nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 53 minuter sedan, skrev Jive: På tal om att vara med eller ej på sociala medier. För en stund sedan fick jag i mailboxen följande mail: "xxxxx följer dig på Tapatalk". Jag har inte Tapatalk! Har någon en aning om vad detta är för skit? Vågar man över huvud taget vara ute på nätet? Det känns skit. Antagligen så har han kört Maipenrai med tapatalk på telefonen inget att oroa sig för. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 3 minuter sedan, skrev nissehult_13: Antagligen så har han kört Maipenrai med tapatalk på telefonen inget att oroa sig för. Tack för det! Underligt sätt av Tapatalk att värva kunder. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 7 minuter sedan, skrev Jive: Tack för det! Underligt sätt av Tapatalk att värva kunder. Fick du mail från mig och det stod tapatalk? Jag följde dig via mobilen med att köra maipenrai med tapatalk. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 56 minuter sedan, skrev Stoneys: Skaffa nytt simkort utan att regga det så är du lite anonymare för Svenska myndigheter och utländska sådana. Är inte orolig alls men lite stolt att även jag intresserar såna storheter. Tror inte ens ett nytt simkort hjälper, då spåren från din telefon är den samma som tidigare. Ny phone och nytt sim kanske. Få FB kan man radera sina inlägg när man vill, så dom förblir gömda i alla fall för sina vänner när dom fyllt sin funktion. Vilken dröm att kunna få göra det på MPR också, radera sina egna skitinlägg under helgen. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 12 minuter sedan, skrev nissehult_13: Fick du mail från mig och det stod tapatalk? Jag följde dig via mobilen med att köra maipenrai med tapatalk. Nej, det var ett annat nick (po9692). Nu fick jag ett nytt mail: "bengt.gryfelt is following you in Tapatalk" Någon som vet hur jag kan stoppa den här förföljelsen? Måste jag avregga mej från MPR? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 8 minuter sedan, skrev leifen: Är inte orolig alls men lite stolt att även jag intresserar såna storheter. Tror inte ens ett nytt simkort hjälper, då spåren från din telefon är den samma som tidigare. Ny phone och nytt sim kanske. Få FB kan man radera sina inlägg när man vill, så dom förblir gömda i alla fall för sina vänner när dom fyllt sin funktion. Vilken dröm att kunna få göra det på MPR också, radera sina egna skitinlägg under helgen. Helt rätt ny telefon eller lite svårare byta imei-nummer i telefonen. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 bengt.gryfelt är mitt namn som jag är inloggad på tapatalk så nu är jag inte så anonym. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 1 minut sedan, skrev nissehult_13: bengt.gryfelt är mitt namn som jag är inloggad på tapatalk så nu är jag inte så anonym. Ok, där ser man. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 6 minuter sedan, skrev Jive: Nej, det var ett annat nick (po9692). Nu fick jag ett nytt mail: "bengt.gryfelt is following you in Tapatalk" Någon som vet hur jag kan stoppa den här förföljelsen? Måste jag avregga mej från MPR? Kollade lite du heter jive_7 på tapatalk så du har kört det någon gång, men det betyder att de följer vad du skriver på maipenrai. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 2 minuter sedan, skrev Jive: Ok, där ser man. Får ta en öl i Pattaya och diskutera detta vidare. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 1 minut sedan, skrev nissehult_13: Kollade lite du heter jive_7 på tapatalk så du har kört det någon gång, men det betyder att de följer vad du skriver på maipenrai. Ja, det kan nog stämma. Jag testade en gång för länge sedan, men tyckte inte att det gav nåt extra. Dom djävlarna har alltså lagrat mej på livstid?! Faaaan! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 1 minut sedan, skrev nissehult_13: Får ta en öl i Pattaya och diskutera detta vidare. Absolut! I morrn em? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 1 minut sedan, skrev Jive: Ja, det kan nog stämma. Jag testade en gång för länge sedan, men tyckte inte att det gav nåt extra. Dom djävlarna har alltså lagrat mej på livstid?! Faaaan! Skrev nog lite slarvigt, att någon följer dig beror på att de har bett att få göra det i maipenrai, och det är nog endast det dom kan göra. Du kan säkert ta bort din användare i tapatalk men jag har aldrig provat att göra det. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 4 minuter sedan, skrev Jive: Absolut! I morrn em? Sitter nu uppe i Phichit skall hem nästa vecka ev en runda till Pattaya innan eller så är jag tillbaka i slutet av oktober. Vi får höras om träff. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 2 minuter sedan, skrev nissehult_13: Skrev nog lite slarvigt, att någon följer dig beror på att de har bett att få göra det i maipenrai, och det är nog endast det dom kan göra. Du kan säkert ta bort din användare i tapatalk men jag har aldrig provat att göra det. Om SurinP3 läser detta - kan du hjälpa mej? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 46 minuter sedan, skrev leifen: Är inte orolig alls men lite stolt att även jag intresserar såna storheter. Tror inte ens ett nytt simkort hjälper, då spåren från din telefon är den samma som tidigare. Ny phone och nytt sim kanske. Få FB kan man radera sina inlägg när man vill, så dom förblir gömda i alla fall för sina vänner när dom fyllt sin funktion. Vilken dröm att kunna få göra det på MPR också, radera sina egna skitinlägg under helgen. Enkelt skriv inga skitinlägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 2 minuter sedan, skrev Boa52: Enkelt skriv inga skitinlägg Egen erfarenhet???????? hahaha Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 7 minuter sedan, skrev Boa52: Enkelt skriv inga skitinlägg Tror du att du har ensamrätt på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 1 minut sedan, skrev GreenValley: Tror du att du har ensamrätt på det? Haha, den kommentaren satt som en pungspark Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 6 timmar sedan, skrev leifen: FB blir som ditt Skype, du bestämmer själv vilka som skall läsa eller lyssna på dina samtal. Övriga behöver du inte bry dig om, i ett öppet forum som detta kan hela världen läsa dina inlägg. Behöver inte ens vara medlemmar för att läsa. På Fb skulle du kunna vara med i grupper med specialintressen som Veteraner för MC som bara ni gruppen har tillgång till. Få tillgång till flygkampanjer snabbare än andra. Listan kan göras lång, men möjligheterna till ett eget skräddarsytt filter som man styr själv över är mycket bättre än kollektivanslutningen på öppna forum som detta för den som inte vill bli kändis. Jag har FB tycker bara inte det är bra. Vill jag prata med dej vill jag se dej, skype eller line funkar bra tycker jag. För mej räcker skrivandet här på MPR inte en massa tjattrande på Fb helt meningslöst för min del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 8 minuter sedan, skrev leifen: Egen erfarenhet???????? hahaha Jag raderar inte mina skitinlägg det måste du tydligen göra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev GreenValley: Tror du att du har ensamrätt på det? Klart jag har. Jag är ju Boa52 Ändrades September 8, 2016 av Boa52 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 Precis nyss, skrev Boa52: Jag har FB tycker bara inte det är bra. Vill jag prata med dej vill jag se dej, skype eller line funkar bra tycker jag. För mej räcker skrivandet här på MPR inte en massa tjattrande på Fb helt meningslöst för min del. FB och Messenger har samma funktioner, Skype tog jag fort bort då det är så mycket scam där från Afrika. Line är bra men ingen i min familj eller bekanta har det så det är väl ingen lösning totalt sett. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 5 timmar sedan, skrev stefan5300: Hur vet man att de som skrivs på mpr inte registreras och sparas för all framtid? Tycker att Facebook är kanonbra nu när jag varit i Thailand en längre tid om jag vill hålla kontakt med vänner, nära och kära världen över, Sverige, kompis i Spanien och 2 brorsöner i Australien, telefonsamtal eller videosamtal är ju gratis (betalar 490 Baht i månaden för internet) och det fungera i flesta fall klockrent, eller hur Ellim. Vore det inte bättre att se sina brorsöner och vänner än skriva till dom. Jag är bara 30 dar varje år men har skype kontakt med mina barn och barnbarn, gud så skönt att se dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 4 minuter sedan, skrev Boa52: Jag har FB tycker bara inte det är bra. Vill jag prata med dej vill jag se dej, skype eller line funkar bra tycker jag. För mej räcker skrivandet här på MPR inte en massa tjattrande på Fb helt meningslöst för min del. Håller med dig till vissa delar line Skype, men fb är fantastiskt för att hålla kontakten med mina nära och kära när tidsskillnaden är så stor. Lägg upp en grupp med de personer som du vill ha kontakt varje dag så kan de lägga in de vill ha sagt. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu