Jump to content
IGNORERAD

V75

Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Guest jlh66
4 timmar sedan, skrev Lagun:

Ludde 'avvakta?' Det finns inte i hans gener...?

Mycket märkligt att han är riktigt blyg denna gång.han ligger riktigt lågt.Undrar om han tvärmörkar?snart ser vi.jag tror han vill ha en plats i elitloppet med Mosaiken

Dela på andra sajter

• Svar 348
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

77

• MickeN

66

• svampen

48

• thomas001

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad
55 minuter sedan, skrev jlh66:

Mycket märkligt att han är riktigt blyg denna gång.han ligger riktigt lågt.Undrar om han tvärmörkar?snart ser vi.jag tror han vill ha en plats i elitloppet med Mosaiken

Magic Tonight får nog en plats?  Sedan får vi se hur bra Pinkman är inatt på The Meadowlands. Och om Takter väljer Elitloppet eller Fyraåringseliten för honom. 

EDIT : Magic Tonight är tydligen inbjuden.

Screenshot_2016-05-21-19-30-07.png

Ändrades av Lagun
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Efter att bevittnat 29 raka Elitloppshelger på plats, så ser jag nu evenemanget hemifrån för tredje året i följd. Har köpt in mig i ett andelsystem som spikat Next To None Sib och Bartender In.

Lycka till! 

Ändrades av Lagun
Dela på andra sajter

John Khonken

Dagens rad

9

1-2-3--5-7-10-9

4-5-6-10-11

2-3-4-11

6

1-3-4-5-6-11

5-11-12-14

Lycka till idag

Dela på andra sajter

Känns som man hade kunnat blundat och kasta pil på startlistan idag :wacko: 

Solvalla.PNG

Dela på andra sajter

Helvete så kall man är. Här trodde man att Veijo skulle gå för ledningen så backa fanskapet istället.. 

Dela på andra sajter

Sam sip sam
4 minuter sedan, skrev måne:

Första spiken hemma

När 7 spiken sitter är du hemma

Dela på andra sajter

Det här jävla spelet är ju mer korrupt än thailändsk politik. Dom har nog nån lista dom går efter så att alla får sina matpengar..... :sFduh:

Dela på andra sajter

Sam sip sam
12 minuter sedan, skrev knasen:

Det här jävla spelet är ju mer korrupt än thailändsk politik. Dom har nog nån lista dom går efter så att alla får sina matpengar..... :sFduh:

Jag går +-0 idag bättre än förlust

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Jag går +-0 idag bättre än förlust

Jag har gått rejält minus den senaste tiden. Men jag tänkte på tränare och ägare att dom jävlarna gör upp för att alla ska få sina matpengar. Foliehatten sitter fint på hövvet iallafall :crazy: 

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fick en femma. En sjättedel av 167 spänn är min andel således. Räcker inte ens till en påse kackerlackor på marknaden på Soi Buakhao. ..?

Dela på andra sajter

Detta från AB-s betaltjänst till dagens race! Lusläser varje gång men det verkar inte bli bättre for det. 

V75-1:

1 Mindyourvalue W.F. (Åke Svanstedt) börjar vakna mer till liv nu. Blir bättre och bättre för varje lopp han gör. Läget känns intressant nu. Det känns som om han kan flytta benen rätt så snabbt när det kommer att behövas nu. Därifrån måste man tro på honom, säger Preben Sövik i Robert Berghs stall.

2 McSpirit (Christoffer Eriksson) har ­strulat till det lite för sig. Första gången slog han i vagnen och blev rädd. Senast slog han ihop i en tempoväxling. Han känns fin och tränar kanonbra. Jag tycker att det här är en kanonhäst. Jag är förväntansfull. Perfekt läge också. Har inte kollat ordentligt på motståndet ännu men jag tycker att jag har en väldigt bra häst, säger Tomas Malmqvist.

3 Rocket Face (Adrian Kolgjini) kom aldrig in i matchen senast från ett dåligt läge på Lunden. Han är både stark och snabb den här hästen. Ett bra utgångsläge. Dyker säkert upp i den främre träffen om han inte ­möter några underdjur, säger Lutfi Kolgjini.

4 Castle Hall (Ove A Lindqvist) verkar det bra med. Kändes grymt fin i ett jobb i måndags kväll. Bra läge och det blir helstängt på söndag. Dessutom barfota runt om. Senast fanns ingenstans att ta vägen. Det är bara att glömma det loppet. Går Bergharns felfritt så bara vinner den. Men strular det till sig för den är det öppet bakom. I så fall är vi med och slåss om det, säger Lars Holm.

5 Makethemark (Ulf Ohlsson) är allting bra med. Han har tränat på hemma hela tiden och känns precis som förut. Det finns ingenting att anmärka på. Ett bra läge och förra året visade han att han kan öppna om man vill det. I år har vi inte provat någonting. Vi får se om Ulf vill prova att ladda en bit. Självklart måste man tro på hästen även om det är en tuff uppgift. Vi lättar honom lite. Fortsätter med skor men med lättare sådana, säger Anne Raatikainen hos Petri Salmela.

6 Borups Powerful (Björn Goop) har gjort precis tvärtom mot McSpirit. Fullträff i båda sina starter i år. Det är en jättefin häst. Det är tuffa motståndare men jag har två bra hästar. Jag är så tråkig att jag säger att den av dem som får det bästa loppet är den jag sätter först. Kan faktiskt inte skilja dem åt för dagen, säger Tomas Malmqvist.

7 Racing Mange (Joakim Lövgren) var bra senast i Köpenhamn. Tuff och oöm som i fjol. Krigade ner dem från dödens. Han kommer med form till Valla. Fick tyvärr för dåligt spår för att kännas riktigt het. Kanske kan vara bland de tre, fyra första, säger Joakim.

8 Social Network (Kevin Oscarsson) är i hygglig form men har spår åtta bakom bilen. Det är svårt att göra någonting därifrån. Det lär säkert bli fart på loppet, men det blir tufft att komma till ändå. Förhoppningsvis kan det ändå bli en slant om det blir överpace. Tror inte på mer, säger Jim Oscarsson.

9 Diva du Mouchel (Franck Nivard) är en jättebra häst. Svår att sätta in här men ­måste ändå säga att han är väldigt bra. Det är en kanonhäst. Som sagt mycket svårt att värdera chanserna men det är en jättebra häst, säger Anders Lindqvist som är vår franske kontakt med full koll på franskt trav.

10 Chocolate Gold (Erik Adielsson) mötte en som var för bra senast men gjorde ändå ett bra lopp. Formen ska komma allt mer och det ska bli intressant att se vad han kan göra här. Favoriten blir naturligtvis svår att slå men en plats bakom den ska inte vara omöjlig. Det blir rycktussar för första gången och barfota runt om, säger Svante Båth.

V75-2

1 Bula Bula Am (Johan Untersteiner) testades barfota senast och travade jättebra så. Men hon blev öm efteråt och måste gå med skor och sula nu. Besvärligt läge för henne också. Ligger lågt, säger Marcus Lindgren.

2 Baron Max (Hans Crebas) kom sent till banan senast. Han var seg i loppet och kändes inte riktigt fin. Är behandlad och fräsch nu. Känns jättefin i lugna farter, säger Hans.

3 Betel Am (Örjan Kihlström) har två lopp i kroppen och borde gå framåt. Förhoppningsvis höjt sig ett snäpp med de loppen i kroppen. Trivs på distansen och det blir barfota runt om för första gången. Kanske kan vara bland de tre från det fina läget. Han är bra i grund och botten, säger Fredrik B Larsson.

4 Bonnies Napoleon (Carl Johan Jepson) visade fortsatt formbesked senast. Skrällbar.

5 Västerbo Arthur (Johnny Takter) var sjuk senast men har tränat på bra efter det. Ser fin ut här hemma. Pigg och glad. Ska kunna räcka en bit här bara han kommer vettigt på det från start, säger Preben Sövik.

6 Tumble Dryer (Christoffer Eriksson) gjorde ett kanonlopp senast. Blev bara helt fel med en massa trötta hästar överallt. Låg sist i det stora fältet när det var 500 kvar. Kom snabbt ute i banan. Har toppform. Startar för att han har så bra form, säger Tomas Malmqvist.

7 Spitcam Jubb (Kaj Widell) blev jänkarvagnen trång för senast. Därav galoppen. Var nere i 1.08 när det hände. Det blir laddning framåt. Tidigt bud, säger Micael Broberg.

8 Ready Ribb (Björn Goop) fick tråkigt spår. Gäller för Björn att hitta ut så fort som möjligt. Annars är han fint i ordning och ska räknas. Men ska komma ut först och främst. Så får vi se, säger Anton Sverre i team Goop.

9 Embrace’em (Torbjörn Jansson) blev det inget lopp för senast. Såg fin ut men hamnade i en trött rygg. Var synd. Hade varit i striden annars. Positivt att han hade gått framåt. Förhoppningen är att han ska ta ytterligare ett kliv. Så får vi se, säger Jakob Croon.

2 660 meter

10 Velvet Girl (Jorma Kontio) är bra i form och har gjort fina lopp varje gång. Bara travet stämmer för henne. Då är hon bra. Verkar fin i träningen, säger Risto Airaksinen.

11 Rocky Egedal (Joakim Lövgren) har ­varit lite ojämnare i år än i fjol. Klart godkänd som tvåa bakom Takethem näst senast men ovanligt blek senast. Svårbedömd men normalt ska han vara tidig här, säger Joakim.

12 Stay Alert (Peter Untersteiner) är i fin form. Går bra varje gång. Jag har inte studerat loppet alls men min häst går på alla distanser och är i fin form, säger Peter.

13 Nakoda Goj (Ulf Ohlsson) är bra. Gick ­jättebra i Danmark. Visade att formen sitter i och det har varit bra efter Danmark också. Inte helt borta om det är ett normalt lopp.

Är bra på 2 600, säger Reijo Liljendahl.

14 Picasso (Troels Andersen) ser bra ut. Banan var tyngre senast. Har sett bra ut efter. Vi får göra ett försök här, säger Troels.

15 Bullyoung (Åke Svanstedt) hade inte sin bästa dag i lördags men ingenting är fel med hästen. Känns bra annars och vi provar igen. Men det är inte så lätt att stå 20. Det är några bra emot också. Med tanke på senaste insatsen får vi ligga lågt, säger Preben Sövik.

V75-3

1 Oasis Bi (Johnny Takter) gick motion i onsdags och ett tuffare banjobb i lördags. Allt var frid och fröjd. Vi hoppas att han håller sin fina form. Finns ingenting som tyder på någonting annat. Han känns kanon. Taktiken sköter Johnny, säger Stefan P Pettersson.

2 Resolve (Åke Svanstedt) landade i måndags kväll och resan gick bra. Jag tycker att han är i klass med Zoogin, Gidde Palema, Torvald Palema och Sebastian K.. Han är stark, tål att göra jobbet själv och kan gå flera speeder i loppen. Resolve har alla egenskaper som en topphäst ska ha. Efter vinterträningen har hästen blivit finare. Även om hästen var bra i fjol känns det som han har utvecklats lite till nu. Han har blivit ­starkare. Till dem som har varit kritiska och tyckte att hängde på en töm senast kan jag säga att det är inga skavanker på honom utan tvärtom känns han jättefin. Jag har känt i träningen efteråt att han har gått framåt. Han kommer att vara ännu vassare till Elitloppet. Jag vet inte riktigt hur snabb ut han är gentemot de andra. Vi får se hur han accelererar när bilen släpper och vad det blir för taktik. Jag tror Timoko är värst emot, säger Åke.

3 Propulsion (Örjan Kihlström) har gjort allt rätt gång på gång. Ser fortsatt fin ut i träningen också. Känns som om han utvecklas mer och mer också. Även om det kanske låter väl överdrivet tror jag faktiskt att han gör det. Daniel var nöjd med honom i senaste jobbet. Svårt att sätta in honom men han är en av dem som räknas. Elddopet, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

4 Timoko (Björn Goop) är ett fenomen. En häst som man trodde skulle ha passerat bäst-före-datum. Men han blir bara bättre och bättre. Som ett årgångsvin. Han såg makalöst bra ut senast och det finns ingenting negativt att säga om honom. Han ser bättre ut än vad han någonsin har gjort. Bäst av de tre franska här, säger Anders Lindqvist.

5 Mosaique Face (Lutfi Kolgjini) gick ett väldigt, väldigt bra lopp i lördags. Hade låg fin puls när han kom in. Utan att balansen var optimal på något sätt. Nu åker skorna av redan i försöket. Sedan blir det någon form av stängt huvudlag så att han är på alerten. Spår ett, fyra och fem är bra åt honom. Jag ser att han har jättestora möjligheter. Min häst ska absolut ha hundraprocentig form till på söndag. Precis som han hade i fjol. Det känns som om jag har lyckats pricka formen perfekt till den här uppgiften, säger Ludde.

6 Volstead (Stefan Melander) var ruskigt bra i lördags. Visst, nu får han kanske höja sig ett snäpp till för att kunna vara med där framme. Vi får först och främst jobba in en finalplats till att börja med. Det känns som att det kommer gå ruskigt fort hela vägen. Förhoppningsvis får han ligga på rulle någonstans och får i första hand jaga en finalplats, säger Marcus Schön i Melanders stall.

7 Your Highness (Franck Nivard) har staplat segrar. Ska jag säga något så är det kanske att hennes rad är väl smickrande. Är fantastiskt bra men har haft lite tur. Jag tror att hon kan få svårt att räcka till här. Det som jag håller emot henne är att Björn sa att han hade svårt att gå med dem i Köpenhamn när tempot skruvades upp på bortre långsidan. Hur ska det då bli nu, säger Anders Lindqvist.

8 Voltigeur de Myrt (Gabriele Gelormini) tränar bättre än någonsin. Mycket snabbare från start. Aldrig varit så bra som han är nu enligt träningsrapporterna. Dåligt spår men i Frankrike startar de från spår 18 ibland. Kan bli svårt att vinna men ska gå till final. Timoko är först av de franska men Voltigeur de Myrt är bra, säger Anders Lindqvist.

V75-4

1 Royal Fighter (Jennifer Tillman) var helt okej i onsdags morse. Jag är jättenöjd med honom. Spritsar inte upp honom så där jättemycket faktiskt. Det händer automatiskt på söndag när det är så mycket folk och hela atmosfären gör att man får vara lite försiktig så att de inte blir för laddade. Kändes jättemjuk och fin i jobbet i alla fall. Skulle vi ta oss till final och vi måste hitta ytterligare en växel så kan han få gå med helstängt i finalen. Plan A är att köra i ledningen. Men det gäller att vara vaksam och kunna byta plan. Vad jag förstått på Jennifer vill hon ändå pröva i spets. Så det är plan A. Men det kan ändra sig fort. Det här är häftigt och det blir ruskigt spännande, säger Per K Eriksson.

2 Nuncio (Örjan Kihlström) fick ett perfekt spår i alla fall. Allting handlar om hur det blir kört. Först och främst är det final som ­gäller. Hellre än tredjeplats med krafter kvar än en förstaplats och tom i mål. Kanske lite förvånande att Örjan kör nu. Jag trodde nog att ”Tarzan” skulle köra honom själv. Visst är det tuffa hästar med men han bör nog vara favorit här i alla fall, säger Marcus Schön.

3 On Track Piraten (Johnny Takter) känns bra på alla sätt och vis. Bra läge och bra motstånd också. Det blir en tuff uppgift naturligtvis. Men han har varit väldigt fin hela året och känns fin i jobben. Jag är nöjd med förberedelserna. Det blir skor bak i försöket. Jag har jättesvårt att taxera in honom, men han är väldigt bra. Tycker inte han känns slagen på förhand, säger Hans R Strömberg.

4 Un Mec d’Heripre (Joseph Verbeeck) är jättebra och gynnad av 1 600. Jag tror att han är så bra som han kan vara. Han är med i striden. Han är jättebra. Behöver det kanske lite serverat. Ingen som ska gå i dödens. Men han är bra. Han bör kunna komma till ­final, säger Anders Lindqvist.

5 Call Me Keeper (Franck Nivard) kom hem i söndags. Resan har gått bra. Han tränade i måndags och det såg jättefint ut. Man vet inte hur mycket resan har satt ner honom men det ser bara bra ut. Det är väldigt svårt att sätta in honom över 1 600. Första starten över den distansen. Omöjligt att säga hur han står sig, Det ska bli ruskigt spännande och han ska inte göra bort sig. Barfota precis som i Frankrike, säger Pär Pergenius.

6 B.B.S.Sugarlight (Peter Untersteiner) är allt bra med. Jag pratade med Solberg i söndags. Hästen gick ett banjobb på Bjerke i fredags. Ett 20-jobb och allt verkar bra. Spår långt ut gör att det blir jobbigare. Det är ett stentufft lopp men han är också bra. Målsättningen nummer ett är så klart att ta en ­finalplats. Inte helt omöjligt, säger Peter.

7 Magic Tonight (Erik Adielsson) har vi ­varit nöjda med i de här två starterna. De har ­inte sagt så mycket men han har visat fin formutveckling tycker jag. I lördags satt han fast med lite krafter kvar. Tyvärr fick han ett jättetråkigt läge här, men vi får hoppas på tempo och lite tur med loppet. Då kanske han kan gå till final. Han är titelförsvarare men det är andra förutsättningar den här gången, säger Kenneth Haugstad hos Roger Walmann.

8 Billie de Montfort (David Thomain) är en häst som jag älskar också. Hon är lite stukad och gillar inte Vincennes längre, efter att hon gick ett fruktansvärt hårt lopp i Criterium Continental. Det måste ha varit den snabbaste öppningen någonsin. Hon är grymt snabb och gynnad av att vara ifrån Vincennes. Hon har ett iskallt spår men det är väldigt farligt att ranka ned henne för mycket. För mig är hon mycket bättre än vad folk tror. Mycket bättre. Trivdes ypperligt på ­Solvalla i fjol. Det man kan ranka ned henne för är att hennes kusk är väldigt ovan att vara borta från Vincennes. Han har ingen rutin på ­tusenmetersbana, säger Anders Lindqvist.

V75-5

1 Fjord Jerven (Tor Wollebaek) är allt bra med. Formen är på topp. Men jag tror att det blir vanskligt att vinna. Tror att de finska är för raska. Innerspåret är en fördel. Även om han inte håller någon ledning, säger Tor.

2 Myllarfaks (Ingvar Nyberg) är allting bra med. Jag hoppas att han har kommit i form nu allt eftersom. Att han får spring i benen med de här loppen i kroppen. Loppet är stenhårt så klart men det ska bli spännande och kul. Min häst är fin, säger Ingvar.

3 Art Kjarvald (Örjan Kihlström) är det bara bra med. Även om jag inte är nöjd med för­beredelserna. De hyvlade banan och jag har inte kunnat köra banjobb. Men känns jättefin i skogen. Bra form, säger Stig Jarle Röste.

4 Vitter (Mika Forss) är allround och närmast komplett. Jag tror mycket på honom. Det var en spännande duell senast mot Jokivarren Kunkku där Vitter visade sig starkast. Nu drog vi ett mycket bättre spår än Jokivarren Kunkku och som jag ser det har vi bra chans att vinna på söndag. Jag säger det utan att känna till så mycket om de norska och svenska hästarna. Jag vet bara att hästen jag kör är något extra. Hästen är allround och det har egentligen ingen betydelse om han går i ledningen, i dödens eller ryggar. Här kan jag välja taktik helt, säger Mika.

5 Tekno Jerken (Erlend Rennesvik) är i bra form. Det är en ganska jämn Elitkamp i år. Felfritt och med ett fint lopp kan han vara trippelaktuell i varje fall. Jag ändrade på honom senast och det blir samma nu. Körspö är ett litet plus, säger Anders Wolden.

6 Moe Svarten (Jan Martin Bjerring) är normalt ingen sprinter. En långluffare egentligen. Men han har blivit mycket bättre över kort distans på senare tid. Öppnar mycket vassare också. Har kommit sig när det ­gäller hurtighet och har slagit många av de här ­tidigare. Kan mycket väl göra det igen. Min häst kan gå i spåren, säger Jan Martin.

7 Myr Faksen (Krister Söderholm) är i Umeå till på fredag och sedan reser vi vidare till Stockholm. Vi har väntat på det här loppet. Vi ska prova helt barfota här för första gången. Dåligt spår igen. Annars är det kul att vara med. Särskilt som loppet ser väldigt öppet ut i år, säger Tone Merete Petterssen.

8 Jokivarren Kunkku (Jorma Kontio) går bra och blir bättre och bättre. Senast galopperade han från start när bilen körde väldigt sakta. Det blev svårt för honom. Spåret är ­dåligt men jag hoppas att det ska gå bra. Han är snabb från start och ska kunna få ett bra lopp. Vitter är väldigt bra och det blir inte enkelt för någon här att slå honom. Vi försöker ge honom en match, säger Antti Ojanperä.

9 Tekno Odin (Ulf Ohlsson) är bästa hästen

i fältet i grunden men han är ändå inte riktigt som förr just nu. Ses alltid med chans.

10 Tin Tveiten (Geir Mikkelsen) är i väldigt fin form. Yankeevagn och aluminiumskor som vanligt. Han ska vara med och kämpa

i toppen med rätt resa. Hästen har en väldig fördel utav körspö. Vi ska försöka utmana finnarna om det, säger Kåre Refsland.

11 Odin Tabac (Jörgen Westholm) har gjort toppinsatser på sistone. Men den här gången har vi ett  hopplöst utgångsläge som försämrar möjligheterna avsevärt. Får hoppas på högt tempo. Inte golvad då, säger Jörgen.

12 Odd Herakles (Björn Goop) såg väldigt fin ut i det sista jobbet inför det här. Jag hoppas att han ska gå bättre i år än förra året. Då gick han 1.20,5. Det stämde inte helt då. Jag tänker att han ska komma under 1.20 i år och ta en premie, säger Lars Romtveit.

V75-6

1 Joe di Maggio (Tuomas Korvenoja) var riktigt bra senast och allt är okej. Formen är bra och pekar uppåt. Läget är bra på det sättet att man är nära sargen, men han är inte så snabb ut. Vi får se var vi hamnar. Jag tror att han levererar en bra prestation men han kan absolut inte hålla spets, säger Tuomas.

2 Still Loving You (Mika Forss) är en häst med stor kapacitet. Möter hästar som är möjliga att slå. Den kanske värsta emot är Joe di Maggio, men den har svårt att ta spets från spår ett och kan bli instängd. Den kan under 12 på distansen. Det kan inte Still Loving You. Men det är en duktig häst. En av många som måste räknas här, säger Martti Alaseppälä hos Markku Nieminen.

3 And Here I Am (Peter Untersteiner) är ­nyttig. Kändes ovanligt fin i måndagsjobbet. Allt är bra med honom och jag tror att han kommer att gå bra. Spåret blev bra men jag har inte studerat loppet ännu, säger Peter.

4 Falcon Dragon (Hugo Jr Langeweg) är mycket bättre i år än vad han var förra året. Han var sen då. Över vintern, med vinterträningen. Är det en mycket bättre häst nu. Huvudet är med mer och han är vuxit mycket. Mycket mer redo i år. Han är ganska snabb ut men kan gå från alla positioner. Jag tror att han har segerchans nu, säger Hugo Jr.

5 New Muscle Ås (Björn Goop) är en fin häst som bara har gjort bra lopp sedan vi ­började starta honom efter operationen i vintras. Han är under utveckling. Jag har svårt att bedöma motståndet nu med utländska hästar och allting. Min vann väldigt lätt senast med sparade krafter. Känns bra och kommer ­göra ett bra lopp , säger Ulf Stenströmer.

6 Antonio Tabac (Erik Adielsson) har ett dåligt utgångsläge. Men hästen är i fin form nu. Jag har läst på loppet dåligt än så länge och vet inte exakt hur loppet ser ut. Han har helt klart bra form. Krånglar det inte för ­mycket från det läget tror jag ändå att han är med där framme, säger Stig H Johansson.

7 Trovatore (Roberto Andreghetti) var stort slagen av New Muscle Ås senast. Nja nu.

8 Reorder (Oskar J Andersson) verkar det bra med. Formen verkar hålla i sig. Tror ­inte det blir några ändringar. Uppgiften är svår med ett svårt läge. Det var synd. Himla svårt att säga vad vi ska tro. Beror på vad han får för löpning, säger Linda S Hedström.

9 Alan Wadd (Jorma Kontio) visade bra form från spår ett när han tog ledningen och vann på ett bra sätt. Han är bra i ordning. ­Kommer säkert göra ett riktigt bra lopp. Sedan får man se hur långt det räcker på söndag, ­säger CG Björkroth hos Timo Nurmos.

10 Fighting Bax (Örjan Kihlström) har blivit påkörd två gånger på raken och har galopperat. Bättre form än raden. Ser jättefin ut i träningen men är helt bortlottad den här gången. Om han kan vara fyra, femma från det läget får vi vara nöjda, säger Pär Pergenius.

11 Aron the Baron (Christoffer Eriksson) har tränat väldigt fint och värmde fantastsikt fint inför starten på Halmstad. Sedan var det jag som var för optimistisk och ville att vi skulle ladda från start. Det gick lite för fort. Sedan var han väldigt fin efter galoppen och han har känts kanon i träning också. Uruselt läge men en bra häst, säger Tomas Malmqvist.

12 Pascha Tilly (Jari Kinnunen) är nästan i toppform nu men vi har ett tråkigt utgångsläge. Han måste ha massor av tur i loppet för att komma till. Men han känns fin och var väldigt duktig senast på Vermo. Jag har ingenting att klaga på. Det måste bli tempo på loppet. Då kan vi ha lite chans, säger Jari.

V75-7

1 Divisionist (Jorma Kontio) gick klart bra i Finland senast barfota och hela köret. Nu kanske det är för tuffa hästar emot, men han fick ett perfekt spår och borde kunna få en fin resa. Då kanske han kan vara trea, fyra om han får ligga på innerspår i rygg ledaren eller tredje invändigt, säger Marcus Schön.

2 Pinkman (Yannick Gingras) har gjort två lopp i år och båda har varit godkända. Han är inte riktigt i hundraprocentig form än men vi får hoppas att han kommer in i den till helgen. Alla har rätt till sina synpunkter men han gick jätteduktigt senast. Han fick ett väldigt tufft lopp då. Hästen är bra. Resan gick bra. Det var inte så mycket stress. En passande resa. Hästen har kommit fram och mår gott. Han fick ett bra läge. Det är perfekt. Jag känner Uncle Lasse väldigt väl. Normalt sett är Pinkman klart bättre än Lasse. Det är en bra uppgift för honom. Han ska ha en bra chans, säger Jimmy Takter.

3 French Laundry (Johnny Takter) har fått ett lopp i kroppen. Nu har Stefan sagt att han ska göra några ­utrustningsändringar. Så eventuellt ska vi kunna köra barfota. ­Huvudlag ska vi avvakta med, men det kan eventuellt bli helstängt. Han har fått ett lopp i kroppen nu och ändringarna ska göra ­honom rappare, säger Marcus Schön.

4 Mr Perfect (Jim Oscarsson) blir ­bättre ­hela tiden. Tar loppen så jäkla bra och känns finare hela tiden. Jag är faktiskt nöjd med honom. Han blir snäppet bättre hela tiden. Sedan hur långt han räcker här kan jag ­inte svara på. Han möter några fina hästar förstås men är inte så tokig själv. Jag är ­jäkligt nöjd med honom. Det kommer inte att bli några ändringar. Nu får han möta riktigt bra hästar och det är svårt att sia om våra möjlig­heter den här gången, säger Jim.

5 Telecomando O.K. (Björn Goop) har gjort bra insatser i Sverige och ska ses som en spetskandidat här. Inte helt uträknad.

6 Blue Muse (Åke Svanstedt) STARTAR EJ

7 Conny Sisu (Tony Wallin) är det kanske ­lite för hårt motstånd för. Dessutom ett dåligt startspår. När jag anmälde hade jag hoppats på att vi skulle få ett bra startspår. Men nu blev det inte så. Så det blir svårt. Jag måste ligga lågt, säger Ari-Pekka Pakkanen.

8 Twister Bi (Christoffer Eriksson) hamnade i ett bra lopp. Jag gillar loppet. De borde ha tagit en del pengar från Elitloppet och fördelat hit. Twister gick väldigt bra utan skor senast och har fin fart i kroppen. Men åttonde gör så klart att det blir jobbigt. Hästen  är bra men spåret saboterar, säger Jerry Riordan.

9 Flynn Boko (Mika Forss) är det för hårt emot för. Hästen kan gå 11,5 men det ­räcker inte här. Det är inte alls någon dålig häst. Det är som sagt bara för bra motstånd nu. Det går inte. Att möta Pinkman och dom gör att det är för tufft att kräva annat än lite pengar, säger Martti Alaseppälä.

10 Uncle Lasse (Örjan Kihlström) hade jäkla oflyt senast när han snubblade in i bilen och galopperade. Man får ändå säga att det är vår bästa chans i loppet. Ett svårt läge över den här distansen men han har kapacitet för att gå runt dem om det skulle vara så ­också. Det var en dyr snubbling senast. Jag vet ­inte om det är Pinkman som är värst emot. Det loppet och en sådan lång resa i benen ... Känns som att det är mycket som kan tala emot Pinkman nu, säger Marcus Schön.

Trav V75 Spel

Dela på andra sajter

I går chockade man sig själv och gick hem ned vinst, V5 och DD var segerreceptet.

Ska snart åka ut igen, tror mycket på Redén idag. Call me keeper första start över kort distans hur kan det gå?

Han vann på 10,6 över medeldistans och på sättet han gjorde det fick mig att häpna, först fjärde ytter, sedan 700 meter i tredjespår fram till ledningen och vinner med 15-20 meter bakåtlutad och helt fullt i linorna. Den ska jag inte falla på i alla fall!

Goop känns äckligt nöjd med sexan i första....

I andra så ska man ha med så många man har råd med

Draget Propulsion, men när Goop säger att han tar dödens och att det inte är några problem, då har han att köra med!

Som sagt var Call me keeper

Vitter och Odin Tabac

New muscle ås kommer jag att gardera men den har ju självklart en bra chans. Tror på  1 4 5 9 10

Kanske att det är som så att den allra bästa hästen finns i det här loppet, Pinkman! Men han ska prestera på den här sidan pölen innan jag spikar. Ratar endast 4 7 9

Lyyyyyyyycka till!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

När 7 spiken sitter är du hemma

2 spikar satt ändå bara 4 rätt

Måne

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Köpte mig en andel idag med. Gårdagens kostade mig 496 och gav 27 tillbaka. ...

2016-05-29 13.04.02.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...