Jump to content
IGNORERAD

Svalare temperaturer på väg till Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    12

  • kitungmakmak

    12

  • Nicholas

    10

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

i Chiang Mai eller lite norr om C-M var det +7 idag. berättade en vän.

Fy tusan det är livsfarligt för thai. Hon berättade att dom stängde skolan där hon jobbar pga kylan.

 

En annan vän sa att det var svinkallt i Korat och regnade och blåste. Hon ville inte gå ut utan stannade hemma.

Jag ska ner i April. Då är det förhoppningsvis varmt och gött.

Det e kallt i byn nu, det kan jag intyga :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e kallt i byn nu, det kan jag intyga :)

Tur att du är van vid kyla. :-)

32 här i Rawai just nu.

De hotar med bara 26 i natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värmen är klart på väg, sista 9 hålen i kortärmat idag, i måndags var det vindjacka, långärmad tröja o T shirt!

Nu ska vi in o testa temperaturen på nöjet, iförd snygga långbrallor och skjorta, snacka om handsome man!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Värmen är klart på väg, sista 9 hålen i kortärmat idag, i måndags var det vindjacka, långärmad tröja o T shirt!

Nu ska vi in o testa temperaturen på nöjet, iförd snygga långbrallor och skjorta, snacka om handsome man!

hoppas på bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det två vovvar som gillade värme

F1000006.thumb.JPG.144a1884d2f1d50f4295e

F1000033.thumb.JPG.16a58785cbd8d34613228

och ändå var det inte kallt den gången

Saknar gamle Svarten för det var en underbar hund

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi var i Korat för en månad sedan och såg den här trevliga damen på marknaden. Hon stickade mössor för glatta livet. Då var det 24 grader där så försäljningen gick något trögt. Min fru köpte en för att ha här i Sverige. Men jag hoppas och tror att hon har sålt en del sedan dess. Det är hon väl värd då hon var mycket sympatisk.

DSC01404.thumb.JPG.9029009c7260d0cd9fec1

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kylan verkar släppa greppet om sisaket, ingen mer mysig morgonbrasa att värma sig vid - men sånt är livet.

Det har varit några kalla nätter, så jag kanske lär mig att ta med Sverigekläderna nästa tripp upp norröver.  Men jag tvivlar, är det varmt när vi kliver på bussen så är vinterkläder det sista jag tänker på.

Bara nu regnvädret inte hittar hit innan jag åkt så är jag nöjd. Har inte fallit en droppe på ett par dagar i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur 17 bär du dig åt för att komma åt internet ??? Jag kör ju över mobilen i alla fall.

Hej

Frugan fixar det med sina grejor.

Själv har jag en gamal mobil med knappar, utan kamera, utan internet, utan att kunna skicka eller ta emot mms m.m.

Jag är mer eller mindre helt ointresserad av den nya tekniken och att alltid vara nåbar och uppkopplad, jag vill vara närvarande där jag befinner mig, träffa folk ansikte mot ansikte, höra fåglar och ljud runt omkring.

Kollar oftast min gamla mobil en gång om dagen och ibland blir sms bara kollade någon gång i veckan, jag har fullt upp med det som sker runt omkring mig där jag befinner mig.

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya blåsigt och svalt just nu ca 20 C grader på kvällen.

Inga jetskies och solstolar.

Lovelos

stormy_wind_pattaya.thumb.JPG.221849cae6

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Var precis ute och kollade temperaturen, det var 15 grader nu när klockan är nästan 20.00, inne har vi 18 grader just nu, det regnade lite alldeles nyss men även regnet verkar vara på väg bort.

Klart bättre än igår.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ner tillb bkk igår kväll lite kallt var det .blev lite pilsner .upp vid 9 tiden och tog bussen till jomtien. Blåste ljumna och värma vindar härliiigt . Check de in sen blev det ett par bira på 2an skönt att slippa kylan Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis tillbaka från en runda ner till Walking Street här i Pattaya,

betydligt varmare och lugnare väder nu, så den värsta "kylan" är nog över!:smile:

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas på bild

Kanske kommer i tråden om onsdagsträff i Udon, vem vet?

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, nu verkar det vettigare temperatur på nätterna. +18 nu kl 6 (ungefär) men då blir det väl oliiiiidligt varmt på dan istället.

Kyla går ju att klä sig mot (om man jag skulle varit smart nog att ha några kläder med mig) men värmen är det lite värre med. Fast, just nu är jag lite ambivalent om jag vill ha tillbaka kallt på nätterna och behagligt på dan kontra behagligt på natten och skitvarmt på dan.

Som tur var behöver jag inte göra valet - jag kan liksom inte göra nåt åt det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Forsatt 15 grader nu på morgonen och det regnade lite i natt också.

Men som sagt 15 grader känns bra mycket bättre än dom 9-10 grader vi hade nyligen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Forsatt 15 grader nu på morgonen och det regnade lite i natt också.

Men som sagt 15 grader känns bra mycket bättre än dom 9-10 grader vi hade nyligen.

Mvh isan lover

Även i risbyn duggade det en smula runt midnatt, men det var förhoppningsvis slutet på denna vädermässsigt konstiga tid, det är en otrolig skillnad på 10 o 15 graders morgontemperatur, snart börjar man förmodligen klaga på värmen, suck, vart tog "lagom" vägen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fytusan, nyss kommen till potatisbyn, och det e fan i mig kallt......mina projekt ligger nere tillsvidare och stannar under två täcken.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fytusan, nyss kommen till potatisbyn, och det e fan i mig kallt......mina projekt ligger nere tillsvidare och stannar under två täcken.

Stannar två under täcket?! ;-)

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Nu på kvällen när klockan närmar sig 20.00 är det 20 grader ute och 21 grader inomhus, nu börjar det ta sig, men det känns fortfarande lite väl kallt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Regnat i snart 3 timmar här i Rawai.

Tempen har sjunkit från 31 till 23. Känns jävligt kallt men man vänjer sig väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om det kunde stoppa nu, 22 på kvällen och 28 på dagen. Helt perfekt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om det kunde stoppa nu, 22 på kvällen och 28 på dagen. Helt perfekt.

Håller med fullständigt. Dom har lovat 34 till söndag så nu drar jag mot havet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...