Jump to content
IGNORERAD

Har en fråga


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Vet inte om jag ska lägga mig i den här tråden . Men varför gifta sig och ta gumman till Sverige? Om du nu har dålig ekonomi flytta hit till Thailand ha ett bättre liv. Lev med gumman ett år eller två och se om det håller. Lägg korten på bordet och säg som det är. Sedan kan du gifta dig om det känns bra, men varför krångla till det hela? Var tillsammans var lyckliga, ha det bra. Det blir inte bättre att vara gift.

//G

vill att hon ska få ett arbete hennes dröm är lite mark och nån stuga i Udon 

Så därför vill jag giffta mig med hene  få in henne pä skola (svennska) mm

 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    86

  • Soengsang

    15

  • Sam sip sam

    12

  • stefan5300

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

vill att hon ska få ett arbete hennes dröm är lite mark och nån stuga i Udon 

Så därför vill jag giffta mig med hene  få in henne pä skola (svennska) mm

 

Skall du försörja henne då när hon går i skola och sen arbetar och sparar pengar

för att köpa hus och mark i Udon ?

Måste ni vara gifta för det `? och tur att du har en så hög pension att du kan uppfylla

hennes dröm.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstått det rätt är du Clirre runt 65 bast i dag.

Om du gifter dig med darlingen och ansöker om UT så finns det några problem.

För det första är handläggningstiden i dag cirka 2 år. Det går inte fortare för att man är gift.

Försörjningskraven vid anhöriginvandring skall skärpas. Det är dock oklart ännu vad det kommer att innebära. Men det är inte otroligt att du faktiskt måste ha tillräckligt stor inkomst för att ni inte skall behöva försörjningsstöd om hon får UT.

Om hon nu får UT efter cirka två år så kommer hon inte att få börja på SFI direkt. Kön dit är nämligen jättelång och bristen på lärare till SFI är skriande. Sannolikt kan hon räkna med ytterligare minst sex månader innan hon får börja på SFI.

Beroende på hennes ålder och läshuvud så tar det säkert minst ett år av SFI-studier. Troligen två innan hon behärskar språket någorlunda och är redo för arbetsmarknaden.

Så gott som samtliga arbetsgivare i dag som anställer invandrare anställer dom som dom får någon form av anställningsstöd för att anställa.

Arbetsförmedlingen kan betala upp till 80% av lönen som det är i dag.

Emellertid så håller våra välfärdssystem på att urholkas i en väldigt snabb takt och det är högst troligt att hon inte kommer att tillhöra den gruppen som prioriteras när det gäller satsningar för att få nyanlända i arbete. Om du inte har väldigt goda kontakter så kanske hon inte alls får jobb så som du har tänkt dig.

Även om hon skulle få jobb efter några år så börjar du då närma dig 70 år. Då skall hon alltså spara ihop till ett litet hus i Udon som sedan kanske i bästa fall blir verklighet när du är 75 år.

Jag tycker att det låter som en riktigt dålig och desperat plan och det måste ju vara enklare för henne att få hjälp av sin familj eftersom dom som du skriver är rika.

Kasta inte bort resten av ditt liv på en orealistisk plan. Före er i kön hos MIG står ungefär 250 000 personer som sökt asyl förra året och i år.

Hur lång tid har du att vänta?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har gjort det svaret jag fick var maipenra

Tror gumman är nöjd så länge du har din pension och är kreditvärdig plus att du ju har huset i Thailand.

Även om din svenska pension kanske inte är så fet så slår du ju dom flesta vanliga thaiare med hästlängder så vilken thaibrutta tackar nej till dina stålar:))

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra svar det är ju in0 get bestämmt utan jag har ju lite tannkar  så nu har  jag omvärderat  en del ideer .Det blir nog turistvisum till sommaren sen får jag växla mellan lännderna ja det får frammtiden utvisa 

 

 

 

 

Vet inte om jag ska lägga mig i den här tråden . Men varför gifta sig och ta gumman till Sverige? Om du nu har dålig ekonomi flytta hit till Thailand ha ett bättre liv. Lev med gumman ett år eller två och se om det håller. Lägg korten på bordet och säg som det är. Sedan kan du gifta dig om det känns bra, men varför krångla till det hela? Var tillsammans var lyckliga, ha det bra. Det blir inte bättre att vara gift.

//G

vill att hon ska få ett arbete hennes dröm är lite mark och nån stuga i Udon 

Så därför vill jag giffta mig med hene  få in henne pä skola (svennska) mm

 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Om jag förstått det rätt är du Clirre runt 65 bast i dag.

Om du gifter dig med darlingen och ansöker om UT så finns det några problem.

För det första är handläggningstiden i dag cirka 2 år. Det går inte fortare för att man är gift.

Försörjningskraven vid anhöriginvandring skall skärpas. Det är dock oklart ännu vad det kommer att innebära. Men det är inte otroligt att du faktiskt måste ha tillräckligt stor inkomst för att ni inte skall behöva försörjningsstöd om hon får UT.

Om hon nu får UT efter cirka två år så kommer hon inte att få börja på SFI direkt. Kön dit är nämligen jättelång och bristen på lärare till SFI är skriande. Sannolikt kan hon räkna med ytterligare minst sex månader innan hon får börja på SFI.

Beroende på hennes ålder och läshuvud så tar det säkert minst ett år av SFI-studier. Troligen två innan hon behärskar språket någorlunda och är redo för arbetsmarknaden.

Så gott som samtliga arbetsgivare i dag som anställer invandrare anställer dom som dom får någon form av anställningsstöd för att anställa.

Arbetsförmedlingen kan betala upp till 80% av lönen som det är i dag.

Emellertid så håller våra välfärdssystem på att urholkas i en väldigt snabb takt och det är högst troligt att hon inte kommer att tillhöra den gruppen som prioriteras när det gäller satsningar för att få nyanlända i arbete. Om du inte har väldigt goda kontakter så kanske hon inte alls får jobb så som du har tänkt dig.

Även om hon skulle få jobb efter några år så börjar du då närma dig 70 år. Då skall hon alltså spara ihop till ett litet hus i Udon som sedan kanske i bästa fall blir verklighet när du är 75 år.

Jag tycker att det låter som en riktigt dålig och desperat plan och det måste ju vara enklare för henne att få hjälp av sin familj eftersom dom som du skriver är rika.

Kasta inte bort resten av ditt liv på en orealistisk plan. Före er i kön hos MIG står ungefär 250 000 personer som sökt asyl förra året och i år.

Hur lång tid har du att vänta?

förut bodde jag i Älvängen Ale komun och där var ju ingen kö till sfi

Nu bor jag i Angered  med 99 procent invandrare   så det är väll en jävvla kö till sfi där

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du har väl kollat att hon är byxmyndig?

Jag kan nämna att för frugan tog det längst tid att få UT när vi hade varit gifta i över två år, då tog det drygt 7 månader, och hon hade bott i Sverige nästan 2 år innan vi gift oss. Vi hade då gift oss i Sverige. Nu har vi varit gifta nästan 25 år. Måste kolla när vi har silverbröllop nästa år. Vet att det var någon gång på våren, i varje fall.

Finns absolut ingen garanti för att det går fortare/lättare om man är gift. Dessutom nu i dessa tider prioriteras väl de asylsökande så att det finns väl knappast någon tid över för att behandla UT ansökningar från thailändskor.

bra svar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

förut bodde jag i Älvängen Ale komun och där var ju ingen kö till sfi

Nu bor jag i Angered  med 99 procent invandrare   så det är väll en jävvla kö till sfi där

Tror nog du missat vad som hänt som senaste månaderna här i Sverige.

Hela systemet håller på att kollapsar av flyktingtrycket och regeringen vill kunna stänga Öresundsbron för trafik helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tror gumman är nöjd så länge du har din pension och är kreditvärdig plus att du ju har huset i Thailand.

Även om din svenska pension kanske inte är så fet så slår du ju dom flesta vanliga thaiare med hästlängder så vilken thaibrutta tackar nej till dina stålar:))

BTT

sant lika bra å spela fattig så  det inte blir drömmar hos darlingen :smile:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

sant lika bra å spela fattig så  det inte blir drömmar hos darlingen :smile:

Man ska göra klart tidigt vem som är herre på täppan och särskilt om man träffat darlingen i baren annars ruinerar dom en.

Inte springa och köpa en massa guld o annat krimskrams.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

sant lika bra å spela fattig så  det inte blir drömmar hos darlingen :smile:

Genom att du inte träffat henne än så svarar hon det du vill höra,,,,,att hon inte är ute efter pengar ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tror nog du missat vad som hänt som senaste månaderna här i Sverige.

Hela systemet håller på att kollapsar av flyktingtrycket och regeringen vill kunna stänga Öresundsbron för trafik helt.

Är uppdaterad om den jävla regeringens öppna armar huga huga stackars våra barn kommer inte finnas pengar till deras pensioner så jävligt den fjolln llfven har  ställt till med 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är uppdaterad om den jävla regeringens öppna armar huga huga stackars våra barn kommer inte finnas pengar till deras pensioner så jävligt den fjolln llfven har  ställt till med 

Hade det handlat om 10.000 thailändskor i månaden hade jag inte klagat men en massa jävla gubbar i skägg  och feta kärringar i huckle nej fy fan

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har ju hafft den erfarenheten frå exett guld hus mm

Genom att du inte träffat henne än så svarar hon det du vill höra,,,,,att hon inte är ute efter pengar ;)

det har jag gjort klarrt för henne att här fins inga kulor 

Ds hennes familj  får nog ta hand om mig 5555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

det har jag gjort klarrt för henne att här fins inga kulor 

Ds hennes familj  får nog ta hand om mig 5555

En tallrik nudelsoppa då och då har du nog råd att bjussa på:))

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har själv aldrig träffat clion privat, men ett antal av mina bekanta har... De beskriver clion som den mest generösa, omtänksamme, dock något förhastade person de mött...

Har aldrig tidigare varken  förlöjligat honom, eller hyllat hans bravader, men...

Hoppas han har vänner, runt sig, då det verkar storma rätt bra i känslolivet...

 

Uppenbarligen har han fina barn sedan tidigare, jag tror de skulle uppskatta mer uppskattning än hans eviga bröllopsplaner.

 

Clirre, vi har aldrig träffats, men du har rest i Asien i snart 40 år, har du verkligen varit gift med varje "short time", skärp till dig!!!

 

Mvh. borje222

gift med en laydy från Manilla 1977 1 barn

Sen träffade jag en Thai som städade på volvo då jag arbetade där vi var giffta i 17år

Och den senaste var 9år 

Tråden är ju en fråga har inte bestämt något

Nu har jag ju fått en del bra svar 

Förr gick ju allt lättare men nu är det ju kaos i svedala därav tråd starten 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Sant börjar med det sen öka 5556

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå hem och lägg dig

 

Drick inte alkohol på minst en vecka

Tänk efter

Var inte som en fjortis på grönbete

Tänk på din familj

Var som du var en gång när man mötte dig i Örebro i  t ex

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fortsätter att vara struts, utan att veta ett skvatt om damen, men "en stuga i Udon" är idag inget man får gratis. Tar nog mer än en kafferast att få ihop till det.

 

Mer struts, du säger att dina barn inte hör av sig, du har aldrig funderat på varför?

 

Tänk till lite Clirre!

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

gift med en laydy från Manilla 1977 1 barn

Sen träffade jag en Thai som städade på volvo då jag arbetade där vi var giffta i 17år

Och den senaste var 9år 

Tråden är ju en fråga har inte bestämt något

Nu har jag ju fått en del bra svar 

Förr gick ju allt lättare men nu är det ju kaos i svedala därav tråd starten 

Hur avslutades allt med henne du gifte dig med i Afrika för något år sedan?

Vet du något mer om henne du snart ska gifta dig med än att hon inte är intresserad av dina pengar men vill ha mark och stuga i Udon?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

därför arvet gick till låken i Thailand 

Men va fan det var ju mitt arv 

Min älldsta dotter skulle studera ville låna 555 30.000kr jag hostade upp det sen ville hon ha 20.000 till men då kunde jag inte det var för 5 år sen sen dess ingen kontakt .Och jag var ju ihop med en Spanjorka tidigare och hon hade ju en del bekanta som hadde  samma problem med sina ungar 

Gå hem och lägg dig

 

Drick inte alkohol på minst en vecka

Tänk efter

Var inte som en fjortis på grönbete

Tänk på din familj

Var som du var en gång när man mötte dig i Örebro i  t ex

 

borde väll inte startat tråden ville ju bara ha lite upplysningar tråkugt att du missförstår 

Vadå kan jag inte få ha en darling är tyvär för öppen med saker men det är som der är

Nu lite billder  billder från morgon promenaden köper 2leo hos grannen tycker jag är värd det

 

 

Sant börjar med det sen öka 

20151203_081619.jpg

20151203_081741.jpg

20151203_082006.jpg

20151203_082023.jpg

20151203_082409.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hur avslutades allt med henne du gifte dig med i Afrika för något år sedan?

Vet du något mer om henne du snart ska gifta dig med än att hon inte är intresserad av dina pengar men vill ha mark och stuga i Udon?

 

/ SatanG

kunde inte ta hand henne nu är hon nog i sydafrika med sina 2vänninor och jobbar iinån bar

Jävligt trist 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du fortsätter att vara struts, utan att veta ett skvatt om damen, men "en stuga i Udon" är idag inget man får gratis. Tar nog mer än en kafferast att få ihop till det.

 

Mer struts, du säger att dina barn inte hör av sig, du har aldrig funderat på varför?

 

Tänk till lite Clirre!

 

de ville ha MITT arv jag skiter i dem vill de inte ha kontakt med sin far upp tho dem

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

de ville ha MITT arv jag skiter i dem vill de inte ha kontakt med sin far upp tho dem

Tack, det svaret förklarar det mesta, men sluta då upp med att gnälla över att dom aldrig hör av sig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gå hem och lägg dig

 

Drick inte alkohol på minst en vecka

Tänk efter

Var inte som en fjortis på grönbete

Tänk på din familj

Var som du var en gång när man mötte dig i Örebro i  t ex

 

vilket skit snack trodde jag inte från dig du har hafft dina sorger ja har det också nu har jag träffat en kvinna från Bangkok genom Thai cupid och det bubblar 

Ville ha lite ny info från experterna det var ju 11år sen jagtog hit exet så nät skit snack vill ja inte höra

DS hon är 54ock jag 66 så nu kommer det framm också  

Och gå ock lägg dig 5555 hä r det morgon

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...