Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

Jag har ingen aning om vad dom hänt mellan 33an och Baa då det förmodligen hände medan jag satt på bänken. Jag har träffat 33an många gånger IRL och tycker han är en skön snubbe; som många andra sköna snubbar gör han sig dock bättre i tal än i skrift [emoji6]

Jag håller dock inte med om det fetstilade och det gör inte du heller. Ditt påstående vore sant om MPR var ett helt anonymt forum där kritik och eventuella påhopp var mellan ett nick och ett annat. MPR är dock, mestadels på gott men ibland på ont, ett väldigt familjärt forum där många aktiva medlemmar delar med sig av rätt privata bilder och berättelser samt träffas IRL. Då är det inte bara "ett forum på internet" längre, då blir kritik och påhopp lika trista och personliga som i verkliga livet, ibland kanske värre då de kan framstå som värre än i verkliga livet pga de begränsningar som bara skrift innebär samt att de finns kvar där i all evighet.

Det är nog få MPR-medlemmar som lika ofta som du blivit förbannad över illasinnade inlägg mot dig som person och din familj, vilket jag har full förståelse för. Men det rimmar lite illa med ditt inlägg som jag citerade.

Att avregistrera sig eller sluta logga in är inte på något sätt DQ. DQ är att skriva om och om igen att man ska hoppa av. Känner man sig inte bekväm så tycker jag det är rätt att hoppa av, det blir bättre för en själv och mindre tjafs på forumet.

Jag kan hålla med, ändå om jag ändå vill skilja på IRL och det virtuella.

Men faktum är att iaf jag har svårt för att vara tyken i skrift mot dem jag träffat IRL, BOA 52 ett typexempel, han är väl liiite trubbig bakom tangentbordet, men som de alla andra man träffat härifrån en trevlig gubbe.

Men nu har ju inte Baa hoppat av, bara en paus förrhoppningsvis.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

72

• Kenneth4618

67

Guest wUThai
30 minuter sedan, skrev Atom:

Att avregistrera sig eller sluta logga in är inte på något sätt DQ. DQ är att skriva om och om igen att man ska hoppa av. Känner man sig inte bekväm så tycker jag det är rätt att hoppa av, det blir bättre för en själv och mindre tjafs på forumet.

Det är definitivt nåt som märkts på forumet sista tiden att folk slutat att skriva eller loggat ut. Och värre kommer det bli. När man kommer på sig själv med att läsa i "Vad åt du idag" då är det en stark indikation på att nåt inte stämmer. :)

Apropå 33:an, han kan vara hur trevlig som helst irl och det är han säkert. Men det ursäkta inte hans beteende här på MPR. Sen får folk tycka vad fan dom vill, men det är vad jag tycker. Fattar inte varför man ska ändra personlighet bara för att man sitter på ett forum? Jag har träffat en del folk från MPR och dom flesta är som man förväntar sig... sen att man skarva på lite då och då för att få upp stämningen på forumet är ju en sak. Själv känner jag att MPR blir tråkigare och tråkigare för var gång man loggar in p.g.a. att aktiviteten inte finns här längre. 

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev wUThai:

Det är definitivt nåt som märkts på forumet sista tiden att folk slutat att skriva eller loggat ut. Och värre kommer det bli. När man kommer på sig själv med att läsa i "Vad åt du idag" då är det en stark indikation på att nåt inte stämmer. :)

Apropå 33:an, han kan vara hur trevlig som helst irl och det är han säkert. Men det ursäkta inte hans beteende här på MPR. Sen får folk tycka vad fan dom vill, men det är vad jag tycker. Fattar inte varför man ska ändra personlighet bara för att man sitter på ett forum? Jag har träffat en del folk från MPR och dom flesta är som man förväntar sig... sen att man skarva på lite då och då för att få upp stämningen på forumet är ju en sak. Själv känner jag att MPR blir tråkigare och tråkigare för var gång man loggar in p.g.a. att aktiviteten inte finns här längre. 

Folk är ofta annorlunda i nätets anonymitet. Då kan dom vara så jävliga dom vill, vilket dom aldrig skulle våga i ett socialt liv utanför nätet.

Det är nog få personer som är likadana IRL som på nätet.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Folk är ofta annorlunda i nätets anonymitet. Då kan dom vara så jävliga dom vill, vilket dom aldrig skulle våga i ett socialt liv utanför nätet.

BTT

Och vissa lyser alltid med sin frånvaro ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest wUThai
3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Det tror jag säkert det är på forum likt FB och liknande. Men här på MPR känner ju dom flesta varandra på ett eller annat sätt. Bland dom aktiva här så är ju majoriteten inte anonyma. Det är väl det som gör MPR unikt när det gäller forum att så många medlemmar verkligen träffas irl. Jag har inga problem och säga vad tycker och inte tycker oavsett vem jag träffar. Jag inbillar mig iaf att jag är ganska lik på forumet som i verkliga livet.

Dela på andra sajter

23 minutes ago, Soengsang said:

Jag kan hålla med, ändå om jag ändå vill skilja på IRL och det virtuella.

Men faktum är att iaf jag har svårt för att vara tyken i skrift mot dem jag träffat IRL, BOA 52 ett typexempel, han är väl liiite trubbig bakom tangentbordet, men som de alla andra man träffat härifrån en trevlig gubbe.

Men nu har ju inte Baa hoppat av, bara en paus förrhoppningsvis.

23 minutes ago, Soengsang said:

Boa har jag aldrig träffat men kan mycket väl tänka mig att han är trevlig, har inget emot honom på forumet heller även om han kan vara lite svårtydd ibland.

Jag tror de flesta är mindre benägna att vara tyken mot någon man träffat IRL men framförallt så blir det lättare att tyda det någon man träffat skriver, framförallt gällande de som är något svårtydda. Att få fram ironi i text är inte lätt men det blir något lättare att tyda om man ser ett ansikte när man läser.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

14 minutes ago, wUThai said:

Det tror jag säkert det är på forum likt FB och liknande. Men här på MPR känner ju dom flesta varandra på ett eller annat sätt. Bland dom aktiva här så är ju majoriteten inte anonyma. Det är väl det som gör MPR unikt när det gäller forum att så många medlemmar verkligen träffas irl. Jag har inga problem och säga vad tycker och inte tycker oavsett vem jag träffar. Jag inbillar mig iaf att jag är ganska lik på forumet som i verkliga livet.

Jag tycker också att jag är samma person på MPR och IRL men jag är inte helt säker på att alla uppfattar det så. Jag tror inte någon av de mer aktiva medlemmarna spelar något spel och låtsas vara någon de inte är även om det givetvis kan skarvas en del, framförallt under helgerna.

Jag har aldrig träffat någon som jag tycker sämre om IRL än på forumet men däremot har jag träffat en del som jag tycker bättre om IRL och en hel del som är ganska annorlunda från den bild jag föreställt mig.

Min egen far är allmänbildad, vettig och verbal men känner man honom bara genom hans enstaka Facebookuppdateringar så framstår han som rätt korkad och så är det nog för en del medlemmar här också. Farsan saknar vana både att uttrycka sig i skrift och att kommunicera via sociala media. Tvärtom så finns det en del medlemmar som är duktiga på att uttrycka sig i skrift men som i större grupper, typ forumträffar, inte kommer till sin rätt. Det innebär ju dock inte att de är olika personer på MPR och IRL utan bara att olika sidor kommer fram, bra som dåliga.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tycker också att jag är samma person på MPR och IRL men jag är inte helt säker på att alla uppfattar det så. Jag tror inte någon av de mer aktiva medlemmarna spelar något spel och låtsas vara någon de inte är även om det givetvis kan skarvas en del, framförallt under helgerna.

Jag har aldrig träffat någon som jag tycker sämre om IRL än på forumet men däremot har jag träffat en del som jag tycker bättre om IRL och en hel del som är ganska annorlunda från den bild jag föreställt mig.

Min egen far är allmänbildad, vettig och verbal men känner man honom bara genom hans enstaka Facebookuppdateringar så framstår han som rätt korkad och så är det nog för en del medlemmar här också. Farsan saknar vana både att uttrycka sig i skrift och att kommunicera via sociala media. Tvärtom så finns det en del medlemmar som är duktiga på att uttrycka sig i skrift men som i större grupper, typ forumträffar, inte kommer till sin rätt. Det innebär ju dock inte att de är olika personer på MPR och IRL utan bara att olika sidor kommer fram, bra som dåliga.

Hursomhelst kul att du är tillbaka iaf :)

Dela på andra sajter

var länge sedan jag såg Maitan här, el har han också loggat ut? [emoji6]

Finns kvar.........

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Dela på andra sajter

var länge sedan jag såg Maitan här, el har han också loggat ut? [emoji6]

Det undrar jag också men han har kanske sålt stället?

Dela på andra sajter

Det undrar jag också men han har kanske sålt stället?

Ej sålt än.....sitter här på min fetta röv

Dela på andra sajter

Kanon [emoji106]

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev maitan2:

Kul att du är med... saknar dina foton från soi 2.... Skulle vara super om du startar om igen. :good:

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Maitan:

Tycker jag med, men bilder kommer att ta tid innan de kommer.........

Då får det ta sin tid ...bara dom kommer.. .. (snart) B)

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Atom:

Sen måste man ju tillägga att vissa kommer till sin rätt eller orätt på forumträffarna på grund av ganska kraftigt intag av alkohol:)

Fast detsamma gäller väl framför dataskärmen med.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Den mest saknade IRL måste vara BTT som inte ens dyker upp på sina egna arrangemang och träffar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

SLU, saknad. Skulle vilja höra hur det gick, kom han till Asien?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, både flappeland och LOS har ju varit på tapeten.

Jag undrar om han inte tog sitt förnuft till fånga och skaffade en katt. Då är det bara kulturskillnader som ska övervinnas, språket har dom ju gemensamt.

Dela på andra sajter

1 hour ago, broder tuk tuk said:

Sen måste man ju tillägga att vissa kommer till sin rätt eller orätt på forumträffarna på grund av ganska kraftigt intag av alkohol:)

Fast detsamma gäller väl framför dataskärmen med.

BTT

Och sedan finns det de som aldrig kommer till sin rätt och även de/den som inte ens kommer.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Atom:

Och sedan finns det de som aldrig kommer till sin rätt och även de/den som inte ens kommer.

Och sedan finns det de som aldrig kommer till sin träff, menar du väl?

Dela på andra sajter

4 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Och sedan finns det de som aldrig kommer till sin träff, menar du väl?

Exakt det jag menade men kanske för svårtytt, kommer gör han väl någon gång får man förmoda, men de detaljerna vill jag nog inte dissekera djupare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Hur är det med hans knän? 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...