Jump to content
IGNORERAD

Blodbad i Paris


Nemo

Recommended Posts

Kan det verkligen vara så illa... Man vill ju verkligen kunna lita på att Ygeman har full koll på alla de ickeregistrerade som väller in...

Det är ju faktiskt synd om dem... Har tänkt gå och köpa några teddybjörnar åt dem i morgon...

 

Mvh. borje222

Tur att det finns såna som dig som inte bara pratar utan öppnar sitt hjärta också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    15

  • Sam sip sam

    14

  • Wangthong

    12

  • Buzzen Buz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tur att det finns såna som dig som inte bara pratar utan öppnar sitt hjärta också.

 

För rätt folk, i svåra situationer kan jag öppna mitt hjärta...

För humbug och rena lögner, blir däremot domen från mig hård...(dock kan de berikas med en teddybjörn innan direktavvisning....)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Bananen,

1. Det är så många potentiella faktorer och kontext gömda i frågan att den blir för generell och omöjlig att besvara.

Vilket kontext tänker du på? Nationalekonomiskt? Kulturellt? Socialt. Säkerhetsmässigt? Genetiskt? Demografiskt?  

 

2. Vilket tidsperspektiv pratar vi om? 5 år? 30 år? 100 år?

 

3.Kan vi beakta förändringar i integrationspolitik eller utgår vi ifrån att inget kommer att förändras utifrån saker natur just nu? 

 

4. Ska jag beskriva vad jag tror givet alla kontext och olika förutsättningar så kommer det bli ett väldigt lååååångt svar. Som jag kan börja på nu och vara klar med någon gång efter jul.

 

5. Och då blir nästa fråga - varför skulle jag ödsla så mycket tid på ryggdunkande snubbar som inte söker förståelse, utan egentligen redan är övertygade och bara vill cementera sin övertygelse? Och som egentligen vill hitta något att såga - snarare än att vidga sin egna syn?

 

6. Det korta svaret på frågan "är denna invandring positiv för Sverige?" är:  - Jag har ingen aning! 

 

7. Och när du läser det svaret så kan du ha i beaktande att min syrra blev slagen och våldtagen av en libanes som hette Josef när vi växte upp i Malmö. Och att min egyptiske barndomsvän som hette Tarek och som bodde i lägenheten ovanför oss på brukade sängväta tills han var 20. Av rädsla för sin pappa som spöade både honom, hans bror och hans otroligt snälla mamma var och varannan dag.

Och du kan också ha i beaktande att vi i familjen haft enorma problem med kriminella turkar som försökt sno våra verksamheter. Att jag blivit bestulen i Egypten, hatar respektlösa marockanska läderförsäljare och t.o.m har svårt för Judar. :)

1. Nja, kan faktiskt inte se något positivt alls med en massinvandring av muslimer från Afrika/Mellanöstern till Sverige i någon av ovanstående kontext, kan du inte rada upp lite punkter inom dessa områden som är positiva för Sverige?

2. Det spelar knappast någon roll, folk med medeltida kulturer/religioner kommer alltid att ha svårt att integrera sig i ett västerländskt modernt samhälle  och lär istället försöka transformera det till att vi skall anpassa oss efter deras regler/lagar/kultur och religion i vårt eget land, vilket vi nu ser dagligen, om flyktinginvandringen får fortsätta som den gör nu så tar det 10-15 år så är svenskarna i minoritet, du är ju själv invandrare så det är ju förståeligt om du inte bryr dig om det.

3. Nja, Sverige är kass på integration och vi lär garanterat inte bli bättre på det genom att fylla på med mer problem, så du kan med all säkerhet beakta en ännu sämre integration.

4. Tja, du behöver ju inte överdriva, ta en liten sammanfattning bara, det är ju åtminstone bättre än att rapa upp en massa rappakalja för att man inte har något svar.

5. Att det finns andra som har en annan uppfattning än dig själv tycks vara ett dilemma för dig, du kanske borde vidga din egna syn?

6. Det svaret hade fungerat för mig, och du hade dessutom sparat en del tid.

7. Att man själv och sina anhöriga haft problem med invandrare bör ju inte per automatik innebära att man är emot invandring, har själv inga självupplevda problem med några invandrare, trots det är jag emot en massinvandring från vissa områden/länder/kulturer/religioner, orsaken till det är att Sverige håller på att kollapsa ekonomiskt och att kriminaliteten eskalerar kraftigt på grund av trycket från flyktinginvandringen, en välfärdsstat är inte kompatibel med en onormalt stor invandring från tredje världen, och det är det resultatet vi nu börjar se, tragiskt men sant...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst är de svin riktiga svin, det är ju därfor de inte äter svin, deras egna familjemedlemmar alltså.

Kom att tänka på att varför inte servera endast griskött på bidragsturistanläggningarna i Sverige och då grisfötterhungry-emoticon.thumb.jpg.668a9da42b18d7 3 gånger i veckan, skulle nog slippa mycket bidragsturister om det ryktet spreds över Europa.l.thumb.jpg.e89f2ede7557d6dd9fc67792cdd8

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en liten tanke. Journalism kan ju faktiskt vara ett hedervärt yrke. Tänk om vi hade haft sådana journalister i vårt land...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får hoppas på att det ser ut så här när de anländer

564de2ffb3508_Sjlvmordsbombarens_himmel.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det blev i alla fall 1 plats ledig på ett asylboende i Boliden idag...

Tackar vår Polis , inkl Säpo, och de som läckte fotot på terroristen, det behövs för att allmänheten skall kunna hjälpa till.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Slogs just aven tanke... Gick inte det där gripandet lite väl enkelt?

 

Tänk om, bara en tanke, SÄPO kände att det var dags att visa sej effektiva.

Så man tar en titt i sitt register över nyanlända med kopplingar till IS, Hittar den där snubben som faktiskt redan gjort brott, men nu sitter och häckar på asylboende som många andra som deserterat från det sönderfallande "Kalifatet"

Vad vore lättare än att läcka "Nyheten" om en efterspanad "Terrorist", Låta paniken sprida sej lite lagom, och sen Mirakulöst gripa den efterspanade, efter bara nåt dygns "Sökande" På asylboendet där mannen suttit i ett par veckor?

Att gripandet sker strax före bästa sändningstid, är kanske inte nån tillfällighet?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite klent ingripande tycker jag

Fransoserna avfyrade 5000 skott vid sitt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite klent ingripande tycker jag

Fransoserna avfyrade 5000 skott vid sitt

En välriktad kula hade räckt i Boliden.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1. Nja, kan faktiskt inte se något positivt alls med en massinvandring av muslimer från Afrika/Mellanöstern till Sverige i någon av ovanstående kontext, kan du inte rada upp lite punkter inom dessa områden som är positiva för Sverige?

2. Det spelar knappast någon roll, folk med medeltida kulturer/religioner kommer alltid att ha svårt att integrera sig i ett västerländskt modernt samhälle  och lär istället försöka transformera det till att vi skall anpassa oss efter deras regler/lagar/kultur och religion i vårt eget land, vilket vi nu ser dagligen, om flyktinginvandringen får fortsätta som den gör nu så tar det 10-15 år så är svenskarna i minoritet, du är ju själv invandrare så det är ju förståeligt om du inte bryr dig om det.

3. Nja, Sverige är kass på integration och vi lär garanterat inte bli bättre på det genom att fylla på med mer problem, så du kan med all säkerhet beakta en ännu sämre integration.

4. Tja, du behöver ju inte överdriva, ta en liten sammanfattning bara, det är ju åtminstone bättre än att rapa upp en massa rappakalja för att man inte har något svar.

5. Att det finns andra som har en annan uppfattning än dig själv tycks vara ett dilemma för dig, du kanske borde vidga din egna syn?

6. Det svaret hade fungerat för mig, och du hade dessutom sparat en del tid.

7. Att man själv och sina anhöriga haft problem med invandrare bör ju inte per automatik innebära att man är emot invandring, har själv inga självupplevda problem med några invandrare, trots det är jag emot en massinvandring från vissa områden/länder/kulturer/religioner, orsaken till det är att Sverige håller på att kollapsa ekonomiskt och att kriminaliteten eskalerar kraftigt på grund av trycket från flyktinginvandringen, en välfärdsstat är inte kompatibel med en onormalt stor invandring från tredje världen, och det är det resultatet vi nu börjar se, tragiskt men sant...

Bananen ibland är du kung bra skrivet bara att stå upp för

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ungefär så blev det nog av någon anledning, själv avsåg jag fenomenet med att unga människor uppvuxna och ofta t.o.m födda i Sverige och andra EU länder ansluter sig till IS, halshugger, mördar, våldtar och blir självmordsbombare, tror sig komma till paradiset o.s.v.

Jag reagerade på uppgifter i SVT som gjorde gällande att Sverige hade mest IS anslutna per capita inom EU och att Göteborg var den stad i Västeuropa med flest IS anslutna i förhållande till sin storlek, samt det faktum att dom allra flesta av dessa ifrån Sverige och EU kommer ifrån kända problemområden, med utanförskap, bidragsberoende, arbetslöshet och hög kriminalitet.m.m.

Här tyder väl allt på att utanförskapet och den misslyckade integrationspolitiken spelar en stor roll, sen är det väl så att flyktingpolitiken utgör själva grunden till att dessa problemområden existerar, man har tagit emot, gett permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap till mycket mer människor än det finns jobb och resurser till, vilket innebär att dom inte kan försörja sig själva ens efter flera generationer, detta skapar naturligtvis spänningar i samhället, vem accepterar att leva som en andra eller tredje klassens människa utan chans att kunna ändra på detta.

Jag tror att buzzen helt klart har fel när han utesluter att segregation och utanförskap är en ingrediens i detta när det gäller ungdomar ifrån västvärlden, det kan inte bara handla om religion, det finns mer i detta.

Sen tror jag att det är fel att kalla detta ett religionskrig, enligt mig är det nog snarare kriminella banditer, att det till största delen är ett krig mellan muslimer och att det till största delen är muslimer som drabbas talar ju också emot att det är ett rent religionskrig.

Jag tror inte att muslimer jorden runt går runt och hatar alla andra eller att Islam är ond o.s.v, utan att Islam utnyttjas av dessa kräk till individer som begår dom mest avskyvärda brott en människa kan begå.

Men jag har som sagt svårt för att förstå hur man en bit in på 2000 talet kan få unga människor i väst att tro på mirakel och paradis o.s.v, dom borde ju vara så upplysta efter sin skolgång att dom förstår att detta bara är historier utan grund i verkligheten.

Dom som blir övertalade att böra dessa bombbälten borde naturligtvis fråga sina läromästare varför dessa inte vill komma till paradiset själva och njuta av alla dessa jungfrur?

Mvh isan lover

Och det största problemet är ju att dom svenska politikerna inte kan integrera invandrarna, dom hade inte förmågan för 25 år sedan, hur har dom tänkt att lösa det nu när invandringen är 100 gånger större???

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och det största problemet är ju att dom svenska politikerna inte kan integrera invandrarna, dom hade inte förmågan för 25 år sedan, hur har dom tänkt att lösa det nu när invandringen är 100 gånger större???

Hej

Det går naturligtvis inte och därför kommer problemen naturligtvis att öka rejält.

Grunden till en lyckad integration är ju arbete så att man att kan försörja sig själv, daglig kontakt med Svenskar så att man lär sig språket och att man väljer att bosätta sig i område med lite invandrare.

i Sverige gör mam precis tvärtom, jobb finns inga, bidragsberoende väntar, dom flesta saknar helt en naturlig kontakt med Svenskar och fortsätter tala sitt eget språk, man placerarflyktingarna i redan flyktingtäta områden.

Naturligvis blir då inte dessa människor integrerade i det Svenska samhället.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Och det största problemet är ju att dom svenska politikerna inte kan integrera invandrarna, dom hade inte förmågan för 25 år sedan, hur har dom tänkt att lösa det nu när invandringen är 100 gånger större???

Tänkt, nu skojar du allt. Det finns väl inga politiker som sitter i regeringsställning som tänkt, de vill bara visa sig att vara barmhärtighetssamariter for omvärlden men tänkt, nej, nej, nej.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla som försvarar muslimska terrorister med att "alla muslimer är inte onda".

Det blev nog lite fel i signalhanteringen igen....  vem försvarar muslimska terrorister?

De som försvaras är alla fredliga, sekulära och oskyldiga muslimer som åker med när jeppar som du skriker att Islam är farligt.

Är det här verkligen så komplicerat för er? Du kanske skulle söka jobb på Säpo? :D

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev nog lite fel i signalhanteringen igen....  vem försvarar muslimska terrorister?

De som försvaras är alla fredliga, sekulära och oskyldiga muslimer som åker med när jeppar som du skriker att Islam är farligt.

Är det här verkligen så komplicerat för er? Du kanske skulle söka jobb på Säpo? :D

 

Med det "goda" följer en massa ondska. Jag kan bara se negativa effekter av totalinvandringen.

Beskriv gärna några positiva effekter som den muslimska massinvandringen till Sverige och Europa för med sig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med det "goda" följer en massa ondska. Jag kan bara se negativa effekter av totalinvandringen.

Beskriv gärna några positiva effekter som den muslimska massinvandringen till Sverige och Europa för med sig.

 

Nja jag håller inte med dig riktigt.

Invandringen har historiskt sett varit bra och nödvändig för Sverige.

Men religionen ställer till det, samt människor som inte vill anpassa sig till det svenska samhället, och den religion som utmärker sig est där är ju den som många av de muslimska invandrarna anammar.

Även om jag i grunden säkert har liknande åsikter som dig, så tror jag ändå inte att alla muslimer är onda, men förvånas samtidig att inte fler ledande tar tydligt avstånd från vad som händer nu. Istället försöker många av de "snälla" muslimerna framstå som offer det är skrämmande!

Tex den muslim med mest makt av alla muslimer i Sverige, Kaplan vad har han gjort, han har inte ens förklarat varför han stödjer IS, och det gör mig mycket orolig!

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Beskriv gärna några positiva effekter som den muslimska massinvandringen till Sverige och Europa.

Buzzen Buzz     Förmodar att du är en på laglig väg till Sverige invandrad muslim långt före den nuvarande  massinvandringen.

Jag skulle också , liksom Chryzaliz ovan, gärna  vilja höra vad du ser för positiva effekter för Sverige av den muslimska massinvandringen som nu pågår.

Tror de flesta svenskar skulle haft lättare att acceptera situationen om flyktingarna kom från närliggande kulturer i närområdet, tex Ukraina, eller som tidigare från de baltiska länderna, vars flyktingar inte skapade speciella problem i Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska terroristen oskyldig och släppt. Vad ger det för förtroende för för säpo och dom utländska säkerhetstjänster som dragit igång arresteringen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev nog lite fel i signalhanteringen igen....  vem försvarar muslimska terrorister?

De som försvaras är alla fredliga, sekulära och oskyldiga muslimer som åker med när jeppar som du skriker att Islam är farligt.

Är det här verkligen så komplicerat för er? Du kanske skulle söka jobb på Säpo? :D

 

Hej Buzzen!

Jag får inte ihop begreppet "sekulära muslimer". Kan du hjälpa mej?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja jag håller inte med dig riktigt.

Invandringen har historiskt sett varit bra och nödvändig för Sverige.

Men religionen ställer till det, samt människor som inte vill anpassa sig till det svenska samhället, och den religion som utmärker sig est där är ju den som många av de muslimska invandrarna anammar.

Även om jag i grunden säkert har liknande åsikter som dig, så tror jag ändå inte att alla muslimer är onda, men förvånas samtidig att inte fler ledande tar tydligt avstånd från vad som händer nu. Istället försöker många av de "snälla" muslimerna framstå som offer det är skrämmande!

Tex den muslim med mest makt av alla muslimer i Sverige, Kaplan vad har han gjort, han har inte ens förklarat varför han stödjer IS, och det gör mig mycket orolig!

 

Gör han? Då är han ju terrorist och borde inhängnas på lämpligt ställe tillsammans med sina terroristlikar.

IS vill terroristerna heta. Kalla dom daesh det gillar dom inte.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.klikk.no/tungt/transportmagasinet/article926784.ece

Muslimer har jag haft i min närhet i 30 år och kan deras levnadssätt rätt bra och det är inget vi ska sträva efter 

Ja så ser det ut muslimdominerade områden och det väller in av dom

http://www.klikk.no/tungt/transportmagasinet/article926784.ece

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska terroristen oskyldig och släppt. Vad ger det för förtroende för för säpo och dom utländska säkerhetstjänster som dragit igång arresteringen? 

Ska man inte ta in någon som är misstänkt för brott alt planerar brott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...