Herr Chang Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Soengsang: Ok, det är jag medveten om, men jag ser inte att jag har några saker på tex FB som skulle kunna skada mig om de kom i orätta händer, inte heller googleplay för den delen. Hur står det till med appstore då, de kan väl bli hackade, och finns väl tex en massa kontokorts info där med? Alla sidor kan bli hackade. Skillnaden är att Apple inte lagrar särskilt mycket info om mig. Läs gärna om "Differential Privacy", något som Apple använder sig av. Googla begreppet om du måste 7 minuter sedan, skrev flebbe: Haha, vilken sida som helst kan ju bli hackad. Kanske bäst att du inte lattjar på internet överhuvudtaget om du är orolig för det. Var det inte Iphone som registrerade allt du gjorde förresten ? iPhone registrerar inte allt jag gör. Vad svamlar du om? Herr Chang har talat. Ändrades September 8, 2016 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 4 minuter sedan, skrev Herr Chang: Alla sidor kan bli hackade. Skillnaden är att Apple inte lagrar särskilt mycket info om mig. Läs gärna om "Differential Privacy", något som Apple använder sig av. Googla begreppet om du måste Känner till det, "någon" har nämnt det för mig tidigare. Men jag kan inte se vilken info om mig på tex FB som skulle kunna vara farlig för mig om den kom i orätta händer? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flebbe Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 10 minuter sedan, skrev Herr Chang: Alla sidor kan bli hackade. Skillnaden är att Apple inte lagrar särskilt mycket info om mig. Läs gärna om "Differential Privacy", något som Apple använder sig av. Googla begreppet om du måste iPhone registrerar inte allt jag gör. Vad svamlar du om? Herr Chang har talat. Jag svamlar inte , jag ställde en fråga. Är väl du som är Mr Iphone, tänkte du visste. http://www.cbsnews.com/news/hidden-iphone-feature-tracks-your-every-move/ Orkade inte läsa länken, men var det jag tänkte på . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 35 minuter sedan, skrev Soengsang: Ok, det är jag medveten om, men jag ser inte att jag har några saker på tex FB som skulle kunna skada mig om de kom i orätta händer, inte heller googleplay för den delen. Hur står det till med appstore då, de kan väl bli hackade, och finns väl tex en massa kontokorts info där med? Det var vackert sagt i I världen är man osårbar. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 (ändrad) Då kommer man utsökt att tänka på följande: vad heter tråden egentligen? Min Iphone som läcker eller min Fäjsbook som läcker eller min kran som läcker? Ändrades September 8, 2016 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 4 timmar sedan, skrev Herr Chang: Det är säkert så att P3 arkiverar allt som skrivs på MPR. Däremot tvivlar jag på att han har råd att bekosta omfattande datoranalys av allt som skrivs, vilket Facebook kan. Det är också gynnsamt för Facebook att ha tillgång till allas kontaktnät. Allt i syfte att sälja skräddarsydd reklam. Sällsynt? Du vet väl att Line är ett japanskt företag, och tjänsten är mycket populär i Japan. Herr Chang har talat. Är ju en rätt stor novis då det gäller datorvärlden men det du skriver är ju vad du verkar anta eller tror hur det är med registrering och sparande av de som skrivs MPR, det kanske finns andra än P3 som kan spara vad som skrivs här om nu servrarna till MPR finns i USA som jag tror att jag läst någonstans, även lilla jag kan ju kopiera och spara alla inlägg som skrivs här men det skulle givetvis bli ett jäkla jobb. Angående datoranalys så verkar det att finnas mängder med duktiga analytiker på MPR. Vad är skräddarsydd reklam, tycker det är mer reklam på MPR än vad det är på Facebook och reklam är ju något som man inte behöver att bry sig om. Men det är kanske så att jag inte begriper någonting som den novis jag är. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 8, 2016 Dela Inlagd September 8, 2016 5 minuter sedan, skrev stefan5300: Är ju en rätt stor novis då det gäller datorvärlden men det du skriver är ju vad du verkar anta eller tror hur det är med registrering och sparande av de som skrivs MPR, det kanske finns andra än P3 som kan spara vad som skrivs här om nu servrarna till MPR finns i USA som jag tror att jag läst någonstans, även lilla jag kan ju kopiera och spara alla inlägg som skrivs här men det skulle givetvis bli ett jäkla jobb. Angående datoranalys så verkar det att finnas mängder med duktiga analytiker på MPR. Vad är skräddarsydd reklam, tycker det är mer reklam på MPR än vad det är på Facebook och reklam är ju något som man inte behöver att bry sig om. Men det är kanske så att jag inte begriper någonting som den novis jag är. Det är sant att jag inte vet med säkerhet vad gäller MPR, jag bara antar. Reklam på MPR är lätt att blockera, jag ser ingen. Facebook är mer listiga har jag läst. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 1 timme sedan, skrev Herr Chang: Det är sant att jag inte vet med säkerhet vad gäller MPR, jag bara antar. Reklam på MPR är lätt att blockera, jag ser ingen. Facebook är mer listiga har jag läst. Herr Chang har talat. Hm, antar du också någonting mer, eller vet du med säkerhet, jag ställer frågan ingen: Men jag kan inte se vilken info om mig på tex FB som skulle kunna vara farlig för mig om den kom i orätta händer? Jag kan faktiskt inte tänka mig att det fins någon info om mig på FB som skulle kunna vara farlig i framtiden, så jag är faktiskt nyfiken. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 8 timmar sedan, skrev Herr Chang: Jag tycker det vore obehagligt om ett företag som Facebook vet för mycket om mig. Samma gäller Google. Just nu använder man denna kunskap i huvudsak för reklam, men vem vet vad som händer i framtiden? Herr Chang har talat. Det som jag fetmarkerat kan ju få fruktansvärda konsekvenser i framtiden. Tänk om man porrsurfat i all ensamhet men sen när frugan kommit hem så ringer det en hjälpsyster på dörren och erbjuder sina tjänster samtidigt som hon berättar hur hon fick tipset att besöka just våran adress. Hua så hemskt ! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 8 minuter sedan, skrev Fritz: Det som jag fetmarkerat kan ju få fruktansvärda konsekvenser i framtiden. Tänk om man porrsurfat i all ensamhet men sen när frugan kommit hem så ringer det en hjälpsyster på dörren och erbjuder sina tjänster samtidigt som hon berättar hur hon fick tipset att besöka just våran adress. Hua så hemskt ! Fritz.. I den bästa av världar så har ju naturligtvis Google koll på både din fru och hjälpsystern så pinsamma krockar undviks. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Hm, antar du också någonting mer, eller vet du med säkerhet, jag ställer frågan ingen: Men jag kan inte se vilken info om mig på tex FB som skulle kunna vara farlig för mig om den kom i orätta händer? Jag kan faktiskt inte tänka mig att det fins någon info om mig på FB som skulle kunna vara farlig i framtiden, så jag är faktiskt nyfiken. Det var ett jämrans tjat om det... men om du insisterar erbjuder jag här en något långsökt hypotes. Låt oss säga att att du är vän på Facebook med en muslim som är kritisk mot IS. Du blir nu föremål för visst intresse av IS-anhängare i Sverige... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 Det var ett jämrans tjat om det... men om du insisterar erbjuder jag här en något långsökt hypotes. Låt oss säga att att du är vän på Facebook med en muslim som är kritisk mot IS. Du blir nu föremål för visst intresse av IS-anhängare i Sverige... Herr Chang har talat.Ok, rätt vaga argument, så den risken tar jag.Tycker nog ni "vägrare" är lite väl misstänksamma.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Ok, rätt vaga argument, så den risken tar jag. Tycker nog ni "vägrare" är lite väl misstänksamma. Sent from my SM-A910F using Tapatalk Tycker nog ni bejakare är väl naiva... accepterar det mesta bara för att det är gratis. Själv betalar jag hellre för tjänster jag finner användbara. Jag hatar reklam. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 5 minuter sedan, skrev Herr Chang: Tycker nog ni bejakare är väl naiva... accepterar det mesta bara för att det är gratis. Själv betalar jag hellre för tjänster jag finner användbara. Jag hatar reklam. Herr Chang har talat. Nja, accepterar faktiskt FB bla. för det är så pass globalt, reklam i den mängd som finns där stör mig inte särskilt mycket. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 4 timmar sedan, skrev Fritz: Det som jag fetmarkerat kan ju få fruktansvärda konsekvenser i framtiden. Tänk om man porrsurfat i all ensamhet men sen när frugan kommit hem så ringer det en hjälpsyster på dörren och erbjuder sina tjänster samtidigt som hon berättar hur hon fick tipset att besöka just våran adress. Hua så hemskt ! Fritz.. För sent !!!!! De har redan gjort en film om Pastorn baserat på googles signalspaning “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 32 minuter sedan, skrev Kenneth4618: För sent !!!!! De har redan gjort en film om Pastorn baserat på googles signalspaning Nu ska jag bli kyrkoherde Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 15 timmar sedan, skrev Soengsang: Line är populärt i hela Asien, iaf SEA Sällsynt i Filippinerna, där dominerar Whatsup eller något liknande. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 3 timmar sedan, skrev Herr Chang: Tycker nog ni bejakare är väl naiva... accepterar det mesta bara för att det är gratis. Själv betalar jag hellre för tjänster jag finner användbara. Jag hatar reklam. Herr Chang har talat. Har en MacBook använder Safari och får en massa riktad reklam här på MPR. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 16 minuter sedan, skrev leifen: Sällsynt i Filippinerna, där dominerar Whatsup eller något liknande. Nja, mina Filippinska arbetskamrater använder Line flitigt iaf. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja, mina Filippinska arbetskamrater använder Line flitigt iaf. Träffade ingen när jag var där, men lyckades lura en i alla fall att stallera appen LINE. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev leifen: Har en MacBook använder Safari och får en massa riktad reklam här på MPR. Installera AdBlock Plus så slipper du det. Gå till inställningar i Safari: Klicka på Get Extensions (eller motsvarande på svenska) så kommer du till denna sida. Klicka på Install Now. Och nu blir väl P3 arg på mig Herr Chang har talat. Ändrades September 9, 2016 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 55 minuter sedan, skrev Herr Chang: Installera AdBlock Plus så slipper du det. Gå till inställningar i Safari: Klicka på Get Extensions (eller motsvarande på svenska) så kommer du till denna sida. Klicka på Install Now. Och nu blir väl P3 arg på mig Herr Chang har talat. Bara å lämna in avchangs ansökan! (avchang: slang på Värmdö, betyder avsked) Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 7 hours ago, Herr Chang said: Tycker nog ni bejakare är väl naiva... accepterar det mesta bara för att det är gratis. Själv betalar jag hellre för tjänster jag finner användbara. Jag hatar reklam. Herr Chang har talat. Jag har haft FB i en väldans massa år men jag är nog inte uppe i 10 uppdateringar än (även om det kan verka som att jag är rätt aktiv då frugan ofta taggar mig); FB funkar bra för att finna kontakter men jag har för övrigt inte riktigt förstått tjusningen än då jag är rätt ointresserad av om kusinen är på grillfest eller om gamle polaren från 9an har magont. Jag blev tipsad av en före detta MPRare att gå med i några Thairelaterade grupper på FB men efter att ha läst lite så lade jag ner; frågor om billiga hotell och var man kan äta svenskmat intresserar mig inte heller. För min del är syftet att vara med på MPR diskussionerna, både seriösa som mindre viktiga och där har iallafall jag inte hittat rätt på FB. Jag förstår dock inte den motsättning mellan ett forum som MPR och FB som vissa målar upp. Det är inte Singha vs Chang, det är Singha/Chang vs Pizza; alltså två saker som inte på något sätt konkurrerar med varandra förutom möjligtvis om ens begränsade resurser. Tycker dock det är ytterst lustigt när HC, en av MPRs mest självutlämnande medlemmar, anklagar FB-användare för att vara naiva med vad de delar med sig av. Vem som helst kan gå in och läsa och titta på vad som helst på MPR och det är flera tusen personer varje vecka. På FB är det inte många personer som kan se ens bilder. Visst, Facebook själva och diverse kryptiska förkortningar representerande tveksamma Amerikanska organisationer kan nog kolla på bilder då jag och dottern besöker Minizoo i Tibro men det får jag bjuda på, de kan ju faktiskt se HC's "Preskriberade Bekännelser" också om de nu är intresserade. För övrigt saknar jag en väldans massa tidigare medlemmar samt saknar större aktivitet från några som fortfarande sporadiskt är med men sådant är livet; ens prioriteringar och intressen förändras med tiden och det är inte lönt att grämas över det. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Atom: Jag har haft FB i en väldans massa år men jag är nog inte uppe i 10 uppdateringar än (även om det kan verka som att jag är rätt aktiv då frugan ofta taggar mig); FB funkar bra för att finna kontakter men jag har för övrigt inte riktigt förstått tjusningen än då jag är rätt ointresserad av om kusinen är på grillfest eller om gamle polaren från 9an har magont. Jag blev tipsad av en före detta MPRare att gå med i några Thairelaterade grupper på FB men efter att ha läst lite så lade jag ner; frågor om billiga hotell och var man kan äta svenskmat intresserar mig inte heller. För min del är syftet att vara med på MPR diskussionerna, både seriösa som mindre viktiga och där har iallafall jag inte hittat rätt på FB. Jag förstår dock inte den motsättning mellan ett forum som MPR och FB som vissa målar upp. Det är inte Singha vs Chang, det är Singha/Chang vs Pizza; alltså två saker som inte på något sätt konkurrerar med varandra förutom möjligtvis om ens begränsade resurser. Tycker dock det är ytterst lustigt när HC, en av MPRs mest självutlämnande medlemmar, anklagar FB-användare för att vara naiva med vad de delar med sig av. Vem som helst kan gå in och läsa och titta på vad som helst på MPR och det är flera tusen personer varje vecka. På FB är det inte många personer som kan se ens bilder. Visst, Facebook själva och diverse kryptiska förkortningar representerande tveksamma Amerikanska organisationer kan nog kolla på bilder då jag och dottern besöker Minizoo i Tibro men det får jag bjuda på, de kan ju faktiskt se HC's "Preskriberade Bekännelser" också om de nu är intresserade. För övrigt saknar jag en väldans massa tidigare medlemmar samt saknar större aktivitet från några som fortfarande sporadiskt är med men sådant är livet; ens prioriteringar och intressen förändras med tiden och det är inte lönt att grämas över det. Det pågår iofs rätt mycket debatt på FB, rätt många använder det för att föra fram åsikter eller bilda opinion, nästan så att det kan bli mer tröttsamt än att man, utan att man egentligen vill,har koll på hur många av ens FB-vänner som "vabbar" varje vecka. Mängden oväsentlig information är som du skriver rätt stor. Jag har för egen del löst det på så vis att de av mina vänner som skriver om för mycket oväsentligheter inte syns i mitt flöde. Fördelen med FB är dock att det ger möjlighet att på ett enkelt sätt hålla kontakt med vänner från både förr och nu. Och att ex.som hände mig för ett tag sen, konstatera att ett par goda vänner från Sverige var samtidigt som mig i Hong Kong, och vi kunde ses över några öl för första gången på fem år. Fördelarna uppväger nackdelarna för min del. Hur bra koll FB har på sina användare får man god inblick i om man använder det som marknadsföringsverktyg för sin firma eller verksamhet.. Möjligheterna att segmentera för att nå rätt målgrupp är grymt bra, och på individnivå har man rätt mycket info om de som inte bara besökt utan dessutom "gillat" ens sida. Men, även där styrs det av vilken information användaren i sina inställningar har valt att göra offentlig. Integritetsdebatten, "storebror ser dig" etc, är visserligen intressant men har nästa spelat ut sin roll. Men man kan minnas hur diskussionerna gick under internets första år, då handlade mycket om hur bra det var att man kunde vara anonym på nätet...nu vet vi sedan länge att det är precis tvärtom. För egen del förutsätter jag att allt jag skriver på internet kan spåras till mig själv, e-post, FB, eller på forum som MPR även om man skriver under ett "nick". Därmed kan jag hålla med om att de som spelar ut plattformar och tekniska system mot varandra gör sig lite lustiga. MPR vs FB, Android vs IOS. Same shit different name. Ändrades September 9, 2016 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 9, 2016 Dela Inlagd September 9, 2016 (ändrad) Hur bra koll FB har på sina användare får man bra inblick i om man använder det som marknadsföringsverktyg för sin firma eller verksamhet. Hur bra koll har dom som analyserar och säljer analyser från FB tror du? Människor (och datorer) analyserar FB-traffik, hur jäkla passande är det för Tex. Atom när riktad reklam om barnporr börjar ramla in bara för att Atom har publicerat bilder på sin chef, som barnporrsurfar (vilket ingen kunde ana)... Till exempel... Ok jag vet att det skulle han (Atom) aldrig acceptera, men ändå allt jävla krångel för att rentvå sej... Solly Atom, jag ska aldrig använda dej som exempel igen, gjorde det bara för att jag vet att du tål det.. Ändrades September 9, 2016 av Odin Förståelse Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu