Jump to content
Krafta

Medlemmar som man saknar.

Recommended Posts

Baa

Det tror jag med. Problemet är om du vaknar på morgonen med henne intill dig och upptäcker att du fått känslor för bartjejen.

Då är du i det första steget mot problem som efterhand kan hopa sig om du har otur.

Mitt råd är ju att om du vet att du har en begränsad ekonomi så pippa tjejen och be henne sen lämna rummet.

Men är du stadd vid god kassa så är det ju bara att gilla läget.

BTT

Och du ska föreställa expert, du vet ju förfan inte ens skillnaden på en shorttime och en helnatt! Sånt är uppgjort innan du får natta lilleman!

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
KaiserBlood

Jaha, är dom så tråkiga?

Eller förväxlar du mig med stollen från Flen?

Inget ont mot dig, men det var stollen från Flen jag syftade på.

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Mange Udon var en härlig kille

Men han har bytt thaifru till svenskfru

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Isan Lover

Jag tror de flesta är väldigt medvetna om vad det handlar om, men är villiga att betala för att ha lite kul.

Hej

Jag önskar att du hade rätt men ändå är det alltid en del som går på det där med "hello sexy man" och som helt plötsligt tror att tjejerna verkligen älskar dom trots att det skiljer flera generationer i ålder, gubbarna har ölmage och är flintis.

Man upphör aldrig att förvånas över detta, men "the show must go on" heter det ju och det gör den verkligen i barerna, för det är ju show och skådespel det handlar om, det mot betalning som sig bör.

Mvh isan lover

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish

Hej

Jag önskar att du hade rätt men ändå är det alltid en del som går på det där med "hello sexy man" och som helt plötsligt tror att tjejerna verkligen älskar dom trots att det skiljer flera generationer i ålder, gubbarna har ölmage och är flintis.

Man upphör aldrig att förvånas över detta, men "the show must go on" heter det ju och det gör den verkligen i barerna, för det är ju show och skådespel det handlar om, det mot betalning som sig bör.

Mvh isan lover

Visst har du en poäng, men man är ute på tunn is om man lägger sig i vilka kriterier som är ok att gå plus på i ett förhållande.

I princip alla förhållanden har plussidor (och minus), dvs saker man får ut av förhållandet. Att förbjuda ekonomisk trygghet som en byggsten i ett förhållande känns lite västerländskt kolonialt, då kanske man ska förbjuda känslomässig glädje och trygghet också?

Men jag förstår precis vad du menar, och det kanske är balansen på vad förhållandet baserar sig på som sticker i folks ögon. Och även om många tror att folk är idi*ter (särskilt alla andra), så tror jag de flesta som har ett förhållande med en betydligt yngre person är helt införstådd i grunderna till förhållandet. Att de sen påstår annat är väl mest för andras attitydproblem angående deras förhållanden. Om det inte var så stigmatiserat skulle nog folk vara ärligare.

Men nu blev det OT.

När det gäller personer man saknar, så vete sjutton. Men jag saknar de "gamla" diskussionerna angående de praktiska problemen och utmaningarna i Thailand. Nu är alla så "rutinerade" och kan allt, så det tjafsas mest om samma saker som i Svedala. Det behövs mer nytt blod som kommer med newbie-frågor och får (sunt) liv i forumet. Så det jag menar är väl att jag saknar nya medlemmar mer än de som valt att lämna.

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nemo

Så det jag menar är väl att jag saknar nya medlemmar mer än de som valt att lämna.

Du har nog rätt i detta. Nya medlemmar som även skriver några inlägg/citerar någon etc saknas. De flesta nya som gör sig synliga, brukar ju vara av "här-är-bilder-på-min-resa" typen. Inget fel på bilder, men när det blir 20-30 st i ett inlägg så är det liksom lite för bra.   :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
flebbe

Visst har du en poäng, men man är ute på tunn is om man lägger sig i vilka kriterier som är ok att gå plus på i ett förhållande.

I princip alla förhållanden har plussidor (och minus), dvs saker man får ut av förhållandet. Att förbjuda ekonomisk trygghet som en byggsten i ett förhållande känns lite västerländskt kolonialt, då kanske man ska förbjuda känslomässig glädje och trygghet också?

Men jag förstår precis vad du menar, och det kanske är balansen på vad förhållandet baserar sig på som sticker i folks ögon. Och även om många tror att folk är idi*ter (särskilt alla andra), så tror jag de flesta som har ett förhållande med en betydligt yngre person är helt införstådd i grunderna till förhållandet. Att de sen påstår annat är väl mest för andras attitydproblem angående deras förhållanden. Om det inte var så stigmatiserat skulle nog folk vara ärligare.

Men nu blev det OT.

När det gäller personer man saknar, så vete sjutton. Men jag saknar de "gamla" diskussionerna angående de praktiska problemen och utmaningarna i Thailand. Nu är alla så "rutinerade" och kan allt, så det tjafsas mest om samma saker som i Svedala. Det behövs mer nytt blod som kommer med newbie-frågor och får (sunt) liv i forumet. Så det jag menar är väl att jag saknar nya medlemmar mer än de som valt att lämna.

Instämmer.  Samma saker har väl diskuterats om och om igen. Är kanske bra att gamlingarna på forumet inte är lika aktiva, så att nya vågar ställa frågor och få nytt liv i forumet.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Sweden1

Klart han vet. Du beskriver ju han på pricken....

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Det du inte tycks veta är att det finns gott om gubbar som när di löser ut tjejen har bespetsat sig på en shortime men så låter dom tjejen stanna några dagar och sen är dom fast i fällan när känslorna kommit.

Dom flesta blåsningar i baren handlar om att gubben inte kan skicka iväg tjejen till baren igen trots att han i början enbart varit ute efter ett snabbt nummer.

Thaitjejer har den inverkan på dom flesta gubbar.

Detta i kombination med att gubben längtar efter kärlek och är ensam kan bli förödande om han träffar fel bartjej.

BTT

Och det vet du?

Herregud människa, dra upp huvudet ur sanden och försök att se hur verkligheten ter sig, dina floskler är så uttjatade att man inte ens behöver läsa dina inlägg för att veta vad du tror att du ska kunna "hjälpa en nykomling" med! Din övertro på dig själv som messias i Pattaya skulle nog gå hem som årets humortråd om det inte vore för att du tror på den själv!

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen

En ny erfaren stjärna på barhimmeln. Bra att du delar med dig av det självupplevda. Bra med fler proffs.

Ändrades av leifen

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen

Hej

Mvh isan lover

En ny stjärna på barhimmelen, luktar erfarenhet lång väg. 

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang

BTT var är han?

Tvivlar på att det är den äkta BTT som skriver nu :)

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy