Jump to content
IGNORERAD

Vad händer i Jomtien


soi covboy

Recommended Posts

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu är du nere på låg nivå.

Det stället du syftar på är nog ett av de renaste av alla ställen i Jomtien, frächt o fint kök borgar för fräch mat.

Mackorna kanske är lite dyra, men fan så bra och däremed värt sitt pris.

Men hur fan ska du veta som aldrig varit där.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Nu menade jag ju inte second road ute i jomtien, var den gatan nu ligger? Utan second Road i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    45

  • Soengsang

    26

  • Tommy

    22

  • kitungmakmak

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Nu menade jag ju inte second road ute i jomtien, var den gatan nu ligger? Utan second Road i Pattaya.

 

BTT

Du är fan dum i huvudet, jag har som princip undikit o blocka folk....men du blockas nu, du är fan inte ens rolig längre.

Och så slipper jag vara en del av spammandet med dessa idi*tinlägg...bye bye...

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nemo:

 Nu äter jag ju aldrig frukost, en kopp kaffe och en cigg räcker bra. Men det måste väl bo thailändare även i Jomtien som äter frukost, gå där de äter så kommer du nog undan med en 30-40 baht eller mindre. Allternativt, ta med stora pluskan när du kommer.  :)

Thailändare äter ris tre ggr per dag.

ahan chao

ahan tiang

ahan yen

 

Så vill man ha ris till frukost så gå dit thaländarna äter. Men hoppas inte på risgrynsgröt.

Rissoppa däremot är billig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu menade jag ju inte second road ute i jomtien, var den gatan nu ligger? Utan second Road i Pattaya.

 

BTT

Handlar inte tråden om Jomtien ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎05‎-‎27 at 00:31, skrev broder tuk tuk:

 

Finns ett antal gästhus på second road där frukosten nästan gör att man vill kräkas.

 

Flugor och myror kryper i marmeladen.

 

BTT

Jag käkar frukost på många ställen bla på  second road-vilka ska jag undvika  ?

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu menade jag ju inte second road ute i jomtien, var den gatan nu ligger? Utan second Road i Pattaya.

 

BTT

 

Trodde i min enfald att du menade Kiss i Jomtien eftersom du ville ha nära till Kiss :whoco5:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev knasen:

 

Trodde i min enfald att du menade Kiss i Jomtien eftersom du ville ha nära till Kiss :whoco5:

 

Den som ligger ovanför maitans, kloss mot marknaden är ju trevlig. Vettiga priser och hyfsat käk, men ibland är det knökfullt. Om det blir ovanför soi 3 eller 5 är jag inte säker på. Och med "ovanför" menar jag bort från havet/stranden. Visst finns det billigare ställen men då blir det Thaislafs. Fast frukost har jag inte käkat där.

 

Visste inte ens om att det fanns 2 Kiss.

 

Enligt min spion så är det lite folk där just nu (i Jomtien, inte på Kiss), men jag tycker att hon alltid säger det. Så sanningshalten kan ju vara lite tveksam. Stället hon jobbar på går ju runt på nåt sätt, så helt dött kan det ju inte vara. Exet jobbade ju på en bar (arunothai) och den slog igen när det inte fanns kunder (förutom mig). Fast ägaren kanske har obegränsat med pengar och kan hålla öppet i alla fall, jag vet inte.

 

Mait lyckas ju ha folk/kunder där fast man nästan skall ha gått fel för att hitta dit jämfört med dom strandnära ställena. Dit går jag mer för att det är just maitans, tja och så ligger det nära.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger Kiss i Jomtien? Har trots mina rundvandringar lyckats med och missa det stället.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
56 minuter sedan, skrev knasen:

 

Trodde i min enfald att du menade Kiss i Jomtien eftersom du ville ha nära till Kiss :whoco5:

 

Han missade nog att det fanns ett Kiss i Jomtien också. Google visar inte alltid allt. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
13 minuter sedan, skrev born41:

Var ligger Kiss i Jomtien? Har trots mina rundvandringar lyckats med och missa det stället.

Born41

Bredvid marknaden ovanför (bort från stranden) matians (och över nån stor jäkla väg där dom försöker köra ihjäl mig vareviga gång jag skall över). Adressen har jag inte lyckats klura ut däremot.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Billig och god frukost finnes nära soi 11.

Gå på beachroad från soi 11 mot lägre nummer 60 till 100 meter.Först kommer en mindre soi som leder till "Sing by Sing, prisvärt hotell utan swimingpol, tar 800 tbh för stora och nyrenoverade rum, sedan sitter det en dam med symaskin och lagar kläder,sedan klädstånd och några fruktstånd.

Jag betalade 60 Tbh för Thaifrukost, 80 tbh för kaffe med ägg och marmeladsmörgåsar. det var år 2016.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Bredvid marknaden ovanför (bort från stranden) matians (och över nån stor jäkla väg där dom försöker köra ihjäl mig vareviga gång jag skall över). Adressen har jag inte lyckats klura ut däremot.

Där irrade jag runt för några år sedan i ett försök att hitta någon som kunde sy lite på mitt reselakan men hittade ingen med symaskin där.

Det fanns barer med damer som önskade att jag klev in i deras bar.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
29 minuter sedan, skrev born41:

Där irrade jag runt för några år sedan i ett försök att hitta någon som kunde sy lite på mitt reselakan men hittade ingen med symaskin där.

Det fanns barer med damer som önskade att jag klev in i deras bar.

Born41

Då gick du lite för långt "upp" om du hamnade i barområdet. Eller tja, barer finns överallt, men ovanför marknaden finns det ett område med barer som är öppna (inga väggar, bara tak).

Senast jag var där så var det nån typ av julgranar efter den gatan upp. Men kommer man från stranden så går det bara att ta sig upp till marknaden från soi 1 (genom richy house) eller soi 5 (immigration) till marknaden.

 

Går du upp efter soi 2 så finns det en stig till soi 1 och genom richy house så är du ute på vägen, ta höger och knata på mot den 7Eleven som ligger en liten bit fram, på andra sidan gatan har du kiss food&drink eller vad den nu hette och en trevlig marknad. i ändan på den marknaden (om man fortsätter mot soi 5 tror jag det blir) så går det en väg uppåt mot ett barområde som kan vara trevligt. Var in på nåt ställe där som var inrymt i ett rött hus, minst 100dB på musiken och sånt gillar inte jag.

 

Men hittar man till immigrations och sen promenerar från stranden "uppåt" så hamnar man ganska rätt om jag inte kommer ihåg fel.

 

Sydde upp en jacka på oslo, nedanför maitans. Dom tog lite mått och sen skulle jag komma tillbaka efter nån dag. Då kom det en indier (tror jag det var) och gjorde sista justeringarna. Han har säkert tillgång till en symaskin men mycket verkar vara handsytt när jag kikade på resultatet. Men det är ett litet pyssel att hitta allt, tjejen känner ju till alla ställena så jag följer bara henne.

 

Eller så tar man en öl hos mait och frågar honom, han har koll på vart allt finns.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Thailändare äter ris tre ggr per dag.

ahan chao

ahan tiang

ahan yen

 

Så vill man ha ris till frukost så gå dit thaländarna äter. Men hoppas inte på risgrynsgröt.

Rissoppa däremot är billig.

 

Riktig risgröt, "Jååk" men köttfärsklimpar är förbaskat gott!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev svampen:

40 Bath i Svergie ?

20160527_193832.jpg

:46: spyfärdig.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
43 minuter sedan, skrev oberg:

 

 

Det är för dyrt för storfräsaren BTT! Personligen tycker jag buffé är lika motbjudande som plankstek. En väl använd planka, finns det nåt äckligare? Ja, det ska vara en buffé där folk är och pilla på allt med sina händer. Nej, då slantar jag hellre 30 THB för en nudelsoppa i ett hål i väggen. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Det finns en bra Kiss på andra sidan Sukhumvit också, där brukar jag käka ibland, helt OK och en väldigt trevlig servitris som jag brukar flörta med ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Den som ligger ovanför maitans, kloss mot marknaden är ju trevlig. Vettiga priser och hyfsat käk, men ibland är det knökfullt. Om det blir ovanför soi 3 eller 5 är jag inte säker på. Och med "ovanför" menar jag bort från havet/stranden. Visst finns det billigare ställen men då blir det Thaislafs. Fast frukost har jag inte käkat där.

 

Visste inte ens om att det fanns 2 Kiss.

 

Enligt min spion så är det lite folk där just nu (i Jomtien, inte på Kiss), men jag tycker att hon alltid säger det. Så sanningshalten kan ju vara lite tveksam. Stället hon jobbar på går ju runt på nåt sätt, så helt dött kan det ju inte vara. Exet jobbade ju på en bar (arunothai) och den slog igen när det inte fanns kunder (förutom mig). Fast ägaren kanske har obegränsat med pengar och kan hålla öppet i alla fall, jag vet inte.

 

Mait lyckas ju ha folk/kunder där fast man nästan skall ha gått fel för att hitta dit jämfört med dom strandnära ställena. Dit går jag mer för att det är just maitans, tja och så ligger det nära.

Det finns 4 Kiss här. Dolphinerondellen, 2:nd road Pattaya, 2:nd road Pattaya, Soi Siam countryclub

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 minuter sedan, skrev Jive:

Det finns 4 Kiss här. Dolphinerondellen, 2:nd road Pattaya, 2:nd road Pattaya, Soi Siam countryclub

Se på fan, tja dom har gott käk och bra priser. Men 2 på 2nd road verkar ju lite förvirrande för mig som har orienteringsförmåga som en blind igelkott. Vilken har jag varit och käkat på då... jag har som vanligt ingen koll, men det var en marknad i närheten i Jomtien. Du får ursäkta men jag är en virrig fan. Kanske jag var i pattis... ingen aning.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger Kiss i Jomtien? Har trots mina rundvandringar lyckats med och missa det stället.

Born41

Du går soi 5 upp. kommer upp till secondhand o h där ligger den rakt över gatan

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är dom 4 Kiss Food & Drinks som finns i Pattaya/Jomtien.

Kiss.JPG

 

Branch 1 finns numera i Naklua.

Kiss1.JPG

 

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
44 minuter sedan, skrev Fager:

Här är dom 4 Kiss Food & Drinks som finns i Pattaya/Jomtien.

Kiss.JPG

 

Branch 1 finns numera i Naklua.

Kiss1.JPG

 

Fager.

Dig är det ordning på, kartor är bättre. Men att dom nu är 4 var ju förvånande, kul att det går bra för dom - men jag har bara sett den i Jomtien.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...