Jump to content
IGNORERAD

Svalare temperaturer på väg till Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Är du säker på att Baa åker hem till Sverige på sommarn?? .......har för mig att han är bofast i Thailand sen många år tillbaka......

5 år sedan!!!:haha:

Är det kallt under täcket får ni väl göra som kaninerna :go:

Du menar att man ska ha på sig pälsen?

 

 

Annars kan jag avslöja att i denna arktiska kyla är det svårt att hitta......!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    12

  • kitungmakmak

    12

  • Nicholas

    10

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det är ju inte så långt ifrån oss, kanske 7-9 mil ungefär.

Det enda som hjälper är väl att göra en rejäl brasa när man är utomhus och inomhus blir det ganska ok om man har täckjacka, långbyxor, rejäla sockar och yllemössa på.

Efter det här ska jag aldrig klaga på att det är för varmt igen.

Mvh isan lover

ja, den där täckjackan och yllemössan har man ju inte precis haft i planeringen när man begav sig till tropikerna, hehe...

Och när det blir som värst kan man ju alltid värma händerna under rinnande kranvatten här som fortfarande håller ca 25 grader.

Även när man öppnar kylskåpen tycks det strömma ut behagligt varm luft.

Nu har vi precis 9 grader här och den kalla blåsten har upphört. Känns som om det blir varmare snart...

Mvh

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

ja, den där täckjackan och yllemössan har man ju inte precis haft i planeringen när man begav sig till tropikerna, hehe...

Och när det blir som värst kan man ju alltid värma händerna under rinnande kranvatten här som fortfarande håller ca 25 grader.

Även när man öppnar kylskåpen tycks det strömma ut behagligt varm luft.

Nu har vi precis 9 grader här och den kalla blåsten har upphört. Känns som om det blir varmare snart...

Mvh

//Singha711

 

Hej

Själv har jag alltid lite vinterkläder här i huset, det känns ju lite korkat när det oftast är mellan 30-40 grader, men det är ju inte första gången vi har haft vinter här.

Hoppas också på värme snart,det här är vare sig behagligt eller roligt på något sätt, och många blir ju dessutom sjuka.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma temp inatt  dvs runt 15, men nästan ingen blåst och tack och lov inget regn (ännu) i Sisaket. Men nu skall tempen börja vända uppåt säger prognoserna. Fast jag vet inte accuweather säger 12, jag tyckte det kändes varmare.

Känns dock skönt på dagen om det inte är mulet, är det lite småkyligt så sätter jag mig i solen.

En temometer hade ju varit smutt, dom som sitter i telefonerna litar jag inte på faktiskt. Har inte ens idats kolla om samsungen har en sån.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Som om inte kylan va nog, nu regnar det också, rått fuktigt och jävligt på alla sätt o vis, enda possitiva, va och tankade, får 5 liter på varje hundring.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 år sedan!!!:haha:

Du menar att man ska ha på sig pälsen?

 

 

Annars kan jag avslöja att i denna arktiska kyla är det svårt att hitta......!

tyvärr enda sättet att inte frysa så mycket att man avlider är att röra på sig eller ta på sig extremt mycket kläder

Link to comment
Dela på andra sajter

Två ord som börjar på F................................ och slutar på y och an!

 

Skärmbild från 2016-01-26 08:27:15.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Regnar som tusan här, hela tiden.

Antar det hjälper vattenreserverna.

Dags att leta reda på vinterkläder.

Regnjacka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bryr sig om havsutsikt när man sitter strategiskt placerad nära damtoaletten, eller hur broder ?

Fritz..

Havsutsikt är inget man behöver.

Däremot ser jag inget kul i att sitta i en nästan tom bar och stirra in i dörrar av plåt.

Att sitta vid toan i ett barområde är ganska ok då ser man åtminstone snygga tjejer som kommer och går.

BTT

Bara att hålla till vänster före Beergarden så hittar du toletten till barområdet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vet inte vad det beror på, men det är en mer råkall kyla här än i Sverige, men visst va det jävligt när temperaturen kom ner runt 10 strecket i Sverige med! Då va till o med regnperioden i Thailand att föredra!

Den höga luftfuktigheten ställer till det, och det blir råkallt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varna ! era tjejer för värma upp rummen med att elda med kol ( det finns krukor som grillar) när jag försöker förklara hur farligt det är att somna i stängt rum som uppvärmt med kol så skrattar dom åt mig. Det bildas koldioxid och man somnar in och dör.Jag misstänker att många hus är så dåliga byggda att det kommer in luft därför dör inte så många mäniskor av koldioxid förgiftning i Thailand.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Varna ! era tjejer för värma upp rummen med att elda med kol ( det finns krukor som grillar) när jag försöker förklara hur farligt det är att somna i stängt rum som uppvärmt med kol så skrattar dom åt mig. Det bildas koldioxid och man somnar in och dör.Jag misstänker att många hus är så dåliga byggda att det kommer in luft därför dör inte så många mäniskor av koldioxid förgiftning i Thailand.

Ja det är tragiskt med dessa outbildade människor.

Här är ett skräckexempel, sen tycker folket i byn att det är konstigt att de dör vid rätt unga åldrar, har försökt förklara att gasbildningen från plast är farlig men det är ju lätt att tända elden får jag till svar och sedan är det ju rätt så bra att ta på sig strumpor och mössa.

eld.thumb.JPG.ebf214126f8e3156bc5eba8a23

 

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan kör en variant av Farbror Baa. Står på golvet i sängkammaren.  Utomhus är det just nu kallt som fan plus att det blåser och regnar.

56a75b71b0f66_vrme.thumb.jpg.0d7bd8182b8

Link to comment
Dela på andra sajter

Trivs alldeles utmärkt just nu. 17 nattetid och 28 på dagen i Cha Am. Behöver varken ac, fläkt eller värmefläkt. Skulle gärna ha såhär istället för den ständiga fuktiga hettan som blir jobbig i längden. Nu orkar man t.o.m. få nåt gjort på utsidan utan att svettas.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv har jag alltid lite vinterkläder här i huset, det känns ju lite korkat när det oftast är mellan 30-40 grader, men det är ju inte första gången vi har haft vinter här.

Hoppas också på värme snart,det här är vare sig behagligt eller roligt på något sätt, och många blir ju dessutom sjuka.

Mvh isan lover

Prova att jobba dig varm som vi TFE kontrollen,men det är klart då fryser du väl hellre. Alla hälsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 grader nu i Lampang.

Vilket betyder att det faktiskt är på väg att bli varmare.

Vid denna tidpunkt ska det normalt vara fallande temperatur, men nu är det samma som igår vid denna tidpunkt.

Hoppas på 20 imorgon.

Eller iallafall över dom 12 grader och regn som det var idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan behagligt, 17 (20 hade varit perfekt på natten) och detta kl 2:30 på natta i Sisaket. Det har vänt, då blir det väl för varmt för mig på dan istället. Enligt prognos ska det ner till 15 lite senare på natten och sen 30 på dagen.

Vi får väl se, men nu sover jag ganska bra faktiskt - om det inte skulle vara för blåsans skull så hade jag nog snarkat på tills morgonpysslet startar. Ahh att vakna till lukten av bränt hår från råtta... Nåt jag kommer att sakna. INTE!

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

i Chiang Mai eller lite norr om C-M var det +7 idag. berättade en vän.

Fy tusan det är livsfarligt för thai. Hon berättade att dom stängde skolan där hon jobbar pga kylan.

 

En annan vän sa att det var svinkallt i Korat och regnade och blåste. Hon ville inte gå ut utan stannade hemma.

Jag ska ner i April. Då är det förhoppningsvis varmt och gött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom åskan i Lampang.

Fick gå upp mitt i natten och koppla ur tv apparater och datorer.

Regnet kom tillbaka samtidigt med åskan, fast nu verkar det som bara regnet är kvar.

Åskan passerade snabbt.

Möjligen att det kommer mera för regnet ökar.

12.75 grader.

Något varmare än 11 grader för 24 timmar sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Prova att jobba dig varm som vi TFE kontrollen,men det är klart då fryser du väl hellre. Alla hälsar.

Hej

När började ni med detta?

Hälsa tillbaka.

Min mobil funkar inte här längre, den är för omodern.

Men jag vet att flera har skickat sms och försökt nå mig på telefon, tråkigt att jag inte kan svara, blir väl tvungen att köpa en annan telefon.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

När började ni med detta?

Hälsa tillbaka.

Min mobil funkar inte här längre, den är för omodern.

Men jag vet att flera har skickat sms och försökt nå mig på telefon, tråkigt att jag inte kan svara, blir väl tvungen att köpa en annan telefon.

Mvh isan lover

Hur 17 bär du dig åt för att komma åt internet ??? Jag kör ju över mobilen i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu (kl 11) är det 17 grader efter det har regnat precis hela natten.

Det känns som värmen är på väg tillbaks igen och vi vågar nu för första gången att hålla dörrar och fönstrar (ej glas) öppna igen eftersom den kalla blåsten har upphört.

Det är bara några grader men det känns som en väldig stor skillnad mot tidigare.

Nu väntar vi bara på solen som fortfarande gömmer sig bakom ett tjockt molntäcke.

Mvh

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...