Jump to content
IGNORERAD

Bike for Dad


leifen

Recommended Posts

Spårat ur totalt, eller?

Jag blir också trött på en del saker ibland,

"Ingen kommer undan politiken"

Tycker det är häftigt när folk lyckas lyfta häcken från hängmattan ibland.

Ha det gott

mvh biker

 

skulle jag också tyckt i fall syftet hade varit typ att uppmärksamma och samla in pengar till cancerforskningen eller nått.

 

royalistisk masshysteri ger jag inte mycket för

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    14

  • Nemo

    12

  • Enis

    10

  • leifen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

skulle jag också tyckt i fall syftet hade varit typ att uppmärksamma och samla in pengar till cancerforskningen eller nått.

 

royalistisk masshysteri ger jag inte mycket för

 

Enis

Vi är överens om det.

Vasaloppet och Vättern runt är grejer det.

Jag tycker också mycket är tokigt här, men hur kan vi ändra på det?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är överens om det.

Vasaloppet och Vättern runt är grejer det.

Jag tycker också mycket är tokigt här, men hur kan vi ändra på det?

mvh

biker

 

Genom att inte gå på all jävla masshysteri, utan att istället göra vad som känns rätt för en själv...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att inte gå på all jävla masshysteri, utan att istället göra vad som känns rätt för en själv...

Masshysteri?

Jag har nog fan förmåga att avgöra vad som jag vill medverka till, eller ej.

Vart iväg och handlade en 12-låda Leo

Kändes rätt för mig.

Lådan är tom nu, så kanske bättre att slumra en stund.

Ska cykla en 12-mila runda imorgon.

Känns rätt för mig.

Vad ska du göra själv?

.mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Masshysteri?

Jag har nog fan förmåga att avgöra vad som jag vill medverka till, eller ej.

Vart iväg och handlade en 12-låda Leo

Kändes rätt för mig.

Lådan är tom nu, så kanske bättre att slumra en stund.

Ska cykla en 12-mila runda imorgon.

Känns rätt för mig.

Vad ska du göra själv?

.mvh

biker

 

Ja, tycker du inte att "bike for dad" är masshysteri?

Resten du skriver håller jag med dig om...

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Litta sent nu eftersom gubben  dog 08.....cyklade ändå i middags nåra hundra meter, på väg till sköven å min runda  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tycker du inte att "bike for dad" är masshysteri?

Resten du skriver håller jag med dig om...

 

Masshysteri vet jag inte om det är.Men håller med om att thailändarna fortfarande har någon

märklig inställning till tillvaron. Jag försöker fortfarande förklara för närstående, det är kanske

bra att kolla nyheter från övriga världen.

Tyvärr

Intresset är lågt.

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle jag också tyckt i fall syftet hade varit typ att uppmärksamma och samla in pengar till cancerforskningen eller nått.

 

royalistisk masshysteri ger jag inte mycket för

 

Enis

Och det dravlet har vi jo i Sverige med ,bara att kolla på dom senaste kungliga bröllopen

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

J-vla dravel, jag cyklar 37 km till jobbet, enkel väg varenda dag så länge det inte är snö ute.
 

Japp, Du e ännu i den åldern :*

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du kanske missförstod, menade att dom gillar allt som kan bryta av deras ofta ganska tråkiga vardag.

SANUK har väl alltid varit otroligt viktigt, sedan är det underordnat om det är politiskt röda gula, bara dom har kul.

Skulle tro att 75% skiter i om det är junta eller dina röda vid makten bara dom slipper bråk och har det bra.

Se nu inte det här som något ställningstagande från min sida, vidarebefordrar bara vad jag hör från mina kompisar i olika samhällsskikt.

Mvh

Amja

Hej

Du har helt rätt i att Thailändare sällan eller nästan aldrig missar en chans att ha lite roligt och för normalt stillasittande kontorsabetande stadsbor kan ett sånt här evenemang säkert vara både nyttigt och roligt.

Jag tar inte heller någon kategorisk ställning i denna fråga jag noterar bara att det verka vara ett stadsfenomen som till stor attraherar dom människor i landet som stödde demokratins avskaffande, det är väl i.o.f.s inte så märkligt när det handlar om ett rojalistiskt jippo.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Om folket i byarna skulle ha lämnat dessa i någon större omfattning för detta rojalistiska jippo så hade nog deltagarantalet varit mångdubbelt större, nu samlade jippot ungefär lika många som Suthep och PDRC gjorde under sina aktiviteter och det är väl inte direkt någon slump, antalet gula demokratimotståndare utgör väl ungefär så många procent av befolkningen.

Att landets gula rojalister älskar den onämnbare och ägnar sig åt en högst onormal och osund avgudadyrkan av denne är väl sant, men har man följt denna avgudadyrkan över tid så inser man ju att den har avtagit rejält dom sista 30 åren, nu är det väl mest äldre och hardcore gula som fortfarande ägnar tid åt dessa rojalistiska spektakel.

Vanligt folk och då framförallt yngre byter snabbt kanal på TV eller lämnar rummet när juntaledaren eller den onämnbaras familj tar över programtiden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skrämmande propaganda maskineri.

Man säger hoppa och alla hoppar.

 

Hej

Ja visst är det, men vi har ju haft gott om mänskliga gudar i Historien som Romerska kejsare, Faraoner och andra, märkligt nog finns det alltid folk som dras till mänsklig avgudadyrkan och det har alltid funnits kejsare, faraoner och härskare som har utnyttjat dessa människor för egen vinnings skull.

Människor har uppenbarligen något slags behov av sånt här, bygga pyramider och monument för sina mänskligagudar o.s.v, men IThailand har ju intresset för sånt här minskat dramatiskt dom sista 30 åren.

Själv ser jag alla människor som likvärdiga oavsett titel och härkomst, så för mig är dessa människor som dyrkas som levande gudar bara av kött och blod som vi andra, sen att andra krälar på marken framför dessa o.s.v är något som jag tycker är märkligt och osunt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I Thailand, skämtar du? Det ordet betyder förmodligen knäled på Thai!

Hej

Och vad skulle hindra motorcyklar och bilar att köra på dessa cykelleder om dom nu någonsin blir av, man har ju inte ens pengar att underhålla det befintliga vägnätet på ett bra sätt.

Nej att göra Thailändarna till ett cyklande folk är och förblir nog en utopi, möjligtvis kan kampanjer som den här få statsanställda och andra  kontrorsarbetare I städerna att börja cykla P.g.a sina stillasittande arbeten och hälsoskäl.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag följde spektaklet framför TV:n. Lika avkopplande som att slötitta på en golftävling eller Formel 1 lopp, dvs utmärkt underhållning "dagen efter". Prinsessorna gjorde sig dock bättre i cykelbyxor än såväl prinsen som premiärministern. 

prinsenpm.thumb.jpg.559a603456e41a06841f

 

Hej

En bra sammanfattning av detta rojalistiska spektakel.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja visst är det, men vi har ju haft gott om mänskliga gudar i Historien som Romerska kejsare, Faraoner och andra, märkligt nog finns det alltid folk som dras till mänsklig avgudadyrkan och det har alltid funnits kejsare, faraoner och härskare som har utnyttjat dessa människor för egen vinnings skull.

Människor har uppenbarligen något slags behov av sånt här, bygga pyramider och monument för sina mänskligagudar o.s.v, men IThailand har ju intresset för sånt här minskat dramatiskt dom sista 30 åren.

Själv ser jag alla människor som likvärdiga oavsett titel och härkomst, så för mig är dessa människor som dyrkas som levande gudar bara av kött och blod som vi andra, sen att andra krälar på marken framför dessa o.s.v är något som jag tycker är märkligt och osunt.

Mvh isan lover

Vilken som är din gud och vem du dyrkar är välkänt.

Här är jag bor är cykeln de fattigastes MC och inte en lyx.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortskaffningsmedel i Thailand (också) följer inkomst och förmögenhet, i fallande skala typ, Benz, SUV,stor personbil typ Camry, Pickup av nyare modell, liten personbil. gammal pickup, vrak,nyare automat MC, äldre tvåtaktare, ny sporttramphoj (innehas oftast av de som dessutom tillhör kategori 1-3) ...................................gammal cykel, ofta med punkterade däck.  Som nyttotrafikfordon förekommer inte cykel mer än väldigt sporadiskt! Tyvärr!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortskaffningsmedel i Thailand (också) följer inkomst och förmögenhet, i fallande skala typ, Benz, SUV,stor personbil typ Camry, Pickup av nyare modell, liten personbil. gammal pickup, vrak,nyare automat MC, äldre tvåtaktare, ny sporttramphoj (innehas oftast av de som dessutom tillhör kategori 1-3) ...................................gammal cykel, ofta med punkterade däck.  Som nyttotrafikfordon förekommer inte cykel mer än väldigt sporadiskt! Tyvärr!

Själv tillhör jag skaran som har åvanstående fortskaffningsmedel.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortskaffningsmedel i Thailand (också) följer inkomst och förmögenhet, i fallande skala typ, Benz, SUV,stor personbil typ Camry, Pickup av nyare modell, liten personbil. gammal pickup, vrak,nyare automat MC, äldre tvåtaktare, ny sporttramphoj (innehas oftast av de som dessutom tillhör kategori 1-3) ...................................gammal cykel, ofta med punkterade däck.  Som nyttotrafikfordon förekommer inte cykel mer än väldigt sporadiskt! Tyvärr!

Själv tillhör jag skaran som har åvanstående fortskaffningsmedel.  :)

Ungefär som jag då.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilken som är din gud och vem du dyrkar är välkänt.

Här är jag bor är cykeln de fattigastes MC och inte en lyx.

Hej

Att jag föredrar fria val, demokrati och folkvalda premiärministrar framför militärkupper, juntor och diktatur betyder ju inte att jag ser dom som folket röstar fram som gudar, dom är bara folkets representanter för en mandatperiod och kan lätt ersättas om dom inte sköter sig tillräckligt bra för att bli återvalda.

Vad det gäller racercyklar, cykelhjälm och matchande trikåer i skrikiga färger så är det nog fortfarande att ses som en lyx här uppe, man kan se någon av dessa vid besök i någon närbelägen stad eller i grupp påen landsväg, men dom är knappast representativa för den övriga befolkningen här som mest består av småbönder och daglönare.

Ni får naturligtvis gärna hylla monarkin och deltaga i den rojalistiska hysterin om ni vill, men själv har jag inga som helst tankar på detta, jag är för övrigt inte rojalistiskt engagerad i Sverige heller.

Jag gör som övriga bybor och tar dessa rojalistiska högtider och arrangemang precis som vilken annan vanlig veckodag som helst.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att jag föredrar fria val, demokrati och folkvalda premiärministrar framför militärkupper, juntor och diktatur betyder ju inte att jag ser dom som folket röstar fram som gudar, dom är bara folkets representanter för en mandatperiod och kan lätt ersättas om dom inte sköter sig tillräckligt bra för att bli återvalda.

Vad det gäller racercyklar, cykelhjälm och matchande trikåer i skrikiga färger så är det nog fortfarande att ses som en lyx här uppe, man kan se någon av dessa vid besök i någon närbelägen stad eller i grupp påen landsväg, men dom är knappast representativa för den övriga befolkningen här som mest består av småbönder och daglönare.

Ni får naturligtvis gärna hylla monarkin och deltaga i den rojalistiska hysterin om ni vill, men själv har jag inga som helst tankar på detta, jag är för övrigt inte rojalistiskt engagerad i Sverige heller.

Jag gör som övriga bybor och tar dessa rojalistiska högtider och arrangemang precis som vilken annan vanlig veckodag som helst.

Mvh isan lover

Måste du babbla sönder varenda djävla tråd?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste du babbla sönder varenda djävla tråd?

 

Håller med, vem tror han att han kan övertyga med sitt mässade. Synd att massor trådar spårar ur av hans politiska käbbel.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste du babbla sönder varenda djävla tråd?

 

Håller med, vem tror han att han kan övertyga med sitt mässade. Synd att massor trådar spårar ur av hans politiska käbbel.

 

Vafan, är det två rojalister vi har på tråden?  :rolleyes:  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade själv ingen aning att "Bike for Dad" skulle gå av stapeln i fredags förrän jag klev in i en taxi på Sukhumvit där föraren var en aning härsken för att han just suttit fast i köerna kring avspärrningen vid Central world. Trodde faktiskt att k´loppet skulle körts på torsdagen i och med att det var en helgdag?

Sen angående eventet, tror det kan vara ett bra sätt att uppmärksamma thailändarna på att det finns andra sätt att ta sig runt på utöver motosai och bilar. På kortare sträckor går det oftast fortare att ta sig fram på cykel. Sen har det givetvis tjänats en del pengar hos t-shirtförsäljare och cykelhandlare nu de senaste dagarna men det är ju bra att man kan ha ett event i Thailand där man inte måste betala deltagarna för att delta...

Det verkar också som om det varit en deltagar mässig succé, utom då i några enstaka byar då.

Själv cyklade jag runt i Bangkok redan 2007 med en svensk kille som arrangerar rundturer i Bangkok med hjälp av cykel, ett riktigt trevligt sätt att upptäcka denna stad och man har med sig egna "flaggvakter" när man passerar stora gator

IMG_8830.thumb.JPG.1b3bc106f9f5d5d5cd61b

Nuförtiden cyklar jag inte i Bangkok-fotvandrar och åker Taxi. Hemma kör jag bil och ibland en sådan här motoriserad cykel...

IMG_2037.thumb.JPG.330b9bdec085961e910e5

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Måste du babbla sönder varenda djävla tråd?

 

Hej

Du inser förmodligen inte ens att " Bike for dad " är ett rojalistiskt jippo organiserat av samma krafter som låg bakom kuppen?

För övrigt tycker jag att det är hövligt att svara på frågor och att klargöra sin ståndpunkt i olika frågor.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...