Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Ja det verkar ju blivet en religion tråd. 

Så jag kör väl på. Marx hade vad jag kunnat se rätt i nästan bara en sak "religion är folkets opium". Jag hade när jag var grön på Thailand en naiv tro på thailändarna och buddhisterna var godare än andra.

Nu behöver man bara se till dessa "goda" buddhisterna gör i grannlandet Burma. Mer eller mindre utrotar den muslimska befolkningen i 10.000-tals.

Tror att man måste vara mer eller mindre hjärntvättat om man ska tro på en högre makt.

Och nästan alla har galler för sina fönster trots att dom bara omgärdas av goda buddhister, vem är det som stjäl....

Det är nog bara Tekkor som tror att buddhister är bättre än andra, men han reser ju bara dit genom google så.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

72

• Kenneth4618

67

On 2018-01-06 at 03:48, skrev Wanchai:

Det ställde väl också till problem med ditt stalkande och spårande av allas ip-adresser

Hur tänkte du nu, hur skulle han ha tillgång till allas(medlemmars) ip-adresser?

För den delen säger inte en ip-adress mycket...

Här är visst jag?

5a512e0b79438_Skarmavbild2018-01-06kl_21_11_32.png.84c1696e3bf7b804e3f54bd2a9a1d995.png

Vipps så var jag här...

5a512e360a2cb_Skarmavbild2018-01-06kl_21_12_28.png.f49f45f87e36d221f6707a2aecda6994.png

Medans jag faktiskt är här..

5a512e42681df_Skarmavbild2018-01-06kl_21_12_55.png.b6c156b47770504c95c3ad3167ad856f.png

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tekkor:

Skumt att en del ser det som kränkande att råka bli kallad Buddist, att bli förknippa med det enda troende som är fri från våld i sina läror är väl inge hemskt... 

Ja fy f#n vilken värld vi lever i, det mest är upp och ner, själv saknar men några, de var lugna och sansade men tror att de tröttnat på tonårsgnabbet härinne "Många är samlade på forumet, men få är riktiga män" :dribble:

De fredsälskande buddisterna...

Lika fredsälskande som de kristna tyskarna var en del av dem, under andra världskriget, ja japanerna alltså...

Och som Fredman skrev...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fredman:

Så jag kör väl på. Marx hade vad jag kunnat se rätt i nästan bara en sak "religion är folkets opium". Jag hade när jag var grön på Thailand en naiv tro på thailändarna och buddhisterna var godare än andra.

Nu behöver man bara se till dessa "goda" buddhisterna gör i grannlandet Burma. Mer eller mindre utrotar den muslimska befolkningen i 10.000-tals.

Tror att man måste vara mer eller mindre hjärntvättat om man ska tro på en högre makt.

Medhåll,  tror man på den "goda" buddhistiska tron efter att ha levt i eller besökt Thailand mycket, är man väldigt naiv. Jag trodde också det inledningsvis, men precis som med alla religioner så utnyttjar institutionerna och dess företrädare (oavsett om de kallas för kyrkor, moskeer, synagogor eller tempel resp präster, imaner, rabbiner eller munkar) alltför ofta folket på ett oftast utstuderat sätt för egen vinning.  När det gäller buddhismen behöver man inte gå över gränsen från Thailand till Burma även om det är det tydligaste exemplet just nu.

Själv var jag på Star Wars 8 i veckan, så nu tror jag på "the force" och "midi-chlorians". Scifi-författare är för övrigt bäst i universum på det här med religion, titta bara på L Ron Hubbard och hans skapelse Scientologikyrkan. Icke att förglömma är Douglas Adams (may he rest in peace) som i "Liftarens Guide till Galaxen" levererar svaret på det alla vill veta, "den yttersta frågan om Livet, universum och allting". Tack vare honom behöver ingen dö nyfiken.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Men vad är ett forum utan Nobel pristagare och vanliga dödliga? Ingenting! Kontraster, kontraster,,,käre Watson! 

Ett forum som dominerades av Nobelpristagare såväl som vanliga dödliga skulle antagligen vara ganska odrägligt i längden.

Sedan är kanske ordet "sakna"(apropå Soengsangs påpekande tidigare) i trådens rubrik aningen starkt, fast det verkar  

å andra sidan inte finnas så många andra att ersätta det med på svenska språket...

Egentligen är det väl bara som så att man ibland kan tycka att det vore trevligt om vissa medlemmar som tidigare var mer

eller mindre aktiva började skriva igen. Knappast något man ligger sömnlös över dock.

Just nu hade jag fö gärna sett att Lung-Nok blev mer aktiv. Hans resetråd tex har inte blivit uppdaterad på ett år.

Det är ju alldeles för länge.

https://www.maipenrai.se/forum/topic/21038-lung-noks-irrfärder/

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Undrar hur det går för Gustav och hans bygge av ett smarthem.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

On 2018-01-07 at 12:32, skrev stefan5300:

Jag skrev tror, så det är alltså en lögn att han förstörde Herr Changs vattenkokare, vem var det då?

Färjeresan var ju förstås full sanning då menar du?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 2018-01-07 at 06:32, skrev stefan5300:

Jag skrev tror, så det är alltså en lögn att han förstörde Herr Changs vattenkokare, vem var det då?

Nu var det väl inte BTT som skrev det om vattenkokaren, det var HC så jag förstår inte vad det skulle ha med BTT:s lögner att göra?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Mankan:

Färjeresan var ju förstås full sanning då menar du?

Vet inte riktigt säkert då jag aldrig rest tillsammans med honom:big_smile:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu var det väl inte BTT som skrev det om vattenkokaren, det var HC så jag förstår inte vad det skulle ha med BTT:s lögner att göra?

Ja hur tänkte jag nu 555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Ja.
Och skulle muslimerna ha övertaget så slog dom ihjäl budhisterna.

Religion är aldrig bra.
2 jämnbördiga religioner på samma plats = krig.

Räcker med 2 varianter av islam så är kriget i full fart.

Irland, protestanter och katoliker.
Långt djävla inbördeskrig.
Vad som fick dom att sluta vet jag inte.
Folk blev väl mindre religiösa helt enkelt.

Man ska inte sätta sig på så höga hästar.
Homo sapiens är inte så snäll, och att vi skulle vara en väsenskild art i Sverige är inte sannolikt.
Dela på andra sajter

Guest Fredman
4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ja.
Och skulle muslimerna ha övertaget så slog dom ihjäl budhisterna.

Religion är aldrig bra.
2 jämnbördiga religioner på samma plats = krig.

Räcker med 2 varianter av islam så är kriget i full fart.

Irland, protestanter och katoliker.
Långt djävla inbördeskrig.
Vad som fick dom att sluta vet jag inte.
Folk blev väl mindre religiösa helt enkelt.

Man ska inte sätta sig på så höga hästar.
Homo sapiens är inte så snäll, och att vi skulle vara en väsenskild art i Sverige är inte sannolikt.

Jag håller med dig i stort. Min egen besvikelse låg i att jag faktiskt trodde att buddhisterna levde efter "gör gott, så drabbas du av gott". 

Blir spännande att se om lugnet består i Nordirland efter Brexit med en "ny gräns" mor Irland. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Jag håller med dig i stort. Min egen besvikelse låg i att jag faktiskt trodde att buddhisterna levde efter "gör gott, så drabbas du av gott". 

Blir spännande att se om lugnet består i Nordirland efter Brexit med en "ny gräns" mor Irland. 

Det blir inte en ny gräns mellan Nordirland och Irland efter Brexit. Det är bestämt att det skall fortsätta vara som det är idag även efter Brexit

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det blir inte en ny gräns mellan Nordirland och Irland efter Brexit. Det är bestämt att det skall fortsätta vara som det är idag även efter Brexit

Nu skrev jag ju inte ny gräns utan "ny gräns". :) 

Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Fredman:

Nu skrev jag ju inte ny gräns utan "ny gräns". :) 

Spelar ingen roll för inget ändras vare sig som ny gräns eller som "ny gräns´" efter Brexit

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

Vart tog ubåtskaptenen vägen, inte vart online på en månad?

Hoppas han är kry.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Vart tog ubåtskaptenen vägen, inte vart online på en månad?

Hoppas han är kry.

Är han dansk så kan det vara problem. Har hört att ubåtskaptenerna där är lite speciella.

Dela på andra sajter

Cavemannen

En jag undrar om är Swemag, han som startat "vad åt ni idag tråden"

Han var aldrig så aktiv på MPR men desto mer på gamla TT.

Minns jag rätt så var han pensionär och skrev böcker och gav bl.a ut en matbok.

Han har ej vart inloggad sedan 2014.....

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Han var ju fyllo redan på den tiden så kanske tiden har tagut ut sin rätt...?  men jag har också undrat samma sak många ggr...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Kenneth4618
39 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Han lever och frodas men har bytt thaifru till nått annat

http://tabberaset.blogspot.se

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Saknar ävem Mange Udon men har också bytt till helsvenkt så Thailand intresset har falnat

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Cavemannen
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Saknar ävem Mange Udon men har också bytt till helsvenkt så Thailand intresset har falnat

Han skrev väl också en bok, om husbygget i Thailand.

Ja han saknar man också

Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Han skrev väl också en bok, om husbygget i Thailand.

Ja han saknar man också

Jo han skrev en bok om sitt bygge

Dela på andra sajter

å godmorgon Keithan

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...