Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev Fritz:

Wow, det låter ju helt lysande !!  Men varför inte sprida information om detta möte här på MPR undrar lilla jag ? Ju fler av oss som kan tänkas engagera sig i detta desto större chans till att påverka svenska politiker är min absoluta uppfattning.

Fritz..

Helt klart Fritz. Men eftersom många i Udon gänget slutat att skriva på Mpr så går ju infon. bara ut i den egna FB-gruppen. Synd att det blivit så.

Mvh. SWED THAI

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

74

• Kenneth4618

67

10 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Kommer du in på FB-sidan Vi svenskar i Udon Thani. Eller försök med pm till Sarne. Tror han som kommer från Ambassaden heter Pär Kågeby.

Kanske kan du få Kjells E-mailadress av Sarne. Jag vill inte lägga ut den här utan Kjells medgivande.

Mvh. SWED THAI

Nej nej, jag vägrar FB av anledning som jag inte ids gå in på här. Jag förstår bara inte att Udon-gänget inte informerar om träffen här på MPR. Det ligger ju inte minst i deras eget intresse att deras initiativ sprids bland oss thaisvenskar. Så tycker jag i alla fall, andra må tycka annorlunda. Hur som helst så önskar jag dom lycka till.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Nej nej, jag vägrar FB av anledning som jag inte ids gå in på här. Jag förstår bara inte att Udon-gänget inte informerar om träffen här på MPR. Det ligger ju inte minst i deras eget intresse att deras initiativ sprids bland oss thaisvenskar. Så tycker jag i alla fall, andra må tycka annorlunda. Hur som helst så önskar jag dom lycka till.

Fritz..

Jag ska kolla med Kjell om jag kan lägga ut den på Mpr.

Mvh. SWED THAI

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Det finns fler FB grupper som lobbar för sjukvård och har träffar med ambassadpersonal mm tex Hua Hin, Phuket och Vi Svenskar i Thailand

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Ska du dit den 21/9? Dom har ett möte med ambassad tjänsteman då. Tror att Kjell och Sarne har organiserat detta. kommer nog att handla om sjukhusvård i Thailand för svenskar som bor där.

Mvh. SWED THAI

7/9 inträder jag på arenan vid 17 tiden :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Vill och vill ibland är man tvungen att göra saker för att bevisa en sak. 

Till skillnad mot dig så är jag man nog att stå för vad jag säger med min stora käft. 

Jag har blivit hotad av några obskyra individer på MPR att hålla mig borta från träffar. 

Likväl har jag besökt ett antal träffar i Sveriges och en i Thailand samt besökt Maitans otal gånger. 

Vill du ha bildbevis på det för till skillnad mot dig vågar och kan jag. 

Om du frågar mig så är du något av det fegaste lilla kryp jag någonsin sett.

Stor i käften men vågar inte stå för det IRL. Du är i praktiken en nolla,en avundsjuk mytoman som sitter på kammaren och drömmer om det liv alla andra upplever i Thailand. 

Det är möjligen inte så att du skenar?
Again and again
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Det är möjligen inte så att du skenar?
Again and again

Precisera vad det är som inte är sant det jag skrev. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev wUThai:

För mig låter det som udongänget är ryggdunkarklubben. 

Ryggdunkarklubben= Maipenrai??  

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

En av dom anledningar att jag älskar dej Fritte... Satan stanna där, och fräls oss från ondo, FB-ondo...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det finns fler FB grupper som lobbar för sjukvård och har träffar med ambassadpersonal mm tex Hua Hin, Phuket och Vi Svenskar i Thailand

Ja, men nu undrade ju Fritz varför de inte skulle kunna lägga ut det här på MPR. Fb är ju varken han och många med honom inte intresserade av. Om Baa (som verkar vara den som skriver mest om händelser i Udonområdet) nu blev så stött av att få en liten avstängning att han ska tjura resten av livet över det, så hindrar det väl inte övriga i Udonområdet att skriva nånting om sjukvården. Eller har de fått tillsägelse av "ledarna" att hålla sådan information hemlig från MPR?   :blink:

Dela på andra sajter

Tacka vet jag Ölargänget!

Där satt den.....fan man saknar ju änå SLU lite....

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ja, men nu undrade ju Fritz varför de inte skulle kunna lägga ut det här på MPR. Fb är ju varken han och många med honom inte intresserade av. Om Baa (som verkar vara den som skriver mest om händelser i Udonområdet) nu blev så stött av att få en liten avstängning att han ska tjura resten av livet över det, så hindrar det väl inte övriga i Udonområdet att skriva nånting om sjukvården. Eller har de fått tillsägelse av "ledarna" att hålla sådan information hemlig från MPR?   :blink:

Ryggdunkarklubben?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
13 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Tamdai som hade flera nick sa ju att tjejerna var runt 20 år.

Mvh. SWED THAI

Desto mindre anledning för gamla gubbar att waia åt yngre tjejer

Dela på andra sajter

Det är ju bara att gå med FB. Svårare än så är det inte. Han har väll ingen skyldighet att skriva här

Skickat från min GT-I9300

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det är ju bara att gå med FB. Svårare än så är det inte. Han har väll ingen skyldighet att skriva här

Skickat från min GT-I9300

Helt riktigt, men för sakens skull sjukvård i Thailand så tjänar vi alla på om vi är många och helst eniga då, hur nu det ska gå till :big_smile:

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Naam jai:

Helt riktigt, men för sakens skull sjukvård i Thailand så tjänar vi alla på om vi är många och helst eniga då, hur nu det ska gå till :big_smile:

Kommer nog att gå bra med enigheten i en sådan stor fråga som denna. Ska ju börja någonstans. Är väl Svenskarna i Phuket som startade de hela.

Är väl viktigt att budskapet når ut till dom flesta Svenskar i Thailand. Då kan det bli ett stort tryck på Svenska myndigheter. Nu är väl risken stor att budskapet stannar

i dom olika FB-grupperna och inte når ut till massan.

Pattaya har väl ingen grupp, men har ett stort antal Svenskar boende i området.

Fritz som bor i Pattaya och nekar att gå med i FB kunde ju vara en länk mellan FB-Gruppen och Mpr för boende i Pattaya för vidare info.

Mvh. SWED THAI

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Kommer nog att gå bra med enigheten i en sådan stor fråga som denna. Ska ju börja någonstans. Är väl Svenskarna i Phuket som startade de hela.

Är väl viktigt att budskapet når ut till dom flesta Svenskar i Thailand. Då kan det bli ett stort tryck på Svenska myndigheter. Nu är väl risken stor att budskapet stannar

i dom olika FB-grupperna och inte når ut till massan.

Pattaya har väl ingen grupp, men har ett stort antal Svenskar boende i området.

Fritz som bor i Pattaya och nekar att gå med i FB kunde ju vara en länk mellan FB-Gruppen och Mpr för boende i Pattaya för vidare info.

Mvh. SWED THAI

Alla vi som bor i Pattaya är en facebook grupp...kanske finns fler?... Kanske en MPR áre som startat den?

Dela på andra sajter

Har ju gått inflation i div THAI grupper på Facebook, jag har gått ur flera o tror jag inte är med i mer än ca 5 nu.
Mycket muppgrupper, den mest störda gruppen är nog "Thailand i mitt hjärta" en vrickad admin som kör en enmansshow.

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev uptoyou:

Bara 5 :waaaht:

Jag är bara med i MPR.

Tänkte på FB...

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tänkte på FB...

jag tänkte starta en till på facebok

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Har ju gått inflation i div THAI grupper på Facebook, jag har gått ur flera o tror jag inte är med i mer än ca 5 nu.
Mycket muppgrupper, den mest störda gruppen är nog "Thailand i mitt hjärta" en vrickad admin som kör en enmansshow.

Exakt , var med i en jävla massa, men avreggade dom som inte gav något. Jo det skulle kanske funka med en typ "sjukvårds grupp" fått allt under samma

tak...namninsamlingar etc att överlämna till berörda myndigheter.. kanske naivt och inte påverkar något?... men en bunt namn att lämna över till Pär Kågeby vid

hans besök i Udon Thani... fick man med "alla" svenskar i hela Thailand så bör det bli rätt många...men som sagt bara en tanke....bra el anus?

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

jag tänkte starta en till på facebok

Gotland inn Patong beach   skall den heta.....

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Gotland inn Patong beach   skall den heta.....

Det är bara att hoppas att man blir inbjuden till den gruppen, kommer nog att hälsa på dig i Feb mån nästa år..

Letar efter biljetter i dagsläget, ska försöka få med min syster o man..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...