måne Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 On 2017-12-14 at 16:54, skrev audirs2: Fabbo Måne har inte vart inne på ett tag? Fabbo Måne har koll på dig Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Il och hans berättelser från livet på byggda Färsk bild från Udon där han satt och pluggade svenska med sonen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Vart tog "cyklisterna" som cyklade från Bröteborg till Thailand vägen? Säkert någon annan som ställt den frågan tidigare. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 50 minuter sedan, skrev UglyFarang: Vart tog "cyklisterna" som cyklade från Bröteborg till Thailand vägen? Säkert någon annan som ställt den frågan tidigare. Dom kanske cyklar runt jordklotet just nu? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Il och hans berättelser från livet på byggda Färsk bild från Udon där han satt och pluggade svenska med sonen IL skriver numera på ThaiSnack, tyvärrSkickat från min ONE A2003 via Tapatalk Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 9 timmar sedan, skrev kongo24: IL skriver numera på ThaiSnack, tyvärr Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk Håller han fortfarande på att dra in politik i var o varannan tråd som han gjorde här? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Håller han fortfarande på att dra in politik i var o varannan tråd som han gjorde här? Nej, han har försökt men det är mest bara berättande om sina upplevelser. Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 17 minuter sedan, skrev kongo24: Nej, han har försökt men det är mest bara berättande om sina upplevelser. Fast han har ju börjat på sistone att skriva politiskt och börjar blanda in sin röda sörja lite överallt. Men jag älskar hans dubbelmoral...555 Alla paragrafer och regler skall följas o Sverige. Men i thai så jobbar han på sitt turistvisa, kör moppe utan hjälm och har inga problem att köra både moppe och bil berusad. Så länge han håller sig till reseberättelser är han bra. När det blir politik och polimik blir han lika tråkig och långrandig som han var på MPR. Verkar vara många som börjar dubbla med MPR och TS nyligen... Då får kycklingen något att bita i... TS är ju så hårt reglerar att man knappt vågar fisa samtidigt som man skriver för att man kan bli avstängd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 4 timmar sedan, skrev samet: Fast han har ju börjat på sistone att skriva politiskt och börjar blanda in sin röda sörja lite överallt. Men jag älskar hans dubbelmoral...555 Alla paragrafer och regler skall följas o Sverige. Men i thai så jobbar han på sitt turistvisa, kör moppe utan hjälm och har inga problem att köra både moppe och bil berusad. Så länge han håller sig till reseberättelser är han bra. När det blir politik och polimik blir han lika tråkig och långrandig som han var på MPR. Verkar vara många som börjar dubbla med MPR och TS nyligen... Då får kycklingen något att bita i... TS är ju så hårt reglerar att man knappt vågar fisa samtidigt som man skriver för att man kan bli avstängd. Fast jag tycker det är lite mera formellt på på Tajj snack, fast visst har dom tjafsat även där, men som sagt Kycklingen modererar hårdare där! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 7 timmar sedan, skrev kongo24: Nej, han har försökt men det är mest bara berättande om sina upplevelser. Då kanske han lärde sej något här.... Hans berättelser om livet på landet är kanon även om vissa saker är rejält överdrivna. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 7 timmar sedan, skrev samet: Alla paragrafer och regler skall följas o Sverige. Men i thai så jobbar han på sitt turistvisa, kör moppe utan hjälm och har inga problem att köra både moppe och bil berusad. Här så hävdade han bestämt att han inte var turist, han var minsann boende, har han krupit till korset på den punkten nu? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 11 minuter sedan, skrev UglyFarang: Här så hävdade han bestämt att han inte var turist, han var minsann boende, har han krupit till korset på den punkten nu? Han får kalla sig vad fasiken han vill. Han reser in på turistvisum. Att han i rutan för syftet med resan uppger "other" gör honom inte till mindre turist. Han har nyss haft en lång diskussion, samma som han haft här om huruvida han får jobba eller ej. Precis lika tvär och vänder allt så det passar honom som han var här. Jag har bara scrollat förbi honom nu, för han är som en repig skiva som hackar i samma spår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Januari 5, 2018 Dela Inlagd Januari 5, 2018 On 2018-01-02 at 15:22, skrev UglyFarang: Vart tog "cyklisterna" som cyklade från Bröteborg till Thailand vägen? Säkert någon annan som ställt den frågan tidigare. Hans nick var Banankontakt. Vi bor i närheten när vi är i Thailand så jag och min fru var och mötte dom när dom gick i mål i Bangkok för några år sedan. Väldigt sympatiska men tyvärr har vi inte haft kontakt sedan dess. Här är deras blogg: http://cyclinghome.nu/ "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 5, 2018 Dela Inlagd Januari 5, 2018 Kan meddela att Borje222 med fru är i god vigör, såg dem stå och vänta på bussen mitt istan när jag passerade med bilen. Parkerade snabbt och gick och hälsande enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Januari 5, 2018 Dela Inlagd Januari 5, 2018 7 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Hans nick var Banankontakt. Vi bor i närheten när vi är i Thailand så jag och min fru var och mötte dom när dom gick i mål i Bangkok för några år sedan. Väldigt sympatiska men tyvärr har vi inte haft kontakt sedan dess. Här är deras blogg: http://cyclinghome.nu/ Hittade den tråd han startade här. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Januari 5, 2018 Dela Inlagd Januari 5, 2018 17 minuter sedan, skrev Enis: Kan meddela att Borje222 med fru är i god vigör, såg dem stå och vänta på bussen mitt istan när jag passerade med bilen. Parkerade snabbt och gick och hälsande enis Den klena kalibern ersätter han med ett stort hjärta! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Januari 5, 2018 Dela Inlagd Januari 5, 2018 (ändrad) Wille, joint och Atom bl.a ställde väl vissa krav om de skulle vara kvar som mods, bl.a att ALLA pengar(utom de faktiska kostnaderna för MPR) som kom in skulle skänkas till välgörenhet. P3 började väl att skänka ett par hundra bath i månaden och även visa kvitton för detta(som var modsens krav) Sen rann det väl ut i sanden, P3 ville väl inte jobba gratis typ.........modsen hoppa av.............. Nu när MPR ej drar in några större summor längre så borde ju kanske Ville o Joints kunna komma tillbaks, men jag tror stoltheten och P3 girighet sätter käppar i hjulet............. ps. detta berättat av Wille till mig över en lunch, och wille sa; du får väl berätta det jag sagt om du vill, detta är inga hemligheter Ändrades Januari 5, 2018 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 timme sedan, skrev Cavemannen: Wille, joint och Atom bl.a ställde väl vissa krav om de skulle vara kvar som mods, bl.a att ALLA pengar(utom de faktiska kostnaderna för MPR) som kom in skulle skänkas till välgörenhet. P3 började väl att skänka ett par hundra bath i månaden och även visa kvitton för detta(som var modsens krav) Sen rann det väl ut i sanden, P3 ville väl inte jobba gratis typ.........modsen hoppa av.............. Nu när MPR ej drar in några större summor längre så borde ju kanske Ville o Joints kunna komma tillbaks, men jag tror stoltheten och P3 girighet sätter käppar i hjulet............. ps. detta berättat av Wille till mig över en lunch, och wille sa; du får väl berätta det jag sagt om du vill, detta är inga hemligheter Mycket av det där är för mig okänt. Fast du är som vanligt mer insatt. Vad du och Wille sagt över en lunch, vet jag ju inget om, men att det kommit liknande krav från moderatorerna låter otroligt. Den enda gången vi donerat någonting per design är hotellbokningarna som vi hade för nåt år sedan. Då donerades allt till välgörenhet. Men att MPR inte drar in några större summor nuförtiden stämmer, speciellt nu när alla aktiva medlemmar slipper reklam från Google. Bara servern kostar 259 dollar och inkomsterna från Google ligger på ca 1900 kr. De andra annonserna byts ut mot tjänster. Så visst känns det som girigheten sätter käppar i hjulet. Hehe... Och stolthet, det har jag aldrig haft när det gäller småsaker. ------- För övrigt, så skulle jag inte säga sakna, men ibland fundera på hur flera gamla medlemmars liv ser ut idag. Goda bekantskaper som runnit ut i sanden. Men livet går vidare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 Wille slutade väl för att han inte kunde fler fina ord att glänsa med, som den ubermench han trodde att han var... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 hour ago, Surin P3 said: Mycket av det där är för mig okänt. Fast du är som vanligt mer insatt. Vad du och Wille sagt över en lunch, vet jag ju inget om, men att det kommit liknande krav från moderatorerna låter otroligt. Den enda gången vi donerat någonting per design är hotellbokningarna som vi hade för nåt år sedan. Då donerades allt till välgörenhet. Men att MPR inte drar in några större summor nuförtiden stämmer, speciellt nu när alla aktiva medlemmar slipper reklam från Google. Bara servern kostar 259 dollar och inkomsterna från Google ligger på ca 1900 kr. De andra annonserna byts ut mot tjänster. Så visst känns det som girigheten sätter käppar i hjulet. Hehe... Och stolthet, det har jag aldrig haft när det gäller småsaker. ------- För övrigt, så skulle jag inte säga sakna, men ibland fundera på hur flera gamla medlemmars liv ser ut idag. Goda bekantskaper som runnit ut i sanden. Men livet går vidare... Jag har bestämt för mig att jag kommenterat detta tidigare. Det är givetvis möjligt att Wille haft synpunkter på att mer pengar borde gått till välgörenhet men det är inget jag kan påminna mig om att han sagt till mig. Jag hoppade av först och för mig handlade det om att det tog för mycket tid. När jag ger mig in på något vill jag alltid göra ett bra jobb och när jag kände att mitt vanliga jobb och familj blev lidande så hoppade jag hellre av än att göra ett halvdant modererande. Jag tror att huvudanledningen till att Wille och Joints hoppade av var att de flyttade till Sverige, skaffade barn och bytte jobb. Inget dramatiskt alltså utan bara livet som kom emellan. MPR’s stora styrka är, enligt mig, bredden på medlemmarna (och då menar jag inte kroppsligt). Den grupperingen som Wille och Joints tillhörde är nog den grupp som åderlåtits mest och det kan jag tycka är lite synd. Inget att göra åt dock; det är ju fortfarande ganska kul emellanåt. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 On 2018-01-03 at 09:49, skrev audirs2: Fast jag tycker det är lite mera formellt på på Tajj snack, fast visst har dom tjafsat även där, men som sagt Kycklingen modererar hårdare där! Ja man undrar hur Caveman skulle klara sig där när det inte finns blodsband? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 4 timmar sedan, skrev Stefan: Den klena kalibern ...kompenseras av överljudshastigheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 1 timme sedan, skrev Benriach: Wille slutade väl för att han inte kunde fler fina ord att glänsa med, som den ubermench han trodde att han var... Ja jag kan inte förstå att denna man saknas, en överlägsen muslim som försökte glänsa över allt och alla. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 3 timmar sedan, skrev Cavemannen: Wille, joint och Atom bl.a ställde väl vissa krav om de skulle vara kvar som mods, bl.a att ALLA pengar(utom de faktiska kostnaderna för MPR) som kom in skulle skänkas till välgörenhet. P3 började väl att skänka ett par hundra bath i månaden och även visa kvitton för detta(som var modsens krav) Sen rann det väl ut i sanden, P3 ville väl inte jobba gratis typ.........modsen hoppa av.............. Nu när MPR ej drar in några större summor längre så borde ju kanske Ville o Joints kunna komma tillbaks, men jag tror stoltheten och P3 girighet sätter käppar i hjulet............. ps. detta berättat av Wille till mig över en lunch, och wille sa; du får väl berätta det jag sagt om du vill, detta är inga hemligheter Det ställde väl också till problem med ditt stalkande och spårande av allas ip-adresser och hot här på MPR. Det är många som drabbades av ditt stalkande här trots ditt pudlande här den sista tiden. Om Petteri tror på ditt pudlande får stå för han men det finns många medlemmar som minns.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Januari 6, 2018 Dela Inlagd Januari 6, 2018 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Benriach: Wille slutade väl för att han inte kunde fler fina ord att glänsa med, som den ubermench han trodde att han var... Jag tror att han föll ner och det var från hög höjd...... Ja högmod går före fall! Ändrades Januari 6, 2018 av Wanchai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu