Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

Jag saknar bananen. Lite repig skiva, men han fick mig att skratta och gjorde aldrig några personangrepp.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

72

• Kenneth4618

67

17 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja jag kan inte förstå att denna man saknas, en överlägsen muslim som försökte glänsa över allt och alla.

Det där påhoppet eller i alla fall liknande var nog EN viktig anledning till att Wille ledsnade...

Att andra medlemmar kastade skit på hans frugas eventuella religiösa tro...

Mycket trist!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

On 2018-01-03 at 04:48, skrev samet:

Fast han har ju börjat på sistone att skriva politiskt och börjar blanda in sin röda sörja lite överallt. 

Men jag älskar hans dubbelmoral...555

Alla paragrafer och regler skall följas o Sverige. Men i thai så jobbar han på sitt turistvisa, kör moppe utan hjälm och har inga problem att köra både moppe och bil berusad. 

Så länge han håller sig till reseberättelser är han bra. När det blir politik och polimik blir han lika tråkig och långrandig som han var på MPR.

Verkar vara många som börjar dubbla med MPR och TS nyligen... Då får kycklingen något att bita i... TS är ju så hårt reglerar att man knappt vågar fisa samtidigt som man skriver för att man kan bli avstängd. 

Jag håller koll på dig Samet:D

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Det där påhoppet eller i alla fall liknande var nog EN viktig anledning till att Wille ledsnade...

Att andra medlemmar kastade skit på hans frugas eventuella religiösa tro...

Mycket trist!

MVH Tommy

Tycker inte att mitt inlägg är något påhopp då jag och flera med mig tyckte att han hade en överlägsen attityd i sitt språkbruk av "fina" ord i bland annat citeringar till mig, som då var helt förkastligt då jag inte förstod vad han menade ibland.

Sedan måste han väl även vara stolt och inte ledsna i sin övertygelse av den islamska tro han konventerat till och sympatiserar med annars så konventerar man väl inte.

Jag gick ur Svenska kyrkan 1994 så om du kallar mig AtteistStefan känner jag mig stolt och tar det med en klackspark.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Tycker inte att mitt inlägg är något påhopp då jag och flera med mig tyckte att han hade en överlägsen attityd i sitt språkbruk av "fina" ord i bland annat citeringar till mig, som då var helt förkastligt då jag inte förstod vad han menade ibland.

Minnet är kort ibland.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev frason:

Minnet är kort ibland.

Kan tyvärr inte hjälpa till med något som du inte minns

Dela på andra sajter

Hur många år är det sen Wille lämnade MPR, räcker det med fem? Man kan ju tycka att tjafs från så lång tid tillbaka borde vara kastat på historiens soptipp men så har vi ju denna Jantelag som tycks gälla mer eller mindre för evigt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Fritz:

Hur många år är det sen Wille lämnade MPR, räcker det med fem? Man kan ju tycka att tjafs från så lång tid tillbaka borde vara kastat på historiens soptipp men så har vi ju denna Jantelag som tycks gälla mer eller mindre för evigt.

Fritz..

Ja tänk att det alltid ska ältas om olika gamla saker som hänt och skett, som till exempel om BTT, spisplattan och den förstörda vattenkokaren hemma i Herr Chang´s lägenhet och det är väl 6-8 år sedan det hände, den händelsen minns väldigt många.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja tänk att det alltid ska ältas om olika gamla saker som hänt och skett, som till exempel om BTT, spisplattan och den förstörda vattenkokaren hemma i Herr Chang´s lägenhet och det är väl 6-8 år sedan det hände, den händelsen minns väldigt många.

Jag förstår inte jämförelsen. Händelsen med BTT och vattenkokaren var ju en helskoj historia som tål att upprepas och innehåller inte det minsta bitterhet över en medlem som lämnat forumet för flera år sen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag förstår inte jämförelsen. Händelsen med BTT och vattenkokaren var ju en helskoj historia som tål att upprepas och innehåller inte det minsta bitterhet över en medlem som lämnat forumet för flera år sen.

Fritz..

Tror inte att BTT tycker det är helskoj att hånas om det eller färjeresan titt som tätt.

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev stefan5300:

Tror inte att BTT tycker det är helskoj att hånas om det eller färjeresan titt som tätt.

Menar du att han mår dåligt av att påminnas om hans ständiga lögner? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

Menar du att han mår dåligt av att påminnas om hans ständiga lögner? 

Jag skrev tror, så det är alltså en lögn att han förstörde Herr Changs vattenkokare, vem var det då?

Dela på andra sajter

6 hours ago, stefan5300 said:

Sedan måste han väl även vara stolt och inte ledsna i sin övertygelse av den islamska tro han konventerat till och sympatiserar med annars så konventerar man väl inte.

Jag gick ur Svenska kyrkan 1994 så om du kallar mig AtteistStefan känner jag mig stolt och tar det med en klackspark.

Jag hade ett buddhistiskt bröllop men det innebär inte att jag vill kallas ”buddhisten” då varken jag eller min fru är buddhister. Vår dotter är dessutom döpt trots att varken jag, min fru eller mina föräldrar är kristna. Wille hade en del av sitt bröllop enligt buddhistiska traditioner, då hans svärmor är buddhist, och en del enligt muslimska traditioner då hans svärfar är muslim; varken Wille eller hans fru är dock muslimer. Jag ser inget fel i att följa traditioner även om de innehåller religiösa delar från en religion man inte tror på. Jag var på Willes bröllop och där fanns både griskött och whiskey så sådär överdrivet muslimskt var det inte. Willes svärfar var/är en stor TV-personlighet i Thailand som också hade stort politiskt inflytande (dåvarande kuppgeneral Sonthi, också muslim, var hedersgäst) så inte helt förvånande så var det viktigt för Willes svärfar att svärsonen var muslim för några dagar.

Att vissa inte gillade Wille är fullt förståeligt, precis som det finns de som inte gillar mig, dig eller andra som ibland tar ut svängarna i sina inlägg. Wille hade ”Drygare än Yes” under sin profilbild så man kan nog lugnt påstå att han var medveten om sin forumpersona. Personligen tycker jag att ”dryg” på ett ironiskt sätt kan vara underhållande; dumdryg är dock sällan kul.

Finns nog en del på MPR som tycker att jag är dryg och överlägsen också även om jag blivit betydligt snällare; finns till och med de som tycker jag borde bli drygare igen ;)

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Hur kan man sakna någon på ett forum, och hur kan man vara sne på något som skrevs för flera år sedan är för mig obegripligt?
Jag saknar Ronny K, och Tommy B, de har jag visserligen lärt känna via forum, men verkligen snälla killar IRL, dom är saknade.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag hade ett buddhistiskt bröllop men det innebär inte att jag vill kallas ”buddhisten” då varken jag eller min fru är buddhister. Vår dotter är dessutom döpt trots att varken jag, min fru eller mina föräldrar är kristna. Wille hade en del av sitt bröllop enligt buddhistiska traditioner, då hans svärmor är buddhist, och en del enligt muslimska traditioner då hans svärfar är muslim; varken Wille eller hans fru är dock muslimer. Jag ser inget fel i att följa traditioner även om de innehåller religiösa delar från en religion man inte tror på. Jag var på Willes bröllop och där fanns både griskött och whiskey så sådär överdrivet muslimskt var det inte. Willes svärfar var/är en stor TV-personlighet i Thailand som också hade stort politiskt inflytande (dåvarande kuppgeneral Sonthi, också muslim, var hedersgäst) så inte helt förvånande så var det viktigt för Willes svärfar att svärsonen var muslim för några dagar.

Att vissa inte gillade Wille är fullt förståeligt, precis som det finns de som inte gillar mig, dig eller andra som ibland tar ut svängarna i sina inlägg. Wille hade ”Drygare än Yes” under sin profilbild så man kan nog lugnt påstå att han var medveten om sin forumpersona. Personligen tycker jag att ”dryg” på ett ironiskt sätt kan vara underhållande; dumdryg är dock sällan kul.

Finns nog en del på MPR som tycker att jag är dryg och överlägsen också även om jag blivit betydligt snällare; finns till och med de som tycker jag borde bli drygare igen ;)

Ja då var det alltså inte sant att han konventerat till islam som det skrevs om här på forumet för några år sedan.

Då får jag krypa till korset och be om ursäkt för det men dock kvarstår min åsikt om att han hade en överlägsen attityd.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja då var det alltså inte sant att han konventerat till islam som det skrevs om här på forumet för några år sedan.

Då får jag krypa till korset och be om ursäkt för det men dock kvarstår min åsikt om att han hade en överlägsen attityd.

Men vad är ett forum utan Nobel pristagare och vanliga dödliga? Ingenting! Kontraster, kontraster,,,käre Watson! 

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Skumt att en del ser det som kränkande att råka bli kallad Buddist, att bli förknippa med det enda troende som är fri från våld i sina läror är väl inge hemskt... 

Ja fy f#n vilken värld vi lever i, det mest är upp och ner, själv saknar men några, de var lugna och sansade men tror att de tröttnat på tonårsgnabbet härinne "Många är samlade på forumet, men få är riktiga män" :dribble:

Dela på andra sajter

Citat från Tekkors välformulerade inlägg.

"Skumt att en del ser det som kränkande att råka bli kallad Buddist, att bli förknippa med det enda troende som är fri från våld i sina läror är väl inge hemskt... 

Ja fy f#n vilken värld vi lever i, det mest är upp och ner, själv saknar men några, de var lugna och sansade men tror att de tröttnat på tonårsgnabbet härinne "Många är samlade på forumet, men få är riktiga män""

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

Till skillnad mot dig då :D:crazy: 

Jag skulle inte bli kränkt om nån kalla mig för Buddihst.

Dela på andra sajter

48 minutes ago, Tekkor said:

Skumt att en del ser det som kränkande att råka bli kallad Buddist, att bli förknippa med det enda troende som är fri från våld i sina läror är väl inge hemskt... 

Ja fy f#n vilken värld vi lever i, det mest är upp och ner, själv saknar men några, de var lugna och sansade men tror att de tröttnat på tonårsgnabbet härinne "Många är samlade på forumet, men få är riktiga män" :dribble:

Jag har inte sagt att jag skulle bli kränkt, bara att jag inte vill bli kallad buddhist då jag inte är det. Jag antar att du inte vill bli kallad sotare, bulgar eller skalbagge; inte för att det är något fel med dessa utan för att du helt enkelt inte är någon av dem.

Förmodligen skulle du dock, bara för en gång i ditt liv, vilja bli kallad intelligent men det vore givetvis absurt fel.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Tekkor:

Jag skulle inte bli kränkt om nån kalla mig för Buddihst.

Inte buddist men kanske muslim? Skulle jag bli iaf. 

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev uptoyou:

Har väl inte så mycket med "riktig man" att gör?

Skulle du bli kränkt om någon kallade dig för muslim :waaaht:

Ja, det är en religion som dyrkar våld och har forntida bestraffningar för "regelbrott" mm. så det skulle vara kränkande att bli kallad muslim.

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har inte sagt att jag skulle bli kränkt, bara att jag inte vill bli kallad buddhist då jag inte är det. Jag antar att du inte vill bli kallad sotare, bulgar eller skalbagge; inte för att det är något fel med dessa utan för att du helt enkelt inte är någon av dem.

Förmodligen skulle du dock, bara för en gång i ditt liv, vilja bli kallad intelligent men det vore givetvis absurt fel.

Men använder man personangrepp i en diskussion så förlorar man i trovärdighet, värt att tänka på.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

Men använder man personangrepp i en diskussion så förlorar man i trovärdighet, värt att tänka på.

Du menar kanske som den gången du anklagade mig för att stödja somaliska gruppvåldtäktsmän? Sånt som är värt att tänka på typ?

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja det verkar ju blivet en religion tråd. 

Så jag kör väl på. Marx hade vad jag kunnat se rätt i nästan bara en sak "religion är folkets opium". Jag hade när jag var grön på Thailand en naiv tro på thailändarna och buddhisterna var godare än andra.

Nu behöver man bara se till dessa "goda" buddhisterna gör i grannlandet Burma. Mer eller mindre utrotar den muslimska befolkningen i 10.000-tals.

Tror att man måste vara mer eller mindre hjärntvättat om man ska tro på en högre makt.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...