Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Vilken utveckling tappar man om man inte är med i Fb

FB blir som ditt Skype, du bestämmer själv vilka som skall läsa eller lyssna på dina samtal. Övriga behöver du inte bry dig om,

i ett öppet forum som detta kan hela världen läsa dina inlägg. Behöver inte ens vara medlemmar för att läsa.

På Fb skulle du kunna vara med i grupper med specialintressen som Veteraner för MC som bara ni gruppen har tillgång till.

Få tillgång till flygkampanjer snabbare än andra.

Listan kan göras lång, men möjligheterna till ett eget skräddarsytt filter som man styr själv över är mycket bättre än kollektivanslutningen på öppna forum som detta för den som inte vill bli kändis.  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

72

• Kenneth4618

67

4 minuter sedan, skrev leifen:

FB blir som ditt Skype, du bestämmer själv vilka som skall läsa eller lyssna på dina samtal. Övriga behöver du inte bry dig om,

Det må vara hänt att man kan exkludera de flesta användarna, men försök utesluta Facebook. De registrerar allt... och det sparas för all framtid.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev flebbe:

Tror dom som vägrar fb helt enkelt inte vet hur man gör. hehe  Fb har iallafall gett mig glädje . Antingen följer man med i utvecklingen eller så låter man bli.

Jag vet hur man gör för att bli medlem på FB, jag provade men det var inget för mig helt enkelt. Ska man springa omkring och jaga Pokemones eller vad tusan det nu heter för att följa med i utvecklingen åxå eller är man nån slags bakåtsträvare ifall man även skippar det ? :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev leifen:

i ett öppet forum som detta kan hela världen läsa dina inlägg. Behöver inte ens vara medlemmar för att läsa.

På Fb skulle du kunna vara med i grupper med specialintressen som Veteraner för MC som bara ni gruppen har tillgång till.

Få tillgång till flygkampanjer snabbare än andra.

Listan kan göras lång, men möjligheterna till ett eget skräddarsytt filter som man styr själv över är mycket bättre än kollektivanslutningen på öppna forum som detta för den som inte vill bli kändis.  

Jag VILL bli kändis:matrix:

Dela på andra sajter

20 minutes ago, Fritz said:

Jag vet hur man gör för att bli medlem på FB, jag provade men det var inget för mig helt enkelt. Ska man springa omkring och jaga Pokemones eller vad tusan det nu heter för att följa med i utvecklingen åxå eller är man nån slags bakåtsträvare ifall man även skippar det ? :crazy:

Fritz..

Att ha ett FB-konto är en bra idé; själv snittar jag på under 5 minuters användande i veckan men det har ändå fått mig att hitta, och framförallt bli hittad, av bekanta som jag sedan länge glömt bort.

Det är lite ironiskt att FB skapades av och för 80- och 90-talister och deras behov av att synas men oförmåga att ta kritik; hela grunden för FB är baserat på detta. Nu har många 80-talister vuxit upp och 90-talisterna bytt till modernare plattformar men då stiger 40- och 50-talisterna in istället. Samma behov av att synas och samma oförmåga att ta kritik då de per definition är (var) bäst på allt.

Vi 60- och 70-talister har inte samma behov av att synas och har inga problem med att diskutera med personer vi inte redan godkänt som ofarliga så vi använder FB mestadels som en kontaktsajt. 

Fritz; antingen är du född alldeles för sent eller för tidigt. Eller också är du bara annorlunda och om standarden är att jaga Pokemons så lägger jag inga negativa värderingar i det.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag VILL bli kändis:matrix:

Du är redan kändis din stolle .. .iallafall på Mpr.:big_smile:

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Att ha ett FB-konto är en bra idé; själv snittar jag på under 5 minuters användande i veckan men det har ändå fått mig att hitta, och framförallt bli hittad, av bekanta som jag sedan länge glömt bort.

Det är lite ironiskt att FB skapades av och för 80- och 90-talister och deras behov av att synas men oförmåga att ta kritik; hela grunden för FB är baserat på detta. Nu har många 80-talister vuxit upp och 90-talisterna bytt till modernare plattformar men då stiger 40- och 50-talisterna in istället. Samma behov av att synas och samma oförmåga att ta kritik då de per definition är (var) bäst på allt.

Vi 60- och 70-talister har inte samma behov av att synas och har inga problem med att diskutera med personer vi inte redan godkänt som ofarliga så vi använder FB mestadels som en kontaktsajt. 

Fritz; antingen är du född alldeles för sent eller för tidigt. Eller också är du bara annorlunda och om standarden är att jaga Pokemons så lägger jag inga negativa värderingar i det.

Det var det som jag fetmarkerat som gjorde att jag hoppade av FB. Jag vill helt enkelt inte bli hittad av gamla bekanta som jag inte träffat på evigheter och som jag dessutom inte var mina direkt bästa polare på den tiden det begav sig. Jag hyser inget som helst agg mot dom men vill inte ha kontakt helt enkelt och tyckte att det kändes olustigt att neka vänförfrågan eller vad det nu kallades. Jag klarar mig utmärkt med mejl och vill du jaga Pokemons så får du göra det, vi kan vara vänner ändå. :)

Fritz..

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Det var det som jag fetmarkerat som gjorde att jag hoppade av FB. Jag vill helt enkelt inte bli hittad av gamla bekanta som jag inte träffat på evigheter och som jag dessutom inte var mina direkt bästa polare på den tiden det begav sig. Jag hyser inget som helst agg mot dom men vill inte ha kontakt helt enkelt och tyckte att det kändes olustigt att neka vänförfrågan eller vad det nu kallades. Jag klarar mig utmärkt med mejl och vill du jaga Pokemons så får du göra det, vi kan vara vänner ändå. :)

Fritz..

Man kan regga sej med lite fejkat namn om man inte vill synas...vänner har jag nästintill ingen facebook kontakt med...men jag är med i några

grupper där jag fått mycket bra information.. man lär sig snabbt att sålla bort grupper som inte ger något. Up to you Fritz jag gillar dej ändå :big_smile:

Dela på andra sajter

Fritz; förmodligen uttryckte jag mig otydligt. Min mening var att om man måste jaga Pokemon för att vara normal så är det nog inget negativt att vara onormal. Dotter Atom laddade snabbt ned Pokemon när vi var i Sverige i somras men efter en dags intensivt spelande så lade hon snabbt ned det. Nät jag frågade varför svarade hon "Pappa, jag är 10 år, Pokemon är för 7-åringar."

Delar man inte direkt med sig av något på FB så ser jag inget problem. Vill man inte återuppta kontakten med kompisen från 4e klass så behöver man ju inte men via FB uppstår ju ändå en möjlighet som annars skulle kräva en hel del jobb.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Det må vara hänt att man kan exkludera de flesta användarna, men försök utesluta Facebook. De registrerar allt... och det sparas för all framtid.

Herr Chang har talat.

Hur vet man att de som skrivs på mpr inte registreras och sparas för all framtid?

Tycker att Facebook är kanonbra nu när jag varit i Thailand en längre tid om jag vill hålla kontakt med vänner, nära och kära världen över, Sverige, kompis i Spanien och 2 brorsöner i Australien, telefonsamtal eller videosamtal är ju gratis (betalar 490 Baht i månaden för internet) och det fungera i flesta fall klockrent, eller hur Ellim.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Ska man springa omkring och jaga Pokemones eller vad tusan det nu heter för att följa med i utvecklingen åxå eller är man nån slags bakåtsträvare ifall man även skippar det

Spel och sociala medier är ju inte riktigt samma sak, med all respekt Fritz så visar ditt inlägg just okunskapen som nämns i ett tidigare inlägg. Poängen med FB är att den inte är vidöppen, du styr själv vilka du dels vill få information av och till vilka du ev vill lämna information till.

För mig som expat och icke arbetande i Sverige, är det ett perfekt media för att hålla kontakt med gamla vänner, samt familj. 

Även bra media att tjata med nya vänner i.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Av samma anledning ratar jag FB, tycker också det känns olustigt att behöva neka folk vänförfrågningar som man inte vill ha kontakt med men som man av olika anledningar kan springa på vid ett senare tillfälle. 

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Av samma anledning ratar jag FB, tycker också det känns olustigt att behöva neka folk vänförfrågningar som man inte vill ha kontakt med men som man av olika anledningar kan springa på vid ett senare tillfälle. 

Tycker inte att det är olustigt att neka vänförfrågningar från bekanta och grannar, att även ta bort vänner som inte tillför min FB sida någonting.

Min FB sida är privat och jag bestämmer, tycker att många har förståelse för det när jag säger till, efter ungefär 6 år på FB så är jag uppe i 48 vänner på FB och under tiden nog nekat lika dubbelt så många vänförfrågningar samt tagit bort ungefär samma antal.

Har en ny vän på FB inte levererat mer än delade länkar på ett kvartal finns ingen anledning att fortsätta ha dom kvar.

Innan året är slut så har jag nog tagit bort några till. Jag vill ha kvalité och inte kvantitet på FB.

Därför gillar jag FB.

Vad som registreras och sparas skiter jag i för jag vet att alla mina telefonsamtal också sparas, både av Svenska myndigheter men även minst en utländsk sån.

Törs ändå prata dagligen med folk via 3G nätet.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev leifen:

Tycker inte att det är olustigt att neka vänförfrågningar från bekanta och grannar, att även ta bort vänner som inte tillför min FB sida någonting.

Min FB sida är privat och jag bestämmer, tycker att många har förståelse för det när jag säger till, efter ungefär 6 år på FB så är jag uppe i 48 vänner på FB och under tiden nog nekat lika dubbelt så många vänförfrågningar samt tagit bort ungefär samma antal.

Har en ny vän på FB inte levererat mer än delade länkar på ett kvartal finns ingen anledning att fortsätta ha dom kvar.

Innan året är slut så har jag nog tagit bort några till. Jag vill ha kvalité och inte kvantitet på FB.

Därför gillar jag FB.

Vad som registreras och sparas skiter jag i för jag vet att alla mina telefonsamtal också sparas, både av Svenska myndigheter men även minst en utländsk sån.

Exakt, och tycker m an nu det är jobbigt med vänförfrågningar så kan man ju stänga ner möjligheten att fråga.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Exakt, och tycker m an nu det är jobbigt med vänförfrågningar så kan man ju stänga ner möjligheten att fråga.....

Ytterligare en bra funktion som man kan göra för att slippa obehaget ;)

Då försvinner knappen så ingen kan skicka förfrågan.....

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev leifen:

Ytterligare en bra funktion som man kan göra för att slippa obehaget ;)

Då försvinner knappen så ingen kan skicka förfrågan.....

FB är ju nästan lika bra som grupper 5555555

Dela på andra sajter

Tycker  Line a bra, å så kan man ringa med det åxå! Blocka så mycket man vill e åxå bra!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev audirs2:

Tycker  Line a bra, å så kan man ringa med det åxå! Blocka så mycket man vill e åxå bra!

Håller med men sällsynt utanför Thailand, annars bra funktioner

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag klarar mig utmärkt med mejl och vill du jaga Pokemons så får du göra det, vi kan vara vänner ändå. :)

Fritz..

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Spel och sociala medier är ju inte riktigt samma sak, med all respekt Fritz så visar ditt inlägg just okunskapen som nämns i ett tidigare inlägg. Poängen med FB är att den inte är vidöppen, du styr själv vilka du dels vill få information av och till vilka du ev vill lämna information till.

För mig som expat och icke arbetande i Sverige, är det ett perfekt media för att hålla kontakt med gamla vänner, samt familj. 

Även bra media att tjata med nya vänner i.

Om du tolkade mitt ovanstående inlägg och tidigare som att jag inte vet skillnaden på spel och sociala medier så underskattar du mig, och inte så lite heller.

Fritz..

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Om du tolkade mitt ovanstående inlägg och tidigare som att jag inte vet skillnaden på spel och sociala medier så underskattar du mig, och inte så lite heller.

Fritz..

Hahah sorry, jag "blev så upphetsad" så jag inte läste hela ditt inlägg :) 

Men du kan ju stänga av funktionen i FB som gör att andra kan skicka vänförfrågningar till dig, så slipper du obehaget  med det.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahah sorry, jag "blev så upphetsad" så jag inte läste hela ditt inlägg :) 

Men du kan ju stänga av funktionen i FB som gör att andra kan skicka vänförfrågningar till dig, så slipper du obehaget  med det.

Så du kommenterade mitt inlägg innan du läst allt, hur många rader var det ? Ja ja, jag får väl försöka vara lite mer kortfattad i fortsättningen.

Fritz..

Dela på andra sajter

På tal om att vara med eller ej på sociala medier.

För en stund sedan fick jag i mailboxen följande mail: "xxxxx följer dig på Tapatalk".

Jag har inte Tapatalk! Har någon en aning om vad detta är för skit? Vågar man över huvud taget vara ute på nätet? Det känns skit.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Därför gillar jag FB.

Skaffa nytt simkort utan att regga det så är du lite anonymare för Svenska myndigheter och utländska sådana.

Pattaya

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

FB är ju nästan lika bra som grupper 5555555

Tydligen är det skillnad på natt och dag på FB och MPR vad jag förstått. Är det inte så att en medlem här på MPR som tidigare på forumet, men nu försvunnit, var rabiat motståndare till grupper, ja det gick tom så långt han anklagade mig och andra som gillar Lill-Kurres grupptrådar för att vara smygrunkare. Har jag nu missförstått det hela om jag påstår att den mannen ligger bakom en gruppelligrupp på FB ? I så fall hänger inte jag med i svängarna men den gruppen tänker jag inte skicka in en ansökan om medlemskap till, den saken är klar.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...