Jump to content
IGNORERAD

Vad händer i Jomtien


soi covboy

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev uptoyou:

Varför är du otrevlig. Jag har varit på plats och pratat med Mait, han har ingen köpare klar, och beachen är inte riktigt klar än.

Ursäkta inte min mening att va otrevlig blev bara lite ironisk då du tydligen inte är på plats men ändå tycker dej veta eller att jag ska surfa runt å leta svar själv. Fick svar av maitan som är på plats och det va precis det jag sökte "simple as that"

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    45

  • Soengsang

    26

  • Tommy

    22

  • kitungmakmak

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev uptoyou:

Det finns ingen köpare för det priset som är begärt. Köpare finns ju alltid, självklart, men till vilket pris. Pattaya och Jomtien är dött nu.

 

Får man inte sålt innan högsäsongen så har man nog inte rätt pris, nu lär ju de eventuella buden bli betydligt lägre.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev M33:

 

Får man inte sålt innan högsäsongen så har man nog inte rätt pris, nu lär ju de eventuella buden bli betydligt lägre.

 

så nu är det kanske läge att köpa?

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev matz:

så nu är det kanske läge att köpa?

 

/matz

Köpa en fastighet, ja säkert om man har pengar över att spela med.

 

Köpa ett kontrakt för överpris, nja.....jag är väldigt tveksam om det.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev matz:

så nu är det kanske läge att köpa?

 

/matz

Lägg ett bud och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Köpa en fastighet, ja säkert om man har pengar över att spela med.

 

Köpa ett kontrakt för överpris, nja.....jag är väldigt tveksam om det.

Köpa något till överpris är väl alltid tveksamt oavsett vart och vad man köper, men om säsong eller efterfrågan går ner så går ju även priser ner å då kan man ju kanske komma över något intressant med ett skambud, det va det jag menade.

 

/matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev matz:

Köpa något till överpris är väl alltid tveksamt oavsett vart och vad man köper, men om säsong eller efterfrågan går ner så går ju även priser ner å då kan man ju kanske komma över något intressant med ett skambud, det va det jag menade.

 

/matz 

 

Absolut.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer väl en ny högsäsong om några månader?

Med nya hugade spekulanter som drömmer om ett liv i "paradiset"

Bara att bita ihop och inte acceptera skambud på nåt man byggt upp från grunden, bara för att det råkar vara Maj månad?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tommy:

Kommer väl en ny högsäsong om några månader?

Med nya hugade spekulanter som drömmer om ett liv i "paradiset"

Bara att bita ihop och inte acceptera skambud på nåt man byggt upp från grunden, bara för att det råkar vara Maj månad?

 

MVH Tommy

 

Tyvärr har nog något som man byggt upp på sitt eget namn inget nämnvärt värde.

Som köpare av kontrakt är man nog i dessa fall intresserad av värdet på inventarier motsvarar priset, samt skicket på det man hyr.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Kommer väl en ny högsäsong om några månader?

Med nya hugade spekulanter som drömmer om ett liv i "paradiset"

Bara att bita ihop och inte acceptera skambud på nåt man byggt upp från grunden, bara för att det råkar vara Maj månad?

 

MVH Tommy

Ja bit ihop du bara frågan är hur länge du kan vänta när du försökt sälja några säsonger och nya äventyr väntar, du vet säkert lika väl som jag att konkurrensen är stenhård i Thailand och  om någon kommer mad cach  så kan det va lockande att sälja om man står vid vägskälet att gå vidare.

 

/matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tommy:

Kommer väl en ny högsäsong om några månader?

Med nya hugade spekulanter som drömmer om ett liv i "paradiset"

Bara att bita ihop och inte acceptera skambud på nåt man byggt upp från grunden, bara för att det råkar vara Maj månad?

 

MVH Tommy

 

Det känns som att det har gått ett par varv med hög- och lågsäsonger under tiden det har varit till salu.

Det som är uppbyggt från grunden försvinner ju när ägaren försvinner, då är det bara hyreskontrakt och lokaler kvar så kundboken värderas lågt på ett personligt guest house med smal inrikting.

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Man riktigt hör hur tomten BTT knappra på datorn och försöker få till en trovärdig bild på sig själv och nånstans i Pattaya. Han är ett stolpskott och kommer alltid förbli ett stolpskott. Mata inte idi*ten. 

 

Whoop! 

 

Vilka ställen är detta i Pattaya, BTT? 

IMAG0611.jpg

IMAG0632.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur någon kan snacka skit om Maitans?

 

Maitan och Khan har bjudit på sig själva och verkligen varit otroligt vänliga.

Det gjorde att när vår familj var i jomtien så var Maitans ett fantastiskt bra informations källa till allt jag behövde veta.

Dessutom så var både Maitan och Khan enormt trevliga och ville verkligen att vi skulle trivas fast vi inte bodde där.

Jag hoppas att allt går bra för er och jag hoppas att jag får förmånen att träffa er igen någon gång.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Tyvärr har nog något som man byggt upp på sitt eget namn inget nämnvärt värde.

Som köpare av kontrakt är man nog i dessa fall intresserad av värdet på inventarier motsvarar priset, samt skicket på det man hyr.

Alla är inte så smarta som du, kanske..

En nyfrälst thairesenär, kan nog förmås att tro att varje dag är som en dag under högsäsong...

Eller tror du allvarligt att alla nyblivna barägare gjort en ordentlig marknadsplan?

1 timme sedan, skrev matz:

Ja bit ihop du bara frågan är hur länge du kan vänta när du försökt sälja några säsonger och nya äventyr väntar, du vet säkert lika väl som jag att konkurrensen är stenhård i Thailand och  om någon kommer mad cach  så kan det va lockande att sälja om man står vid vägskälet att gå vidare.

 

/matz 

Skulle aldrig få för mej att starta nån affärsverksamhet i Thailand...

Visst är jag korkad, men inte sååå korkad.

Konkurrensen är hård i de flesta företag, om du har nån affärsidé, som säkert saknar konkurrens, så får du gärna skicka ett PM till mej...

 

Mitt tips var till Mait...

Hur många barer eller liknande tror du byter ägare, när nyanlända tror sej hittat sitt paradis?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
34 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag förstår inte hur någon kan snacka skit om Maitans?

 

Maitan och Khan har bjudit på sig själva och verkligen varit otroligt vänliga.

Det gjorde att när vår familj var i jomtien så var Maitans ett fantastiskt bra informations källa till allt jag behövde veta.

Dessutom så var både Maitan och Khan enormt trevliga och ville verkligen att vi skulle trivas fast vi inte bodde där.

Jag hoppas att allt går bra för er och jag hoppas att jag får förmånen att träffa er igen någon gång.

Tycker likadant, jag var ner och hade problem med WiFi. Då säger Mait, kom hit och plugga för vi har WiFi - sen kan du ju ta en öl och trivas (vilket jag skulle gjort i alla fall).

 

Samt alla galna och mindre galna frågor som jag funderat på, vart köper man en 10A glassäkring (5x20 mm tror jag dom är på) var väl den senaste. Svaret kom ju utan att tveka, sen att jag hamnade på siambylla istället och kom hem utan säkring är en annan femma. Det kan jag inte skylla på maitan för. Jag blir lätt vilseledd, det är en svaghet jag har bland många andra.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jo det var en aning trevligare på forumet innan dom sjuka mordhoten dök upp.

 

Jag anar som sagt vem som ligger bakom dom.

 

Jag vill inte lägga ut nån men personerna finns med största sannolikhet i Göteborgstrakten.

 

BTT

 

Ja det verkar finnas många otrevliga typer där, Sveriges rövhål, likt Pattaya i Thailand, hehe.             

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jag förstår inte hur någon kan snacka skit om Maitans?

 

 

Är det någon som gjort det?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Alla är inte så smarta som du, kanske..

En nyfrälst thairesenär, kan nog förmås att tro att varje dag är som en dag under högsäsong...

Eller tror du allvarligt att alla nyblivna barägare gjort en ordentlig marknadsplan?

Skulle aldrig få för mej att starta nån affärsverksamhet i Thailand...

Visst är jag korkad, men inte sååå korkad.

Konkurrensen är hård i de flesta företag, om du har nån affärsidé, som säkert saknar konkurrens, så får du gärna skicka ett PM till mej...

 

MVH Tommy

 

Jag syftar inte på Maitans, utan mer generellt.

 

Tyvärr är det ju så att många inte äger sina Guesthouse, restauranger eller vad det nu är de driver etc. Utan endast köper ett kontrakt, och då gäller det nog att värdera vad inventarier och utrustning som ingår, samt ställets skick och läge i förhållande vad man får betala för kontraktet.

 

Personligen tror jag att läget en av de viktigaste parametrarna i dessa hyreskontrakt, och där är ju soi2 i Jomtien bra tex.

 

Sen vet jag inte om jag är särskilt smart, rätt dum enl många, tom idi*t enl vissa 5555555

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jag förstår inte hur någon kan snacka skit om Maitans?

 

Maitan och Khan har bjudit på sig själva och verkligen varit otroligt vänliga.

Det gjorde att när vår familj var i jomtien så var Maitans ett fantastiskt bra informations källa till allt jag behövde veta.

Dessutom så var både Maitan och Khan enormt trevliga och ville verkligen att vi skulle trivas fast vi inte bodde där.

Jag hoppas att allt går bra för er och jag hoppas att jag får förmånen att träffa er igen någon gång.

 

Det är väl knappast något konstigt över att folk har olika upplevelser och där med olika åsikter om ett ställe som Maitans. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag hör så har Vickans öppnat en Cocktailbar, så jag ska väl lufsa ned och kolla i kväll. En frozen strawberry daiquiri skulle sitta fint. Om jag orkar så kanske jag slänger in nått foto i morgon.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Ja det verkar finnas många otrevliga typer där, Sveriges rövhål, likt Pattaya i Thailand, hehe.             

Är Pattaya ett rövhål? Varför det?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev möljis:

Är Pattaya ett rövhål? Varför det?

Fullt av skit men ljuvligt, som Jöback sade...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vickans var trevligt med goda drinkar. Bra hörna att sitta och hänga i. Och toast Skagen kan rekommenderas. Tyvärr ingen bild att publicera.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
22 minuter sedan, skrev Gustav:

Vickans var trevligt med goda drinkar. Bra hörna att sitta och hänga i. Och toast Skagen kan rekommenderas. Tyvärr ingen bild att publicera.

Var ligger detta. Jag är helt lost som vanligt, men placering och ungefärligt pris på en skagen och en öl skulle vara kul.

Akvavit är lite för dyr för mig, men läget för att kika lite på folk är ju perfekt. Surf nånstans förbi soi 5 brukar ju vara bra, men vickans har jag nog missat eller så ligger dom lite över min prisklass.

 

Sorry om jag ställt frågan tidigare, men jag pluggar till ett prov och har huvet fullt med annat skräp. Vill bara ta en break nu.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Var ligger detta. Jag är helt lost som vanligt, men placering och ungefärligt pris på en skagen och en öl skulle vara kul.

Akvavit är lite för dyr för mig, men läget för att kika lite på folk är ju perfekt. Surf nånstans förbi soi 5 brukar ju vara bra, men vickans har jag nog missat eller så ligger dom lite över min prisklass.

 

Sorry om jag ställt frågan tidigare, men jag pluggar till ett prov och har huvet fullt med annat skräp. Vill bara ta en break nu.

Jomtien Beach Road mellan soi 2 och soi 3, vägg i vägg med Akvavit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...