, etc etc.

Denna växande medelklass ställer krav på förändringar, bla hos politiker och poliser, dom är inte lika benägna längre på att hålla mössan i hand, precis som utvecklingen i Sverige tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel på en relativt fattig thai är en risbonde. Han har mat för dagen inget överflöd och sin familj.

En fatigpensionär i Sverige har knappt pengar till mat. Bor ofta i en smutsig missar och är väldigt ensamma.

Jag räknar inte svenska pensionärer i Thailand till riktiga fattigpensionärer.

Trots att det finns en hel del på turistorterna som lever livet väldigt spartanskt. Jag har sett massor av dessa i mitt yrke som rörmokare under åren.

Dessutom tror jag att det finns väldigt många som inte besitter dessa kontakter. Om dom är inflyttade så har dom ofta goda kontakter i sin hemårovins. Detta betyder inte per automatik att dom blir kompis med en hög polischef efter att ha flyttat till Bangkok.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Är fattiga pensionärer i Sverige smutsiga?

Dessutom ensamma?

Va fan säger du igentligen?

Du redogör dina fördomar istället för verkligheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är fattiga pensionärer i Sverige smutsiga?

Dessutom ensamma?

Va fan säger du igentligen?

Du redogör dina fördomar istället för verkligheten?

Jag har mött massor av dessa i mitt jobb som rörmokare. Så jag utgår ifrån sanningen som jag personligen sett den. Om du vill kalla det för fördomar får stå för dig.

Dock skrev jag inte att dom är smutsiga. Utan att dom ofta lever i smutsig misär.

När man får ta handskar på sig för att inte själv bli smutsig när man tar i kundens diskbänk eller wc, kallar jag att bo i smutsig misär. Vilket är relativt vanligt när man besöker äldre gamla som bor ensamma.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Jag har mött massor av dessa i mitt jobb som rörmokare. Så jag utgår ifrån sanningen som jag personligen sett den. Om du vill kalla det för fördomar får stå för dig.

Dock skrev jag inte att dom är smutsiga. Utan att dom ofta lever i smutsig misär.

När man får ta handskar på sig för att inte själv bli smutsig när man tar i kundens diskbänk eller wc, kallar jag att bo i smutsig misär. Vilket är relativt vanligt när man besöker äldre gamla som bor ensamma.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Är dom väldigt gamla dessa äldre?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Baa:

Är dom väldigt gamla dessa äldre?

Mycket äldre än de yngre gamla........:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Nix ! Som jag skrivit tidigare så har alla som haffades fått tillbaka det dom bötade och sina pass men klubbens dator och annat materiel är fortfarande i beslag. Förhoppningsvis är vi igång och spelar igen om cirka två veckor. Jag återkommer så fort jag har mer information.

 

Fritz..

 

Starta 1 April, ingen kommer att tro er om ni blir haffade igen.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...