FF Inlagd December 16, 2015 Dela Inlagd December 16, 2015 Vi planerar en resa vinterresa, kommer att mellanlanda i Atlanta i USA..Är det någon som vet visum hur lång tid passkontrollen tar, om planet håller tiden har vi 1 1/2 timme mellan planen.Tack för seriösa svar!! Jag kan googla men är det någon vet hur lång tid det kan ta..Behövs det visum i USA vill jag också ha svar på, tacksam för svar.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd December 16, 2015 Dela Inlagd December 16, 2015 Vi planerar en resa vinterresa, kommer att mellanlanda i Atlanta i USA..Är det någon som vet visum hur lång tid passkontrollen tar, om planet håller tiden har vi 1 1/2 timme mellan planen.Tack för seriösa svar!! Jag kan googla men är det någon vet hur lång tid det kan ta..Behövs det visum i USA vill jag också ha svar på, tacksam för svar.. FFHej. Visum behövs inte. Bara fylla i några dokument innan avresa. Om ni har bokat resa till slut destinationen så räcker tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 16, 2015 Dela Inlagd December 16, 2015 Inget visum men ESTA registrering gäller väl om jag är rätt underrättad https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 16, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 16, 2015 Tack för bra svar, hoppas att tiden räcker.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd December 16, 2015 Dela Inlagd December 16, 2015 Antar att ni har kopplade biljetter. Skall ni vidare inom USA?Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd December 17, 2015 Dela Inlagd December 17, 2015 Tycker att 1.5 timme låter väldigt lite, även om flybolaget har godkännt det med kopplade biljetter. Passkontrollen kan ju ta hur lång tid som helst. Finns ju roligare än att sitta och vänat på nästa plan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 17, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 17, 2015 Antar att ni har kopplade biljetter. Skall ni vidare inom USA? Skickat från min iPhone med TapatalkNej vi ska fortsätta till ett annat land.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd December 17, 2015 Dela Inlagd December 17, 2015 Nej vi ska fortsätta till ett annat land.. FFom du försätter till annat land från samma flygplats så behöver du inget visum. Då kommer du att gå via transithallar.Detta bäst du kollar med din resebyrå eller flygbolag. Jag aldrig behövde visum till det land som man bara mellanlandar i.Räkna med omfattande säkerhetskontroller och köer till de. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 17, 2015 Dela Inlagd December 17, 2015 Om du av någon anledning ska igenom immigration i USA så kan det ta upp till 2 timmar beroende på flygplats och tid på året. Miami på sommaren är inte kul. Även SFO kan ta 1 timme ibland. Atlanta har jag aldrig passerat immigration i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 17, 2015 Dela Inlagd December 17, 2015 Kolla upp om du verkligen behöver igenom immigration. 30 till 120 minuter och i så fall behöver du ansöka om esta-dokumentet senast 48 tim innan inresa.Om esta behövs så finns det ett antal aktörer som skor sig på detta. Jag vill minnas att det kostar 14-15$ men har hört om folk som fått betala mer än 60$ för att de ansökt på "fel" site Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.