Jump to content
IGNORERAD

Kampanj Business klass


kenneth073

Recommended Posts

Kenneth4618

Norwegian har två olika anställningsformer

De som är anställda av Norwegian och så de som flyger för ett bemanningsföretag och flyger oftast på USA och Thailand  (sk longhaul)

 

De som jobbar för Norwegian har ingen skitlön

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Norwegian

 

Kanske någon som vill söka till bemanningsföretaget ?

http://www.rishworthaviation.com/Opportunity/3668/b787-first-officer-norwegian-type-rated-and-non-type-rated.aspx

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    15

  • Sam sip sam

    15

  • Mankan

    8

  • Wwax

    8

Mest aktiva i denna tråd

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

De har garanterat inte Norsk nivå och socialt skydd. De är nog nöjda med deras avtal.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Nä, det vore märkligt om man hade det när man är anställd i Thailand.

Men trodde du hade info liknande hur Qatar behandlar sin personal. :)

 

edit: Norwegian har rätt nice förmåner också för släkt/vän som vill ut och resa.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det vore märkligt om man hade det när man är anställd i Thailand.

Men trodde du hade info liknande hur Qatar behandlar sin personal. [emoji4]

 

edit: Norwegian har rätt nice förmåner också för släkt/vän som vill ut och resa.

Qatar har med all säkerhet sin personal anställda på de villkor som gäller för det land planet är registrerat i, Kuwait.

Men norwegian vill framstå som norske hygglige gutter, men planen registrerade i länder där de kan anställa personal på usla vilkor, jämfört med Skandinaviska.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev frason:

Nä, det vore märkligt om man hade det när man är anställd i Thailand.

Men trodde du hade info liknande hur Qatar behandlar sin personal. :)

 

edit: Norwegian har rätt nice förmåner också för släkt/vän som vill ut och resa.

Lite om Qatar

http://www.travelnews.se/flyg/kandal-att-qatar-far-ga-med-i-oneworld/

http://www.expressen.se/geo/brollopsforbud-och-gravidbestraffning-nu-backar-qatar-airways/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Ungigär som Norwegian, men de gömmer sig under fasaden.

Det mesta transporteras idag av dessa "slavliknande" förhållanden.

Lastbilsbranchen, sjöfart etc är ruttna brancher.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Precis. Och ska man leva efter moraliska aspekter och ha ett rent samvete mot att ingen kommit till skada på produkt man köpt så får man nog flytta ut i skogen och vara helt självförsörjande.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

 får man nog flytta ut i skogen och vara helt självförsörjande.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

Min dröm........:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar har med all säkerhet sin personal anställda på de villkor som gäller för det land planet är registrerat i, Kuwait.

Men norwegian vill framstå som norske hygglige gutter, men planen registrerade i länder där de kan anställa personal på usla vilkor, jämfört med Skandinaviska.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Nu är förvisso åtta av tio Norwegians dreamliners registrerade i Norge. Så på långdistans verkar man inte ha kunnat flaggat ut helt.

En bunt av 737 är tillika med två dreamliners registrerade på Irland.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var kommer bemanningsbolagen ifrån?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
50 minuter sedan, skrev Soengsang:

Qatar har med all säkerhet sin personal anställda på de villkor som gäller för det land planet är registrerat i, Kuwait.

Men norwegian vill framstå som norske hygglige gutter, men planen registrerade i länder där de kan anställa personal på usla vilkor, jämfört med Skandinaviska.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Hur fungerar det med dina filippinska kockar du sparkar till höger och vänster, går dom svensk avtalsenlig lön? 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hur fungerar det med dina filippinska kockar du sparkar till höger och vänster, går dom svensk avtalsenlig lön? 

Nej givetvis inte pga att det inte är en svensk arbetsplats.

Däremot på avtalsenlig tysk ITF-lön, som är godkänd av berörda myndigheter.

Något mer du funderar över.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk kabinpersonal och piloter söker sig till utländska bolag och bemanningsföretag, där löner och villkor är bättre.

NOK Air fick ställa in massor av flighter i vinter pga. pilotbrist och akut börja hyra från bemanningsföretag.

 

Men de utländska bolagen har också högre krav på språkfärdighet i engelska på kabinpersonalen och många platsar inte utan får kämpa vidare i TG960/961 ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev Soengsang:

Nej givetvis inte pga att det inte är en svensk arbetsplats.

Däremot på avtalsenlig tysk ITF-lön, som är godkänd av berörda myndigheter.

Något mer du funderar över.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Har ju sett att du åker omkring i svenska vatten så då borde väl svensk lön gälla. Om lönen är europeisk standard så varför måste ni anställa folk från andra sidan jordklotet som ni inte ens vet några meriter på?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har ju sett att du åker omkring i svenska vatten så då borde väl svensk lön gälla. Om lönen är europeisk standard så varför måste ni anställa folk från andra sidan jordklotet som ni inte ens vet några meriter på?

Nja vore ju coolt om det var så, men lte krångligt att ändra lön på var man befinner sig.

Men nu är det inget svenskt bolag som äger min farkost och inte är farkosten registrerad i Sverige heller och det går liksom inte o ändra lön beroende på var man befinner sig, då man far mellan olika länder.

Och svenska farvatten är nog typ mest 50% av tiden.

Om nu denna sak ligger dig varmt om hjärtat borde du bekymra dig om filipiner som är anställda i svenska företag, men får knappt hälften av vad svenskar får på samma ställe.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

Nja vore ju coolt om det var så, men lte krångligt att ändra lön på var man befinner sig.

 

Men nu är det inget svenskt bolag som äger min farkost och inte är farkosten registrerad i Sverige heller och det går liksom inte o ändra lön beroende på var man befinner sig, då man far mellan olika länder.

 

Och svenska farvatten är nog typ mest 50% av tiden.

 

Om nu denna sak ligger dig varmt om hjärtat borde du bekymra dig om filipiner som är anställda i svenska företag, men får knappt hälften av vad svenskar får på samma ställe.

 

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Med andra ord vore det lika krångligt om Thaibesättningar på Norwegian hade norsk lön. Återigen, om nu lönen håller europeisk standard, varför måste ni rekrytera från andra sidan jordklotet med grisen i säcken som resultat? Måste ju finnas en hel drös med välutbildade kockar i Europa som gladeligen skulle bekosta diverse utbildningar för att gå på sjön och tjäna lite flis, men någonting säger mig att dessa är för dyra i förhållande till sina filippinska kollegor...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Med andra ord vore det lika krångligt om Thaibesättningar på Norwegian hade norsk lön. Återigen, om nu lönen håller europeisk standard, varför måste ni rekrytera från andra sidan jordklotet med grisen i säcken som resultat? Måste ju finnas en hel drös med välutbildade kockar i Europa som gladeligen skulle bekosta diverse utbildningar för att gå på sjön och tjäna lite flis, men någonting säger mig att dessa är för dyra i förhållande till sina filippinska kollegor...

Internationell konkurens du vet, samma som inom flyg, åkeri och de flesta brancher idag. $$$$$$

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev Soengsang:

Internationell konkurens du vet, samma som inom flyg, åkeri och de flesta brancher idag. $$$$$$

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Kul att du själv är ett kugghjul som gör det osäkert för dessa "slavarbetare" från fattiga länder samtidigt som du hyser sådana väldiga betänkligheter om hur Norwegian sköter den internationella konkurrensen :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kul att du själv är ett kugghjul som gör det osäkert för dessa "slavarbetare" från fattiga länder samtidigt som du hyser sådana väldiga betänkligheter om hur Norwegian sköter den internationella konkurrensen :rolleyes: 

På vilket sätt är jag ett kugghjul tänkte du?

Jag jobbar i en för svenskar död branch, gör allt för att överleva på det enda jag kan.....förlåt för det isof.

Tro mig, hade gärna jobbat i sverige med den trygghet o sociala standard som råder där, men det är over and out i sverige för min bransch.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev Soengsang:

På vilket sätt är jag ett kugghjul tänkte du?

Jag jobbar i en för svenskar död branch, gör allt för att överleva på det enda jag kan.....förlåt för det isof.

Tro mig, hade gärna jobbat i sverige med den trygghet o sociala standard som råder där, men det är over and out i sverige för min bransch.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Sett till så att en stackars underbetald kock från andra sidan jordklotet fick sparken. Tänk om aftonbladet skulle skriva om hur Norwegian sparkade en thailändsk besättningsmedlem som inte visade sig hålla måttet, kan ju bara tänka mig hur du skulle mala på då om hur hemska Norwegian är....

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev knasen:

 

Sett till så att en stackars underbetald kock från andra sidan jordklotet fick sparken. Tänk om aftonbladet skulle skriva om hur Norwegian sparkade en thailändsk besättningsmedlem som inte visade sig hålla måttet, kan ju bara tänka mig hur du skulle mala på då om hur hemska Norwegian är....

Nu får vi nog ringa Janne Josefsson ändå! :dribble: 

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev knasen:

 

Kul att du själv är ett kugghjul som gör det osäkert för dessa "slavarbetare" från fattiga länder samtidigt som du hyser sådana väldiga betänkligheter om hur Norwegian sköter den internationella konkurrensen :rolleyes: 

 

Jag jobbar enbart med andra nationaliteter och slavarbetare är nog synd att kalla dom. Skulle tippa på att minst hälften av flapparna jag möter har en eller flera maids hemma. Även vanligt bland de lägst rankade (mässman). Vad ska man då kalla dessa maids? En live-in maid ligger enligt dem själva på ca 100 usd/månad.

 

Nu kan jag kanske ha missat nåt men mellan tummen och armbågen ligger slavlönen på en filippinsk juniorstyrman runt 3000-4000 USD/månad, seniorbefälen mycket högre. Detta är min erfarenhet från tankflottan, finns säkert andra med.

Kock runt 2000 + en jävla massa övertid.

Pumpman/bosun runt 2000, mer med övertid.

Matroser 1600-1800 inkl övertid. 

När de är hemma så får de endast något litet bidrag, typ 10% av lönen vilket gör att de vill vara ute och jobba så mycket det går. Många som vill förlänga sina 6-månaderskontrakt. 

 

När jag senast var på en svenskflaggad båt 2010 (Broström) drog matroserna in en bra bit över 2000 usd/mån inkl. övertid, samt fick pensionspengar inbetalda och fackavgiften betald. Tyvärr får många av dom dra ett tungt lass hemma med många familjemedlemmar som ska ha del av den rikes kaka. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Sett till så att en stackars underbetald kock från andra sidan jordklotet fick sparken. Tänk om aftonbladet skulle skriva om hur Norwegian sparkade en thailändsk besättningsmedlem som inte visade sig hålla måttet, kan ju bara tänka mig hur du skulle mala på då om hur hemska Norwegian är....

Hm.

Om man tar ett viktigt jobb på falska grunder, har man då gjort sig förtjänt av det menar du?

Men för att stilla dina bekymmer så kan jag medela dig att jag ordnade så han fick vara kvar som lättmatros(hans tidigare befattning), iaf så länge vädret tillåter underhåll utomhus.

Nöjd nu?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev knasen:

 

Har ju sett att du åker omkring i svenska vatten så då borde väl svensk lön gälla. Om lönen är europeisk standard så varför måste ni anställa folk från andra sidan jordklotet som ni inte ens vet några meriter på?

 

Varför skulle man inte veta meriterna?

Menar du falska papper?

 

/ SatanG  

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
6 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag jobbar enbart med andra nationaliteter och slavarbetare är nog synd att kalla dom. Skulle tippa på att minst hälften av flapparna jag möter har en eller flera maids hemma. Även vanligt bland de lägst rankade (mässman). Vad ska man då kalla dessa maids? En live-in maid ligger enligt dem själva på ca 100 usd/månad.

 

Nu kan jag kanske ha missat nåt men mellan tummen och armbågen ligger slavlönen på en filippinsk juniorstyrman runt 3000-4000 USD/månad, seniorbefälen mycket högre. Detta är min erfarenhet från tankflottan, finns säkert andra med.

Kock runt 2000 + en jävla massa övertid.

Pumpman/bosun runt 2000, mer med övertid.

Matroser 1600-1800 inkl övertid. 

När de är hemma så får de endast något litet bidrag, typ 10% av lönen vilket gör att de vill vara ute och jobba så mycket det går. Många som vill förlänga sina 6-månaderskontrakt. 

 

När jag senast var på en svenskflaggad båt 2010 (Broström) drog matroserna in en bra bit över 2000 usd/mån inkl. övertid, samt fick pensionspengar inbetalda och fackavgiften betald. Tyvärr får många av dom dra ett tungt lass hemma med många familjemedlemmar som ska ha del av den rikes kaka. 

 

/ SatanG

 

 Nu är det soengsangs bryderier om Norwegians omänskliga slavförhållande för dessa stackars thaibesättningar som tjänar bättre än vad det gör på thailändska bolag som ligger till grund för varför jag drar upp dessa filippinos på sjön. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev knasen:

 

 Nu är det soengsangs bryderier om Norwegians omänskliga slavförhållande för dessa stackars thaibesättningar som tjänar bättre än vad det gör på thailändska bolag som ligger till grund för varför jag drar upp dessa filippinos på sjön. 

 

Jo jag förstod att det kanske var så men tog ändå tillfället i akt för att informera lite :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hm.

Om man tar ett viktigt jobb på falska grunder, har man då gjort sig förtjänt av det menar du?

Men för att stilla dina bekymmer så kan jag medela dig att jag ordnade så han fick vara kvar som lättmatros(hans tidigare befattning), iaf så länge vädret tillåter underhåll utomhus.

Nöjd nu?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Varför har ni inte europeiska matroser ombord för? Kan inte förstå hur du kan sitta och spy galla över Norwegians sätt att tackla internationell konkurrens när du inte har några som helst problem med att samma förfarande försiggår på det fartyg där du själv är befälhavare och försvarar det som internationell konkurrens....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...