Chomphoo Inlagd November 28, 2015 Dela Inlagd November 28, 2015 Ni är säkert några som testat att fiska i Thailand när ni varit ute bland öarna?Jag brukar sitta i en kanot ute på havet och "bottenkroka" nära botten och det får man ganska bra med fisk på. Men det har jag gjort så mycket att jag börjat tröttna. Undrar om någon här har testat kasta med div spinnare och andra drag? Jag testade förra året med en vobler som jag fått gädda på i Sverige men det funkade inte i Thailand. Ska nu testa lite andra drag och spinnare när jag åker ner. Jag är ingen storfiskare så jag har inte kraven att få stora fiskar och det skulle ändå bli problem att få upp dom i en liten kanot. Men lite större fiskar än man får på botten fiske vore roligt.Berätta om era erfarenheter om ni har några. Jag kommer vara ute på Koh Kood och Koh Mak mesta delen av min 3 mån vistelse så fiske står på agendan nästan dagligen. På kvällarna blir det att sitta med polare och hinka öl ;-) Fasen vad man längtar nu. Bara en vecka kvar i regniga kalla Sverige.MVH Chomphoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 28, 2015 Dela Inlagd November 28, 2015 Ni är säkert några som testat att fiska i Thailand när ni varit ute bland öarna?Jag brukar sitta i en kanot ute på havet och "bottenkroka" nära botten och det får man ganska bra med fisk på. Men det har jag gjort så mycket att jag börjat tröttna. Undrar om någon här har testat kasta med div spinnare och andra drag? Jag testade förra året med en vobler som jag fått gädda på i Sverige men det funkade inte i Thailand. Ska nu testa lite andra drag och spinnare när jag åker ner. Jag är ingen storfiskare så jag har inte kraven att få stora fiskar och det skulle ändå bli problem att få upp dom i en liten kanot. Men lite större fiskar än man får på botten fiske vore roligt.Berätta om era erfarenheter om ni har några.Jag kommer vara ute på Koh Kood och Koh Mak mesta delen av min 3 mån vistelse så fiske står på agendan nästan dagligen. På kvällarna blir det att sitta med polare och hinka öl ;-) Fasen vad man längtar nu. Bara en vecka kvar i regniga kalla Sverige.MVH ChomphooÄr ingen större fiskare, var ligger Koh Kood, Koh Mak fiska är ju ibland dj skönt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 28, 2015 Dela Inlagd November 28, 2015 utanför koh chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 28, 2015 Dela Inlagd November 28, 2015 Skulle nog prova att meta närmare ytan med fiskbitar eller squid som agn på dagen efter olika typer av makrill och näbbgäddor.Kasta med drag i havet tror jag dåligt på.Bottenmete på sandbotten nära där vattnet bryter vid badstränderna brukar ge rockor. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd November 28, 2015 Dela Inlagd November 28, 2015 Trolling med vobler agnat med bläckfisk är spännande, men funkar bäst på västkusten. Runt Koh Chang är det inget vidare bra fiske. Men som Leifen säger kan du prova att fiska vid ytan, flyt mete med agn brukar ge bra utdelning, dock inga större fiskar.//S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd November 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2015 Ligger söder om Koh Chang (Trat). Grymt vackert och lugnt. Inga tjejbarer så om man är ute efter det så gör man klokt i att inte åka till Koh Mak eller Koh Kood. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd November 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2015 Skulle nog prova att meta närmare ytan med fiskbitar eller squid som agn på dagen efter olika typer av makrill och näbbgäddor.Kasta med drag i havet tror jag dåligt på.Bottenmete på sandbotten nära där vattnet bryter vid badstränderna brukar ge rockor.Det måste jag testa. Frågan är bara hur får man krok med bete att flyta ? Eller gör du det genom att ha flöte och rev straxt under? Kanske skulle funka med sådana där flöten man har här hemma när man fiskar röding som betet åker in i flötet och ner när man kastat ut det`? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 29, 2015 Dela Inlagd November 29, 2015 Det måste jag testa. Frågan är bara hur får man krok med bete att flyta ? Eller gör du det genom att ha flöte och rev straxt under? Kanske skulle funka med sådana där flöten man har här hemma när man fiskar röding som betet åker in i flötet och ner när man kastat ut det`?Låt inte betet flyta för då blir det fiskmås till middag. Köp ett metflöte som kan glida och avvänd ett gummiband som stoppknut. Fiska 0,5-1 m under ytan.Paddla framåt med kanoten och agnet på släp. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 29, 2015 Dela Inlagd November 29, 2015 Trolling med vobler agnat med bläckfisk är spännande, men funkar bäst på västkusten. Runt Koh Chang är det inget vidare bra fiske. Men som Leifen säger kan du prova att fiska vid ytan, flyt mete med agn brukar ge bra utdelning, dock inga större fiskar.//SDet är så det går till här på Andaman kusten sist vi var ute fick vi 57 Durado.Skall du med ut och fiska när du kommer till Khao lak Stefan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd November 29, 2015 Dela Inlagd November 29, 2015 Det är så det går till här på Andaman kusten sist vi var ute fick vi 57 Durado.Skall du med ut och fiska när du kommer till Khao lak Stefan..Det kan du ge dig fan på att jag ska! Dessutom ska jag fira jul med er, kommer ner från Fiskebyn den 20,e december!//S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 29, 2015 Dela Inlagd November 29, 2015 Det kan du ge dig fan på att jag ska! Dessutom ska jag fira jul med er, kommer ner från Fiskebyn den 20,e december!//SHar du bokat hotell ? Här är tyvärr fullt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd November 29, 2015 Dela Inlagd November 29, 2015 Har du bokat hotell ? Här är tyvärr fullt. Nä, har inte bokat något än, har du något förslag kan du skicka ett PM, min fjolliga polare vill gärna ha tillgång till pool eller nära till stranden!//S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.