Jump to content
IGNORERAD

Kampanj Business klass


kenneth073

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen
8 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Varför skulle man inte veta meriterna?

Menar du falska papper?

 

/ SatanG  

 

Om kocken var kock eller inte har egentligen inte i sammanhanget att göra, det var ett försök att påvisa hur soengsang i allra högsta grad är inblandad i det som han spyr galla över när det sker i ett norskt flygbolag. Nu är det Norwegiens sätt att tackla den internationella konkurrensen, som det så fin heter när det är på sjön men efter som det sker uppe i luften tydligen är att anses som slavförhållanden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    15

  • Sam sip sam

    15

  • Mankan

    8

  • Wwax

    8

Mest aktiva i denna tråd

 

Varför har ni inte europeiska matroser ombord för? Kan inte förstå hur du kan sitta och spy galla över Norwegians sätt att tackla internationell konkurrens när du inte har några som helst problem med att samma förfarande försiggår på det fartyg där du själv är befälhavare och försvarar det som internationell konkurrens....

Norwegian.

Jo därför att de försöker framstå som ett serlöst bolag.

Vet inte om du, men det tror jag du vet, att de är och har varit i massor med konflikter med facken pga deras sätt att behandla personalen i deras ickenorska bemanningsbolag?

Hur många konflikter har de inte med passagerare som vill ha ersättning för div förseningar osv.

Det med internationell konkurens är inget jag kan göra något åt i min branch, finns knappast några skandinaver eller västeuropeer som accepterar de lönenivåer som nämns tidigare.

Tyvärr inget jag kan påverka, bara att gilla läget o överleva själv.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Norwegian.

Jo därför att de försöker framstå som ett serlöst bolag.

Vet inte om du, men det tror jag du vet, att de är och har varit i massor med konflikter med facken pga deras sätt att behandla personalen i deras ickenorska bemanningsbolag?

Hur mpnga konflikter har de inte med passagerare som vill ha ersättning för div förseningar osv.

Det med internationell konkerans är inget jag kan göra något åt i min branch, finns knappast några skandinaver eller västeurpeer som accepterar de lönenivåer som nämns tidigare.

Tyvärr inget jag kan påverka, bara att gilla löget o överleva själv.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Så i din bransch är det bara att acceptera läget men när det sker i flygbranschen så skriker du om slavförhållanden. Norwegian har ju ett antal baser runt om i Europa där det gäller olika löneavtal om det är en spansk, engelsk, svensk eller norsk besättning. Tror du att besättningarna i de olika skandinaviska länderna har samma lön och avtal i tex SAS?  Longhaul har man valt att göra på ett liknande sätt som det fungerar på sjön genom att rekrytera från länder med lägre lönenivå och om du tycker det är så förfärligt så tycker jag du kan börja med att ställa din egna arbetsgivare mot väggen innan du fortsätter med ditt lilla enmanskrig mot Norwegian som värsta haveristen! :) 

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Så i din bransch är det bara att acceptera läget men när det sker i flygbranschen så skriker du om slavförhållanden. Norwegian har ju ett antal baser runt om i Europa där det gäller olika löneavtal om det är en spansk, engelsk, svensk eller norsk besättning. Tror du att besättningarna i de olika skandinaviska länderna har samma lön och avtal i tex SAS?  Longhaul har man valt att göra på ett liknande sätt som det fungerar på sjön genom att rekrytera från länder med lägre lönenivå och om du tycker det är så förfärligt så tycker jag du kan börja med att ställa din egna arbetsgivare mot väggen innan du fortsätter med ditt lilla enmanskrig mot Norwegian som värsta haveristen! [emoji4] 

Ska jag vara ärlig så har jag ingen större aning om hur allt fungerar i Norwegian, mer än det man läser i media om strejker o bemanningsbolag med dåliga villkor.

Av princip så tramsar jag ang Norwegian, då jag helt enkelt inte gillar dem(och att det är hysteriskt roligt att trimma de som tar det på allvar)

Vad det gäller det andra så är jag helt nöjd med tanke på situvationen i branchen, och även mina medarbetare är nöjda( men filipinerna är bekymrade över att vi inte har maiden och gardener hemma, för det har dem), så varför skulle jag "ställa arbetsgivaren mot väggen" ?

Jag är glad så länge jag har ett jobb jag överlever skapligt på.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att komma tillbaka till topic, var det någon kamanj nu?

Qatar?

Kan man vara borta längre än 1 månad.

Har nämligen ett fast hemresedatum för en gångs skull, kul att prova nått annat än thai, vilket jag annars tar pga förmånliga o smidiga ombokningsregler.

Vill verkligen pröva 380:s ovanvåning.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev Soengsang:

Ska jag vara ärlig så har jag ingen större aning om hur allt fungerar i Norwegian, mer än det man läser i media om strejker o bemanningsbolag med dåliga villkor.

Av princip så tramsar jag ang Norwegian, då jag helt enkelt inte gillar dem(och att det är hysteriskt roligt att trimma de som tar det på allvar)

Vad det gäller det andra så är jag helt nöjd med tanke på situvationen i branchen, och även mina medarbetare är nöjda( men filipinerna är bekymrade över att vi inte har maiden och gardener hemma, för det har dem), så varför skulle jag "ställa arbetsgivaren mot väggen" ?

Jag är glad så länge jag har ett jobb jag överlever skapligt på.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Är ganska övertygad om att thaibesättningarna som jobbar under så "förfärliga förhållanden" också är rätt nöjda med sin situation.  Här kan du läsa om vad som gäller bland några av de bolag som huserar i Sverige. Icke att förglömma så är ett jobb som kabinanställd ett okvalificerat yrke och kräver alltså inte någon som yrkesutbildning eller liknande. 

 

http://www.kollega.se/allt-samre-villkor-anstallda-inom-flyget

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-05-27 at 15:51, skrev Soengsang:

För att komma tillbaka till topic, var det någon kamanj nu?

Qatar?

Kan man vara borta längre än 1 månad.

Har nämligen ett fast hemresedatum för en gångs skull, kul att prova nått annat än thai, vilket jag annars tar pga förmånliga o smidiga ombokningsregler.

Vill verkligen pröva 380:s ovanvåning.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Ja det är kampanj nu. Får vara borta max 2mån. Bokning och betalning innan 31/5 är det som gäller

 

http://www.qatarairways.com/se/en/offers/campaign.page

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja det är kampanj nu. Får vara borta max 2mån. Bokning och betalning innan 31/5 är det som gäller

 

http://www.qatarairways.com/se/en/offers/campaign.page

Jo såg det sen, 2 mån är tyvärr för kort.....

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Någon som har koll om det finns några trevliga erbjudanden i Augusti?

Turkarna hade från 12 när jag kikade för nån vecka sen

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev L64:

Turkarna hade från 12 när jag kikade för nån vecka sen

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

Toppen tack, har aldrig velat flyga med dom men nu har dom dessutom grymma avgång/ankomstider. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man tur kan man också hitta bra priser med Finnarna i biz.

Men tyvärr ryker ofta de bra priserna rätt fort, jag har sökt mycket men inte fått ihop datum som passar mig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Bra pris

 

Hyfsad resa till Bangkok.

 

Men fy f-n för hemresan.

Dagflyg Glöm detta.

Hade samma tankar förut, tills jag provade på dagflyg som jag numera har ändrat uppfattning om.

 

Bästa med dagflyget är man kommer ifrån detta med ”jetlag” mycket fortare.

Man kommer hem på em eller kvällen, lagom trött för att sova och vakna nästa morgon, pigg och i normala gängor samt i rätt dygnsrytm.  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
7 minuter sedan, skrev leifen:

Hade samma tankar förut, tills jag provade på dagflyg som jag numera har ändrat uppfattning om.

 

Bästa med dagflyget är man kommer ifrån detta med ”jetlag” mycket fortare.

Man kommer hem på em eller kvällen, lagom trött för att sova och vakna nästa morgon, pigg och i normala gängor samt i rätt dygnsrytm.  

Japp håller med åker thais dagflyg hem perfekt landa 1800 1930 hemma i lyan ingen trafik perfekt för mig 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Japp håller med åker thais dagflyg hem perfekt landa 1800 1930 hemma i lyan ingen trafik perfekt för mig 

 

Jo, tjena, för en stekare som alltid åker Biz spelar väl inte tiden nån roll. Stolle.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev leifen:

Hade samma tankar förut, tills jag provade på dagflyg som jag numera har ändrat uppfattning om.

 

Bästa med dagflyget är man kommer ifrån detta med ”jetlag” mycket fortare.

Man kommer hem på em eller kvällen, lagom trött för att sova och vakna nästa morgon, pigg och i normala gängor samt i rätt dygnsrytm.  

 

Finn landar på Kastrup 18,35

Tåg mot Helsingör 19,44

Är i Helsingborg 21,50

Taxi hem 15 minuter.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
11 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Finn landar på Kastrup 18,35

Tåg mot Helsingör 19,44

Är i Helsingborg 21,50

Taxi hem 15 minuter.

Tar du taxi hem hela vägen(det blir säkert pengar över till det då detta var mycket billigare) så är du hemma 20.00 :-)

ps. väljer du finnarna så får du råd med taxi :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
5 timmar sedan, skrev leifen:

hittade ett bra pris här tack

 

 

Stockholm - Helsingfors
må 16.01.2017
AY642 I
14:10 - 16:10 
Business resklass 

Helsingfors - Bangkok
må 16.01.2017
AY095 I
18:35 - 09:15 (ti) 
Business resklass  

RETUR
Bangkok - Helsingfors
to 23.02.2017
AY096 I
10:55 - 17:05 
Business resklass 

Helsingfors - Stockholm
to 23.02.2017
AY987 Y
19:15 - 19:30 
Economy resklass

 

PRIS
13505,00 SEK 
 
STOCKHOLM - Bangkok
Måndag 16 Januari 2017
  AY642 ARN
14:10 
  HEL
16:10 
   
  AY095 HEL
18:35 
  BKK
09:15 
(ti)
   
  Restid totalt: 13t 05min
Bangkok - STOCKHOLM
Torsdag 23 Februari 2017
  AY096 BKK
10:55 
  HEL
17:05 
   
  AY987 HEL
19:15 
  BMA
19:30 
  Trafikeras av Norra
  Restid totalt: 14t 35min

 

 

LOGGA IN PÅ DITT FINNAIR PLUS-KONTO OCH ANVÄND POÄNG

När du loggar in läggs dina passageraruppgifter automatiskt till i bokningen.

Du kan också använda dina Finnair Plus-poäng till att betala för flygresor. Välj kombination av pengar och poäng med hjälp av skjutreglaget.

 Inloggning
 

PRIS

  Pris Skatter och avgifter Help Per person Antal Totalt
Vuxen
9100,00 4405,00 13505,00 x1 13505,00 SEK
TOTAL PRIS
13505,00 SE
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Tar du taxi hem hela vägen(det blir säkert pengar över till det då detta var mycket billigare) så är du hemma 20.00 :-)

ps. väljer du finnarna så får du råd med taxi :-)

 

5 5 5 5

 

Det blir mycket dyrt.

 

JoJo-kort mindre är 155 sek via Helsingör

Går var 20 minut

Via bro 195sek

En gång i timman pluss längre tid.

ID koll i Hyllie.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
1 minut sedan, skrev pigge01:

 

5 5 5 5

 

Det blir mycket dyrt.

 

JoJo mindre är 155 sek via Helsingör

Går var 20 minut

Via bro 195sek

En gång i timman pluss längre tid.

ID koll i Hyllie.

ID koll o allt? men räcker det inte att du sticker upp passet? för du är väl inte efterlyst!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Cavemannen:

ID koll o allt? men räcker det inte att du sticker upp passet? för du är väl inte efterlyst!

 

Tågen blir minst 20 minuter sena från Malmö C.

Regleringstid du åker 20 minuter tidigare från Kastrup.

Annars missar man tåget mot Helsingborg. 

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...