Jump to content
IGNORERAD

Hur lång tid behöver man i USA

FF

Recommended Posts

Vi planerar en resa vinterresa, kommer att mellanlanda i Atlanta i USA..

Är det någon som vet visum hur lång tid passkontrollen tar, om planet håller tiden har vi 1 1/2 timme mellan planen.

Tack för seriösa svar!! Jag kan googla men är det någon vet hur lång tid det kan ta..

Behövs det visum i USA vill jag också ha svar på, tacksam för svar.. 

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Vi planerar en resa vinterresa, kommer att mellanlanda i Atlanta i USA..

Är det någon som vet visum hur lång tid passkontrollen tar, om planet håller tiden har vi 1 1/2 timme mellan planen.

Tack för seriösa svar!! Jag kan googla men är det någon vet hur lång tid det kan ta..

Behövs det visum i USA vill jag också ha svar på, tacksam för svar.. 

FF

Hej. Visum behövs inte. Bara fylla i några dokument innan avresa. Om ni har bokat resa till slut destinationen så räcker tiden. 

Dela på andra sajter

Tycker att 1.5 timme låter väldigt lite, även om flybolaget har godkännt det med kopplade biljetter. Passkontrollen kan ju ta hur lång tid som helst. Finns ju roligare än att sitta och vänat på nästa plan

Dela på andra sajter

Antar att ni har kopplade biljetter. Skall ni vidare inom USA?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nej vi ska fortsätta till ett annat land..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Nej vi ska fortsätta till ett annat land..

FF

om du försätter till annat land från samma flygplats så behöver du inget visum. Då kommer du att gå via transithallar.

Detta bäst du kollar med din resebyrå eller flygbolag. Jag aldrig behövde visum till det land som man bara mellanlandar i.

Räkna med omfattande säkerhetskontroller och köer till de.

Dela på andra sajter

Om du av någon anledning ska igenom immigration i USA så kan det ta upp till 2 timmar beroende på flygplats och tid på året.

Miami på sommaren är inte kul.

Även SFO kan ta 1 timme ibland.

Atlanta har jag aldrig passerat immigration i.

Dela på andra sajter

Kolla upp om du verkligen behöver igenom immigration. 30 till 120 minuter och i så fall behöver du ansöka om esta-dokumentet senast 48 tim innan inresa.

Om esta behövs så finns det ett antal aktörer som skor sig på detta. Jag vill minnas att det kostar 14-15$ men har hört om folk som fått betala mer än 60$ för att de ansökt på "fel" site

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...