audirs2 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja dessa pampar, dom får snurr i huvet och sedan i kassa kistan som egentligen är medlemmarnas pengar eller varför inte företagets pengar där aktieägare pumpar in sin stålar. Kommer ihåg på tidigt 80 tal hur man nästan blev utfryst på jobbet för att man inte gick med i facket och för att man inte röstade på korpral Palme! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja dessa pampar, dom får snurr i huvet och sedan i kassa kistan som egentligen är medlemmarnas pengar eller varför inte företagets pengar där aktieägare pumpar in sin stålar. Kommer ihåg på tidigt 80 tal hur man nästan blev utfryst på jobbet för att man inte gick med i facket och för att man inte röstade på korpral Palme! Det är tydligen inte bara fackpampar som fått snurr i huvudet. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja dessa pampar, dom får snurr i huvet och sedan i kassa kistan som egentligen är medlemmarnas pengar eller varför inte företagets pengar där aktieägare pumpar in sin stålar. Kommer ihåg på tidigt 80 tal hur man nästan blev utfryst på jobbet för att man inte gick med i facket och för att man inte röstade på korpral Palme! Har man problem med kassa kistan ska man gå till farbror doktorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Jag vet att kommunal skriver sämre avtal med Attendo än med kommunerna för sina medlemmar. Ombudsmänen är uppgivna och säger att toppen bestämde så. Man undrar varför.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 På handels fackförbund uppför backen vid norra bantorget, där jobbade min ex hustru svart som allt i allo via inhyrt bolag. Genomskinligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 (ändrad) Jag vet att kommunal skriver sämre avtal med Attendo än med kommunerna för sina medlemmar. Ombudsmänen är uppgivna och säger att toppen bestämde så. Man undrar varför.... Ja man kan ju undra varför ? Gör som jag och Googla på Attendo så får du svaret. Om du sen fortsätter att tro att det är "facktoppen" som bestämt att deras medlemmar ska ha sämre avtal hos Attendo så får du gärna fortsätta tro det. Fritz.. Ändrades Januari 16, 2016 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja man kan ju undra varför ? Gör som jag och Googla på Attendo så får du svaret. Om du sen fortsätter att tro att det är "facktoppen" som bestämt att deras medlemmar ska ha sämre avtal hos Attendo så får du gärna fortsätta tro det. Fritz.. Kan det vara Elisabeth Paller. som bestämt att det ska vara så. Annars förstår jag inte. Verkar vara ett kvalitetsmedvetet företag när man ser på deras hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ramlat ner från en stege och krossat en handled och skadat en ryggkota Arbete från stege är enligt statistiken det farligaste man kan hålla på med. Det hade nog inte hjälpt om du haft en rejäl fallskärm. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 (ändrad) Kan det vara Elisabeth Paller. som bestämt att det ska vara så. Annars förstår jag inte. Verkar vara ett kvalitetsmedvetet företag när man ser på deras hemsida. Inte vet jag, men det är i alla fall inte facket som på pin kiv bestämt att medlemmar som jobbar åt det företaget ska ha sämre lön än dom som är kommunanställda. Dom förhandlade väl fram vad som gick och sen var det inte mer med det.. Fritz.. Ändrades Januari 16, 2016 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Inte vet jag, men det är i alla fall inte facket som på pin kiv bestämt att medlemmar som jobbar åt det företaget ska ha sämre lön än dom som är kommunanställda.Dom förhandlade väl fram vad som gick och sen var det inte mer med det.. Fritz.. Sätter företaget nivån och facket följer efter? Konstigt att inte kommunerna visste att det var så enkelt. Eftersom jag har en hustru som jobbat många år som undersköterska fick jag insyn i en värld av värdelösa vilkor som jag inte ens trodde var möjliga. Detta med att lämna fältet fritt till arbetsmarknadens parter öppnar verkligen botten till helt värdelösa vilkor. Staten får ta kontroll på skiten, därför man har en regering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Sätter företaget nivån och facket följer efter? Konstigt att inte kommunerna visste att det var så enkelt. Eftersom jag har en hustru som jobbat många år som undersköterska fick jag insyn i en värld av värdelösa vilkor som jag inte ens trodde var möjliga. Detta med att lämna fältet fritt till arbetsmarknadens parter öppnar verkligen botten till helt värdelösa vilkor. Staten får ta kontroll på skiten, därför man har en regering. Tss... koka lite palt och lugna ner dig.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Staten får ta kontroll på skiten, därför man har en regering. Som i en kommunistisk diktatur menar du alltså ? Håhå jaja, där ser man. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Inte vet jag, men det är i alla fall inte facket som på pin kiv bestämt att medlemmar som jobbar åt det företaget ska ha sämre lön än dom som är kommunanställda. Dom förhandlade väl fram vad som gick och sen var det inte mer med det.. Fritz.. Det finns ju helt klart en hel del konspirationsteoretiker som har än den ena och än den andra förklaringen till än det ena och det andra. Oavsett detta så är nog inte frågan om inte facken har en mer företagsvänlig inställning nu än tidigare. En del anser ju att det beror på sådana som Elisabeth Paller, dvs fackets representant i företagsgruppen. Men visst tusan ser man skillnad nu och förut. Hos oss så har vi t.ex bara lönesamtal, som innebär att vi får reda på hur mycket mer vi får i lön. Ingen förhandling där heller, förut när jag inte var med i facket så hade jag bättre möjlighet att påverka min lönesättning. Byter snart arbetsgivare och då blir det inget nytt fack för min del. Vad facken nu förhandlar om är nivån som medlemmarna ska ha i procent. Den nivån bör väl vara samma oavsett vilket företag det är de anslutna jobbar för. Sedan om en anställd får max utdelning och alla de andra får någon miniminivå, kan väl mycket väl tänkas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Hans Ericsson var kanske en drummel, å andra sidan var han GULD värd för oss chaufförer. Med Hasses hjälp fick vi verkligen upp våra löner, efter Hasses avgång har vi chaufförer gått kräftgång, våra avtal holkas ständigt ur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Som i en kommunistisk diktatur menar du alltså ? Håhå jaja, där ser man. Fritz.. Det verkar ju norrbottningar gilla, kommunister asså Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det finns ju helt klart en hel del konspirationsteoretiker som har än den ena och än den andra förklaringen till än det ena och det andra. Oavsett detta så är nog inte frågan om inte facken har en mer företagsvänlig inställning nu än tidigare. En del anser ju att det beror på sådana som Elisabeth Paller, dvs fackets representant i företagsgruppen. Men visst tusan ser man skillnad nu och förut. Hos oss så har vi t.ex bara lönesamtal, som innebär att vi får reda på hur mycket mer vi får i lön. Ingen förhandling där heller, förut när jag inte var med i facket så hade jag bättre möjlighet att påverka min lönesättning. Byter snart arbetsgivare och då blir det inget nytt fack för min del. Vad facken nu förhandlar om är nivån som medlemmarna ska ha i procent. Den nivån bör väl vara samma oavsett vilket företag det är de anslutna jobbar för. Sedan om en anställd får max utdelning och alla de andra får någon miniminivå, kan väl mycket väl tänkas. Vet du vem som vinner mest på en lönehöjning? Jo staten, eftersom högre bruttolön ger högre arbetsgivaravgift! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det verkar ju norrbottningar gilla, kommunister asså Och nu tar vi ner debatten till en nivå ?? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det är tydligen inte bara fackpampar som fått snurr i huvudet. Fritz.. Hur menar fackpamp Fitte nu då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja dessa pampar, dom får snurr i huvet och sedan i kassa kistan som egentligen är medlemmarnas pengar eller varför inte företagets pengar där aktieägare pumpar in sin stålar. Kommer ihåg på tidigt 80 tal hur man nästan blev utfryst på jobbet för att man inte gick med i facket och för att man inte röstade på korpral Palme! Ochan fick fan om man jobbade för fort och riskerade att spräcka accordet Fan va sjukt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Afa försäkring https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/ Kollektivavtalade försäkringar är en av de vanligaste anställningsförmånerna i Sverige. Mer än fyra miljoner människor är idag försäkrade hos oss och omfattas av minst en av våra försäkringar. Alla anställda omfattas på lika villkor och utan hälsoprövning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Kollektivavtalade försäkringar är en av de vanligaste anställningsförmånerna i Sverige. Mer än fyra miljoner människor är idag försäkrade hos oss och omfattas av minst en av våra försäkringar. Alla anställda omfattas på lika villkor och utan hälsoprövning. om företaget har kollektivavtal vilket många småföretag med icke anslutna medlemmar inte har “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 om företaget har kollektivavtal vilket många småföretag med icke anslutna medlemmar inte har Har de inte det så tvingar facket fram ett avtal genom olika aktioner tex. blockad osv. http://www.expressen.se/gt/blockaden-mot-fiket-havd-har-inget-val/ Facket är rutet. Har varit klubbordförande, var med i avdelningsstyrelse och representant i förbundet IF-metall. Så jag vet vad jag pratar om. Gick ur för ca 10 år sedan. Det tog mig 2 år att få gå ur skiten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det sägs vara frivilligt att gå med i en fackförening, men de som tackar vänligt nej, blir utfrysta.... Är medveten att de som inte går med, rider på medlemmarnas och fackets förhandlingar i lönefrågor... Men de metoder som facket använder sig av ibland, är inget jag står bakom.... Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Visst händer det ruttna saker inom fackföreningsrörelsen precis som det gör många olika föreningar och sammanslutningar. Se bara på IOK, UEFA, Röda korset, FN mm Så länge det finns giriga människor så kommer det att hända om och om igen då de söker sig till där det finns pengar att tjäna Utan facken i Sverige hade vi nog inte kommit så långt med avtal, försäkringar och löner som vi gjort utan vi hade nog fortfarande varit statare de flesta av oss Att då säga att facken bara har varit skit är att överdriva en hel del “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Conn Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Facket är viktiga men Kommunal är skit . Har varit medlem nu i 25 år ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu