Jump to content
IGNORERAD

Öppet PM till Knasen

Guest Atom

Recommended Posts

Det är väl ingen som förstår vad dom menar. lastbilsmekaniker inte många som klarar av det, helt dj svårt. Dom som skriver här kan inte laga en punka ens

Kanske kan laga dig? är du väldigt trasig? Eller vill du ha sällskap?

Dela på andra sajter

• Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Boa52

16

• Mankan

12

• Sam sip sam

10

• Benriach

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Omöjlig uppgift hen har aldrig varit hel hi hi

Dela på andra sajter

Du är säkert en trevlig kille men  jag har fint sällskap, skulle gärna träffa  dej om du skriver vettigt, okej jag vet vad jag har skrivit men det var bara svar på tal som vi säger här

Dela på andra sajter

Du är säkert en trevlig kille men  jag har fint sällskap, skulle gärna träffa  dej om du skriver vettigt, okej jag vet vad jag har skrivit men det var bara svar på tal som vi säger här

Var inte orolig det ordnar sej ska du se

Dela på andra sajter

Det är väl ingen som förstår vad dom menar. lastbilsmekaniker inte många som klarar av det, helt dj svårt. Dom som skriver här kan inte laga en punka ens

Punka på cykeln fixar jag men på bilen vetefan. Det blir gummiverkstan :boom:

Dela på andra sajter

Punka på cykeln fixar jag men på bilen vetefan. Det blir gummiverkstan :boom:

Det är det jag skriver en lastbils mekaniker, det är inte att leka med, dj duktiga gubbar

Dela på andra sajter

Det är det jag skriver en lastbils mekaniker, det är inte att leka med, dj duktiga gubbar

Nuförtiden kan inte lastbils gubbar repa nått, bara byta delar och las av på datorn! Känner nåra som har Scänia! Och så fort det blir kallt så sitter dom i sin varma hytt och myser medans vi smeder sliter ute i -40 grader! :big_smile: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Nuförtiden kan inte lastbils gubbar repa nått, bara byta delar och las av på datorn! Känner nåra som har Scänia! Och så fort det blir kallt så sitter dom i sin varma hytt och myser medans vi smeder sliter ute i -40 grader! :big_smile: 

Det var bättre förr.

Dela på andra sajter

Helt klart sitter jag i hytten om jag har beställt ett jobb, Jag betalar för jobbet, men därför säger jag lastbilsmekaniker har det inte lätt

Dela på andra sajter

Får mig att tänka på när jag som chaufför fick ligga på E4 i -36gr och byta bränslefilter på lastbilen.

Veteran

Dela på andra sajter

Får mig att tänka på när jag som chaufför fick ligga på E4 i -36gr och byta bränslefilter på lastbilen.

På tal om det förbannade förfiltret på scanias äldre modeller fy fan vad man hissat hytt längs vägarna vintertid och gjort rent det 

Dela på andra sajter

Que? Betalar du för att köra lastebil?:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

På tal om det förbannade förfiltret på scanias äldre modeller fy fan vad man hissat hytt längs vägarna vintertid och gjort rent det 

Usch ja.

och Scanias dåliga hyttpump gjorde inte det hela lättare.

Veteran

Dela på andra sajter

Que? Betalar du för att köra lastebil?:big_smile:

Kör jag lastbil är jag anställd eller egen åkare, behöver jag rep av lastbilen så får meckarna sköta det och ägaren betalar

Dela på andra sajter

Det gjorde ni bra gubbar! Atom ställde en högst relevant fråga i sin trådstart och bemöttes med epitet som skitstövel och diverse andra förolämpningar om honom som person. Och därmed vart forumet ännu en personlighet fattigare. Någon som vill haka på att dricka MPR:s gravöl? Jag föredrar Chang. 

Hänger inte med på gravöl! Men skulle gärna hänga med på en förfest för ett trevligare MPR där man kan ha olika uppfattningar utan att förolämpa varandra. Föredrar ALE, men i Thailand dras man lätt ner i lagerträsket av en LEO. 

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

Det är väl såna inlägg som ger näring till ditt sk troll, svara riktigt i stället

Många här som träffat och druckit några kalla med den gode Ben, han har också bidragit med massor av fina egentagna bilder, vad har du åstadkommit?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Många här som träffat och druckit några kalla med den gode Ben, han har också bidragit med massor av fina egentagna bilder, vad har du åstadkommit?

Där har du rätt ,jag har inte skickat några bilder ,än. Bilder är väl inte huvudsaken, skriva riktigt är väl som känns rätt, om jag har druckit några pilsner med nån, så vatt

Dela på andra sajter

Där har du rätt ,jag har inte skickat några bilder ,än. Bilder är väl inte huvudsaken, skriva riktigt är väl som känns rätt, om jag har druckit några pilsner med nån, så vatt

I så fall borde du inte vara så vårdslös med att slänga troll beskyllningar omkring dig, för ig vet du ingenting :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

I så fall borde du inte vara så vårdslös med att slänga troll beskyllningar omkring dig, för ig vet du ingenting :)

Troll beskyllningar, Har som du kanske har läst , vet jätte

mycke om tai och deras leverne när jag är där lever jag med dom

Dela på andra sajter

Troll beskyllningar, Har som du kanske har läst , vet jätte

mycke om tai och deras leverne när jag är där lever jag med dom

Vem e tai?

Personligen så inser jag att dess då mer jag e i Thailand dess då mindre fattar jag :)

Gissar att du lär dig massor av din måntliga vistelse per år.

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Dela på andra sajter

ganska intressant läsning här för den som har lyckats bevara lite distans till dårhuset som MPR utan tvekan tycks utvecklas till ...

Och som det är med de flesta sakerna här i livet så finns det också för MPR en 'bäst före' tid där forumet kunde fylla en funktion.

Tyvärr har MPR's ledning inte kunnat eller velat begränsa det massiva inflödet av 'dödgrävare' som missbrukar forumet genom att använda den som en plattform för sina överförstorade egon. Man behöver inte vara psykiater eller psykolog för att se att det i kärnan inte handlar om politik som de gärna påstår utan om ett överdrivet behov att exponera sina intellektuella och känslomässiga tillkortakommanden för en så stor publik som möjligt. Och som med alla obehandlade psykiska sjukdomstillstånd, gärna pådrivet genom överdriven alkoholkonsumtion, infinner sig för eller senare en patologisk aggressionsnivå som inte bara förhindrar all form av självinsikt utan främst riktar sig mot allt och alla som inte delar deras åsikt i minsta detalj. Att människor med annan realitetsbild, annat utseende och annan kultur blir deras givna hatobjekt är ganska naturligt då de inte äger de intellektuella färdigheter som krävs för att smälta ihop olika synsätt till framåtriktade innovationer.

Om det är något som skiljer homo sapiens från våra närmaste släktingar inom djurriket så är det en ännu större förmåga att utifrån olika föreställningar och iakttagelser av samma verklighet lösa de svåraste problem och konflikter. Olikhet och variation är grundförutsättningar för varje form av utveckling, inte bara biologiskt utan främst intellektuellt och socialt.

Intolerans är varje utvecklings fiende #1. Därför bör den bekämpas. Men inte med ny aggression utan genom att på avstånd iaktta dess egen ofrånkomliga död.

Jag är helt säkert att en (överväldigande) majoritet av forumets medlemmar skarpt ogillar denna lilla klicks härjanden och många av dem avstår därför från att skriva inlägg eftersom de inte vill riskera att bli påhoppade av denna självgoda pöbel. Många duktiga skribenter som tidigare utgjorde stommen i ett levande och underhållande forum har redan försvunnit och det är alldeles uppenbart varför. De har dessvärre inte blivit ersatta av nya förmågor som kan bidra med att skapa en trivsam och givande atmosfär, oavsett åsikt i den ena eller andra frågan.

Nej, de senaste årens 'tillskott' av skribenter har uppenbarligen en helt annan agenda, i vissa fall diametralt motsatt till MPR egentliga syfte och strävan. I en del fall handlar det om medveten politisk infiltration, i andra fall om 'radikaliserade element' nu när vissa tidigare tabun och oacceptabla förhållningssätt tycks upphöjas till normalitet. Inte att förglömma den fula svansen av fega medlöpare som vittrar morgonluft i dagens allmer polariserade samhälle.

Och till sist en fråga som i sig själv bär svaret på detta forums ofrånkommliga öde (om inte något förändras radikalt): Hur kan det komma sig att det i ett (thai-)forum som främst lever av och genom sina (mestadels) svenska medlemmar som har nära, djupa, familjära, vänskapliga och i de flesta fall även intima förhållanden till sina thailändska äkta makar, sambor, partners, flickvänner, pojkvänner, vänner och familjer, hur kan det komma sig att en sådan framgångsrik symbios över kulturgränserna tillåts omvandlas till en plattform för främlingsfiendlighet, otyglat hat mot människor med annan bakgrund och kultur och i vissa fall även öppen rasism?     

Jag i alla fall, och med mig säkerligen väldigt många andra, får inte detta gå ihop.

Vilka andra thaiforum rekommenderas nuförtiden?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Vem e tai?

Personligen så inser jag att dess då mer jag e i Thailand dess då mindre fattar jag [emoji4]

Anders fruga på two Lions heter Tai

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Dela på andra sajter

Vem e tai?

Personligen så inser jag att dess då mer jag e i Thailand dess då mindre fattar jag :)

En felstavning och ni går i taket, sen kan jag väl hålla med om, inte lätt att förstå thaimäniskor. Jag och min fru läser mycket på google om farm i thai så vi är inte dumskallar. dess är väl ett konstigt ord, ha en bra kväll

Dela på andra sajter

En felstavning och ni går i taket, sen kan jag väl hålla med om, inte lätt att förstå thaimäniskor. Jag och min fru läser mycket på google om farm i thai så vi är inte dumskallar. dess är väl ett konstigt ord, ha en bra kväll

Google is da shit, fråga BTT.

Du går från klarhet till klarhet 55555

Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...