Jump to content
IGNORERAD

Svalare temperaturer på väg till Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    12

  • kitungmakmak

    12

  • Nicholas

    10

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis fått direktrapport från Buriram, och det är tydligen skitkallt (för thaiare).

Mina varmluftsfläktar som jag släpat dit går för fullt i sovrummen:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se om min telefon data stämmer.för att det ska bli 25 på tis .29 ons.upp till 36 på söndag.blir det inget blåst imorgon så blir en tripp in till surin och fixa hojen mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Darlingen Linade mig innan i dag och undrade om jag kan fixa en ritning på en skorsten typ sådan jag har hemma nu när jag kommer ner i mitten på feb, Ja ja e väl inget kan man väl fixa stål eller mura berättade jag men var skall du köpa kamin i Thailand frågade jag,, Inga problem jag har foto från  kaminen i din jaktstuga och redan visat bysmeden den ,, he he  Undrar hur detta skall sluta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Temperaturen har fortsatt sjunka även nu på dagen, just nu är det bara 12 grader och blåsigt, alltså svinkallt.

Mvh isan lover

Nu gör du upp en dj stor brasa så det blåser varma vindar åt mitt håll när jag kommer på onsdag, här har varit så kallt att jag behöver värme, mycke värme

Link to comment
Dela på andra sajter

Landade på Don Muang kl. 17.00 och 23 grader där, kom till Chaiyaphum kl 22.30 och det var 11 grader och kulingvindar, och det kändes kyligt att åka tuctuc i motvinden de 4 km till huset i t-shirt. Sköna 15 grader inomhus så nu är fönstren stängda och då borde det stiga något i sovrummet.

Skall visst bara ha varit 17 grader på dagen i CP.  Fram till onsdag kallt men sen säger prognosen varmt igen. Nu vid midnatt är det 10 grader. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Landade på Don Muang kl. 17.00 och 23 grader där, kom till Chaiyaphum kl 22.30 och det var 11 grader och kulingvindar, och det kändes kyligt att åka tuctuc i motvinden de 4 km till huset i t-shirt. Sköna 15 grader inomhus så nu är fönstren stängda och då borde det stiga något i sovrummet.

Skall visst bara ha varit 17 grader på dagen i CP.  Fram till onsdag kallt men sen säger prognosen varmt igen. Nu vid midnatt är det 10 grader.

Du ska också elda som fan så det är varmt när jag kommer, du har gjort upp eld förut så elda

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska också elda som fan så det är varmt när jag kommer, du har gjort upp eld förut så elda

Nää du, nu ska jag njuta av kylan ett tag. Har blivit less på värmen för ett tag.

Tänka dig att dra iväg på cykeln på förmiddagen i t-shirt när övriga har vantar, täckjacka och dubbla toppluvor. Bara att trampa på mera så blir man varm ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 grader enligt nån webbsida nu, men det blåser som fan så det känns som 10. (Midnatt)

Tycker lite synd om vännens syster (vars hus lyftes igår) för hon sover utomhus, vaktar prylarna för dom har inget golv inne i kåken längre. Härinne i huset  är det i alla fall vindstilla, från deras håll har jag hört bankande ljud på kvällen - så troligen byggdes ett vindskydd upp.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää du, nu ska jag njuta av kylan ett tag. Har blivit less på värmen för ett tag.

Tänka dig att dra iväg på cykeln på förmiddagen i t-shirt när övriga har vantar, täckjacka och dubbla toppluvor. Bara att trampa på mera så blir man varm ;) 

Tack du:sure: Det är väl egentligen inte någon kyla att tala om men det skulle vara skönt med lite värme när man kommer från sån kyla vi har haft. Idag fint väder bara - 8 - 10 grader och sol den tid han orkade va uppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det blev 9 grader som kallast i natt, inomhus var det 14 grader, men när vi stängde överallt och la oss i ett rum steg temperaturen till 16 grader.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 15 hela natten, blåst som fan så med kylfaktor var det 13 när jag var ut och pissa mitt i natta.

Skall bli en till sånhär natt innan det blir bättre enligt prognosen över Sisaket.

Inga kläder att ta på extra (dom ligger kvar i Jomtien - mina reskläder för Sverige), men goon har gjort upp en eld utomhus som det gjorde det behagligt att avnjuta morgonciggen i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Darlingen Linade mig innan i dag och undrade om jag kan fixa en ritning på en skorsten typ sådan jag har hemma nu när jag kommer ner i mitten på feb, Ja ja e väl inget kan man väl fixa stål eller mura berättade jag men var skall du köpa kamin i Thailand frågade jag,, Inga problem jag har foto från  kaminen i din jaktstuga och redan visat bysmeden den ,, he he  Undrar hur detta skall sluta

vilken smart darling du har, tips ta ett långt svart rör som skorsten gör nog nytta även när det är varmt, borde bli drag i spisen bara av att solen värmer svarta skorstenen å du har en automatisk fläkt som drar in svalare luft från skuggsidan av huset, har länge tänkt tanken men ej fått tummen ur

Link to comment
Dela på andra sajter

skiter i det här nu ska tjacka biljett flyger ner till bkk eller jomtien till fredan sen blir det BBK festen den 30 kylan ok men den här jävla blåsten fy fan mvh 

Link to comment
Dela på andra sajter

Solen kom fram vid niosnåret och det gjorde verkligen stor skillnad, fast i skuggan är det under 20 än, resten av familjen jag bor hos har pälsat på sig men jag går ju i T-shirt och shorts så lite solsken till mig är helt underbart. Känns som en fin sommardag i norbotten. Fast dom har lovat 15 grader till natten igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

va inte  dumt att släpa med mig denna från Sverige ...när det är 12 grader i udon ...varmt på rummet i alla fall

P1250357.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara 4 grader i frugans hemby i Chiang Rai. Bondläpparna fryser som bara den.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara 4 grader i frugans hemby i Chiang Rai. Bondläpparna fryser som bara den.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Borde dom inte vara vana? Det är väl längst uppe i CR som man turistar för att se frost tidigt på morgonen (ordentligt påklädda såklart).

Blev lite tjatter då jag nämnde att dom hade 4 grader, för här var dom (inte jag heller) inte vidare glad över 15 på natten och blåsigt som fan. Så helt plötsligt kändes det nästan lite bättre, även om alla nu går fullt påklädda och jag är den enda som har t-shirt och shorts (har inget annat med mig och kan inte låna nåt heller för dom är lite för små - kläderna dom har).

En kall natt till, sen vänder det enligt prognos i Issan i alla fall. Nästa söndag så lovade dom 34 på dagen, jag vet inte vilket som är värre... frysa- eller svettas-ihjäl. Men jag kommer att uppleva värmeslag om jag inte får vännen på en buss söderut snart.

Kikar på http://www.accuweather.com men jag litar inte på meteorologer alls. Aningen träffsäkrare än tarotkort, men inte mycket.

Andra gången med kallt denna årstid och jag verkar inte lära mig att ta med kläder. Förra var nog för 2 år sen om jag inte kommer ihåg fel.  Fast då i Borabue.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är vana vid svalare väder. Frugan är från en by nära MaeSai.

Men så här svalt brukar det inte vara. Dom är oroliga för gamlingarna som förvilla i kylan och delar ut filtar till dom.

Dunjackorna är på såg jag på bilderna.

För ca10-15 år sedan frös en japansk turist ihjäl i bergen en natt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 grader i natt,  nu mulet och bara 14 grader kl 14.00, hoppas solen tittar fram :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...