Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev leifen:

FB och Messenger har samma funktioner, Skype tog jag fort bort då det är så mycket scam där från Afrika. Line är bra men ingen i min familj eller bekanta har det så det är väl ingen lösning totalt sett.

Inte bara från Afrika, skypar men en tjej från Ghana hon får många förfrågningar från mina kontakter i Sverige, Bara att plocka bort

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

72

• Kenneth4618

67

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte bara från Afrika, skypar men en tjej från Ghana hon får många förfrågningar från mina kontakter i Sverige, Bara att plocka bort

Allt beror på hur man ställer in sitt konto, samma som med FB.

Nissehult_13

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Allt beror på hur man ställer in sitt konto, samma som med FB.

Snälla berätta för jag får från hela världen, många från Amerika men som jag skrev, kan ta bort och gillar skype när man kan se varandra. Här och på Fb kan man skriva va skit som helst. Skype pratar du och jag med varandra

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Snälla berätta för jag får från hela världen, många från Amerika men som jag skrev, kan ta bort och gillar skype när man kan se varandra. Här och på Fb kan man skriva va skit som helst. Skype pratar du och jag med varandra

Ska kolla det till dig, tar resten på pm börjar bli sent här i Thailand. Jag har Skype men får inga udda kontakter tyvärr eller skall jag säga att jag har valt det?

Återkommer till dig på pm imorgon.

Nissehult_13

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Nä han är ju inte det ?????? 

Eller så smyger han runt som munken som raggar

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Har ni haft Skype nu skulle jag visa hur fint det är här i kväll, " havet " spegelblankt, solen lyser, 17 grader och en luft som är klar som man inte hittar på andra ställen. Kan inte

ta kort får solen rakt i kameran, kan gå runt " havet " lilla sjön men min fru vill mej nåt så det blir inget av. Man kan vara många på skype, bra pratstund och man ser varandra

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Har ni haft Skype nu skulle jag visa hur fint det är här i kväll, " havet " spegelblankt, solen lyser, 17 grader och en luft som är klar som man inte hittar på andra ställen. Kan inte

ta kort får solen rakt i kameran, kan gå runt " havet " lilla sjön men min fru vill mej nåt så det blir inget av. Man kan vara många på skype, bra pratstund och man ser varandra

Har Skype, line, fb, Messenger alla har sina fördelar. Varför inte pröva alla, vissa passar nu och andra senare.

Vad jag vill ha sagt att alla du vill nå måste inte ha det som du väljer, du väljer vilka du vill umgås med och ev anpassar till va dom har.

mvh

Bengt

Nissehult_13

Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Boa52:

Vore det inte bättre att se sina brorsöner och vänner än skriva till dom. Jag är bara 30 dar varje år men har skype kontakt med mina barn och barnbarn, gud så skönt att se dom

Och  det vore ju bra om du läser inläggen och förstår dem innan du citerar och svarar, det är ju därför jag använder videosamtal via facebook så att jag kan se de jag talar med.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Har Skype, line, fb, Messenger alla har sina fördelar. Varför inte pröva alla, vissa passar nu och andra senare.

Vad jag vill ha sagt att alla du vill nå måste inte ha det som du väljer, du väljer vilka du vill umgås med och ev anpassar till va dom har.

mvh

Bengt

Alla kan skaffa te.x Skype, enkelt. Jag menar hur vill jag ha kontakt med mina barn, jag vill se dom, mina kompisar, jag vill se dom

och vi kan vara flera samtidigt. MPr, Fb och såna kan du skriva vilket skit du vill som anonym

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Alla kan skaffa te.x Skype, enkelt. Jag menar hur vill jag ha kontakt med mina barn, jag vill se dom, mina kompisar, jag vill se dom

och vi kan vara flera samtidigt. MPr, Fb och såna kan du skriva vilket skit du vill som anonym

Varför betala för skype när man får det gratis med facebook?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Hur vet man att de som skrivs på mpr inte registreras och sparas för all framtid?

Tycker att Facebook är kanonbra nu när jag varit i Thailand en längre tid om jag vill hålla kontakt med vänner, nära och kära världen över, Sverige, kompis i Spanien och 2 brorsöner i Australien, telefonsamtal eller videosamtal är ju gratis (betalar 490 Baht i månaden för internet) och det fungera i flesta fall klockrent, eller hur Ellim.

Det är säkert så att P3 arkiverar allt som skrivs på MPR. Däremot tvivlar jag på att han har råd att bekosta omfattande datoranalys av allt som skrivs, vilket Facebook kan. Det är också gynnsamt för Facebook att ha tillgång till allas kontaktnät. Allt i syfte att sälja skräddarsydd reklam.

5 timmar sedan, skrev leifen:

Håller med men sällsynt utanför Thailand, annars bra funktioner

Sällsynt? Du vet väl att Line är ett japanskt företag, och tjänsten är mycket populär i Japan.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herr Chang:

Allt i syfte att sälja skräddarsydd reklam.

Vad är problemet eg med att få riktad reklam?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Varför betala för skype när man får det gratis med facebook?

Skype gratis

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Vad är problemet eg med att få riktad reklam?

Jag tycker det vore obehagligt om ett företag som Facebook vet för mycket om mig. Samma gäller Google.

Just nu använder man denna kunskap i huvudsak för reklam, men vem vet vad som händer i framtiden?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Skype gratis

Varken line, fb, messenger kostar något och Skype är gratis om ställt in dom rätt.

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Jag tycker det vore obehagligt om ett företag som Facebook vet för mycket om mig. Samma gäller Google.

Just nu använder man denna kunskap i huvudsak för reklam, men vem vet vad som händer i framtiden?

Herr Chang har talat.

Reklam är ju inte särskilt farligt för oss skapligt friska, vi bara ignorerar eller lägger i pappersinsamlingen, det är vi överens om tror jag?

Men vad skulle kunna hända i framtiden som skulle vara så farligt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Det är säkert så att P3 arkiverar allt som skrivs på MPR. Däremot tvivlar jag på att han har råd att bekosta omfattande datoranalys av allt som skrivs, vilket Facebook kan. Det är också gynnsamt för Facebook att ha tillgång till allas kontaktnät. Allt i syfte att sälja skräddarsydd reklam.

Sällsynt? Du vet väl att Line är ett japanskt företag, och tjänsten är mycket populär i Japan.

Herr Chang har talat.

Line populärt i Thai också

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Reklam är ju inte särskilt farligt för oss skapligt friska, vi bara ignorerar eller lägger i pappersinsamlingen, det är vi överens om tror jag?

Men vad skulle kunna hända i framtiden som skulle vara så farligt?

Till exempel skulle Facebook kunna bli utsatta för ett avancerat hack, och uppgifter om 1,4 miljarder användare kan då hamna i olämpliga händer.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Till exempel skulle Facebook kunna bli utsatta för ett avancerat hack, och uppgifter om 1,4 miljarder användare kan då hamna i olämpliga händer.

Herr Chang har talat.

Ok, det är jag medveten om, men jag ser inte att jag har några saker på tex FB som skulle kunna skada mig om de kom i orätta händer, inte heller googleplay för den delen.

Hur står det till med appstore då, de kan väl bli hackade, och finns väl tex en massa kontokorts info där med?

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Line populärt i Thai också

Line är populärt i hela Asien, iaf SEA

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Herr Chang har talat.

Haha, vilken sida som helst kan ju bli hackad. Kanske bäst att du inte lattjar på internet överhuvudtaget om du är orolig för det. Var det inte Iphone som registrerade allt du gjorde förresten ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...