Jump to content
IGNORERAD

Myggepidemi i Thailand?


Galten

Recommended Posts

Som Thaitjejer, fast tvärt om, Små, men knappast ljudlösa!

Gillar att sova på dagen och högsta volym när det mörknat.

Som "streetdogs" dygnsrytm ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    11

  • leifen

    8

  • Nemo

    6

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undrar då flera av tjejens släkt insjuknat i Bangkok.

Fick bilder av en treåring som ligger på sjukhus och det är ju inte bara han som blivit myggbiten.

Antagligen så har det blivit uppförstorat som vanligt och det visar sig vara vanligt feber och dengu är ju inte så vanligt förekommande i Bangkok?.

Själv så går jag på pencillinkur på 10 dagar 3 gånger om dan pga av myggbett som utvecklades till ett stort öppet sår efter en månad.

Ja det är en myggepidemi som pågår. Jag har för mig det var Bangkok post som nyligen skrev att 2015 är en 300%-ig ökning så ta det seriöst.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag fick  infektion i myggbett som tydligen varit ganska vanligt detta året fick tillbringa 10 dagar på Bangkok hospital hade blivit streptokocker i såret var inte så trevligt men tur det fanns bra läkarvård 

1447345478698.jpg

Så länge det finns fantasi kan man hålla på

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick  infektion i myggbett som tydligen varit ganska vanligt detta året fick tillbringa 10 dagar på Bangkok hospital hade blivit streptokocker i såret var inte så trevligt men tur det fanns bra läkarvård 

1447345478698.jpg

Detdär såg inte roligt ut alls. Krya på dig.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Detdär såg inte roligt ut alls. Krya på dig.

Det är helt ok nu men gick några antibiotika påsar med dropp och lite annat..  Hela kalaset gick på 315000 bath tur man har bra försäkring.  

Så länge det finns fantasi kan man hålla på

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var 2 veckor i Chiang Mai i januari och varken såg eller hörde nån mygga.

Fick inte ett enda myggbett under den tiden.

Det har aldrig hänt tidigare.

Jag brukar få massor av myggbett där.

Såg inte en enda turist med myggbett på benen.

Märkte inte av något bruk av myggspiraler som annars brukar stinka under borden när man äter mm.

Fick ett myggbett under min vecka i Khao Lak.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

känner en kille som haft oturen 2 ggr, så nu har fått rådet av läkarna att hålla sig ifrån Dengue områden..

Andra gången så var det nära han strök med...

 

Rock on!

Vilka ställen i Thailand är dengueområden då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kliar ni på era myggbett?

Det gör jag aldrig, blir ju bara värre och då som infektioner kommer.

Vissa mygg ger iofs bett som kliar nåt för jvligt men bara å ge fn i dom. Sketolene är bra annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finnes SKETOLENE att köpa? Är det i en vanlig drogstore?är det ett myggmedel i krämform eller flytande eller spray?

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finnes SKETOLENE att köpa? Är det i en vanlig drogstore?är det ett myggmedel i krämform eller flytande eller spray?

Born41

Överallt, närmsta 7Eleven, som flytande olja och som manuell pumpflaska. Rosa och gul/grön etiketter på en vit plastflaska.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Överallt, närmsta 7Eleven, som flytande olja och som manuell pumpflaska. Rosa och gul/grön etiketter på en vit plastflaska.

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om myggbett i Thailand. Men kanske bäst att tänka om, och vara lite

försiktig. Funkar de vanliga myggmedlen vi har i Sverige bra även mot thaimyggen?

Men många nämner Sketolene, det är väl förmodligen också billigare att köpa där, än

att dra med grejor från Sverige.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var 2 veckor i Chiang Mai i januari och varken såg eller hörde nån mygga.

Fick inte ett enda myggbett under den tiden.

Det har aldrig hänt tidigare.

Jag brukar få massor av myggbett där.

Såg inte en enda turist med myggbett på benen.

Märkte inte av något bruk av myggspiraler som annars brukar stinka under borden när man äter mm.

Fick ett myggbett under min vecka i Khao Lak.

Vad kan detta bero på?

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en människa(!?) som myggorna älskar och Sketolene är räddningen.Funkar i Thai och i mörkaste Afrika.

Den fickanpassade förpackningen i mitten e perfekt!

sketolene.thumb.jpg.1341b9effa78380ca857

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om myggbett i Thailand. Men kanske bäst att tänka om, och vara lite

försiktig. Funkar de vanliga myggmedlen vi har i Sverige bra även mot thaimyggen?

Men många nämner Sketolene, det är väl förmodligen också billigare att köpa där, än

att dra med grejor från Sverige.

/biker

 

myggmedel från Sverige fungerar, ofta samma verksamma medel DEET som används i hela världen. Billigare i Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en människa(!?) som myggorna älskar och Sketolene är räddningen.Funkar i Thai och i mörkaste Afrika.

Den fickanpassade förpackningen i mitten e perfekt!

sketolene.thumb.jpg.1341b9effa78380ca857

Får väl införskaffa lite sån't nästa gång. Används utvärtes, va? :haha:

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl införskaffa lite sån't nästa gång. Används utvärtes, va? :haha:

mvh

biker

 

Jupps, kan svida lite bara om man har lyckats öppna nåt myggbett bara!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en människa(!?) som myggorna älskar och Sketolene är räddningen.Funkar i Thai och i mörkaste Afrika.

Den fickanpassade förpackningen i mitten e perfekt!

sketolene.thumb.jpg.1341b9effa78380ca857

Domdär är det väl  bara 12% DEET i, har läst om starkare (50+% som inte skall användas direkt på huden utan på kläderna) som jag skulle vilja testa i Sverige. Men jag har inte sett nån sån version, kanhända den har utgått... under 20% eller var det 30 så funkar det på huden på vuxna.  Barn vet jag inte vad dom rekomenderar (om något) för texten på flaskan är på Thai.

Kör åxå med den lilla i mitten (finns väl på varenda 7-11) - då finns det alltid plats nånstans för den nånstans.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan detta bero på?

MVH Nonki

Förmodligen för kallt för att de skall vara aktiva!

Samma sak i Udon just nu, men dom jävlarna ligger nog o lurar tills det blir varmare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för kallt för att de skall vara aktiva!

Samma sak i Udon just nu, men dom jävlarna ligger nog o lurar tills det blir varmare!

Nu borde ju myggjävlarna frys ihjäl om inte annat......satan så bistert nu på morgonen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu borde ju myggjävlarna frys ihjäl om inte annat......satan så bistert nu på morgonen!

Inte alls :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Domdär är det väl  bara 12% DEET i, har läst om starkare (50+% som inte skall användas direkt på huden utan på kläderna) som jag skulle vilja testa i Sverige. Men jag har inte sett nån sån version, kanhända den har utgått... under 20% eller var det 30 så funkar det på huden på vuxna.  Barn vet jag inte vad dom rekomenderar (om något) för texten på flaskan är på Thai.

Kör åxå med den lilla i mitten (finns väl på varenda 7-11) - då finns det alltid plats nånstans för den nånstans.

Jag köpte ett par tuber "Bushman" i Australien som är 80%

Kan beställas på deras hemsida också

Funkar kanon och kan användas som tunnt utstruken hinna på huden direkt. Inget farligt

http://www.bushman-repellent.com/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns 50% DEET att köpa i Thailand, grå flaska med röd text.

I Sverige tror jag att max. 20% får säljas som myggmedel

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Domdär är det väl  bara 12% DEET i, har läst om starkare (50+% som inte skall användas direkt på huden utan på kläderna) som jag skulle vilja testa i Sverige. Men jag har inte sett nån sån version, kanhända den har utgått... under 20% eller var det 30 så funkar det på huden på vuxna.  Barn vet jag inte vad dom rekomenderar (om något) för texten på flaskan är på Thai.

Kör åxå med den lilla i mitten (finns väl på varenda 7-11) - då finns det alltid plats nånstans för den nånstans.

Procentsatsen har inte att göra med hur "starkt" medlet är, utan hur länge det är verksamt efter det är applicerat på huden.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...