Jump to content
IGNORERAD

Tjohoo, Glenn är tebax i rutan


Benriach

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tekkor

    14

  • Alarik

    6

  • Kenneth4618

    5

  • Benriach

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det någon som försöker att följa det deprimerande tramset?

Jag slutade efter en och en halv avsnitt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev JJC:

Är det någon som försöker att följa det deprimerande tramset?

Jag slutade efter en och en halv avsnitt

 

Jag följer serien, tycker det blir bättre och bättre för varje avsnitt som går. Tror dock inte jag hade följt den om det inte varit thailandstema.

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följer serien, tycker det blir sämre och sämre för varje avsnitt som går. Hade dock inte följt den om det inte varit thailandstema.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följer serien, tycker det blir förvirrat och förvirrande för varje avsnitt som går. Hade dock inte följt den om det inte varit thailandstema.

 

Serien håller inte samman på viktiga delar, och är uppbyggd på ett sätt så man tappar all känsla för att det kunde ha en verklig bakgrund... Ett haffsverk. Men gillar per automatik alla scener där Thailand ingår.

 

Tro fortfarande att MPR skulle kunna skapa en mer intressant och verklighetsbaserad serie med högre underhållningsvärde, som lyfter upp båda ljuspunkter och en del strul som miggverket står för. Och bara en liten liten del negativt, för vi behöver inte mer negativt det har vi nog av i verkligheten :)

 

Detta är inte negativt tänkt om mpr, utan menat att många gånger är det mer underhållande på ett glatt sätt vad olika medlemmar gör och hittar på.

Tänk bara va trevligt och följa en karaktär som åker runt och ser landet, ni gillar ju bildtrådarna så varför inte på video?

Eller att känna igen sig när man slogs mot miggverket eller liknande. Kanske lite om kulturkrockar och om galna bröder som bygger kojor :) på ens tomt.

 

Så har vi inga pensionärer som kan skriva manus, videofilma mm. Om inte annat om det inte blir en serie så kommer man att ha himla kul...:haha: Nästa Fredag kan vi diskutera seriens namn...

 

Funderar tror ni att de som skrivit serien 30 grader har läst här inne? :dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Funderar tror ni att de som skrivit serien 30 grader har läst här inne?

 

Nä verkligen inte!

 

Det finns ju alla möjligheter att fortsätta serien både med humor, spänning och viss infotainment.

 

Istället har MP-mupperna på SVT bestämt att svenska folket ska tråkas ihjäl med negativ Thaiprogaganda, vi ska lida och ha ångest när vi hör talas om Thai, där kan man ju rida på alla fördomar, det är OK. 

Snart kommer nog en serie som heter 30.000 glada skäggbarn, där de hyllas och nåde den som kritiserar den, för då är man nasse/rasse, .....

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan göra en mpr serie och publicera den på youtube eller nått, så kan vi som gillar Thailand få visa lite av det positiva som finns utan statlig censur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch vad destruktiv serien blev i slutet av avsnittet, hittar de inget glatt och positivt att skriva om Svenskar och dess Thailands leverne...

Man skulle kanske göra en serie i samma stuk om vår regering och deras mörka sidor...

 

Men det var lite rörliga bilder från Thailand iallafall.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv tittar jag inte på serien längre, blev besviken redan första året, serien gör inte vare sig Thailand eller dess befolkning rättvisa och förstärker förmodligen fördomarna om Thailand hos dom som inte har besökt landet, lyteskomik är väl en bra benämning.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-01 at 20:49, skrev Tekkor:

Man kan göra en mpr serie och publicera den på youtube eller nått, så kan vi som gillar Thailand få visa lite av det positiva som finns utan statlig censur.

 

7 timmar sedan, skrev Tekkor:

Äsch vad destruktiv serien blev i slutet av avsnittet, hittar de inget glatt och positivt att skriva om Svenskar och dess Thailands leverne...

Man skulle kanske göra en serie i samma stuk om vår regering och deras mörka sidor...

 

Men det var lite rörliga bilder från Thailand iallafall.

Det finns nog hos oss flesta en hatkärlek till Thailand och som med åren utvecklas olika, för egen del kan jag konstatera att det tog 2-3 år innan man gick totalt i taket och förbannade saker o ting stort sett varje dag och nu efter 11 år skall det till något extravagant för att man skall reagera, ser o känner igen mig i många "nybyggare" som tycker dom är Thaiveteraner efter 2-3 år och har lätt att gå igång för det som idag känns som bagateller.

Tack o lov är vi alla olika, det som känns rätt för mig är helt åt helvete för andra och vice versa, har inte sett serien, men förstår av kommentarerna att det nog inte alls är helt uppåt väggarna det som den handlar om!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv tittar jag inte på serien längre, blev besviken redan första året, serien gör inte vare sig Thailand eller dess befolkning rättvisa och förstärker förmodligen fördomarna om Thailand hos dom som inte har besökt landet, lyteskomik är väl en bra benämning.

Med vänlig hälsning isan lover

Typ lite så tänker jag.

1 timme sedan, skrev Baa:

 

Det finns nog hos oss flesta en hatkärlek till Thailand och som med åren utvecklas olika, för egen del kan jag konstatera att det tog 2-3 år innan man gick totalt i taket och förbannade saker o ting stort sett varje dag och nu efter 11 år skall det till något extravagant för att man skall reagera, ser o känner igen mig i många "nybyggare" som tycker dom är Thaiveteraner efter 2-3 år och har lätt att gå igång för det som idag känns som bagateller.

Tack o lov är vi alla olika, det som känns rätt för mig är helt åt helvete för andra och vice versa, har inte sett serien, men förstår av kommentarerna att det nog inte alls är helt uppåt väggarna det som den handlar om!

Faktiskt är det så att skulle jag verkligen behöva fråga nån veteran om något viktigt, så hamnar du på den lista som jag anser kan ge mig ett trovärdigt och vettigt svar.

 

Men som du säger, vi ser serien på olika sätt baserat på vad vi upplevt, jag har aldrig sölat runt på barer och köpt sängvärme eller nåt från den delen. Så då ser man kanske serien som mer destruktiv för att man inte vet om all skit som faktiskt finns.

Har nog mest sett de bra bitarna av landet, och det tack var frun och hennes släkt och vänner. Men visst förstår man att det finn negativa saker med, och det finns mycket fattigt folk och de behöver överleva de med, så visst vill väl de tjäna några bath extra om de kan eller ibland då stjäla.

En sak jag märkt som skiljer oss åt är att vi mer ser på det vi äger som mer personliga medan de ser allt mer som familjens, det kan vara både trevligt och småstörande,

Men med åren så vänjer man sig och tänker som dem...

 

hur går det med dengofebern? du hade ju en släng av det, och nu så är det väl en himla fart på den där myggan som jag förstått. Vi har sett till att inte ha stående vatten nära huset iallafall så de inte känner sig välkomna där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tekkor:

Typ lite så tänker jag.

Faktiskt är det så att skulle jag verkligen behöva fråga nån veteran om något viktigt, så hamnar du på den lista som jag anser kan ge mig ett trovärdigt och vettigt svar.

 

Men som du säger, vi ser serien på olika sätt baserat på vad vi upplevt, jag har aldrig sölat runt på barer och köpt sängvärme eller nåt från den delen. Så då ser man kanske serien som mer destruktiv för att man inte vet om all skit som faktiskt finns.

Har nog mest sett de bra bitarna av landet, och det tack var frun och hennes släkt och vänner. Men visst förstår man att det finn negativa saker med, och det finns mycket fattigt folk och de behöver överleva de med, så visst vill väl de tjäna några bath extra om de kan eller ibland då stjäla.

En sak jag märkt som skiljer oss åt är att vi mer ser på det vi äger som mer personliga medan de ser allt mer som familjens, det kan vara både trevligt och småstörande,

Men med åren så vänjer man sig och tänker som dem...

 

hur går det med dengofebern? du hade ju en släng av det, och nu så är det väl en himla fart på den där myggan som jag förstått. Vi har sett till att inte ha stående vatten nära huset iallafall så de inte känner sig välkomna där.

 

Här uppe i Issan är det torrperiod så det är lågrisktid egentligen, men det skadar aldrig att vara förberedd och se till att ha någon form av myggmedel på sig om man skall ut i bushen, tack o lov är dessa elakingar mest aktiva under dygnets ljusa timmar även om dom sporadiskt förekommer på kvällarna, men oftast, eller aldrig på platser utan kraftig vegetation, därför har våra tidigare planterade buskar fått stryka på foten och ersatts med mer trädliknande och glesbladiga växter, men som sagt, den skiten vill man inte drabbas av igen!

Tack för komplimangen förresten!!

Betr. ägande av meteriella ting så har du alldeles rätt, jag har precis som de allra flesta retats till halvt vansinne av detta, "allt du har vill jag med ha så jag lånar det ett tag", men numer talar jag aldrig om att jag har någonting t.ex. i verktygsväg, vill någon låna så "lånar jag av någon (mig) och erbjuder mig hjälpa till, sedan tar jag med verktygen hem och återlämnar dom (till mig själv)  igen! Man får fasen vara lite rävaktig i Thailand!

Så, ursäkta alla som gillar Glenn för OT i tråden.:shame:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
27 minuter sedan, skrev Tekkor:

Typ lite så tänker jag.

Faktiskt är det så att skulle jag verkligen behöva fråga nån veteran om något viktigt, så hamnar du på den lista som jag anser kan ge mig ett trovärdigt och vettigt svar.

 

Men som du säger, vi ser serien på olika sätt baserat på vad vi upplevt, jag har aldrig sölat runt på barer och köpt sängvärme eller nåt från den delen. Så då ser man kanske serien som mer destruktiv för att man inte vet om all skit som faktiskt finns.

Har nog mest sett de bra bitarna av landet, och det tack var frun och hennes släkt och vänner. Men visst förstår man att det finn negativa saker med, och det finns mycket fattigt folk och de behöver överleva de med, så visst vill väl de tjäna några bath extra om de kan eller ibland då stjäla.

En sak jag märkt som skiljer oss åt är att vi mer ser på det vi äger som mer personliga medan de ser allt mer som familjens, det kan vara både trevligt och småstörande,

Men med åren så vänjer man sig och tänker som dem...

 

hur går det med dengofebern? du hade ju en släng av det, och nu så är det väl en himla fart på den där myggan som jag förstått. Vi har sett till att inte ha stående vatten nära huset iallafall så de inte känner sig välkomna där.

 

Hej

 

Ja det finns ju delade meningar om denna serie men mig ger den som sagt ingenting, frugan ser på den men blir ledsen över hur Thailand och Thailändarna framställs, hon tror också att fördomarna om Thailand ökar efter en sån här serie, själv tycker jag väl att detta även borde gälla bilden av dom märkliga Svenska Thailandsresenärer som framställs i detta program.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Svenskarna framställs inte heller som några Einsteins direkt i denna serie

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Svenskarna framställs inte heller som några Einsteins direkt i denna serie

Men vi har i alla fall fler nobelprisvinnare, så de så!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg produktion och bra musik och foto. Alltid kul med bilder från Thailand...Ja, det är väl ungefär det. 

Hade nog kanske kunnat bli en riktigt bra serie om det inte varit för skådespelarna. Fast de thailändska

är snäppet bättre vilket jag är lite förvånad över.

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Glenns boss var ju ett riktigt jävla äckel. Fast hans kommentar till Glenn var rätt skön...

"Är det inte bättre att du försöker adoptera med någon som är lite mer i din division. Hon är ju för fan Formel 1 och du är kanske

mer rundpingis om du förstår vad jag menar." 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Så dyster att man tro att Ingmar Bergman varit i farten igen

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt vad det var dysterkvistare i denna tråd då da....

Personligen ser jag underhållningen i serien och brukar titta via SVT play när jag är i Bangkok. Förmodligen så stämmer inte serien överens med världsbilden av folk som bor i isaan eller Andra ställen där man har thai familj. Men den stämmer nog in på mycket som den gemene charter resenären ser när man åker till pukhet eller öarna i söder. Och en majoritet av svenskarna som faktiskt uppskattar serien har faktiskt den bilden av Thailand.

Sen blir det lite lustigt när vissa stör sig av bilden av Thailand som man framställer. Vilket återigen visar att folk som har thai partner många gånger bryr sig när svenne på krogen behandlar någon thai som en prostituerad bara för att hon kommer från Thailand (som exempel) .

Personligen var det många år sen jag slutade bry mig om vad folk tycker om var min fru kommer ifrån.

Serien är underhållning och ej dokumentär. Och då är det alldeles utmärkt att driva med folks fördomar vilket jag ser mycket av i den serien.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 

Väldigt vad det var dysterkvistare i denna tråd då da....

Personligen ser jag underhållningen i serien och brukar titta via SVT play när jag är i Bangkok. Förmodligen så stämmer inte serien överens med världsbilden av folk som bor i isaan eller Andra ställen där man har thai familj. Men den stämmer nog in på mycket som den gemene charter resenären ser när man åker till pukhet eller öarna i söder. Och en majoritet av svenskarna som faktiskt uppskattar serien har faktiskt den bilden av Thailand.

Sen blir det lite lustigt när vissa stör sig av bilden av Thailand som man framställer. Vilket återigen visar att folk som har thai partner många gånger bryr sig när svenne på krogen behandlar någon thai som en prostituerad bara för att hon kommer från Thailand (som exempel) .

Personligen var det många år sen jag slutade bry mig om vad folk tycker om var min fru kommer ifrån.

Serien är underhållning och ej dokumentär. Och då är det alldeles utmärkt att driva med folks fördomar vilket jag ser mycket av i den serien.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Vad har du för beläget när du skriver "majoritet "

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Vad har du för beläget när du skriver "majoritet "

Det har framgått att en majoritet av dom som tittat på serien uppskattat den. Därav så har säsong 2 efter mycket om och men skapats.

Således är den bevisligen mer populär hos svensken i gemen än vad den är på MPR.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev janne_h:

Det har framgått att en majoritet av dom som tittat på serien uppskattat den. Därav så har säsong 2 efter mycket om och men skapats.

Således är den bevisligen mer populär hos svensken i gemen än vad den är på MPR.

Du menar majoriteten av de som tittade på serien och inte majoriteten av svenskarna?

Finns det någon undersökning som bekräftar det att serien är omtyckt. 

Många som jag känner som aldrig varit i Thailand och bland de som var i Thailand tycker att serien är tråkig och deprimerande.

Men det är kanske det som är dagens underhållning för andra att se på andras olyckor och eländet.

Vad vet jag?  

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev JJC:

Du menar majoriteten av de som tittade på serien och inte majoriteten av svenskarna?

Finns det någon undersökning som bekräftar det att serien är omtyckt. 

Många som jag känner som aldrig varit i Thailand och bland de som var i Thailand tycker att serien är tråkig och deprimerande.

Men det är kanske det som är dagens underhållning för andra att se på andras olyckor och eländet.

Vad vet jag?  

 

Har ingen aning om statistiken. Men vad jag hörde i media så var den väldigt uppskattad. Och man baserade sig förmodligen på tittarsiffrorna.

Säsong 2 hade aldrig funnits om det inte statistiskt hade setts som det fanns tittarunderlag.

Alla jag pratat med har uppskattat serien i alla fall.

Och jag håller inte med dig om att man profiterar på andras olyckor. Snarare driver med fördomar. Samt att alltihopa är fiction vilket gör att man inte ska ta allt an ser på för stort allvar!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
13 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Har ingen aning om statistiken. Men vad jag hörde i media så var den väldigt uppskattad. Och man baserade sig förmodligen på tittarsiffrorna.

Säsong 2 hade aldrig funnits om det inte statistiskt hade setts som det fanns tittarunderlag.

Alla jag pratat med har uppskattat serien i alla fall.

Och jag håller inte med dig om att man profiterar på andras olyckor. Snarare driver med fördomar. Samt att alltihopa är fiction vilket gör att man inte ska ta allt an ser på för stort allvar!

Hej

Om en sån här serie "driver" med folks fördomar eller förstärker och bekräftar dessa är nog frågan, misstänker att det är lite olika hur folk reagerar på detta?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...