Jump to content
IGNORERAD

Bike for Dad


leifen

Recommended Posts

Ja det är ett stort men. Man kan ju hoppas på mer cykelleder i framtiden.

I Thailand, skämtar du? Det ordet betyder förmodligen knäled på Thai!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    14

  • Nemo

    12

  • Enis

    10

  • leifen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så Man skall läsa alla inlägg innan man skriver, det lär bli tröttsamt i vissa trådar. 

Nejdå, det var mitt inlägg strax ovanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand, skämtar du? Det ordet betyder förmodligen knäled på Thai!

Finns cykelleder i Chaiyaphums centrum, alla nya vägar får ett cykel/mc fält dessutom. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns cykelleder i Chaiyaphums centrum, alla nya vägar får ett cykel/mc fält dessutom. 

Det finns sådana här i Chiang Mai, används flitigt till att parkera bilar på........

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg lite på tv om cyklingen igår och fick mig dagens skratt när nyhetsförmedlaren sa att det viktiga var inte att ha en dyr och fin cykel för evenemanget, utan det viktigaste var att man skulle ha hjälm på sig och följa trafikreglerna. Bland annat sa hon att det var viktigt att göra tecken när man svänger vid en korsning och just i det ögonblicket, fick man se när hela klungan med cyklister gjorde en högersväng, inte en enda gjorde något tecken.  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärenga Oscar, med kepsen, gjorde sina c:a 35 km i Rayong igår, hade svårt att sitta när hon kom hem. Var hon har gömt 'cykelmössan' vet jag inte,

hon tog den i alla fall med sig hemmifrån. 3.500 hade föranmält sig men det var visst över 10.000 som kom cyklandes i det gula Rayong.

SfD2015.thumb.jpg.ad152306a9b83560ccca45

 

Ändrades av Oscar
Link to comment
Dela på andra sajter

A Kingdom in Denial

A society which does not dare look straight at itself is a society in denial.

On Dec. 1, the frontpage of International New York Times in Thailand contained a large, blank white space where there was supposed to be a news article critical of Thailand. Two sentences were printed in that space, however.

“The article in this space was removed by our printer in Thailand. The International New York Times and its editorial staff had no role in its removal,” read the note printed in place of the news article.

Lighting struck again on Dec. 4, when a commentary on Thailand’s Crown Property Bureau and its wealth were also redacted and replaced with the same note.

Most Thai TV news hosts were given a Bike for Dad T-shirt in honor of His Majesty the King, and asked – in writing or verbally or both – to wear it whenever they’re on air.

A newscaster from a major, free TV channel told me many would only put in on before being on camera and remove it once the broadcast ended.

 

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1449906727

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följde spektaklet framför TV:n. Lika avkopplande som att slötitta på en golftävling eller Formel 1 lopp, dvs utmärkt underhållning "dagen efter". Prinsessorna gjorde sig dock bättre i cykelbyxor än såväl prinsen som premiärministern. 

prinsenpm.thumb.jpg.559a603456e41a06841f

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som att Leifen cyklade i vanliga shorts, kanske svår att hitta cykelbyxor med plats för en riktig HP? :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följde spektaklet framför TV:n. Lika avkopplande som att slötitta på en golftävling eller Formel 1 lopp, dvs utmärkt underhållning "dagen efter". Prinsessorna gjorde sig dock bättre i cykelbyxor än såväl prinsen som premiärministern. 

prinsenpm.thumb.jpg.559a603456e41a06841f

 

Kanske, men jag tyckte att han (prinsen) såg rätt vältränad ut. Håller han på med workout?   smileys-fitness-787587.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

I Valbo åker vi EPA-traktor och plöjer våra åkrar

menar du nog ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att man kör sånt här, och får många att starta motionera sin kropp. Trevligt att vara med dessutom.

Vi blev bjudna på middag i kväll av människor som vi cyklade med. ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att man kör sånt här, och får många att starta motionera sin kropp. Trevligt att vara med dessutom.

Vi blev bjudna på middag i kväll av människor som vi cyklade med. ;) 

Mycket trevlig tillställning igår i Korat.

Ska skicka upp lite bilder senare ikväll.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En liten rapport från "Bike For Dad" i Korat igår. Jag lägger inga synpunkter på politik i detta inlägg.

Det är ju redan tillräckligt många som mår illa av företeelsen. Hur som helst.......

Frugan och jag hoppade upp på cyklarna i Sung Noen vid 10.30, och trampade in till Korat.

Det är ca. 30 km. Starten för evenemanget var ju satt till kl. 15. Med tanke på thailändsk precision

vad gäller att organisera, så inser man att det blir säkert kväll och mörkt när rundan är avklarad.

Så vid stannade till vid Siri Hotel i Korat. Lagom att äta lunch där. Bokade också ett rum, 610 baht. inkl. frukost

för 2. Hyfsat. Och cyklarna tar ni upp på rummet över natten, så händer inget med dem........

Ska inte bli alltför långrandig i detta inlägg. Efter avklarad lunch så rullade vi bort till startplatsen för

"Bike For Dad", herrejävlar vad mycket folk. Gamla och unga, på alla tänkbara typer av cyklar..........

Har inte hört någon siffra på antal deltagare i Korat, men störst i landet efter Bangkok, förstås......

30000 var föranmälda, men sedan har jag ingen aning om resten, Kanske det dubbla, vad vet jag....

Rundan gick i makligt tempo. För de som känner till Korat. Leifen t.ex. så kan jag säga

att det var en mäktig syn när Mittraphap Road var bilfri, och fullständigt fylld av cyklister så långt

man kunde se. Fantastiskt mycket folk utmed hela vägen. Enligt programmet så var rundan 29 km.

I verkligheten var det 19....

Från Mittraphap road så vek sedan rundan av söderut på väg 304, därefter vänster in på 

Royal Air Force område vid flygplatsen. Var ju kul att få komma in där, Fantastiskt släta och

fina vägar därinne. Tyvärr stängt i vanliga fall.

Här en länk med kartor, för den som är intresserad.

http://www.nakhonratchasima.go.th/bikefordad/

Hela tiden fullt upp med uppvisningar, dans och annat.

Därefter cyklade vi tillbaka till hotel Siri. Fortfarande

alldeles fullt med cyklister på gatorna.

Sedan en Beefburger på George & Dragon, och ett gäng pilsner...

Trevlig dag, 

Bifogar lite bilder, utan vidare kommentarer.

/biker

P1020340.thumb.JPG.7841ce1b67ba76f9f45c1P1020343.thumb.JPG.38b7e7e40f0105e39c25eP1020346.thumb.JPG.e50116db0c020967c12eeP1020350.thumb.JPG.7831f674176bcf3ff6ab5P1020352.thumb.JPG.a2c73d0f3950ae6bfa97cP1020353.thumb.JPG.8435cce18cc70e0a90a1eP1020355.thumb.JPG.7190cf9a5cde796cde8c7P1020365.thumb.JPG.16928a966e2f84b32b5a9P1020369.thumb.JPG.3b110d815a5dbc23d2b25P1020380.thumb.JPG.c96fec0593ca784b28e60P1020384.thumb.JPG.55cb689634c990ab08adb

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som känner till om det blev något evenemang i Stockholm?

 

Bike for Dad

Join us at "Bike for Dad" event on 11 December 2015 at Rålambhovsparken in Stockholm in honor of His Majesty King Bhumibol Adulyadej to celebrate His Majesty’s 88th birthday anniversary on 5 December 2015.

For more information please contact Royal Thai Embassy Tel: 08-588 04 253

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen då någon påpekade att det fanns andningsmasker att tillgå på Anticimex, då han ej begrep att använt dessa...

Men förmodligen behövdes de ej, gifterna har  ju inte gjort någon skada...

 

Mvh. borje222

Självupplevt?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

såg bilder på FB att några snurrat runt i stockholm

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

sålde du några t-shirt då till medverkande ?

naturligtvis, piratkopierade då så att pengarna hamnade i rätt ficka

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

naturligtvis, piratkopierade då så att pengarna hamnade i rätt ficka

 

enis

Så skall en slipsten dras :buba:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

naturligtvis, piratkopierade då så att pengarna hamnade i rätt ficka

 

enis

Spårat ur totalt, eller?

Jag blir också trött på en del saker ibland,

"Ingen kommer undan politiken"

Tycker det är häftigt när folk lyckas lyfta häcken från hängmattan ibland.

Ha det gott

mvh biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Spårat ur totalt, eller?

Jag blir också trött på en del saker ibland,

"Ingen kommer undan politiken"

Tycker det är häftigt när folk lyckas lyfta häcken från hängmattan ibland.

Ha det gott

mvh biker

 

Ja, ungefär som mustachgrejen som nyligen avhandlades i Sverige, inte visste jag att en god skäggväxt ger ett skydd mot prostatacancer.

 

Jävla tramsgrejer som hittas på...

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...