Jump to content
IGNORERAD

Registrering i husbok


Rangsit

Recommended Posts

Ja det är svårt.

 

Även om du löser ut den onda systerns skuld har hon fortfarande arvsrätt i fastigheten.

 

Tror föräldrarna är hindrade att skänka marken enbart till något/några av barnen.

 

Andra kanske vet mer, men verkar inte lika enkelt som i Sverige där föräldrar som fortfarande är i livet gör vad dom vill med egendomen, tex skänker rubbet till ett katthem eller dylikt.

 

Det går att splitta egendom mella syskon helt lagligt, min fru fick huset med den marken medans hennes äldre syster (som redan hade eget hus) fick jordbruksmarken.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    14

  • Nicholas

    10

  • Shovel78

    10

  • Kenneth4618

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det går att splitta egendom mella syskon helt lagligt, min fru fick huset med den marken medans hennes äldre syster (som redan hade eget hus) fick jordbruksmarken.

Om alla är överens går allt enklare.

Och även i ditt fall fick ju alla parter något dom var nöjda med?

Men att göra ett barn arvlöst med hänvisning till att man löste en skuld, som juridiskt inte ens var hennes kan bli jobbigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att splitta egendom mella syskon helt lagligt, min fru fick huset med den marken medans hennes äldre syster (som redan hade eget hus) fick jordbruksmarken.

Så är det också gjort här, delat på tre och registerat med nya tomtmarkeringar och nya kartor.

Båda föräldrarna lever och är aktiva.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Goda råd, jag sitter lugn i båten. Blir bara sugen på att lösa just sånt här. Men nu står jag över.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Goda råd, jag sitter lugn i båten. Blir bara sugen på att lösa just sånt här. Men nu står jag över.

Brukar inte byåldermannen eller kvinnan hjälpa till att lösa såna här problem, medla

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte byåldermannen eller kvinnan hjälpa till att lösa såna här problem, medla

storebror är den enda hon verkat prata med om detta, tja förutom mig som funderade på varför hon var så ilsk,

men, jag sticker nog inte in skallen i detta getingbo - tror det finns mer dessutom.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...