Jump to content
IGNORERAD

Blodbad i Paris


Nemo

Recommended Posts

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    15

  • Sam sip sam

    14

  • Wangthong

    12

  • Buzzen Buz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Lyssna på dom första 30 sekunderna...

 

Hej

Ja här trädde åtminstone en lättlurad fram men frågan är om han verkligen är representativ för muslimer på 2000 talet?

Men vi har ju i.o.f.s kristna som tror på mirakel också, hur ologiskt och otroligt det än är med dagens kunskap.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja här trädde åtminstone en lättlurad fram men frågan är om han verkligen är representativ för muslimer på 2000 talet?

Men vi har ju i.o.f.s kristna som tror på mirakel också, hur ologiskt och otroligt det än är med dagens kunskap.

Mvh isan lover

Det är förvisso sant, men kristendomen har, om än inte fullt ut, följt med i utvecklingen och avstår idag från de värsta avarterna till skillnad från Islamisternas talesmän som hetsar fram 1 400 år gamla praxis, där ligger den största anledningen till eftersattheten i islam som religion när den utnyttjas i rent politiska syften och åsidosättande av mänskliga rättigheter! 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det var lika bra om väst drog sig ur och lät muslimerna ta kål på sig själva.

Kriget i Syrien är ju inte mot väst och IS krigar inte mot väst, utan det är muslimer mot muslimer av olika ismer.

Väst drabbas av terror när man lägger sig i de interna fighterna och blir hatobjekt när flyg nattbombar.

Jag tror inte att krigen i mellanöstern upphör tidigare med västländernas, Irans och Rysslands inblandning utan ökar bara risken för ett större mer omfattande krig.

Saudiarabiens muslimer håller på ta kål på muslimer i Jemen som kan utvecklas liknande Syrien med miljoner på flykt.

Sen finns 1000tals klanledare med egna trupper i både Syrien, Irak och Jemen som strider och har en egen agenda. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det var lika bra om väst drog sig ur och lät muslimerna ta kål på sig själva.

Kriget i Syrien är ju inte mot väst och IS krigar inte mot väst, utan det är muslimer mot muslimer av olika ismer.

Väst drabbas av terror när man lägger sig i de interna fighterna och blir hatobjekt när flyg nattbombar.

Jag tror inte att krigen i mellanöstern upphör tidigare med västländernas, Irans och Rysslands inblandning utan ökar bara risken för ett större mer omfattande krig.

Saudiarabiens muslimer håller på ta kål på muslimer i Jemen som kan utvecklas liknande Syrien med miljoner på flykt.

Sen finns 1000tals klanledare med egna trupper i både Syrien, Irak och Jemen som strider och har en egen agenda. 

Likaväl som det finns 1000tals klanledare med egen agenda där nere finns det 1000 och åter 1000tals mussekramare och foliehattar i väst som har en egen agenda så det är nog tyvärr inte så enkelt. Ska man önska något ogjort är det väl superpuckot George Bush och dennes mani mot Saddam. Saddam var ändå kapabel att hålla ordning ibland stollarna och borde låtit hållas men se det gick inte heller för sig då han var så elak att alla duktiga godhetsapostlar skrek sig harmynta över vilken barbar han var.

Svårt läge. Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är förvisso sant, men kristendomen har, om än inte fullt ut, följt med i utvecklingen och avstår idag från de värsta avarterna till skillnad från Islamisternas talesmän som hetsar fram 1 400 år gamla praxis, där ligger den största anledningen till eftersattheten i islam som religion när den utnyttjas i rent politiska syften och åsidosättande av mänskliga rättigheter! 

Hej

Att en muslim som vallar getter i bergen eller rider på en dromedar i öknen och aldrig har gått i skola kan tro på mirakel och paradiset o.s.v har jag en viss förståelse för, men när det gäller att ungdomar uppväxta och skolade i Sverige och andra Europeiska länder kan fås att tro detta på 2000 talet med all vetenskap som talar emot detta verkar nästan overkligt.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Likaväl som det finns 1000tals klanledare med egen agenda där nere finns det 1000 och åter 1000tals mussekramare och foliehattar i väst som har en egen agenda så det är nog tyvärr inte så enkelt. Ska man önska något ogjort är det väl superpuckot George Bush och dennes mani mot Saddam. Saddam var ändå kapabel att hålla ordning ibland stollarna och borde låtit hållas men se det gick inte heller för sig då han var så elak att alla duktiga godhetsapostlar skrek sig harmynta över vilken barbar han var.

Svårt läge. Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Hej

Ja märkligt nog var det betydligt lugnare i området med Saddam än utan, det tar emot att säga det men så var det faktiskt.

Men denne diktators "lugn" byggde ju i.o.f.s precis som alla andra diktatoriska regimer s.k lugn på fruktan, förtryck, försvinnanden, tortyr, mord och politisk förföljelse.

Så det känns lite som att välja mellan pest och kolera.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det var lika bra om väst drog sig ur och lät muslimerna ta kål på sig själva.

Kriget i Syrien är ju inte mot väst och IS krigar inte mot väst, utan det är muslimer mot muslimer av olika ismer.

Väst drabbas av terror när man lägger sig i de interna fighterna och blir hatobjekt när flyg nattbombar.

Jag tror inte att krigen i mellanöstern upphör tidigare med västländernas, Irans och Rysslands inblandning utan ökar bara risken för ett större mer omfattande krig.

Saudiarabiens muslimer håller på ta kål på muslimer i Jemen som kan utvecklas liknande Syrien med miljoner på flykt.

Sen finns 1000tals klanledare med egna trupper i både Syrien, Irak och Jemen som strider och har en egen agenda. 

Det fula med IS är ju att de strävar efter att upprätta kalifatet. Det innebär att de strävar att lägga under sig stora delar av europa om det nu tar stopp där. Ju starkare de växer sig dess svårare blir det att komma åt dom. För varje framsteg de gör lockar de nya anhängare. Man ser ju redan idag tycker jag hur rädda de "vanliga muslimerna" är för att de ska bli starkare.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/kalifatet-terroriststat-men-ocksa-religios-drom

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kalifat

 

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Bananen,

Det är så många potentiella faktorer och kontext gömda i frågan att den blir för generell och omöjlig att besvara.

Vilket kontext tänker du på? Nationalekonomiskt? Kulturellt? Socialt. Säkerhetsmässigt? Genetiskt? Demografiskt?  

Vilket tidsperspektiv pratar vi om? 5 år? 30 år? 100 år?

Kan vi beakta förändringar i integrationspolitik eller utgår vi ifrån att inget kommer att förändras utifrån saker natur just nu? 

Ska jag beskriva vad jag tror givet alla kontext och olika förutsättningar så kommer det bli ett väldigt lååååångt svar. Som jag kan börja på nu och vara klar med någon gång efter jul.

Och då blir nästa fråga - varför skulle jag ödsla så mycket tid på ryggdunkande snubbar som inte söker förståelse, utan egentligen redan är övertygade och bara vill cementera sin övertygelse? Och som egentligen vill hitta något att såga - snarare än att vidga sin egna syn?

Det korta svaret på frågan "är denna invandring positiv för Sverige?" är:  - Jag har ingen aning! 

Och när du läser det svaret så kan du ha i beaktande att min syrra blev slagen och våldtagen av en libanes som hette Josef när vi växte upp i Malmö. Och att min egyptiske barndomsvän som hette Tarek och som bodde i lägenheten ovanför oss på brukade sängväta tills han var 20. Av rädsla för sin pappa som spöade både honom, hans bror och hans otroligt snälla mamma var och varannan dag.

Och du kan också ha i beaktande att vi i familjen haft enorma problem med kriminella turkar som försökt sno våra verksamheter. Att jag blivit bestulen i Egypten, hatar respektlösa marockanska läderförsäljare och t.o.m har svårt för Judar. :)

Suck, går det inte att göra något åt citeringsfunktionen, den suger pung.....

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det var lika bra om väst drog sig ur och lät muslimerna ta kål på sig själva.

Kriget i Syrien är ju inte mot väst och IS krigar inte mot väst, utan det är muslimer mot muslimer av olika ismer.

Väst drabbas av terror när man lägger sig i de interna fighterna och blir hatobjekt när flyg nattbombar.

Jag tror inte att krigen i mellanöstern upphör tidigare med västländernas, Irans och Rysslands inblandning utan ökar bara risken för ett större mer omfattande krig.

Saudiarabiens muslimer håller på ta kål på muslimer i Jemen som kan utvecklas liknande Syrien med miljoner på flykt.

Sen finns 1000tals klanledare med egna trupper i både Syrien, Irak och Jemen som strider och har en egen agenda. 

 

Saudiska araber står bakom Al Quaida och IS,  ett exempel är att de flesta som deltog i terrorattacken mot Twin Towers och Pentagon "911" var Saudier, och, visst Usaama Bin Laden var/är Saudier (några påstår att USA dödat honom, andra att han bor flott i nåt land som använder en massa olja...)

IS får stålar i mängder från rika Saudier, och Saudiarabien tar inte emot en enda Syrisk flykting...

Varför står USA ut med detta?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ett gammalt skämt, om ni är lätt stötta/lättstötta, så läs det inte, det kommer strax nedanför denna rad. 

 

OK; skyll er själva, nu börjar det strax...

 

George W Bush satt i Oval Office och tog emot den Saudiske Ambassadören.

De diskuterade oljestålar  och lyxyachter ett tag, men sen sa ambassadören:

Du vet att jag har en son Mr President?

Han älskar Star Trek, han har sett  alla avsnitt! Men han undrar en sak?

Det finns nästan alla folkslag i Star Trek... Vita, Svarta (han e inte helt PK), Gulingar, Röda... Men INGA Araber!! Varför???

Bush tittar på honom, som på ett litet barn och säger " it´s IN THE FUTURE"  :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk::big_smile::beat_plaster:

 

MVH Allah

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Även om man inte är rasist så bör man väl inte blunda för problemen och extremismen som leder till såna här avskyvärda brott.

Bakgrunden är förmodligen inte religiös alls utan har sin grund i EU ländernas flyktingpolitik och stora invandring, när flyktingar hamnar i segregerade bostadsområden, utan kontakt med Svenskar, ofta utan jobb, högt bidragsberoende, utanförskap, dåliga språkkunskaper och hög kriminalitet, är situationen likadan i flera generationer leder detta säkert i vissa fall till en  brist på framtidstro, viss uppgivenhet, hopplöshet och i värsta fall hat.

Enligt mig är det förmodligen denna hopplöshet som gör att vi i Sverige har mest IS terrorister per capita i Europa, vi tar emot mest flyktingar per capita i EU och då får vi naturligtvis även mest IS terrorister per capita, vad dessa kan komma att göra när dom kommer tillbaka religiöst hjärntvättade, hatiska, mentalt skadade och avtrubbade p.g.a alla mord, halshuggningar, våldtäkter och annat dom har bevittnat och utfört under åren i IS tjänst vill jag inte ens tänka på.

Många av dom som ansluter sig till IS är ju t.o.m födda i Sverige men dom känner sig inte hemma här, tror inte på någon framtid här, känner sig inte som Svenskar ens efter flera generationer, detta beror enligt mig på att vi som folk förmodligen ändå är lite rasistiska, har ett samhälle som är ojämlikt, att allt inte är så rättvist här som det borde vara, att alla inte får samma chans o.s.v, detta är naturligtvis farligt på sikt.

Vi borde erbjuda alla flyktingar skydd och tillfälliga uppehållstillstånd så länge konflikten i deras hemland pågår och samtidigt jobba för att få till ett slut på konflikten, hjälpa folk på plats i och runt konflikthärdarna istället för att locka till folkvandringar med PUT och medborgarskap.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

ISIS utgörs uppskattningsvis av 25.000 utländska krigare idag. Uppskattningar gör gällande att 5.000 kommer från Europa, 11.000 från Asien, 8.000 från Nordafrika och några hundra från Nordamerika. Sverige är inte ens med i top-10 av länder med folk som är ISIS-krigare. Europeiska krigare utgör alltså mindre än en fjärdedel så att tro att detta "har sin grund i EU ländernas flyktingpolitik och stora invandring" är därför oerhört okunnigt och dumt.

ISIS har sin bakgrund i al-Zarqawi som precis som al-Qaeda var i Afghanistan för att hjälpa till i kriget mot Sovjet i slutet av 80-talet. Innan någon Europeisk invandring. Målet för al-Zarqawi var sedan 90-talet att etablera ett kalifat baserat på en strikt tolkning av Sunni Islam och därför grundade al-Zarqawi organisationen Jama’at al-Tawhid w’al-Jihad i slutet av 90-talet. Organisationens fiender var inte främst utlänningar eller väst. Den var först och främst Shiamuslimer och andra otrogna i Irak eftersom IS är extrema Takfirer. Om du läser vad IS krigare skriver på twitter och FB så ser du att de hatar Shiamuslimer och Salafister lika mycket som Yazidier och västerländska "infidels".  Så att skriva att IS extremism förmodligen inte har religös bakgrund är därmed också okunnigt och historielöst.

Så.... att tro att bakgrunden till ISIS inte är religiös och att Talibaner, Al-Nusra, Al-Qaeda och ISIS Salafist-Jihadister finns p.g.a Akalla, Tensta och svenska bidragssystem är faktiskt så korkat att klockorna stannar. Och väljer man att vara så korkad att man tror det - istället för att söka alternativa svar i den flora av information som finns - så kan det bara finnas en anledning: nämligen MENA-rädsla och främlingsfientlighet. 

I mina ögon är du därför både dum och främlingsfientlig (MENA-fientlig). Vilket du också bevisat med flera av dina tidigare inlägg.

Tänker inte gå i polemik med dig om det här också eftersom jag vet hur korttänkt du är sedan tidigare så förvänta dig inga fler svar. Att jag ens skrev det här beror på att det finns gott om andra nötter på MPR som tänker precis lika korkat som dig i den här frågan.

Men den postade informationen ovan tar ungefär 10 minuter att leta upp på nätet och vad du behöver fråga dig är varför du inte gjort det - utan istället sitter och gottar dig i din enfaldiga övertygelse om svensk segregation som orsak till extremismen. Och varför du så lätt köper SD's propaganda - skriven specifikt för att lura korkade nötter. 

 

 

 

Möjligt att jag missförstår men talar ni inte olika saker här. Jag får uppfattningen att Buzzen talar om IS som organisation och IL om orsaker till varför unga män radikaliseras i väst/Sverige och ställer sig på IS sida. Att kalla IL för dum etc för att han berättar sin uppfattning, som dessutom verkar delas av många experter, får ju inte dig (Buzzen) att framstå som mer intelligent eller bildad än någon annan. Snarare tvärtom men det beror kanske på frustration eller provokation, vad vet jag, och du sitter säkert inne med en mängd högskolepoäng?   

För att gå på det senare så är det nog en ganska samstämmig syn på hur och varför ungdomar i väst radikaliseras till terrorismresor. Utanförskap, segregation och våldsideologisk propaganda som utnyttjar religionen, precis som IL skriver, verkar vara viktigt. De som reser är ofta vålds-spännings-meningssökande. Om man får tro Magnus Ranstorp, som anses vara en av sveriges ledande experter inom detta, så är religion ingen orsak till självmordsterrorism utan används för att glorifiera och rättfärdiga detta. Inget konstigt i det, sannolikt skulle det finnas mindre utbud av självmordsbombare om de istället skulle bli indoktrinerade att tro att de snart skulle bli förvandlade till skit och inget annat.

 

/ MENA-fientlige SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Se o hör den äckliga turkiska publiken inte kunna respektera offren i Paris under en tyst minut, ni som inte trodde de flesta muslimer stödjer IS o terror.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se o hör den äckliga turkiska publiken inte kunna respektera offren i Paris under en tyst minut, ni som inte trodde de flesta muslimer stödjer IS o terror.

 

 

Svin!

Edit.  Till övriga muslimers försvar, ska det ju sägas att "de flesta muslimer" inte är fotbollshuliganer.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Möjligt att jag missförstår men talar ni inte olika saker här. Jag får uppfattningen att Buzzen talar om IS som organisation och IL om orsaker till varför unga män radikaliseras i väst/Sverige och ställer sig på IS sida. Att kalla IL för dum etc för att han berättar sin uppfattning, som dessutom verkar delas av många experter, får ju inte dig (Buzzen) att framstå som mer intelligent eller bildad än någon annan. Snarare tvärtom men det beror kanske på frustration eller provokation, vad vet jag, och du sitter säkert inne med en mängd högskolepoäng?   

För att gå på det senare så är det nog en ganska samstämmig syn på hur och varför ungdomar i väst radikaliseras till terrorismresor. Utanförskap, segregation och våldsideologisk propaganda som utnyttjar religionen, precis som IL skriver, verkar vara viktigt. De som reser är ofta vålds-spännings-meningssökande. Om man får tro Magnus Ranstorp, som anses vara en av sveriges ledande experter inom detta, så är religion ingen orsak till självmordsterrorism utan används för att glorifiera och rättfärdiga detta. Inget konstigt i det, sannolikt skulle det finnas mindre utbud av självmordsbombare om de istället skulle bli indoktrinerade att tro att de snart skulle bli förvandlade till skit och inget annat.

 

/ MENA-fientlige SatanG

Hej

Ungefär så blev det nog av någon anledning, själv avsåg jag fenomenet med att unga människor uppvuxna och ofta t.o.m födda i Sverige och andra EU länder ansluter sig till IS, halshugger, mördar, våldtar och blir självmordsbombare, tror sig komma till paradiset o.s.v.

Jag reagerade på uppgifter i SVT som gjorde gällande att Sverige hade mest IS anslutna per capita inom EU och att Göteborg var den stad i Västeuropa med flest IS anslutna i förhållande till sin storlek, samt det faktum att dom allra flesta av dessa ifrån Sverige och EU kommer ifrån kända problemområden, med utanförskap, bidragsberoende, arbetslöshet och hög kriminalitet.m.m.

Här tyder väl allt på att utanförskapet och den misslyckade integrationspolitiken spelar en stor roll, sen är det väl så att flyktingpolitiken utgör själva grunden till att dessa problemområden existerar, man har tagit emot, gett permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap till mycket mer människor än det finns jobb och resurser till, vilket innebär att dom inte kan försörja sig själva ens efter flera generationer, detta skapar naturligtvis spänningar i samhället, vem accepterar att leva som en andra eller tredje klassens människa utan chans att kunna ändra på detta.

Jag tror att buzzen helt klart har fel när han utesluter att segregation och utanförskap är en ingrediens i detta när det gäller ungdomar ifrån västvärlden, det kan inte bara handla om religion, det finns mer i detta.

Sen tror jag att det är fel att kalla detta ett religionskrig, enligt mig är det nog snarare kriminella banditer, att det till största delen är ett krig mellan muslimer och att det till största delen är muslimer som drabbas talar ju också emot att det är ett rent religionskrig.

Jag tror inte att muslimer jorden runt går runt och hatar alla andra eller att Islam är ond o.s.v, utan att Islam utnyttjas av dessa kräk till individer som begår dom mest avskyvärda brott en människa kan begå.

Men jag har som sagt svårt för att förstå hur man en bit in på 2000 talet kan få unga människor i väst att tro på mirakel och paradis o.s.v, dom borde ju vara så upplysta efter sin skolgång att dom förstår att detta bara är historier utan grund i verkligheten.

Dom som blir övertalade att böra dessa bombbälten borde naturligtvis fråga sina läromästare varför dessa inte vill komma till paradiset själva och njuta av alla dessa jungfrur?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Svin!

Edit.  Till övriga muslimers försvar, ska det ju sägas att "de flesta muslimer" inte är fotbollshuliganer.

Ja visst är de svin riktiga svin, det är ju därfor de inte äter svin, deras egna familjemedlemmar alltså.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Likaväl som det finns 1000tals klanledare med egen agenda där nere finns det 1000 och åter 1000tals mussekramare och foliehattar i väst som har en egen agenda så det är nog tyvärr inte så enkelt. Ska man önska något ogjort är det väl superpuckot George Bush och dennes mani mot Saddam. Saddam var ändå kapabel att hålla ordning ibland stollarna och borde låtit hållas men se det gick inte heller för sig då han var så elak att alla duktiga godhetsapostlar skrek sig harmynta över vilken barbar han var.

Svårt läge. Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Khonis

Vad har hänt . Jag håller med dig. Det är garanterat första gången. Har du blivit religiös

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Saudiska araber står bakom Al Quaida och IS,  ett exempel är att de flesta som deltog i terrorattacken mot Twin Towers och Pentagon "911" var Saudier, och, visst Usaama Bin Laden var/är Saudier (några påstår att USA dödat honom, andra att han bor flott i nåt land som använder en massa olja...)

IS får stålar i mängder från rika Saudier, och Saudiarabien tar inte emot en enda Syrisk flykting...

Varför står USA ut med detta?

 

MVH

Intressant länk.

http://www.expressen.se/omtalat/muslimska-tv-stjarnan-avslojar-is-svaghet--hyllas-over-hela-varlden/

Link to comment
Dela på andra sajter

Khonis

Vad har hänt . Jag håller med dig. Det är garanterat första gången. Har du blivit religiös

Är väl inget av det jag skrev som är några konstigheter så det kan inte vara svårt att hålla med där :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana som Buzzen, som tycker att man ska släppa in alla religiösa avarter, nu får ni som ni önskar( eller är ni så korkade att ni ej förstår sambandet )... Undrar var, inte om det smäller...

 

Därför beslutade Säpo om höjt säkerhetsläge

http://www.dn.se/nyheter/sverige/darfor-beslutade-sapo-om-hojt-sakerhetslage/

78066.jpg

 

 

För första gången i historien bedöms terror­hotet mot Sverige vara förhöjt. Hotet är specifikt, men inte omedelbart, enligt Säkerhetspolisen. ­Experter är övertygade om att hoten kommer från islamistiska grupperingar.

– Vi vill inte sprida rädsla men allmänheten har rätt att få veta, säger Säpochefen Anders ­Danielsson.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana som Buzzen, som tycker att man ska släppa in alla religiösa avarter, nu får ni som ni önskar( eller är ni så korkade att ni ej förstår sambandet )... Undrar var, inte om det smäller...

 

Därför beslutade Säpo om höjt säkerhetsläge

http://www.dn.se/nyheter/sverige/darfor-beslutade-sapo-om-hojt-sakerhetslage/

78066.jpg

 

 

För första gången i historien bedöms terror­hotet mot Sverige vara förhöjt. Hotet är specifikt, men inte omedelbart, enligt Säkerhetspolisen. ­Experter är övertygade om att hoten kommer från islamistiska grupperingar.

– Vi vill inte sprida rädsla men allmänheten har rätt att få veta, säger Säpochefen Anders ­Danielsson.

 

Mvh. borje222

Det vore ju inte konstigt om Sverige skulle locka terrorism. Vi är ett stort och glest befolkat land där polisen inte har kapacitet att jobba övertid för att ta itu med småbuset. En 10 - 20 terrorister skulle kunna lamslå en mindre ort med hjälp av automatvapen och bomber utan att polisen skulle kunna göra så mycket. Innan en insatsstyrka kommer på plats så har de avrättat bra mycket folk och försvunnit. 

När inte ens ambulans och räddningstjänst vågar gå in i vissa områden utan att först skrapat ihop nog många poliser hur blir det då om en terroristgrupp slår till? Att höja terroristhotnivån hur mycket extra resurser frilägger det utan att annat blir lidande. 

Skulle tro att de utländska tjuvligorna och övrigt småbus jublar idag när polisen har fullt upp med invandrarbestyren! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju inte konstigt om Sverige skulle locka terrorism. Vi är ett stort och glest befolkat land där polisen inte har kapacitet att jobba övertid för att ta itu med småbuset. En 10 - 20 terrorister skulle kunna lamslå en mindre ort med hjälp av automatvapen och bomber utan att polisen skulle kunna göra så mycket. Innan en insatsstyrka kommer på plats så har de avrättat bra mycket folk och försvunnit. 

När inte ens ambulans och räddningstjänst vågar gå in i vissa områden utan att först skrapat ihop nog många poliser hur blir det då om en terroristgrupp slår till? Att höja terroristhotnivån hur mycket extra resurser frilägger det utan att annat blir lidande. 

Skulle tro att de utländska tjuvligorna och övrigt småbus jublar idag när polisen har fullt upp med invandrarbestyren! 

Kan det verkligen vara så illa... Man vill ju verkligen kunna lita på att Ygeman har full koll på alla de ickeregistrerade som väller in...

Det är ju faktiskt synd om dem... Har tänkt gå och köpa några teddybjörnar åt dem i morgon...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...