Jump to content
IGNORERAD

50 poliser stormar falang spelklubb i Pattaya.


Juha

Recommended Posts

Det skulle va intressant om du kunde bekräfta dessa välkända rykten med din faktiska kännedom om hur det står till inom polisen och militären, som det verkar du besitter.:look_down:

Du måste skämta mig aprilo? Ja, den thailändska polisen är ju verkligen inte känd för att ta mutor eller sko sig på annat sätt! Hur var det själv när du åkte dit för fylla? Hur mycket slantade du polisen för att slippa åka till aphuset? ?

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    31

  • janne_h

    11

  • Baa

    10

  • Nemo

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Innehav av mer än 120 spelkort är lagligt i Thailand om de är producerade/skattade för på rätt sätt. Klubben kör nog med egen piratimport.

"While they found no financial evidence of gambling, police charged the group with possessing more than 120 playing cards that were not

produced by the Excise Department, in violation of Section 8 of the Playing Cards Act of 1943".

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du måste skämta mig aprilo? Ja, den thailändska polisen är ju verkligen inte känd för att ta mutor eller sko sig på annat sätt! Hur var det själv när du åkte dit för fylla? Hur mycket slantade du polisen för att slippa åka till aphuset? ?

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

han slantade inget, han glömde en hög med flis på muggen. :look_down:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom får tillbaka kortlekar mm och får fortsätta verksamheten så innebär ju det att Polisen insett att det inte var olagligt, då ska väl även de 5000 i böter betalas tillbaka.

Har man väl betalt/köpt nånting i Thailand, så är chansen för en återbetalning försvinnande liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog någon som bestämmer som blandat ihop korten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att det inte förekommer "farangscams" med polisen inblandad, jag är beredd att hålla emot, men det går ju av naturliga skäl aldrig att bevisa eftersom en polis (eller annan myndighetsperson) inte kan göra fel, det finns alltid en klausul som ger handlingsfrihet åt den enskilde handhavaren!

Hade inte du lyckats prioritera friheten medels en dusör? Eller har jag minneslucka som vanligt, sånt händer ju oss alla någon gång, mer eller mindre!

Jo jag tror att det förekommer och som den noggranne person Singha är, så hade jag hoppats att få lite fakta som bekräftar dessa rykten och att det gäller såväl militären som polisen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du måste skämta mig aprilo? Ja, den thailändska polisen är ju verkligen inte känd för att ta mutor eller sko sig på annat sätt! Hur var det själv när du åkte dit för fylla? Hur mycket slantade du polisen för att slippa åka till aphuset? ?

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Du läser mitt inlägg son fan läser bibeln. Kolla mittsvar till Baa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Innehav av mer än 120 spelkort är lagligt i Thailand om de är producerade/skattade för på rätt sätt. Klubben kör nog med egen piratimport.

"While they found no financial evidence of gambling, police charged the group with possessing more than 120 playing cards that were not

produced by the Excise Department, in violation of Section 8 of the Playing Cards Act of 1943".

 

Där sa du nåt ! Vi använder oss av kortlekar inhandlade av våra medlemmar i deras hemländer, har för mig att kortlekar är svindyra här i Thailand. Vi får väl döpa om klubben till Bridgeklubben Piraterna ;)

Polisen hade nästan gått i spin när dom fick se medlemsregistret i datorn. Där lagras varje spelares resultat (poäng) under året och dom trodde att det var pengar som siffrorna handlade om.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tydligen bli rättegång om det.......

 

Case Against Elderly Bridge Players Moves Forward


14546520341454652086l.jpg
Bridge players during a Wednesday raid at Alto’s Restaurant and Bar in Pattaya.

By Sasiwan Mokkhasen
Staff Reporter

Pattaya — Thirty-two elderly, bridge-playing foreigners will face the music and must defend their innocence in court, Pattaya police said today.

After a surprise crackdown in which seniors were arrested under an antiquated law made headlines worldwide Thursday, Police said the elderly Westerners are now free on 5,000 baht bonds.

“The case will still have to follow the legal process,” said Col. Sukthat Pumpanmuang, commander of the Pattaya Police Station.

Police did not find evidence of gambling when they raided Alto’s Restaurant and Bar on Wednesday and took the players into custody, but they seized computers on suspicion the players, 26 men and six women, might have been making electronic transfers of money.

The senior citizens were held until the early hours of the morning before being released. The oldest of the suspects is 84. They will all be charged under a law nearly as old.

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1454652034

Link to comment
Dela på andra sajter

Du läser mitt inlägg son fan läser bibeln. Kolla mittsvar till Baa.

Hur läser jag ditt inlägg som fan läser biblen?

1. Thailand är bland dom mest korrupta länder i världen. Fakta.

2. Den thailändska polisen och militären är korrupta, det har skrivits spaltmeter om detta.

Förstår verkligen inte vad du är ute? Var det bara för att det var Singha som skrev det som du gick i taket? ?

Och sen men inte minst.

Du menar att jag ska läsa ditt inlägg till Baa, efter det jag svarade dig och det ca 15 minuter före ditt svar till Baa? Nu vill jag ha lite fakta om hur jag ska åstadkomma med det?! ?

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Se där. Det skall tydligen bli en olympisk sport. Är det samordnat med internationella svälta räv förbundet? Har hört att Finns i sjön folket är förbannade. De stod  i tur att bli upptagna i den olympiska familjen.

Ändrades av TT
Link to comment
Dela på andra sajter

Något av det löjligaste jag hört.

Jag har visserligen själv blivit av med en kortlek på immigration, nere i Trat någonstans för länge sedan. Det var mest på skoj, såg det ut som, men av med leken blev jag. Tärningarna fick jag behålla.

Konstaplarna ville väl själva ha några extra lekar - så detta med kortlekar verkar vara heta grejor.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visar varför det aldrig kommer att utdelas ett nobelpris till en thailändare. Den samlade IQ i landet skulle inte räcka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hur läser jag ditt inlägg som fan läser biblen?

 

1. Thailand är bland dom mest korrupta länder i världen. Fakta.

2. Den thailändska polisen och militären är korrupta, det har skrivits spaltmeter om detta.

 

Förstår verkligen inte vad du är ute? Var det bara för att det var Singha som skrev det som du gick i taket? ?

 

Och sen men inte minst.

 

Du menar att jag ska läsa ditt inlägg till Baa, efter det jag svarade dig och det ca 15 minuter före ditt svar till Baa? Nu vill jag ha lite fakta om hur jag ska åstadkomma med det?! ?

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Nä. jag gick inte i taket!

Singha brukar underbygga sina påståenden med fakta och jag såg uppriktigt fram emot att få lite konkret fakta runt detta istf lösa rykten. Jag har ju själv betalat mej ur en situation, men jag kan inte påstå att jag vet att pengarna gick i polisens fickor - jag bara tror det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Under tiden fortsätter vadslagningen på thaiboxningsarenorna som vanligt, mitt framför polisens ögon.

TIT

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä. jag gick inte i taket!

Singha brukar underbygga sina påståenden med fakta och jag såg uppriktigt fram emot att få lite konkret fakta runt detta istf lösa rykten. Jag har ju själv betalat mej ur en situation, men jag kan inte påstå att jag vet att pengarna gick i polisens fickor - jag bara tror det.

Märkligt att han måste komma med FAKTA angående om polisen är korrupt eller inte? Hur länge har du bott i Thailand? Jag är ingen thailandsräv på nåt vis. Dock kan jag ta gift på att polis och militär och andra instanser är korrupta. Jag säger inte att alla är det men korruptionen genomsyrar hela landet. Det är inget nytt fenomen utan en del av den thailändska kulturen och den lär inte försvinna på överskådligt tid. Tycker man inte hör så mycket positivt om militären längre här på MPR?! Det var ju så fantastiskt att militären nu skulle se till att det blev ordning i landet allt från solstolar till korrupta politiker skulle rensas ut! Solstolarna har dom iaf lyckats få bort från stranden! Iaf en dag i veckan så är det solstolsfritt i Pattaya iaf. 

Jag är dock nyfiken på hur du menade att jag skulle läsa ditt svar till Baa, innan jag svarade dig? Tanke på att jag svarade dig före du svarade Baa? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att han måste komma med FAKTA angående om polisen är korrupt eller inte? Hur länge har du bott i Thailand? Jag är ingen thailandsräv på nåt vis. Dock kan jag ta gift på att polis och militär och andra instanser är korrupta. Jag säger inte att alla är det men korruptionen genomsyrar hela landet. Det är inget nytt fenomen utan en del av den thailändska kulturen och den lär inte försvinna på överskådligt tid. Tycker man inte hör så mycket positivt om militären längre här på MPR?! Det var ju så fantastiskt att militären nu skulle se till att det blev ordning i landet allt från solstolar till korrupta politiker skulle rensas ut! Solstolarna har dom iaf lyckats få bort från stranden! Iaf en dag i veckan så är det solstolsfritt i Pattaya iaf. 

Jag är dock nyfiken på hur du menade att jag skulle läsa ditt svar till Baa, innan jag svarade dig? Tanke på att jag svarade dig före du svarade Baa? :)

Polisen tar alla chanser att få lite pengar. Idag när vi köpte I-taken blev vi stoppade , måste betala 200 bath för styrarmarna stack ut där bak, längre än bilen var:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä. jag gick inte i taket!

Singha brukar underbygga sina påståenden med fakta och jag såg uppriktigt fram emot att få lite konkret fakta runt detta istf lösa rykten. Jag har ju själv betalat mej ur en situation, men jag kan inte påstå att jag vet att pengarna gick i polisens fickor - jag bara tror det.

tror du dom spola ner dom? 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är iden om att slå till mot en farangklubb inte så ologisk om man känner till den thailändska polisens (och militärens) informella men faktiska 'prioriteringar'.

Chansen att dra in den ena eller andra tusenlappen till 'kaffeekassan' i gengäld för 'utebliven besvär' anses ju onekligen mycket större om det gäller en farang som bryter mot 'gällande bestämmelser'. Och kan man slå till mot ett helt gäng sådana då blir det lätt :want:***BINGO***' :want:i en thailändsk polishjärna.

Mvh

//Singha711

Det är nog mest faranger som tror att faranger är så rika att dom är så viktig inkomstkälla för Thailändare.

Det är nog mycket mera lönsamt att slå till mot en Thailändsk illegal spelklubb. Kruxet där är väl att den ofta beskyddas av någon hög polischef och därför slipper undan.

Dock finns det nog fler thailändare som är relativt välbärgade i Thailand och ett frekventare mål för korrupta poliser än fattiga pensionärer i Pattaya.

Dock i detta fall så var det ju i Pattaya som består mest av faranger. Och det faller sig då naturligt att göra tillslag mot just ett farangställe. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ser fram mot när MPR`S paragrafryttare nr 1 ska förklara att lagar och förordningar ska följas och hur han själv bara innehar max 119 spelkort eftersom ett överskridande vore olagligt :giggle: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...