Jump to content
IGNORERAD

Har en fråga


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Lättare att du stannar i Thailand med nya frun. Svenska myndigheter kan misstänka skenäktenskap så tar det tid.

Leifen menar att myndigheterna  tror att du sol o vårar dina kvinnor:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    86

  • Soengsang

    15

  • Sam sip sam

    12

  • stefan5300

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte fasiken behöver du gifta dig för få till det

Lös ut en i baren för en kortis/långis och det blir både billigare och enklare

;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

här finns inga hinnder känns det rätt så blir det ett giftermål  ala Öb billigt 555555

Ja du har ju vanan inne, att gifta sig är ju ingen stor grej ;)

sʞıɔʞɐʇ ɟɹåu uoɐʞs ɐɹʞ ɯǝp ʇɐdɐʇɐןʞ

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låẗer lite ensamhetsdesperation Clirre, men du kommer ju i alla fall att göra det du bestämt dig för oberoende av antalet varningsklockor, men varför gifta dig och registrera i Sverige, om du, och för all del hon också, fortfarande är ett par om två år då behandlingstiden för UT rimligtvis gått ut så bevisar ju det seriositen i ert förhållande. Ta det lilla lugna med vigslar och sånt, och strunta i ÖB, den dagen det ska bära till prästen så slå på lite bättre än ÖB, Ullaredsäktenskap låter bättre tycker jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte berätta för din blivande fru att du har ont om pengar, på så vis slipper du en massa problem och tjafs ang. det i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte berätta för din blivande fru att du har ont om pengar, på så vis slipper du en massa problem och tjafs ang. det i framtiden.

Eller så får Clirre gå på sin idol BTT,s tips, ljug så du får behålla kärring, Flåt, Darlingen skulle det ju vara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Visum för besök får du på ca en vecka, uppehållstillstånd tar enligt flertalet här numera ca två år. För uppehållstillstånd ska du dessutom kunna bevisa att ni känt varandra under en längre tid och helst bott tillsammans. Gifta eller inte ska inte spela någon roll enligt Migrationsverket.

Bara att välja.

var ett bra svar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Eller så får Clirre gå på sin idol BTT,s tips, ljug så du får behålla kärring, Flåt, Darlingen skulle det ju vara!

har redan ssagt det till darling en att jag är en fattilap men hon bryr sig inte 555555honhar nog en rik familj :big_smile:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Se nu till att behålla denna darling i ett par veckor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag ska lägga mig i den här tråden . Men varför gifta sig och ta gumman till Sverige? Om du nu har dålig ekonomi flytta hit till Thailand ha ett bättre liv. Lev med gumman ett år eller två och se om det håller. Lägg korten på bordet och säg som det är. Sedan kan du gifta dig om det känns bra, men varför krångla till det hela? Var tillsammans var lyckliga, ha det bra. Det blir inte bättre att vara gift.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du lyckats skilja dig från frun i afrika då eller skall du begå bigamibrott ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Clion kanske ÄNTLIGEN träffat på någon vars handske passar hans hand, annars brukar det vara billigast att köpa lösnummer - när man är i den åldern, menar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag ska lägga mig i den här tråden . Men varför gifta sig och ta gumman till Sverige? Om du nu har dålig ekonomi flytta hit till Thailand ha ett bättre liv. Lev med gumman ett år eller två och se om det håller. Lägg korten på bordet och säg som det är. Sedan kan du gifta dig om det känns bra, men varför krångla till det hela? Var tillsammans var lyckliga, ha det bra. Det blir inte bättre att vara gift.

//G

klart han ska gifta sig, han liksom jag vill väl inte leva i synd.........:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Först giftermål sen bombom :diablo:

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan Clitte, jag trodde du stod fast vid ditt ord...

Clirretatoo.jpg

Ha ha.Jag tror Clirre Clionsson gått och blivit en batterflaj....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har ju träffat en ny gumma och nu är jag ju pensionär med lite dåligt ställt Är ju inte helt bom bomi skallen hoppas jag 

Jag vill ju ta dagligen till Sverige och det är då funderingarna börjar i kolan vart ju gift tidigare i 9år då var det inga problem med visa mm 

så nur tror jag att om jag gifter mig (har dokumenten med mig)här i Thailand och registrta det i Svedala så bör det väll inte vara problem med inkomst intyg mm  som det förmodligen är med turist visa

Så jag hoppas på nyttig i för från experterna 5555 

Du har väl kollat att hon är byxmyndig?

Jag kan nämna att för frugan tog det längst tid att få UT när vi hade varit gifta i över två år, då tog det drygt 7 månader, och hon hade bott i Sverige nästan 2 år innan vi gift oss. Vi hade då gift oss i Sverige. Nu har vi varit gifta nästan 25 år. Måste kolla när vi har silverbröllop nästa år. Vet att det var någon gång på våren, i varje fall.

Finns absolut ingen garanti för att det går fortare/lättare om man är gift. Dessutom nu i dessa tider prioriteras väl de asylsökande så att det finns väl knappast någon tid över för att behandla UT ansökningar från thailändskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visum för besök får du på ca en vecka, uppehållstillstånd tar enligt flertalet här numera ca två år. För uppehållstillstånd ska du dessutom kunna bevisa att ni känt varandra under en längre tid och helst bott tillsammans. Gifta eller inte ska inte spela någon roll enligt Migrationsverket.

Bara att välja.

var ett bra svar

Om du knappt lär känna henne nu så har ni väl endera tröttnat på varandra efter alla dessa år som det kommer att ta innan MIG hunnit komma ikapp med asylärendena. Finns väl en chans att de som jobbar på MIG då bara pratar arabiska, så börja att träna på att lära dig det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv aldrig träffat clion privat, men ett antal av mina bekanta har... De beskriver clion som den mest generösa, omtänksamme, dock något förhastade person de mött...

Har aldrig tidigare varken  förlöjligat honom, eller hyllat hans bravader, men...

Hoppas han har vänner, runt sig, då det verkar storma rätt bra i känslolivet...

 

Uppenbarligen har han fina barn sedan tidigare, jag tror de skulle uppskatta mer uppskattning än hans eviga bröllopsplaner.

 

Clirre, vi har aldrig träffats, men du har rest i Asien i snart 40 år, har du verkligen varit gift med varje "short time", skärp till dig!!!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vet inte om jag ska lägga mig i den här tråden . Men varför gifta sig och ta gumman till Sverige? Om du nu har dålig ekonomi flytta hit till Thailand ha ett bättre liv. Lev med gumman ett år eller två och se om det håller. Lägg korten på bordet och säg som det är. Sedan kan du gifta dig om det känns bra, men varför krångla till det hela? Var tillsammans var lyckliga, ha det bra. Det blir inte bättre att vara gift.

//G

Har laggt korten på bordet ang ekonomin 

(Bra å vara  fattig 5555så de inte har några förväntningar ) 

Trorr att det är en genväg å få gumman hit med gifftermål bara på papperet ingen fest mm 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Glöm inte berätta för din blivande fru att du har ont om pengar, på så vis slipper du en massa problem och tjafs ang. det i framtiden.

Har gjort det svaret jag fick var maipenra

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har själv aldrig träffat clion privat, men ett antal av mina bekanta har... De beskriver clion som den mest generösa, omtänksamme, dock något förhastade person de mött...

Har aldrig tidigare varken  förlöjligat honom, eller hyllat hans bravader, men...

Hoppas han har vänner, runt sig, då det verkar storma rätt bra i känslolivet...

 

Uppenbarligen har han fina barn sedan tidigare, jag tror de skulle uppskatta mer uppskattning än hans eviga bröllopsplaner.

 

Clirre, vi har aldrig träffats, men du har rest i Asien i snart 40 år, har du verkligen varit gift med varje "short time", skärp till dig!!!

 

Mvh. borje222

Har vart gifft  3 gånger nr 1en dam från Manilla 1år 1987 sen nr 2 17år med en thaidam som vart skild ho städdade  på volvo därr ja jobbade 3 barnn och sen 9 år nu senast 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har själv aldrig träffat clion privat, men ett antal av mina bekanta har... De beskriver clion som den mest generösa, omtänksamme, dock något förhastade person de mött...

Har aldrig tidigare varken  förlöjligat honom, eller hyllat hans bravader, men...

Hoppas han har vänner, runt sig, då det verkar storma rätt bra i känslolivet...

 

Uppenbarligen har han fina barn sedan tidigare, jag tror de skulle uppskatta mer uppskattning än hans eviga bröllopsplaner.

 

Clirre, vi har aldrig träffats, men du har rest i Asien i snart 40 år, har du verkligen varit gift med varje "short time", skärp till dig!!!

 

Mvh. borje222

de ungarna 4 st hör alldrig av sig typiskt svenskt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...