Jump to content
IGNORERAD

Svensk svårt skadad i trafikolycka i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Varför ställa glaset på bardisken:misdoubt:ja när det är tomt

Glaset antas vara fullt när det lyfts och tomt när det ställs ner. Ganska vanlig process när man dricker.

Va faan håller jag på med.........

Ändrades av Shovel78
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Shovel78

    9

  • Jive

    7

  • Sam sip sam

    6

  • mrco

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glaset antas vara fullt när det lyfts och tomt när det ställs ner. Ganska vanlig process när man dricker.

Va faan håller jag på med.........

Ha ha jag håller med dej för en gång skull, gav dej också ett karma oj oj

Link to comment
Dela på andra sajter

Ivilketfallsomhellst.........75 år, köra MC i Pattis = inte OK. Min åsikt. Jag = 58 och lade MC hjälmen på hyllan vid 55. Insåg att jag inte är 25 bast längre. Kan man inte inse och acceptera sin begränsning i trafiken, är man en fara för sig själv och andra. Hoppas jag inte behöver säga "va vad det jag sa". Skål bönder imorrn kör vi dynga 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis i Pattaya som är 76 år och kör både moppe och bil perfekt bra mkt bättre än dom flesta 

har även en kompis där nere om kör bil och är 80 år inga problem alls

sedan känner jag och ser massa människor i sverige från 20 och uppåt som inte skulle få köra bil

så det är väldigt induviduellt

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis i Pattaya som är 76 år och kör både moppe och bil perfekt bra mkt bättre än dom flesta 

har även en kompis där nere om kör bil och är 80 år inga problem alls

sedan känner jag och ser massa människor i sverige från 20 och uppåt som inte skulle få köra bil

så det är väldigt induviduellt

Helt rätt, känner en livslevande krigsvet, han e 92 å kör bil utan poplem!:great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis i Pattaya som är 76 år och kör både moppe och bil perfekt bra mkt bättre än dom flesta 

har även en kompis där nere om kör bil och är 80 år inga problem alls

sedan känner jag och ser massa människor i sverige från 20 och uppåt som inte skulle få köra bil

så det är väldigt induviduellt

Självklart är det individuellt, men generellt sett så är en 75.åring på motorcykel klart mer begränsad i trafiken p.g.a. sämre syn, sämre balans och sämre reaktionsförmåga än en som är yngre. Som vissa resonerar i den här tråden så är ju en 90-åring ännu bättre än en 75-åring i trafiken.

// mrco 

Ändrades av mrco
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis i Pattaya som är 76 år och kör både moppe och bil perfekt bra mkt bättre än dom flesta 

har även en kompis där nere om kör bil och är 80 år inga problem alls

sedan känner jag och ser massa människor i sverige från 20 och uppåt som inte skulle få köra bil

så det är väldigt induviduellt

Jag har en kompis som har en granne som har en svåger som känner en kille som har en bror som är gift med en kvinna vars farfar är minst 90 och han kör bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det individuellt, men generellt sett så är en 75.åring på motorcykel klart mer begränsad i trafiken p.g.a. sämre syn, sämre balans och sämre reaktionsförmåga än en som är yngre. Som vissa resonerar i den här tråden så är ju en 90-åring ännu bättre än en 75-åring i trafiken.

// mrco 

jag skrev individuellt finns 30 åringar som både ser och hör dåligt med taskig balans än vad en del 80 åringar har 

vet för några år sedan hade vi en 82 åring som körde lastbil och lossade och lastade bättre än vad ungtupparna gjorde 

så som sagt var individuellt är det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis som har en granne som har en svåger som känner en kille som har en bror som är gift med en kvinna vars farfar är minst 90 och han kör bra.

morbror mår bra han med ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

En lugn och sansad 75 åring med en rullator på 125 cc och väl utprovade glasögon är 58 gånger säkrare i trafiken än en 30 årig vildhjärna utan spärrar enligt senaste undersökning av NTF/PRO

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skrev individuellt finns 30 åringar som både ser och hör dåligt med taskig balans än vad en del 80 åringar har 

vet för några år sedan hade vi en 82 åring som körde lastbil och lossade och lastade bättre än vad ungtupparna gjorde 

så som sagt var individuellt är det

Och hur tror du det är generellt sett? Tyvärr så har många individer väldigt svårt att inse och förstå att många sinnen blir sämre med åldern och utgör därför en fara för sig själva och andra i trafiken. Så generellt sett, ju färre 75-åringar på motorcykel i trafiken desto bättre!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tror du det är generellt sett? Tyvärr så har många individer väldigt svårt att inse och förstå att många sinnen blir sämre med åldern och utgör därför en fara för sig själva och andra i trafiken. Så generellt sett, ju färre 75-åringar på motorcykel i trafiken desto bättre!

// mrco

Men i Sverige är det fult att generalisera

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tror du det är generellt sett? Tyvärr så har många individer väldigt svårt att inse och förstå att många sinnen blir sämre med åldern och utgör därför en fara för sig själva och andra i trafiken. Så generellt sett, ju färre 75-åringar på motorcykel i trafiken desto bättre!

// mrco

30 åriga festprissar i Thailand med hyrda MC har inga som helst sinnen kvar just då

Har sett många exempel på det och många av dom har inte ens mckort i Sverige

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

30 åriga festprissar i Thailand med hyrda MC har inga som helst sinnen kvar just då

Har sett många exempel på det

Vad har 30-åriga festprissar med det här att göra? Det jag sa är att ju färre 75-åringar på motorcykel  i trafiken desto bättre, onyktra personer ska aldrig finnas i trafiken!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har 30-åriga festprissar med det här att göra? Det jag sa är att ju färre 75-åringar på motorcykel  i trafiken desto bättre, onyktra personer ska aldrig finnas i trafiken!

// mrco

En vacker dag är du också gammal och inser att det inte med automatik betyder att man är lite tossig.

Medellivslängden ökar hela tiden och därmed hälsan.

Förutfattade meningar kommer en vacker dag att bita dig i röven

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tror du det är generellt sett? Tyvärr så har många individer väldigt svårt att inse och förstå att många sinnen blir sämre med åldern och utgör därför en fara för sig själva och andra i trafiken. Så generellt sett, ju färre 75-åringar på motorcykel i trafiken desto bättre!

// mrco

Javisst är det så att många envisas med att vara på vägarna för länge och en del skulle aldrig får vara där [emoji3] jag ser ju en hel del som kör styva 15000 mil om året

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda sättet att ta sej fram i Pattaya inom rimlig tid om man inte har en grisbil eller mc-taxi inpå knuten.

En dyngrak 30-åring är lika farlig i trafiken som en dyngrak 74-åring.

Det kanske stämmer, men en lätt berusad eller nykter 30-åring klarar sig antagligen bättre i trafiken (om han har lite vana) än en lätt berusad eller nykter 74-åring, balans, hörsel, syn, och reaktion brukar ju bli lite sämre i takt med att åldern stiger...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är nästan all oavsett ålder ändå bättre än Thailändarna i trafiken så ........allt är relativt 

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

En 75 åring har 20% sämre reaktions tid än en 25-30 åring

 :blind:

Ja, från ögonblicket räknat där hen varseblir faran.

Men problemet med många ungdomar i trafiken är att de behöver en oändlig lång tid att komma fram till denna insikt.

Detta har helt klart med övning och erfarenhet att göra och därför talar olycksstatistiken sitt tydliga språk om den saken.

Mvh

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är nästan all oavsett ålder ändå bättre än Thailändarna i trafiken så ........allt är relativt 

 

 

Mvh Hobbe 

Enligt min erfarenhet är det (som vanligt) de unga vildhjärnorna (15-20 år) som med sin starkt avvikande hastighet står för de flesta farligheterna i trafiken, men även inblandningen av faranger med sitt inlärda regelverk i ryggraden utgör en farlighet med sin aningslöshet, typ "va f-n e du inte klok som kör om på vänster sida?!" Det tar tid för en farang att lära sej och smälta in i thailändarnas trafikbeteende, men när man väl har gjort och accepterat det så funkar det ganska bra så länge man inte råkar ut för ovan nämnda två kategorier.

Den taskiga trafiksituationen i Thailand måste skrivas på den inkompetenta polisens konto, samt i viss mån på de lösspringande hundarna.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad åldern är på denna moppeförare som kör in i minibussen i övre bildkant.

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad åldern är på denna moppeförare som kör in i minibussen i övre bildkant.

 

 

:rotfl: Värsta jag sett på länge, man kan ju nästan tro att det är fejkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rotfl: Värsta jag sett på länge, man kan ju nästan tro att det är fejkat.

Styrstångsfylla kan spåra ur fullständigt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad åldern är på denna moppeförare som kör in i minibussen i övre bildkant.

 

 

Det blev ju ett lyckligt slut i alla fall. :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...