Jump to content
IGNORERAD

ICA banken inför valutaväxlingspåslag


ernst

Recommended Posts

Ja man slipper någon jävla avgift dom tar vid växling om man har kvitto. Men det är ändå en väldigt dålig affär. När man köper THB får man en dålig kurs och när man växlar tillbaka får man en dålig kurs fast åt andra hållet.

Inte blir det bättre om man ändå växlar på forex tänkte jag.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    11

  • Sam sip sam

    11

  • apknug

    8

  • kitungmakmak

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja,

Varför inte bara använda ett thailändskt Visa?

Fungerar bra i Sverige, 2% ränta, gratis uttag. Är man ett par kan man väl be företaget sätta in ena lönen direkt på detta konto så har man sparat in på öveföringskostnaden också.

Vi gör så och fungerar bra tycker jag.

Erkki

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-02-21 at 12:13, skrev Tallviking:

Den har den kursen som "referens" med det betyder bara att dom följer den kursen med sin kurs (med en viss mellanskillnad som är deras vinst)

Det betyder inte att deras kurs är exakt samma som MC-kursen

Jag ringde deras kundtjänst och enligt hon jag pratade med var det Mastercard kursen och inget annat som gällde. 

 

Dock går kortet inte att koppla till något konto, alltså ett rent kreditkort. Vid kontantuttag är det ränta från första dagen. Så där sket det sig i alla fall.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttag med Santander i lördags.

Tog ut atm som hade 200thb avgift och växlade inte i atm

Har gratiskortet med 0,5% ränta och 12 fria uttag

 

image.jpeg.cb9c15534404bd78f50ae8f836b8d

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
38 minuter sedan, skrev M33:

Uttag med Santander i lördags.

Tog ut atm som hade 200thb avgift och växlade inte i atm

Har gratiskortet med 0,5% ränta och 12 fria uttag

 

image.jpeg.cb9c15534404bd78f50ae8f836b8d

Problemet är väl att detta är Santanders Kort med sparkonto. Och denna finns inte längre för nyförsäljning.

Utan nu har dom bara Mitt kort resp Mitt kort+ och båda är ju kreditkort och då dras ränta från dag ett till man betalt räkningen.

 

hf

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

Problemet är väl att detta är Santanders Kort med sparkonto. Och denna finns inte längre för nyförsäljning.

Utan nu har dom bara Mitt kort resp Mitt kort+ och båda är ju kreditkort och då dras ränta från dag ett till man betalt räkningen.

 

hf

 

Kan stämma, har ej kredit på detta kortet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Problemet är väl att detta är Santanders Kort med sparkonto. Och denna finns inte längre för nyförsäljning.

Utan nu har dom bara Mitt kort resp Mitt kort+ och båda är ju kreditkort och då dras ränta från dag ett till man betalt räkningen.

 

hf

 

Kollade nu, mitt kort heter "Mitt kort med sparränta" 

Har inte kollat så noga men borde det inte funka att ta detta https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/ och använda som ett "vanligt kort" dvs fylla på kontot först istället för att ta på kredit.

Dras det verkligen ränta på kreditkort från dag 1? På mitt Mastercard från SEB / Finnair får jag bara en en kontantuttagsavgift, ingen räntekostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

4,14 Cash idag i Pattaya har  bara korten i reserv numera ,bara strul 

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

49 kronor per utag på ica kortet surt sa räven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev clion:

49 kronor per utag på ica kortet surt sa räven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inte en spänn på mitt! Vad har du för kort?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Baa:

Inte en spänn på mitt! Vad har du för kort?

Han tänker nog på 200 bahten i atm avgift,men det är ju inte Icas fel

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sam sip sam:

Han tänker nog på 200 bahten i atm avgift,men det är ju inte Icas fel

Bara ett sakfel i ditt inlägg, men det håller vi för oss själva!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Baa:

Bara ett sakfel i ditt inlägg, men det håller vi för oss själva!

Ica:s 555555

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

Kollade nu, mitt kort heter "Mitt kort med sparränta" 

Har inte kollat så noga men borde det inte funka att ta detta https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/ och använda som ett "vanligt kort" dvs fylla på kontot först istället för att ta på kredit.

Dras det verkligen ränta på kreditkort från dag 1? På mitt Mastercard från SEB / Finnair får jag bara en en kontantuttagsavgift, ingen räntekostnad.

Kontantuttag ger ränta från första dagen inte köp. Jag ringde ju kundtjänst igår på Santander för att jag var intresserad av kortet. Hon påstod att det inte längre gick att få det kopplat till ett konto.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontantuttag ger ränta från första dagen inte köp. Jag ringde ju kundtjänst igår på Santander för att jag var intresserad av kortet. Hon påstod att det inte längre gick att få det kopplat till ett konto.

Men går det inte att "sätta in" pengar genom att man betalar in "för mycket" på sin faktura? Det borde resultera i ett plus saldo som dras mot kontantuttagen? Att det inte är kopplat till konto borde inte spela så stor roll......

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Men går det inte att "sätta in" pengar genom att man betalar in "för mycket" på sin faktura? Det borde resultera i ett plus saldo som dras mot kontantuttagen? Att det inte är kopplat till konto borde inte spela så stor roll......

Du menar att man får ett plus saldo på ett konto som inte finns. Jag tvivlar

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Du menar att man får ett plus saldo på ett konto som inte finns. Jag tvivlar

 

Funkar på andra kreditkort. Man kan t.ex. betala in ett belopp om man senare skall göra ett köp större än kreditens storlek.

 

Jag har just nu plussaldo på mitt Diners Card efter att ha blivit krediterad årsavgiften.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Du menar att man får ett plus saldo på ett konto som inte finns. Jag tvivlar

Jag har plussaldo på ett bensinkort eftersom jag fick för mig att autogirot var borttaget och gjorde en egen inbetalning.

Men nå ränta lär man väl inte få.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian har ett sparkonto där man får 0,9% i ränta tydligen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Du menar att man får ett plus saldo på ett konto som inte finns. Jag tvivlar

 

Stämmer bra det. Att det blir plus om man sätter in mer än maxgränsen alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev M33:

 

Funkar på andra kreditkort. Man kan t.ex. betala in ett belopp om man senare skall göra ett köp större än kreditens storlek.

 

Jag har just nu plussaldo på mitt Diners Card efter att ha blivit krediterad årsavgiften.

Ok det visste jag inte. Frågan är om det fungerar i praktiken med kontantuttag. Dras verkligen kontantuttagen direkt från innestående pengar eller är det bara så att det krediterade beloppet dras från nästa faktura.

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok det visste jag inte. Frågan är om det fungerar i praktiken med kontantuttag. Dras verkligen kontantuttagen direkt från innestående pengar eller är det bara så att det krediterade beloppet dras från nästa faktura.

Det är det som skall testats nu! Funkar det så kan Coop eller Santander ta Ica bankens plats.

I villkoren för kortet står att avgiftsfriheten förutsätt att uttaget belopp inte får belasta krediten.

Jag har beställt ett Coop kort men det dröjer till Påsk innan jag kan avlägga rapport om resultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Det är det som skall testats nu! Funkar det så kan Coop eller Santander ta Ica bankens plats.

I villkoren för kortet står att avgiftsfriheten förutsätt att uttaget belopp inte får belasta krediten.

Jag har beställt ett Coop kort men det dröjer till Påsk innan jag kan avlägga rapport om resultatet.

Låter bra det. Jag väntar med spänning på rapport. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra det. Jag väntar med spänning på rapport. [emoji4]

Ett Santander kort är också beställt av min sambo...

Det blir dubbeltest! Sverker huka dig i din soptunna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...