Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som man saknar.

Krafta

Recommended Posts

Siam-Nilssonsaknar man ju, gillade hans inlägg väldigt mycket! Mycket klok man med många uppskattade inlägg i trådarna!

• Ge karma 1

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

• Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

126

• Soengsang

108

• Enis

72

• Kenneth4618

67

Guest Isan Lover

Siam-Nilssonsaknar man ju, gillade hans inlägg väldigt mycket! Mycket klok man med många uppskattade inlägg i trådarna!

Hej

Håller med dig helt och vill lägga till ytterligare två, Wille och joints.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Farang, han tog ner skitpratarna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag saknar den störste experten på barer och barbrudar nämligen thaikaj.

Ingen annan har kunnat beskriva sitt eget sociala och utseendemässiga handikapp bättre.

Jag skrattade gott åt när han beskrev hur tom brudarna i barerna i Pattaya flyttade sig till ett annat hörn när han satte sig i en bar.

Tydligen så lyckades han till sist ändå ragga upp en bartjej som han gifte sig med.

Beskrivningarna av hur svenska blondiner nästan kräktes när dom såg honom var obetalbara.

Kaj gav hopp åt alla oss som kanske inte är så snutfagra eller socialt slipade.

Sen var han kusligt medveten om att han köpte sin kärlek i barerna vilket jag alltid högaktade honom för till skillnad från många andra bargubbar som aldrig skulle erkänna detta.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Farang, han tog ner skitpratarna!

Ja han hade jag glomt bort, det var en trevlig gubbe, sedan hoppas jag att Knasen, Hamnoi och Wuthai dyker upp snart igen, finns säkert fler som jag inte minns.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja han hade jag glomt bort, det var en trevlig gubbe, sedan hoppas jag att Knasen, Hamnoi och Wuthai dyker upp snart igen, finns säkert fler som jag inte minns.

Farang var ok men jag störde mig ibland på att han gärna vill skryta om att just han var den störste barexperten på forumet.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Var fan är bananen??

Saknar hans tråkiga inlägg----

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Farang var ok men jag störde mig ibland på att han gärna vill skryta om att just han var den störste barexperten på forumet.

BTT

Aha, så herrn vill va nummer 1?:big_smile::meuh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Aha, så herrn vill va nummer 1?:big_smile::meuh:

Har aldrig försökt att framstå som nummer ett däremot tycker jag att man med ca 5 års erfarenhet från barer och bartjejer på ett ödmjukt sätt kan försöka förmedla sina kunskaper till allehanda nybörjare på området.

Som jag skrivit massor av gånger kan jag rädda någon från att bli lurad har jag lyckats.

Tyvärr så vet jag att när fyllet går in i kroppen och bartjejen sitter där och ler och himlar med ögonen så finns inga råd i världen som biter.

Då är tom den mest garvade veteran såld men man kan ju göra ett försök att varna för vissa fällor.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Har aldrig försökt att framstå som nummer ett däremot tycker jag att man med ca 5 års erfarenhet från barer och bartjejer på ett ödmjukt sätt kan försöka förmedla sina kunskaper till allehanda nybörjare på området.

Som jag skrivit massor av gånger kan jag rädda någon från att bli lurad har jag lyckats.

Tyvärr så vet jag att när fyllet går in i kroppen och bartjejen sitter där och ler och himlar med ögonen så finns inga råd i världen som biter.

Då är tom den mest garvade veteran såld men man kan ju göra ett försök att varna för vissa fällor.

BTT

Jag tror de flesta är väldigt medvetna om vad det handlar om, men är villiga att betala för att ha lite kul.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tror de flesta är väldigt medvetna om vad det handlar om, men är villiga att betala för att ha lite kul.

Det tror jag med. Problemet är om du vaknar på morgonen med henne intill dig och upptäcker att du fått känslor för bartjejen.

Då är du i det första steget mot problem som efterhand kan hopa sig om du har otur.

Mitt råd är ju att om du vet att du har en begränsad ekonomi så pippa tjejen och be henne sen lämna rummet.

Men är du stadd vid god kassa så är det ju bara att gilla läget.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

BTT

Stackare, men du lärde dig säkert en hel del som du sedan använde för att spela barkung!

Dela på andra sajter

BTT

Det börjar rosta nu.

Soi 8 är inte så häftigt längre..........

Dela på andra sajter

Var fan är bananen??

Saknar hans tråkiga inlägg----

Jaha, är dom så tråkiga?

Eller förväxlar du mig med stollen från Flen?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Det tror jag med. Problemet är om du vaknar på morgonen med henne intill dig och upptäcker att du fått känslor för bartjejen.

Då är du i det första steget mot problem som efterhand kan hopa sig om du har otur.

Mitt råd är ju att om du vet att du har en begränsad ekonomi så pippa tjejen och be henne sen lämna rummet.

BTT

Och du ska föreställa expert, du vet ju förfan inte ens skillnaden på en shorttime och en helnatt! Sånt är uppgjort innan du får natta lilleman!

Dela på andra sajter

BTT

Ett vettigt inlägg och jag instämmer!

Blev själv drabbad av den thailändska och förhastade febern en gång i tiden och det kostade innan jag så småningom hittade rätt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jaha, är dom så tråkiga?

Eller förväxlar du mig med stollen från Flen?

Inget ont mot dig, men det var stollen från Flen jag syftade på.

Dela på andra sajter

Mange Udon var en härlig kille

Men han har bytt thaifru till svenskfru

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

BTT

Lite OT, men jag kan inte hålla mig när det gäller Farang.

Jag känner varken Farang eller BTT men jag är benägen att hålla med BTT.  Var inte Farang om jag minns rätt något av en månskens barägare? Kom ner och körde så länge pengarna räckte.

Jag fick i alla fall ett av mina inlägg utnämnt till "veckans bästa" av Farang.  Det var ju i MPRs begynnelse så jag hade ju inte mycket till att försvara mina inlägg, man var liksom lite tafatt och blyg.

Hur som helst så ville jag inte brösta upp mig och upplysa om att även jag en gång i tiden varit barägare.  Jag skrev bl.a. att seriösa barer skickar sina anställda på regelbundna läkarkontroller och tjejerna fick en rosa (av alla färger ) bok där det skrevs i vilka datum kontrollerna utförts. Det stämplades också i boken, blå stämpel OK, röd stämpel var inte så bra. Dessa kontroller kostade inget och dessutom gav sjukhuset gratis kondomer i storpack, två olika storlekar.

Och när det kommit in "nyanställda" så ringde man sjukhuset och det kom personal och hade sexualrådgivning direkt till baren. De hade med sig något som liknade en stubbe med en träkuk placerad uppepå.  Där fick nykomlingarna undervisning och träning i hur man använder en kondom bl.a.

På sjukhuset fanns en tavla med bild och namn av de som testats HIV positiva, mycket bra ide.

Det som jag tyckte var det värsta vid dessa tillfällen var att sjukhuspersonalen och sexualrådgivarna kom åkandes i ambulans.  Lika nyfikna grannar varje gång.

Ursäkta att det nu blev "lite"  OT.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag önskar att du hade rätt men ändå är det alltid en del som går på det där med "hello sexy man" och som helt plötsligt tror att tjejerna verkligen älskar dom trots att det skiljer flera generationer i ålder, gubbarna har ölmage och är flintis.

Man upphör aldrig att förvånas över detta, men "the show must go on" heter det ju och det gör den verkligen i barerna, för det är ju show och skådespel det handlar om, det mot betalning som sig bör.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Jag önskar att du hade rätt men ändå är det alltid en del som går på det där med "hello sexy man" och som helt plötsligt tror att tjejerna verkligen älskar dom trots att det skiljer flera generationer i ålder, gubbarna har ölmage och är flintis.

Man upphör aldrig att förvånas över detta, men "the show must go on" heter det ju och det gör den verkligen i barerna, för det är ju show och skådespel det handlar om, det mot betalning som sig bör.

Mvh isan lover

Visst har du en poäng, men man är ute på tunn is om man lägger sig i vilka kriterier som är ok att gå plus på i ett förhållande.

I princip alla förhållanden har plussidor (och minus), dvs saker man får ut av förhållandet. Att förbjuda ekonomisk trygghet som en byggsten i ett förhållande känns lite västerländskt kolonialt, då kanske man ska förbjuda känslomässig glädje och trygghet också?

Men jag förstår precis vad du menar, och det kanske är balansen på vad förhållandet baserar sig på som sticker i folks ögon. Och även om många tror att folk är idi*ter (särskilt alla andra), så tror jag de flesta som har ett förhållande med en betydligt yngre person är helt införstådd i grunderna till förhållandet. Att de sen påstår annat är väl mest för andras attitydproblem angående deras förhållanden. Om det inte var så stigmatiserat skulle nog folk vara ärligare.

Men nu blev det OT.

När det gäller personer man saknar, så vete sjutton. Men jag saknar de "gamla" diskussionerna angående de praktiska problemen och utmaningarna i Thailand. Nu är alla så "rutinerade" och kan allt, så det tjafsas mest om samma saker som i Svedala. Det behövs mer nytt blod som kommer med newbie-frågor och får (sunt) liv i forumet. Så det jag menar är väl att jag saknar nya medlemmar mer än de som valt att lämna.

Dela på andra sajter

Så det jag menar är väl att jag saknar nya medlemmar mer än de som valt att lämna.

Du har nog rätt i detta. Nya medlemmar som även skriver några inlägg/citerar någon etc saknas. De flesta nya som gör sig synliga, brukar ju vara av "här-är-bilder-på-min-resa" typen. Inget fel på bilder, men när det blir 20-30 st i ett inlägg så är det liksom lite för bra.   :)

Dela på andra sajter

Visst har du en poäng, men man är ute på tunn is om man lägger sig i vilka kriterier som är ok att gå plus på i ett förhållande.

I princip alla förhållanden har plussidor (och minus), dvs saker man får ut av förhållandet. Att förbjuda ekonomisk trygghet som en byggsten i ett förhållande känns lite västerländskt kolonialt, då kanske man ska förbjuda känslomässig glädje och trygghet också?

Men jag förstår precis vad du menar, och det kanske är balansen på vad förhållandet baserar sig på som sticker i folks ögon. Och även om många tror att folk är idi*ter (särskilt alla andra), så tror jag de flesta som har ett förhållande med en betydligt yngre person är helt införstådd i grunderna till förhållandet. Att de sen påstår annat är väl mest för andras attitydproblem angående deras förhållanden. Om det inte var så stigmatiserat skulle nog folk vara ärligare.

Men nu blev det OT.

När det gäller personer man saknar, så vete sjutton. Men jag saknar de "gamla" diskussionerna angående de praktiska problemen och utmaningarna i Thailand. Nu är alla så "rutinerade" och kan allt, så det tjafsas mest om samma saker som i Svedala. Det behövs mer nytt blod som kommer med newbie-frågor och får (sunt) liv i forumet. Så det jag menar är väl att jag saknar nya medlemmar mer än de som valt att lämna.

Instämmer.  Samma saker har väl diskuterats om och om igen. Är kanske bra att gamlingarna på forumet inte är lika aktiva, så att nya vågar ställa frågor och få nytt liv i forumet.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och du ska föreställa expert, du vet ju förfan inte ens skillnaden på en shorttime och en helnatt! Sånt är uppgjort innan du får natta lilleman!

Det du inte tycks veta är att det finns gott om gubbar som när di löser ut tjejen har bespetsat sig på en shortime men så låter dom tjejen stanna några dagar och sen är dom fast i fällan när känslorna kommit.

Dom flesta blåsningar i baren handlar om att gubben inte kan skicka iväg tjejen till baren igen trots att han i början enbart varit ute efter ett snabbt nummer.

Thaitjejer har den inverkan på dom flesta gubbar.

Detta i kombination med att gubben längtar efter kärlek och är ensam kan bli förödande om han träffar fel bartjej.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...