Jump to content
IGNORERAD

Ryska Maffian


Joints

Recommended Posts

Quote

Och är det något ryssarna har fått dom senaste åren så är det pengar, se bara på ökningen av privata jetplan.

Jo jag har noterat detta, förut så parkerade man sitt åk tillsammmans med jänkares Cessna, numera står det parkat ihop med flyg man inte ens kan uttala :jester:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jocko53

    12

  • Odin

    10

  • ban99arne

    9

  • Joints

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Du har säkert rätt men nu känns det som om det är lite mer sofistikerat lite mindre muskler men mer hjärna, förstår du vad jag menar? Gentlemanna skurkar på nåt vis, fast undertonerna går det inte att ta miste på.

Hej

Den ryska maffian är ett av de effektivaste nätverken som finns idag, det är i grunden det som återstår av

den ursprungliga  KGB,INTURIST,GRU och STASI. detta är Ryska maffian.det finns minst ett kontor i varje land

maffian består av olika avdelningar med olika uppgifter, gruppen för lokal information är den största det är dessa man kan stöta på i olika situationer, barer och restauranger.

maffian iThailand är inte intresserad av små barer i Pattaya, jag kan tänka mig att det finns en gammal konkurrent i denna del av världen som ser till att Ryssarna inte syns på gatan, det sätt som Ryssarna använder är att investera i mark,Hotell och

finansmarknaden. att äga mark i Thailand är inte ett broblem för Maffian (Ryssarna),

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Den ryska maffian är ett av de effektivaste nätverken som finns idag, det är i grunden det som återstår av

den ursprungliga  KGB,INTURIST,GRU och STASI. detta är Ryska maffian.det finns minst ett kontor i varje land

maffian består av olika avdelningar med olika uppgifter, gruppen för lokal information är den största det är dessa man kan stöta på i olika situationer, barer och restauranger.

maffian iThailand är inte intresserad av små barer i Pattaya, jag kan tänka mig att det finns en gammal konkurrent i denna del av världen som ser till att Ryssarna inte syns på gatan, det sätt som Ryssarna använder är att investera i mark,Hotell och

finansmarknaden. att äga mark i Thailand är inte ett broblem för Maffian (Ryssarna),

Jocko

Du verkar insatt. Får man fråga hur du känner till allt detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska inte säga att jag har järnkoll på Rys(s)arna jag känner dom genom nära relationer (eller ja) med en annan världsomspännande muskelorganisation. Men enl vad jag känner så er Jocko inne på rätt väg Mvh//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

att äga mark i Thailand är inte ett broblem för Maffian (Ryssarna),

Kan vi inte starta en svensk maffia som sysslar med liknande verksamhet. Hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skaffa fot folk i Thailand, fot folket skaffar (målvakter) och ser till att dessa  målvakter inte känner varandra

skaffa en juridisk avdelning (advokater) som sköter själva affären,sen registrerar du de företag du behöver,

sen är det bara fram med lädret och handla.

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar lite väl komplicerat för min del. Jag startar nog ingen maffia, håller mig till frugan istället. Hoppas ingen blir besviken, ja förutom min fru då.

Förstår inte syftet med att ryska maffian investerar pengar på den osäkra thailändska marknaden. Borde väl finnas mycket säkrar sätt att investera/tvätta på? Jag har fortfarande svårt att se hur ryssarna kan konkurera med den inhemska maffian. Om de har en större verksamhet borde den väl rimligtvis vara sanktionerad från hög thailändsk ort eller i partnerskap i någon form.

Betvivlar egentligen inte att du har rätt. Själv så har jag ingen koll vilket är anledningen till att jag frågar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och vilken sorts arbete var det?

Hej!

1989- ca 1996 var jag bosatt i öst staterna Ryssland,  Vitryssland  ,Ukraina och en kort tid i (rebaltika) baltstaterna

mitt huvudsakliga uppgift var att hjälpa nordiska företag att etablera kontakter, murana föll alla trodde

att öst skulle bli den nya jätte marknaden som alla behövde,mins valuta krisen  500% ränta i Sverige,bostadsbyggande

stannade av helt, i detta läge såg man behovet av alt i öst, Jag som konsult på öst med kontaktnät i hela östeuropa

fick  en del intressanta jobb,samt förfrågningar om i stort sett alt.

!990 -91 var Rysk politik rena rama hönsgården, från denna hönsgård rymde en massa höns,även dom som var placerade utomlands,dessa personer blev själva nätverket  som gäller än i dag,

Jag själv blev tillfrågad,inte bara av företag som ville in i Ryssland även dom som ville ut ur Ryssland med sina idéer

och produkter,säpo har suttit ett antal timmar vid mitt köksbord, och intervjuat mig om mina äventyr i öst

men det är en annan historia

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Verkar lite väl komplicerat för min del. Jag startar nog ingen maffia, håller mig till frugan istället. Hoppas ingen blir besviken, ja förutom min fru då.

Förstår inte syftet med att ryska maffian investerar pengar på den osäkra thailändska marknaden. Borde väl finnas mycket säkrare sätt att investera/tvätta på? Jag har fortfarande svårt att se hur ryssarna kan konkurera med den inhemska maffian. Om de har en större verksamhet borde den väl rimligtvis vara sanktionerad från hög thailändsk ort eller i partnerskap i någon form.

Betvivlar egentligen inte att du har rätt. Själv så har jag ingen koll vilket är anledningen till att jag frågar.

Hej

Jag kan inte säga hur det är i Thailand ,men jag kan säga att det är inte, så smart att sätt stora pengar på folk som

kan vara arbetslösa i morgon,jag tror att det är täckt på ett annat sätt,

Har jag fel? thai maffia finns det, jag tror att det är Kineser eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaimaffia finns... eller i Sverige kallas det för regering men i Thailand det finns en jäkligt grå zon högt uppe i sfärerna runt regeringen som handhar sånt här

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Jocko tidigare nämnde så var det full hönsgård de första åren i Ryssland efter det att muren föll och de enda som riktigt förstod marknads ekonomi fullt ut i det skedet var den existerande maffian och de tjänstemän på utrikesdepartementet, KGB, GRU och ame/flott officerare, (oftast spetznaz), som varit utomlands ett flertal gånger eller en längre tid!

Några av dessa slog sig samman med de etablerade olika maffia gruperingarna och började göra affärer men även lägga upp strategier på längre sikt. De nuvarande superrika ryssarna, (Oligarkerna), är i stort samtliga tidigare tjänstemän inom antingen det ryska utrikes departementet eller tidigare topp chefer inom den ryska statliga industrin/bank väsendet, (stålverk, legerings industri, gruvindustri, gas och olje industrin osv.).

Deras kunnskap var ovärderlig men utan pengar var den inte vatten värd då det dels krävdes kapital för att agera och även starka krafter som backade upp de olika affärerna. Kraften kom från KGB, GRU och de väpnade styrkorna i form av dels en hel del mutade högre befattningshavare och dels av en hel drös med avhoppare från dessa organisationer som gick direkt över till "det privata näringslivet" med sina tidigare kunskaper, kontakter och i många fall hela vapen arsenaler.

Kapitalet kom via den existerande maffian, "officiella bank lån" från de statliga bankerna vars chefer lierade sig med dessa grupper samt ett otroligt försnillande av statliga medel via avancerade bedrägerier.

På detta sätt köpte man snabbt loss/"privatiserade" stora delar av den statliga industri som hade ett värde i väst, för en spottstyver och samtidigt skapade man starka lierade i olika maffia grupperingar. Inom de olika stora bolagen likväl som i de olika maffia familjerna fick man nu en ny sorts anställda/medlemmar, nämligen tidigare specialtränad KGB, GRU och Spetznaz personal som klarade av allting från övervakning, mord, indrivning, sprängningar, avlyssning, informationsinhemtning och analys, planering och operationer med militär precision.

Genom att man via dessa kontakter nu även fick tillgång till kontakter utomlands, (tidigare platser där KGB; GRU OCH Spetznaz har verkat så som i Afrika (Angola, Mozambiqe osv), Mellanöstern, (Egypten, Syrien, Libanon, Iraq osv), Syd/Mellan-Amerika, (Cuba, Venezuela, Nigaragua osv), Europa och Nord-Amerika, (det tidigare östblocket samt ett helt agent nätverk), samt Asien, (Afghanistan, Pakistan, Vietnam osv). Ett annat plus var att man fick många kontakter inom Aeroflott och handels marinen då alla piloter och sjökaptener/styrmän är reservister och tidigare aktiva soldater i det Ryska flygvapnet och den Ryska marinen.

Man började nu utnyttja detta stora nätverk och via "egna" transporter, (se ovan), så fraktade man såväl stulna vapen som droger, kärnvapen samt kemiska stridsmedel och special legeringar över hela världen.

Idag så sitte dessa Oligarker med en enorm makt och det är i stort sett omöjligt att skilja den legala maktstrukturen från den ilegala! Man har även lärt sig att det är mycket smartare att samarbeta med olika fraktioner i andra länder än att kriga samt att det är bäst att hålla en mycket låg profil.

Den Thailänska, Kinesiska och Japanska maffian är även de oerhört införlivad med olika officiella maktstrukturer i respektive länder liksom den Koreanska som har starka band med det SydKoreanska CIA samt Armén.

Stora delar av den Thailänska maffian härstammar från grupperingar som gjorde stora pengar på heroin uppe i den gyllene triangeln på 60 och 70-talet och som sedan investerade dessa pengar i olika legala projekt i Thailand såväl som i utlandet, (USA, England, Hong Kong, Singapore, Malaysia, Australien och Indonesien för att nämna några).

Även här så kom man snabbt på att det lönade sig att liera sig med officiella tjänstemän, höga militärer och poliser samt vissa politiker.

Som tidigare sagts så är det idag oerhört svårt att få grepp om vem eller vilka som ingår i dessa strukturer!

På samma sätt har den Kinesiska, (Tong),  och Japanska, (Yakozan) maffian vuxit fram, men dessa båda organisationer har redan från början en längre historisk tradition och har även alltid försökt verka mer i det tysta. Den kinesiska regeringen använde sig av delar av de olika Tong grupperingarna vid sitt maktövertagande av Hong Kong och den Japanska regeringen har använt sig av Yakuzan t.ex. för att garantera ordningen under sina Olympiader och att hålla fackföreningarna på mattan.

Samtliga av dessa grupper existerar i stor grad i Thailand idag tillsammans med ytterligare en mängd mindre grupperingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Mancon

Tack för den sammanställningen, den är skrämmande men stämmer tyvärr.

Och att militären och vissa politiker är inblandade i detta i Thailand har jag tagit upp några gånger på forumet, men stött på mycket tvivlare.

Att kinerserna har sin egen maffia även i Thailand är också känt, men man måste nog vara infödd kines för att märka av den.

Dom liksom Vietnameserna "beskattar" mest sina landsmän.

Själv har jag bara träffat folk från den Jugoslaviska och Italienska maffian i Thailand, och då i Bangkok.

Förutom den Thailändska förstås.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Den jugoslaviska och italienska maffian bor väl inte i plåtskjul i förorterna till Bangkok eller?  :na: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Odin...

Det är redan för många som blandar ihop hörsägen med fakta..

Ja Farang, Jag har inget att tillägga till det som Macon skrev, har du?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Och att militären och vissa politiker är inblandade i detta i Thailand har jag tagit upp några gånger på forumet, men stött på mycket tvivlare.

Hej Isan Lover,

Att det finns, dessvarre ganska manga ocksa, politiker, militarer, poliser och civila tjansteman i Thailand som agnar sig at diverse illegal verksamhet finns det nog ingen med lite erfarenhet av Thailand som fornekar. Dock tycker jag, vilket det ocksa visas prov pa har i traden, att maffia ar ett ofta missbrukat ord. I ett sa genomkorrumperat land som Thailand behover man inte inga i nagon maffiaorganisation for att bega illegala handlingar, aven i stor skala. Med det sagt sa menar jag att jag tror det ar ganska fa storfrasare i Thailand som ingar i nagon maffia men desto fler som passar pa att sko sig nar tillfalle ges.

Jag tvivlar ocksa pa, men har inget stod for det, att det skulle finnas nagon stor och valetablerad rysk eller jugoslavisk maffia i Thailand. Det ar nog mest smaforbrytare som garna skulle vilja vara maffia. Det ar nog hogst osannolikt att sarskilt manga har pa forumet skulle kommit i kontakt med nagon "riktig" rysk maffia i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Atom

  [table][tr] [td][/td][td] "Det ar nog hogst osannolikt att sarskilt manga har pa forumet skulle kommit i kontakt med nagon "riktig" rysk maffia i Thailand."  [/td][/tr] [tr] [td][/td][td][/td][/tr][/table]

Det tror jag nog också, även om det säkert är möjligt att göra det. Men det är nog inget att rekommendera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Samtliga av dessa grupper existerar i stor grad i Thailand idag tillsammans med ytterligare en mängd mindre grupperingar.

Exactemente Herr Bacon, även Jönsson-ligan har ju insett att det finns flis att hämta i Thailand.

Dynamit-Harry bestämmer det mesta numera i Hua Hin.

[move]

Fd skolpolisen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifiskaren

Jag skulle inte vilja stöta på den Rysska Maffian...

Men kanske stöta på i en maffig Rysska ?

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skulle inte vilja stöta på den Rysska Maffian...

Men kanske stöta på i en maffig Rysska ?

Fyndigt. :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att gangsters har en viss förkärlek till nattklubbar, gogo-barer och liknande nöjesetablissemang är inte någon nyhet.

I vilken utsträckning dom styr och ställer i branschen har jag ingen aning om. Känner mig ganska säker när jag påstår att många ställen har "maffiastöd" i något led.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kriminella organisationerna har fundamentalt förändrats under de senaste 20-30 åren. Början till detta finner man redan under 70-talet i maffia strukturerna i Kina, japan och USA, då man började skicka sina barn till de bästa universiteten i Världen för förstklassiga utbildningar samtidigt som man rekryterade smarta påläggskalvar till sina organisationer med jurist, ekonomi, militär/strategi, skatte, PR och statskunskaps utbildningar i baggaget!

Resultatet blev till börja med att stora delar av det tidigare illegalt intjänade kapitalet i dessa organisationer åter investerades i helt legala företag, aktier och nya industri/byggnads/finansiella projekt! Detta i sig gjorde att översikten blev svår och skillnaden mellan illegala och legala verksamheter suddades ut.

I ett något senare skede så ersattes de gamla gangster organisationerna med ett näst intill företags mässigt sätt att sköta verksamheterna, där man började använda PR (Gudfadern filmerna, Supranos osv.) och till och med bygga varumärken, (Hells Angels, Bandidos t.ex.), utnyttja luckor i bolags, bygg och skatte lagarna, hitta nya inkomstkällor och marknader, (mark och bygg bluffar, skalbolags affärer, momsfiffel, olagliga upphandlingar osv.), samt intressera sig för penningmarknaden, (spekulation i valutor, commodities, (olja, vete, gas, t.ex.), aktier och andra ekonomiska verktyg osv.).

Detta möjlig gjordes av fem stora faktorer, tillgången till stora illegalt intjänade kapital summor, (som på detta sätt "tvättades" och blev legala pengar, personer inom dessa organisationer med stor kunnskap på de olika områdena, juppie-eran då allt handlade om att tjäna pengar, (oavsett hur), en mer och mer ettablerad och utvecklad internationell handel över alla gränser samt ett stort intresse från många officiella inflytelserika personer inom stat och förvaltning att kunna komma "in" och få vara med och tjäna stora "legala" pengar på spekulation, investeringar och aktier. (Givetvis så var mycket av denna handel "riggad", med kunskap om lägsta bud, "inside" information, "köpta" kontrakt och inspektörer osv.).

I samma skede kom även data revolutionen att växa sig stark och med enorm utveckling både med informationsflöden och blixtsnabba finansiella transaktioner över ett stort antal gränser. Samtidigt så kom kokain kartellerna med en enorm utväxling av kapital och det hela eskalerade tusenfallt.

Då det ligger i sakens natur att de kriminella organisationerna är först med att utveckla nya kriminella "verktyg" och polis, myndigheter och övervakande myndigheter alltid kommer in i efterhand först då brott uppdagas, så såg givetvis dessa olika kriminella organisationer fördelarna med att liera sig med varandra då detta dels ökar inkomsterna och öppnar upp nya marknader, dels försvårar utredandet av brott vesäntligt då man förflyttar sig över flera nationella gränser samt  man hittar nya marknader för sina produkter, (ex. kokain till Europa och Asien, heroin till Syd-Amerika, fd. elitsoldater från ryska maffian som utbildar kokain kartellens personal i Syd-Amerika, metaamfetamin och kokain till Kina, Japan och Sydost-Asien, Vita prostituerade till Asien och Afrika och Asiatiska, Afrikanska och Syd-Amerikanska till Europa osv).

Därför kan man med säkerhet garantera att samtliga av de större kriminella organisationerna är etablerade och gör affärer även i Thailand, (även om de inte syns så ofta utåt).

Som en parallell kan nämnas att i Kosovo så förekommer inte bara de fd. Jugoslaviska och Ryska gruperingarna utan även Grekisk, Turkisk, Albansk, Italiensk, Bulgarisk, Rumänsk, Georgisk, Iransk, Marocansk, Brittisk, Amerikansk, Colombiansk, Mexikansk, Cubansk, Afgansk, Israelisk, Syrisk, Pakistansk, Indisk, Vitrysk, Baltisk, Fransk, Spansk, Tjetjenisk, Ukrainsk, Kinesisk, Koreansk och till och med Japansk organiserad brottslighet representerad.

Till detta tillkommer sedan även de olika MC-gängen samt existerande eller fd. revolutionära grupperingar som t.ex. ETA, IRA, de olika Islamska grupperna samt en hel del andra från Afrika och Syd-Amerika. Sedan finns även en stor del underättelse och säkerhets organisationer som även dom i många fall trampar över gränsen för vad som är lagligt.

När det finns möjlighet till stora pengar att tjäna flockas man, oavsett vart i världen detta sker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...